Msn, dc++ och ventrilo vill inte koppla upp till servern.

Permalänk

Msn, dc++ och ventrilo vill inte koppla upp till servern.

Jag har ett problem med min uppkoppling.. eller nått..

När jag försöker koppla upp mig på MSN-Messenger får jag felmedelande nr: 80072efd . Jag kan inte heller koppla upp mig på dc++ hubbarna eller på någon server som tex hotmail.com..

Detta hände mig för några dagar sedan också, men då installerade jag om drivrutinerna till moderkortet eftersom mitt nätverkskort är intergrerat i den, detta löste problemet.. Men det fungerade inte den här gången.

Problemet uppkommer inte vid något speciellt tillfälle. Jag har provat att starta om datorn, startat om routern och modemet men det hjälpte inte..

Jag har en router, men dem övriga i nätverket har inte det här problemet..

Det som också är intressant är att jag KAN komma in på vissa sidor som kräver inlogg till en server. främst PHP servrar.

Jag har kört antivirustest och ad-aware vilket inte hittade nått..

Det som också är intressant är att datorn inte hittar några fel i uppkopplingsinställningarna.

Mitt moderkort är ett ASUS A7N8X-X.

Snälla hjälp mig, fett less på att ha det såhär// Jonas

Visa signatur

Mina sidor.
www.jonaslindgren.tk (inte klar)
www.morsil.tk

Permalänk
Medlem

Har du någon brandvägg?

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk

Ja men bara i Routern, och där har ju ingen annan i nätverket problem. Ingen mjukvarubrandvägg i datorn och internet explorers har jag klickat bort..

Visa signatur

Mina sidor.
www.morsil.tk

Permalänk
Medlem

testa öppna portarna?

Visa signatur

När man dödar 6 pers på raken heter det i UT Monster Kill, i Quake heter det Excellent, i Counter-Strike heter det Kicked by Console...

Permalänk

Jo jag har testat att köra rakt igenom modemet bara, men det hjälpte inte heller. Grejen är att det fungerade förut men nu utan vidare så fungerar det inte..

Visa signatur

Mina sidor.
www.morsil.tk

Permalänk
Avstängd

vad har du för moderkort?
om du har tillgång prova me ett PCI nätverks kort

Visa signatur

TA TILLBAKA ÖA !!

Permalänk

Mitt moderkort är ett ASUS A7N8X-X...

Ja man kanske ska checka med det. Kan det vara så att det är det som har börjat harva eller?

Ska pröva. håll utkik för svar..

Visa signatur

Mina sidor.
www.morsil.tk