Spel ni trodde var bra men som va en flopp.

Permalänk
Medlem

C&C: Tiberian Sun, lätt. Jag och en kompis var jätte hypade inför det spelet, och vi köpte det dagen det kom ut. sedan spelade vi lite och insåg att spelet verkligen var astrist. Grafiken var grumlig, men acceptabel, men dock var gameplayet väldigt tråkigt. Spelet var för övrigt segt och helt enkelt ointressant. Inget nytt under solen, vad jag kan komma på, förutom möjligen broarna (som man snabbt tröttnade på).

Dark Ages of Camelot och Star Wars Galaxies. Var iofs inte hypade över DAOC, men SWG var jag det inför. Båda spelen var sega, tråkiga och sterila. Testade båda spelen flera gånger om, utan att komma in i dem. Sämre MMORPG får man leta efter.

Sen, till viss del, Serious Sam: The Second Encounter. Spelet är kul, och jag hatar det inte alls. Men jag blev ändå besviken på det. Det saknade en viss "touch" som det första spelet hade. Inte lika roligt att slakta monster längre. Banorna var inte lika roliga.

Permalänk

Re: Spel ni trodde var bra men som va en flopp.

Deus Ex 2. Jag erkänner inte ens det som en uppföljare till ett av tidernas bästa spel. Jag väntar fortfarande på tvåan.

Visa signatur

Om du tycker att det jag skriver är för svårt för dig och att jag använder ord med för många stavelser - svara inte. Du får inte svara. Faktum är att du inte ens får läsa. Gå hem och mata dina getter.

Permalänk
Medlem

Inte för att jag TRODDE de skulle bli bra men i princip alla hypade piss FPS spel. Speciellt alla med WW2 tema. För tusan sluta pumpa ut såna innan jag bojkottar PC spelande fullständigt.

Visa signatur

För gammal för spel.......egentligen

Permalänk

HL 2 va ju fan skitbra era wajners

Permalänk
Medlem

woot. lite lessen när jag ser starcraft på sämsta listan eller flopp.

annars. FFXI (online passade inte)
Doom3 (um gjorde ID reklam för ett annat spel för detta var då inte alls likt)
WoW (um det e ju bara namnet dom säljer på =/)

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

Någon nämde CM 04/05. Det visste man ju skulle bli en flopp, då det inte är samma killar som utvecklat det

Annars, XIII var ju ett toppen spel. Aldrig spelat ett spel så mycket, på så kort tid tror jag. Jag brukar inte spela så mycket.

Dock blev jag riktigt bevsiken på Driv3r.. Hoppades, och hoppades.. Men nej, det gick inte

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Ground Control 2.

Visa signatur

"The gate opens, the gate closes. It does not help."

Permalänk

Toca Racedriver. Största floppen nånsin!
Har inte spelat tvåan dock...

Driv3r var väl oxå hyffsat överskattat.

Visa signatur

...Many soldiers eighteen years, drown in mud no more tears. Surely a war no-one can win, killing time about to begin...

Permalänk
Medlem

Spel som ni trodde var bra men som va en flopp.

Jag tror att flera lägger in spel i "flopplistan" bara för att det inte var så bra som de trodde. Flopp alltså ett spel som var ritkigt dåligt i min mening.

Visst jag blev lite besviken på Half Life 2, men det är inte så dåligt så jag kallar det för flopp.
Doom3, hade allt jag ville, men blev lååångtråkigt mot bana 20 ca. Men ingen flopp för det.

Jag kan bara komma på ett spel som tar sig in på flopp listan.

Lands Of Lore2. - Lands Of Lore 1, var så snuskigt bra så man körde igenom det om och om och om igen. Köpte sedan tvåan oj vilken besvikelse.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Re: Re: Spel ni trodde var bra men som va en flopp.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dissident
Deus Ex 2. Jag erkänner inte ens det som en uppföljare till ett av tidernas bästa spel. Jag väntar fortfarande på tvåan.

Kan inget annat än bara hålla med.

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Inaktiv

Brothers n arms ( inte alls som jag tänkt mig )

Medal Of Honor: Pacific assault (Provade bara demot men det var helt värdelöst och kast optimerat.)

BattleField Vietnam ( Det var ju knappt än större förändning än Desert Combat)

True Crime (det var lite kul att bara lufsa unt och lösa brott, men det hade ju känsla 0 och allt gick sönder bara man andades på det.)

Flat Out (Trodde det skulle vara en jätterolig bakgårdsracer där man gjorde lite som man vill etc. spelet var rätt ok, verkligen inte vad jag väntade mig doc, mkt sämre. Dessutom valde de att slopa sitt första val där man bland annat fick se screens på en VW Beetle - kopia)

Need For Speed Underground 2. (Det fanns för lite att göra på stan etc. och har fortfarande lika dåligt modellerad omgivning.)

allt jag har tid att skriva nu, har mer men kommer inte på det.

edit: Kan ju inte glömma Driver 3. Värdelöst rakt igenom.

Permalänk

Half life 2: Jäkligt snyggt men inte särskilt underhållande.
Viewtiful Joe(GC): Irriterande svårt och jag ville bara slänga kontrollen i väggen, till slut tappade man tålamodet helt.
Super Monkey ball: Hade rätt stora förväntningar på detta efter alla positiva kommenater men det lever inte alls upp till mina förhoppningar.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Deus Ex Invisible War
1:an var ju hur kul som helst, 2:an kändes väldigt fel och hade löjligt långa laddningstider, plus att banorna var små, bara några "rum" stora.

Driv3r
Taskig GTA3-klon, allt känns så dött i spelet, noll känsla. Grafiken är rätt så usel, vilket den inte såg ut att vara på de filmer man såg före spelet släpptes. Allmänt trist spel, vilket även true crime var.

Visa signatur

Opteron 146 CABYE 0540 FPMW@2740Mhz | NCP 2x1GB | Asrock Dual Sata II | 6800GT@Ultra | Big Tyhpoon | Antec Trueblue 480W | NEC 3520 | WD 180GB

Permalänk
Medlem

Doom3, Half-Life 2, Far Cry, Dune 2000, Dune 3D, Allt gjort av Westwood efter C&C Red Alert, Unreal 2... listan är lång.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cane-force
Pariah har väl inte kommit ut än:confused:

Multiplayerdemo finns ute och det är mindre bra...

Permalänk
Medlem

Spel som gjort mig ruskigt besviken:

* Daikatana förstås. Värsta hypen, sämsta spelet.

* Tiberian Sun. Bahhhh... Och så länge man väntade på det spelet. Aldrig mer westwood sedan dess.

* Black & White med sin "otroliga AI"... På lekhörnan kan man köpa en tamagochi för 10kr som är bra mycket roligare.

Permalänk

C&C: Tiberian Sun
BF:V
HALO
Commandos

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem

Brothers In Arms

Visa signatur

© BisHoP

Permalänk
Medlem

World of Warcraft.
Heroes of Might and Magic IV.
Vampire the Masquerade.
Kotor 1 och 2.
EVE online.

Inget av spelen är i och för sig superdåliga bara att
jag hade förväntningar som inte infiriades samt att
spelstilen inte passade mig.

Permalänk
Medlem

Lägger till:

Heroes 4
Settlers 5.
Tror att Aoe 3 kommer floppa med

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gekk
* Daikatana förstås. Värsta hypen, sämsta spelet.

Ett av de bästa spelen jag spelat, frågan är om du ens spelat det.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Lägger till:

Heroes 4
Settlers 5.
Tror att Aoe 3 kommer floppa med

Ett av de bästa spelen jag spelat, frågan är om du ens spelat det.

Visst är det härligt att 2 personer kan ha olika smak?

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasa
Visst är det härligt att 2 personer kan ha olika smak?

Sannerligen. Det märker man ju speciellt i denna tråden, såg att någon skrev Commandos, det är en av de bättre serierna som gjorts tycker jag, vet inte med det nya som kommer, men alla andra sätter jag väldigt högt, speciellt tvåan.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Citat:

Lägger till:

Heroes 4
[...]

"Ett av de bästa spelen jag spelat, frågan är om du ens spelat det."
Det var det där med smak, ja.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
"Ett av de bästa spelen jag spelat, frågan är om du ens spelat det."
Det var det där med smak, ja.

Hehe, kanske lite kluvet kanske ja

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Black and White (Världens mest überhypade spel, hypen började 3 år innan det släpptes, å sedan tröttnade man på det snabbt efter att det släpptes)

Deus Ex 2 Invincible War (Uppföjare till världens bästa spel, som blev en total flopp, nu konkar företaget också yay)

Dune 2000 (Uppföjare till kultspelet dune2 som också var totalt värdelöst)

X-wing vs Tie-Fighter: (uppföjare till xwing och tie-fighter, också kanske en av världens bästa spel, kasst)

andra spel : Settlers III,IV , alla Civilization spel förutom II:an...Brothers in Arms...det senaste Hidden&Dangerous spelet

....orkar inte skriva mer....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ett av de bästa spelen jag spelat, frågan är om du ens spelat det. [/B]

Det finns ingen anledning att bli upprörd. Om du vill får du ändra "sämsta spelet" till "min sämsta spelupplevelse" då, för det var vad jag tyckte, som den stenhårda quake-fan jag var.

Permalänk

Halo
Halo 2
Doom 3
Unreal 2
UT 2003
Final Fantasy 8
Gamecube
Nintendo 64

Permalänk
Medlem

Doom 3

Halo

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk

Jag har nog inga exempel jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoZzE

Might and Magic IX (Största besvikelsen i hela mitt liv )

WORD!!! fan vad ledsen jag blev när jag hade köpt det för 500:- dom som utvecklat det kan inte ha provat att spela överhuvud taget, det gick ju inte ens att läsa text ingame. SKRÄP!

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.