Söker program för att göra animerade gif-bilder

Permalänk
Medlem

Söker program för att göra animerade gif-bilder

Ja.. topic säger nästan väl allt. Gratis ska det vara.

Visa signatur

Last FM - Slappis.Net - Petterssons.Org - Årets idiot 2004

Botten upp, resten i håret!

Bahnhof 100/100/Mb/s villafiber

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Inte för att låta negativ, men mest troligt är trådskaparen ute efter rekommendationer på bra program för att skapa GIF-bilder, inte länkar till en sökmotor. Han känner nog redan till hur Google fungerar.
Eller var det "roliga" skämt som syftade på ordet "söker" i ämnet?

Permalänk
Medlem

http://www.5star-shareware.com/Windows/Graphics/Image-Animati... de e gratis, men ja tror de e shareware 30 dagar eller något sånt.

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon :: Intel Core i5 8600K :: Corsair 16GB DDR4 3000MHz :: MSI RTX 2070 Gaming Z
FD Define R6 Vit TG :: Corsair RMx v2 750W :: 2 x Samsung 850 EVO 250GB :: 2 x Western Digital Caviar Green 2TB
Canon EOS 60D :: Samsung Galaxy S9+

Permalänk
Medlem

jag använde att bra program förut, Gif animator tror jag de hette, det är bra, man lägger in vanliga bilder, allt från gif till jpeg, sen så väljer du ordning och tid som dom ska visas, sen så tycker du på make gif, så blir det en gif, rörlig.

mpeg och svi funkar fint och göra bilder av, och även så kan man lägga in png bilder med transparent bakrund så blir det också transparent i gif:en.

du kan även regigera bilderna i programet, men det är ej att rekomendera, då funkar paint bättre.

Detta program kan även hakka sig lite om du försöker göra någonting riktigt komplicerat, satt jag är ute efter ett bättre progam, men detta fungerar fint till mindre saker. inte gif bilder med en rörlig/film med 900bilder i upplösning 1024*768

Visa signatur

Dator 1/2/3: 4970k, h97/z97, 8/16GB mem, Gtx970/980/980ti, SSD, 3x144hz.
Dator 4: Surface Laptop 3 15” AMD
Dator 5: 8750h 4.1ghz, 16GB mem, Gtx 1060, SSD, 144hz.
Övrigt skryt etc: Fiber 1000, 77" Oled, 78" Led, PS5, Switch, iPhone 12 + XR, Gopro 9, Canon70D, Sonos, PSVR.