Playstation 3 info

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brigante
Microsoft, tack för att ni ställde upp. Utgången är till vänster om er!

Vad snackar du om?
PS3-spelen kommer inte bli särskit mycket snyggare än 360-spelen, 360 kommer i år, ps3 itdigast om ett år. 360 kommer antagligen bli billgare. 360 är snyggare. 360 har bättre handkontroller. 360 har Live.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
OMG!
Om de lyckas med spelen till ps3 så ligger PC spelen illa till.
Varför göra PC spel när konsoll är bättre och enklare och mindre piratkopiering?

Att kvalitén i spel måste funka är en annan sak

Unreal engine 3 demon var hemsk, BF2 kommer att se ut som en dx7 spel.

PS3 lär inte dyka upp förens om ett år, då har pc-spelarna både nya grafikkort och multicore-cpu:er.

Permalänk
Medlem

Final Fantasy 7 videon gav sådan rysningskänsla, men jag blev så besviken när Square Enix chef sade att de inte hade några planer på att göra om FF7 till PS3.

Edit:

360 är snyggare. 360 har bättre handkontroller.

Håller inte med. PS3 har snygga kontroller och de verkar lika sköna som DS2.

Samt att den har stöd för 7 kontollers.

Dessutom, vadå betalt för minne? Den kommer ju ha en hårddisk.

Edit2:
Microsoft vet att de måste släppa sin konsoll innan Sony, eftersom alla japaner kommer köpa PS3. De måste ta så många marknadsandelar de kan.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
PS3 lär inte dyka upp förens om ett år, då har pc-spelarna både nya grafikkort och multicore-cpu:er.

Långt ifrån alla uppgraderar sin processor och grafikkort varje år.

Permalänk

hur mycket kommer den å kosta?

Visa signatur

RAGE AGAINST THE MACHINE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerberos
Final Fantasy 7 videon gav sådan rysningskänsla, men jag blev så besviken när Square Enix chef sade att de inte hade några planer på att göra om FF7 till PS3.

Edit:

360 är snyggare. 360 har bättre handkontroller.

Håller inte med. PS3 har snygga kontroller och de verkar lika sköna som DS2.

Samt att den har stöd för 7 kontollers.

Dessutom, vadå betalt för minne? Den kommer ju ha en hårddisk.

Edit2:
Microsoft vet att de måste släppa sin konsoll innan Sony, eftersom alla japaner kommer köpa PS3. De måste ta så många marknadsandelar de kan.

Du verkar rätt ensam om att gilla ps3:s handkontroll.
7 spelare verkar rätt onödigt, dels blir det svindyrt med 7 kontroller dels så måste man antingen dela bilden i 7 rutor eller ha två tv-apparater. Dom flesta jag känner har nog inte mer än 2 handkontroller.

Hårddisken får man väl köpa till?
MS ska ju släppa 360 i europa, asien och usa i år. I USA säljer ju xbox bättre än ps2 och halo 2 drog in mer pengar än spiderman2 gjorde på respektive launch-helger.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider

Långt ifrån alla uppgraderar sin processor och grafikkort varje år.

Ehm, ok?
Du vet att man brukar kunna ställa in hur bra grafik man vill ha i pc-spel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad snackar du om?
PS3-spelen kommer inte bli särskit mycket snyggare än 360-spelen, 360 kommer i år, ps3 itdigast om ett år. 360 kommer antagligen bli billgare. 360 är snyggare. 360 har bättre handkontroller. 360 har Live.

ett svart gentemot dina påståenden om xbox360.
den är fulare. xbox 360 ser ut som en slags hemdator av billigare kvalitet medans ps3 verkligen ser ut som en konsoll av nästa generation.
handkontrollerna verkar vara i lika kvalitativ plast som mcdonaldleksaker
ps3 har också online möjligheter + full bakåtkompabilitet.

xbox360 har bakåtkompabilitet på "selected top-selling titles"

att playstation i princip inte behöver göra reklam är en stor fördel iom att de redan har ett såpass stort varumärke.

edit: halo2 drog in mer än spiderman2?
ett nytt spel gentemot ett halvtaskigt filmlicensspel?
dålig jämförelse. ps2 säljer multum bättre än xbox totalt så att xbox möjligen har en stark marknad i usa beror nog till stor del på att den är amerikansk också. sen tror jag nog nästan att ps2 sålt mer där totalt än vad xbox har gjort. har dom inte helt enkelt bara högst försäljningssiffror just nu?

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
ett svart gentemot dina påståenden om xbox360.
den är fulare. xbox 360 ser ut som en slags hemdator av billigare kvalitet medans ps3 verkligen ser ut som en konsoll av nästa generation.
handkontrollerna verkar vara i lika kvalitativ plast som mcdonaldleksaker
ps3 har också online möjligheter + full bakåtkompabilitet.

xbox360 har bakåtkompabilitet på "selected top-selling titles"

att playstation i princip inte behöver göra reklam är en stor fördel iom att de redan har ett såpass stort varumärke.

PS3 har säkert hårdvara för bakåtkomaptibliteten, det betyder högre pris och mer värme.
Om du vill betala för det så varsågod, jag förstår ärligt talat inte varför så många tjatar om det. Om man har massa spel till xbox eller ps2 har man ju en konsoll också. Och vem sättar sig och spelar gamla spel när man precis köpt en monstermaskin för flera tusen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Du verkar rätt ensam om att gilla ps3:s handkontroll.
7 spelare verkar rätt onödigt, dels blir det svindyrt med 7 kontroller dels så måste man antingen dela bilden i 7 rutor eller ha två tv-apparater. Dom flesta jag känner har nog inte mer än 2 handkontroller.

Hårddisken får man väl köpa till?
MS ska ju släppa 360 i europa, asien och usa i år. I USA säljer ju xbox bättre än ps2 och halo 2 drog in mer pengar än spiderman2 gjorde på respektive launch-helger.

Som jag förstod det ingick hårddisken, de har bara inte bestämt sig för hur stor den ska vara.

Sen tänk att köra 7 spelare Tekken, FFA

Eller fotbollsspel, 3 mot 3 osv.

Alla måste ju inte ha 7 kontroller, är man några stycken räcker det ju med att ha en var som man sedan tar med sig till varandra.

Visa signatur

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Permalänk
Medlem

Köpte en Xbox när den kom och jag vart så jäkla besviken att jag sålde den efter ca 3 veckor. Inhandlade sedan en PS2:a som jag är mycket mer nöjd med. Det jag vill säga är att jag inte tänker luras att köpa ännu en, tja vi kan väl säga spelkonsoll, från Microsoft.

PS3:a lär det dock bli. Jag tycker PS3:an såg myckte fränare ut än den nya Xboxen. Dessutom så ser den ju ut att vara bättre på precis allt förutom onlinelirade, men det skulle inte förvåna mig om den slår boxen på det också.

Visa signatur

- Macbook Pro -Mid 2012
- iPhone 5 Black 16GB
- iPad Mini 16GB 1st Gen

Permalänk
Medlem

Fördelar PS3:
Kraftfullare CPU när de använder fler än 3 trådar. Om de dock inte behövs fler så är de lika snabba.
Blueray, gillar utrymme, hoppas det blir standard på PC också.
Bluetooth 2.0 wireless (bättre än RF)

Fördelar Xbox 360
Onlinespel med Live-support mer utvecklat
Mycket snabbt eDRAM på GPUn (256GB/sek)
Snyggare (personlig åsikt)

När det gäller support från speltillverkarna så får man vänta lite. Det verkar som PS3 har fortsatt bra stöd, men de exklusiva titlarna var väl rätt väntade iofs. En bonus att de demade UE3, visar på flexibilitet.

Permalänk
Medlem
Citat:

PS3 har säkert hårdvara för bakåtkomaptibliteten, det betyder högre pris och mer värme.
Om du vill betala för det så varsågod, jag förstår ärligt talat inte varför så många tjatar om det. Om man har massa spel till xbox eller ps2 har man ju en konsoll också. Och vem sättar sig och spelar gamla spel när man precis köpt en monstermaskin för flera tusen?

Men vad gör du i denna tråd om du inte ens är intresserad av PS3? Du bara gnäller på hur dålig den kommer vara och hur bra Xbox360 kommer vara.

Jag kan förövrigt berätta för dig att PS3 kan komma ut i år den med.

Citat:

May 12, 2005 - In a surprising twist on the next generation hardware race, a Sony representative has stated that a year 2005 release for the next generation PlayStation is a possibility. Responding to questions from Jiji news service, Sony Chief Financial Officer Takao Yuhara states, "For the year end sales season, simultaneously building up both the PlayStation Portable system in America and Europe as well as the next generation PlayStation is one option that we have."

Most industry speculation calls for a next generation PlayStation release in 2006. Sony's third party developers have backed this assumption up with a strong list of PlayStation 2 titles planned for the rest of the year and early next. The state of the next generation PlayStation software shown at next week's E3 show should reveal if a 2005 release is a possibility for the new system, or if Yuhara's comments were designed to take some steam out of Microsoft's Xbox 360 unveiling later today.

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Medlem

Det gamla sedvanliga fanboykriget drar igång igen

Själv tycker jag att det ska bli spännande att se när dessa giganter drabbar samman, inte minst är jag nyfiken på vad Nintendo sitter och trycker på.

För övrigt är PS3:an misstänkt lik mitt våffeljärn

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plupp
Men vad gör du i denna tråd om du inte ens är intresserad av PS3? Du bara gnäller på hur dålig den kommer vara och hur bra Xbox360 kommer vara.

Jag kan förövrigt berätta för dig att PS3 kan komma ut i år den med.

Självklart är jag intresserad.
Jag försöker bara upplysa er stackars sony-fanboys som svalt Sonys lögner med hull och hår.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plupp

Bara ignorera sånt, det är likadant i XBox 360-tråden. Jag var först väldigt imponerad av 360, men PS3 är imponerande. Jag är ingen fanboy så jag väntar tills de kommer mer info och kanske dyker upp på marknaden innan jag bestämmer mig.

Permalänk
Medlem

hmm nu behöver man inte ha nått mega graffeför att sitta å spela med då räcker det med att sitta med ett g-force5200 graffe å spara pengarna till ett ps3 eller xbox360 pc kommer bli klassad som uråldrig nu när det gäller spel tänkte mest på att ps3 kommer att ha RSX "Reality Synthesizer, grejen som ska motsvara Två 6800ultra kort!!!!!

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_
hmm nu behöver man inte ha nått mega graffeför att sitta å spela med då räcker det med att sitta med ett g-force5200 graffe å spara pengarna till ett ps3 eller xbox360 pc kommer bli klassad som uråldrig nu när det gäller spel tänkte mest på att ps3 kommer att ha RSX "Reality Synthesizer, grejen som ska motsvara Två 6800ultra kort!!!!!

Sen så kommer den ut om ungefär ett år och om ett år så är nog inte två 6800Ultra high end på PC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _tekken_

Ingeting slår att spela på en pc. INGET. Och RSX ? Nvidia och ati har juh varsett kort på g till dator med, som är dubbelt så bra som de som finns nu. Pcn är inte död, utan dens storhetstid har precis börjat.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Jag försöker bara upplysa er stackars sony-fanboys som svalt Sonys lögner med hull och hår.

Vad gör det dig till? Jo, en Xbox fanboy som svalt Microsofts tjat/tjafs om xbox 360.

Jag kommer iaf att välja PS3.

Visa signatur

| AMD R9 5950X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Nvidia 5080 FE | 32GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Icke då, jag gillar inte konsoler alls, men i år har jag blivit lite intresserad av alla 3 faktiskt.

Nej blir det någon ny konsol blir det både 360 och PS3, för man måste ju ha FF och GoW.
OM det blir konsol alltså

Visa signatur

http://latenightgamers.com/index.php
[MSI K8N NEO4 Ultra]-[x64 X-2 4600+]-[2x1024 PC3200]-[MSI 7800GTO 512MB]-[HIPER 580W]-[Western Digital Raptor 36GB 10k]-[Maxtor 250GB SATA]-[Maxtor 120GB SATA]-[Western Digital 250GB]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Vad gör det dig till? Jo, en Xbox fanboy som svalt Microsofts tjat/tjafs om xbox 360.

Jag kommer iaf att välja PS3.

Jasså?
Jag tänker själv och häver inte ur mig saker direkt från sonys marknadsföringsavdelning. MS har inte skrytit särskilt mycket om 360:ns hårdvara, däremot har sony hävit ur sig saker som att ps3 kan rendera spiderman 2 i realtid, att ps2 kan rendera toy story, att cell är nästan grej inom supercomputing osv. Och btw, ni som är så kåta på cell ska nog kolla upp vad sony sa om emotion engine för ett par år sen.

Permalänk
Citat:

Ehm, ok?
Du vet att man brukar kunna ställa in hur bra grafik man vill ha i pc-spel?

Jag kanske missförstod dig men jag fick intrycket att du menade att sålänge man uppgraderade sin pc tills ps3 kom ut så skulle pc spelen se minst lika bra ut osv. Skillnaden är att med en konsol behöver du inte sänka kvaliten på grafiken, den är konstant medan med pc får du hela tiden sänka i takt med utveckligen. Om dessutom dom nya konsollerna hamnar runt 5000kr så känns det inte ekonomiskt försvarbart att uppgradera sin pc för dryga 10.000kr eller vad det kostar att köpa multicore processorer och feta grafikkort.
Personligen tycker jag konsolmarknaden verkar ha blivigt väldigt prisvärd med denna generationen om man vill spela den typen av spel en konsol erbjuder.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av watteee
Ingeting slår att spela på en pc. INGET. Och RSX ? Nvidia och ati har juh varsett kort på g till dator med, som är dubbelt så bra som de som finns nu. Pcn är inte död, utan dens storhetstid har precis börjat.

tänkte bara känns så menings löst att spela på pc om den får smisk av en konsoll och så tänkte då kan man lika bra skaffa en konsoll å spara pengar.

Visa signatur

Permalänk

Det kommer att bli all-out WAR mellan Microsoft och Sony om marknadsandelarna. Bara en sån sak att MS planerar att lansera Halo 3 samtidigt som Sony lanserar PS3 säger ju allt. Krig är ordet.

Själv har jag alltid föraktat konsoller och älskat PC, men när man betänker att en bra PC för spel går loss på närmare 20 000,- och att en av nästa generations konsoller med likvärdig eller bättre (kanske t.o.m. mycket bättre) prestanda kommer att kosta runt 3000,- måste man inse att persondatorns glansdagar som nöjesmaskin ligger bakom oss. Det enda problemet jag kan se är det som tidigare nämnts, att en handkontroll ger sämre precision jämfört med TB och mus. Trots det har prisskillnaden och den obefintliga skillnaden i prestanda gjort att jag har blivit sugen på en konsoll. Mest på PS3.

Permalänk
Avstängd
Citat:

.

Multicore samt multi GPU kommer att kosta lite mer än en PS3 eller xbox360.
Runt 15000kr för ett helt nytt PC system eller 3000kr? för en xbox360 - PS3??

För rent spelande samt också multimedia kommer konsollerna att leda vägen till DVD och kommande HDdef standard.
Detta i vardagsrummet inte i PC.

Om konsollerna levererar media till TV online...så kommer en helt ny vana att uppstå, en PC blir för de som vill ha och kan betala för extrema saker och mainstream kommer att ha konsoll som sköter spel, media, mp3, DVD och HDdef.

Pris/prestanda är fördel konsoll.

Kommer att köpa en xbox 360 till min systers barn och det ska bli intressant att se vad de tycker

Planerar ett nytt PC system själv, men
multi GPU samt multicore samt nytt mobo kostar en del

Vi får se vad Julen kommer med i spel och konsoll.

Släpp nu Bf2 så man kan få skjuta ned de där jäkla planen.

Edit:Notera att spel till PC måste anpassas till gamla grafikkort.
Om de kunde göra framtida spel till PC dvs nästa år för dubbla GPU samt Multicore.....dvs två r520 athlon64 x2 eller nvidia G70 sli...skulle det också vara ett bättre spelsystem.

men men..om man gör spelen så avancerade skulle du då köpa moderkort, 2 graffe samt CPU för 15000kr?
Eller
xbox360 eller PS3 för 3000kr?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Multicore samt multi GPU kommer att kosta lite mer än en PS3 eller xbox360.
Runt 15000kr för ett helt nytt PC system eller 3000kr? för en xbox360 - PS3??

För rent spelande samt också multimedia kommer konsollerna att leda vägen till DVD och kommande HDdef standard.
Detta i vardagsrummet inte i PC.

Om konsollerna levererar media till TV online...så kommer en helt ny vana att uppstå, en PC blir för de som vill ha och kan betala för extrema saker och mainstream kommer att ha konsoll som sköter spel, media, mp3, DVD och HDdef.

Pris/prestanda är fördel konsoll.

Kommer att köpa en xbox 360 till min systers barn och det ska bli intressant att se vad de tycker

Planerar ett nytt PC system själv, men
multi GPU samt multicore samt nytt mobo kostar en del

Vi får se vad Julen kommer med i spel och konsoll.

Släpp nu Bf2 så man kan få skjuta ned de där jäkla planen.

Att spela dom senaste spelen med högsta kvalitet på PC har ju alltid varit dyrt, konsoller kommer ju alltid vara prisvärdare. Men det är möjligt att en spelkonsoll tar över mycket multimedia-grejer, båda sony och ms har ju musikaffärer och xbox live skulle ju ha nån marknadspalts, båda stöder HD osv.

Kollade på nån video där dom visade en gatukorsning från london renderat på ps3, riktigt jäkla imponerande. Nästa generations konsollspel blir nog riktigt vackra, på alla tre konsoller.

Någon mer än jag som lagt märke till att PS3 saknar lufthål, knappar och sånt?

Permalänk
Medlem

see man börjar ju undra o det är värt att spela på pc trots att jag tycker det är roligast plus att man har online spel när det gäller pc aja man kan ju tycka att graffik korts tillverkarna skulle sänka sina priser lite nu när dom ja ska man säga fått lite konkurens från sony och MS aja spekulera kan man väll göra hur mycket man vill bara vänta å see vissa spel ska bara spelas på pc!!!!

Visa signatur

Permalänk

Om man jämför mot dator så skall man jämföra med dem som säljs då den konsolen säljs, detta gäller både xbox360 och Ps3. För övrigt tycker jag detta verkade väldigt intressant, dubbel prestanda mot xbox360 huruvida det nu kan stämma.
Lite komisk är att många playstationfanboys som har sagt att grafiken och prestanda på konsolen inte har någon större betydelse, nu kommer att säga tvärsemot. Hehe

För min del så verkar PS3 vara ett bättre köp, jag är dock ingen gamer men man kan ju ha en konsol till så mycket annat. Och jag har inte lust att köpa en dyr dator för att spela något spel så. Inga spel på min PC här..
Konkurrens är bara bra för oss konsumenter, så man får väl hoppas på att Nintendo visar upp en maskin som står sig bra mot xbox360 och ps3.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Det kommer att bli all-out WAR mellan Microsoft och Sony om marknadsandelarna. Bara en sån sak att MS planerar att lansera Halo 3 samtidigt som Sony lanserar PS3 säger ju allt. Krig är ordet.

Själv har jag alltid föraktat konsoller och älskat PC, men när man betänker att en bra PC för spel går loss på närmare 20 000,- och att en av nästa generations konsoller med likvärdig eller bättre (kanske t.o.m. mycket bättre) prestanda kommer att kosta runt 3000,- måste man inse att persondatorns glansdagar som nöjesmaskin ligger bakom oss. Det enda problemet jag kan se är det som tidigare nämnts, att en handkontroll ger sämre precision jämfört med TB och mus. Trots det har prisskillnaden och den obefintliga skillnaden i prestanda gjort att jag har blivit sugen på en konsoll. Mest på PS3.

Eftersom konsollerna har usb-portar, borde det inte finnas en chans att dom kommer känna igen mus och tangentbord? Om så är fallet att man kan koppla in det, ja då finns det ju inte mycket som gör det bättre att spela spel på en dator.

Visa signatur

infowars - prisonplanet

Permalänk
Medlem

aja glömm inte alla spel som man måste köpa också till konsollen dom nya kostar ju i mellan 500-650kr vilket är helt sjukt tänk om man ska ha minst 5-6st spel då är man ju uppe i flera tusentals kroner så allt går väll i ett utt plus att har man en konsoll så är man fast med den graffiken tills det kommer utt en ny konsoll

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeRonk
Eftersom konsollerna har usb-portar, borde det inte finnas en chans att dom kommer känna igen mus och tangentbord? Om så är fallet att man kan koppla in det, ja då finns det ju inte mycket som gör det bättre att spela spel på en dator.

Man får hålla tummarna för det

Läste nånstans för bara någon dag sen att Microsoft inte hade tjänat en krona på Xbox och att 360 skulle vara ett försök till att verkligen skulle slå sig in på konsol marknaden, så Microsoft kommer antagligen kriga tills dom dör eller om dom då lyckas med sitt försök. Ska återkomma med källa på detta senare.

Själv håller jag med till ps3:an tror jag. Sen tror jag att ps3:an släpps strax innan jul då man brukar kunna dra in rätt mycket pengar då, fast det beror ju på om det är färdig utvecklat då.

Tack för mig.

Visa signatur

"Women: Can't live with them, can't bury them in the back yard without the neighbours seeing. "
- Sean Williamson