Permalänk

Tänkte trycka i mina två avlagda 512 MB-stickor i brorsans 5020 (samma som ovan, den lever än med andra ord..). Men de passar inte, mina är DDR2 och Acerns är DDR antar jag?

Skulle dessa fungera till Acer 5020?
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=377#rparams=k=s33183617

Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte2k
hittade inga sånna.... ?

Kan inte heller se några 2 GB-moduler i listan, kanske inte finns i DDR?

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

Jag, som många andra, har köpt nytt chassi till datorn efter att gångjärnen har spruckit.

Jag undrar ifall någon har artikelnummerna till hållarna av LCD-skärmen som också hade spruckit för mig.

Permalänk
Medlem

Hur mycket tror ni att en begagnad 2024 är värd idag? Funderar på att sälja den till fördel för en ny desktop, men haf verkligen ingen koll på bärbara och deras värde. Letade runt efter annonser, men hittar inga alls, varken på blocket, tradera eller swec.

Skulle 2500 vara rimligt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Najsman
Tänkte trycka i mina två avlagda 512 MB-stickor i brorsans 5020 (samma som ovan, den lever än med andra ord..). Men de passar inte, mina är DDR2 och Acerns är DDR antar jag?

Skulle dessa fungera till Acer 5020?
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=377#rparams=k=s33183617

Kan inte heller se några 2 GB-moduler i listan, kanske inte finns i DDR?

Det är vanliga DDR ja.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Nån som behöver reservdelar till sin aspire 5020 (5024?) så kanske jag kan dela med mej.. Min vaknade upp död för en vecka sedan och jag har inte lyckats laga den. Jag GISSAR att det är moderkortet som är trasigt.

Om nån har något annat förslag på vad felet kan vara så vill jag gärna försöka laga den och få igång den igen!

Felet & felsökning:
När jag startar den så går fläkt, hårddisk och lysdioder(startknapp&batteri) igång, men jag får inget på skärmen, och inte heller på extern skärm (VGA).
CAPS-knappen tänder inte caps-lysdioden, och jag måste hålla inne powerknappen i 4-5 sekunder för att stänga av datorn.

Provade RAM-minnena ett i taget, i en slot i taget, men det gjorde ingen skillnad. Utan något minne i så får jag pip-ljud som säger att det inte är nått minne i den.
Plockade isär den, provade reset CMOS genom att plocka ur CMOS-batteriet men det hjälpte inte.
Spelar ingen roll om jag kör på batteriet, eller på AC-Adaptern, eller med båda i.

Gjorde även en post om den på notebookreview men fick inget bra svar där.
( http://forum.notebookreview.com/showpost.php?p=4568957&postco... )

Status: http://i42.tinypic.com/v4789c.jpg
mitt tv-bord är ockuperat av tusen datordelar!

Visa signatur

1: SABERTOOTH P67/i7-2600K@4300/NH-D14/32GB/Radeon290X/HX620/BenqG2412HD
2: P35-DQ6/Q6600@3300/Tuniq/4GB
3: i3 HTPC 4: Vaio Lifestyle P 5: Elitbook 6930p 6: iPhone5

Permalänk
Medlem

Precis ominstallerat min 5024 med XP Pro, pga att datorn vägrade gå in i windows (något med en fil som saknades).

Nu får jag inte igång nätverkskortet, har tankat hem drivrutinerna från acers hemsida, men det är lösenordsskyddade zip-arkiv till nätverksdrivrutinerna. Hittar inte lösenordet någonstans.

Sen så undrar jag vad som behövs för att processorn skall växla mellan hastigheterna, som det är nu är den på full brass hela tiden.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MartinuZ
Nån som behöver reservdelar till sin aspire 5020 (5024?) så kanske jag kan dela med mej.. Min vaknade upp död för en vecka sedan och jag har inte lyckats laga den. Jag GISSAR att det är moderkortet som är trasigt.

Om nån har något annat förslag på vad felet kan vara så vill jag gärna försöka laga den och få igång den igen!

Felet & felsökning:
När jag startar den så går fläkt, hårddisk och lysdioder(startknapp&batteri) igång, men jag får inget på skärmen, och inte heller på extern skärm (VGA).
CAPS-knappen tänder inte caps-lysdioden, och jag måste hålla inne powerknappen i 4-5 sekunder för att stänga av datorn.

Provade RAM-minnena ett i taget, i en slot i taget, men det gjorde ingen skillnad. Utan något minne i så får jag pip-ljud som säger att det inte är nått minne i den.
Plockade isär den, provade reset CMOS genom att plocka ur CMOS-batteriet men det hjälpte inte.
Spelar ingen roll om jag kör på batteriet, eller på AC-Adaptern, eller med båda i.

Gjorde även en post om den på notebookreview men fick inget bra svar där.
( http://forum.notebookreview.com/showpost.php?p=4568957&postco... )

Status: http://i42.tinypic.com/v4789c.jpg
mitt tv-bord är ockuperat av tusen datordelar!

Har exakt samma problem som du, datorn dog i förrgår. Ska försöka hitta någon lösning när jag får lite mer tid över. Hör av dig om du gör några framsteg!

Permalänk

Fünkar inte!!
Min 5024 hänger i post (?) efter ca 3/4 av testen ( blå linje i botten av skärmen som ritas ut vid start).
Har tagit ur HD och kört via adapter på stor pc och hittade inga fel eller virus.där testat med minnes swap. Plockade isär den och satte ihop igen då fungerade det i ca 2 uppstarter.
Kan man resetta bios nånstans. Hittar ingen QRH någonstans.
Rgds.

Visa signatur

Core I9, Gigabyte Designare X390, Sapphire Nitro+ Vega 64, Corsair H115i, AX 860i.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Hur mycket tror ni att en begagnad 2024 är värd idag? Funderar på att sälja den till fördel för en ny desktop, men haf verkligen ingen koll på bärbara och deras värde. Letade runt efter annonser, men hittar inga alls, varken på blocket, tradera eller swec.

Skulle 2500 vara rimligt?

Undrar samma sak.

Permalänk
Medlem

Hej!

Tänkte efterlysa delar. Någon som råkar ha ett tangentbord som ej är trasigt till salu?

Visa signatur

Trying, is the first step to failure

Homer J Simpson