Permalänk
Medlem

Problem med BBB+Ip telefon!

Hej.
Börjar nu bli satans trött på allt strul med BBB.
Nu är problemet så att när jag slår på hemtelefonen,så går det igång en dam som börjar snacka om BBB Ip telefoni

Jag har inte ens ringt de och bett de koppla mig till deras j*kla telefoni tjänst.

Stänger jag av Internet modemet så funkar det perfma,ingen dam som börjar snacka i hemtele.

Sitter jag och surfar nu,slår på hemtelefonen så börjar hon snacka igen eller så får jag INGEN ton alls.

Har prövat att byta propp,men det hjälpte inte.

Detta problem dök upp idag när jag vaknade.

Tips ideér?

Behöver som sagt hjälp ganska fort,då jag väntar ett samtal av en väldigt viktig kund.

MVH/A

Permalänk
Medlem

Ring supporten...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Ring supporten...

De har ja redan kontaktat.
Det var ett tekniskt fel som skulle åtgärdas senare under dagen,så det blir väll att vänta.

MVH/A

Permalänk
Medlem

Detta hände mig också idag... Ringde dom nu som sa att de va nåt fel i hela landet och många hade drabbats av detta...

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, ASUS P5W Deluxe, 2048 MB DDR2 PC6400, ASUS Geforce 7600 GT SILENT, LG L1980Q (19" TFT 8 ms)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andyp
Detta hände mig också idag... Ringde dom nu som sa att de va nåt fel i hela landet och många hade drabbats av detta...

Ganska jobbigt när man är omedveten om problemet.
Hoppas att det löser sig nu och att man kan ringa/bli uppringd.

MVH/A

Permalänk
Medlem

För tre dagar sedan skulle de byta ut en switch. Det verkar de inte ännu ha gjort då jag fick mail idag av dem angående just det och nu "nationella driftstörningar för alla med ADSL".

På sistone har det varit j*vligt mycket strul med BBB och frågan är om de lär bättra sig eller fortsatta i samma kassa stil som nu.

Obs! Alla har inte strul med BBB, det vet jag, men övervägande många verkar ha det.
Ni som _inte_ har det, var glada och ni som funderar på att byta leverantör till just BBB - tänk er för!

Visa signatur

Cartman: You seem a little irritable, Kyle. You got some sand in your vagina?
Kyle: There's no sand in my vagina!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xips
För tre dagar sedan skulle de byta ut en switch. Det verkar de inte ännu ha gjort då jag fick mail idag av dem angående just det och nu "nationella driftstörningar för alla med ADSL".

På sistone har det varit j*vligt mycket strul med BBB och frågan är om de lär bättra sig eller fortsatta i samma kassa stil som nu.

Obs! Alla har inte strul med BBB, det vet jag, men övervägande många verkar ha det.
Ni som _inte_ har det, var glada och ni som funderar på att byta leverantör till just BBB - tänk er för!

Instämmer,problemt är fortfarande INTE löst för min del,jag kan inte ringa ut och ta emot samtal.

Någon som kan svara på när detta problem är över?

Har också fått mer avbrott när jag surfar på nätet.... om man endå behöll Telia´s 8mb tjänst!

MVH/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneeX
Någon som kan svara på när detta problem är över?

De enda som vet är BBB men de vägrar ju ge ett svar utan slingrar sig bara hela tiden.

Du bör ringa till supporten (då genom en annan telefon förstås då din inte fungerar) och säga åt dem att de får f*n kompensera detta.
Jag har vänner som har IP-telefoni och när de har haft avbrott några dagar så har de fått kompensation i form av lägre månadskostnad.

Det går säkert att förhandla fram något, huvudsaken är att _du_ blir kompenserad för deras tabbe.

Jag hoppas det ordnar sig till din fördel.

Lycka till!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

De enda som vet är BBB men de vägrar ju ge ett svar utan slingrar sig bara hela tiden.

Du bör ringa till supporten (då genom en annan telefon förstås då din inte fungerar) och säga åt dem att de får f*n kompensera detta.
Jag har vänner som har IP-telefoni och när de har haft avbrott några dagar så har de fått kompensation i form av lägre månadskostnad.

Det går säkert att förhandla fram något, huvudsaken är att _du_ blir kompenserad för deras tabbe.

Jag hoppas det ordnar sig till din fördel.

Lycka till!

Okej.

Problemet är åtgärdat nu..
Tycker du att jag ska bli kompenserad för deras tabbe,skall jag ringa de idag eller imorgon?
Hade avbrott mellan 08.00-18.00

Tack Xips.

MVH/A

Permalänk
Medlem

SneeX, har du BBBs telefoni eller har du beställt de? För vi har beställt de och har också en sån röst som säger att man ska knappa in en massa saker som man inte har fått.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arzenic
SneeX, har du BBBs telefoni eller har du beställt de? För vi har beställt de och har också en sån röst som säger att man ska knappa in en massa saker som man inte har fått.

Hej.
Börjar nu bli satans trött på allt strul med BBB.
Nu är problemet så att när jag slår på hemtelefonen,så går det igång en dam som börjar snacka om BBB Ip telefoni

Jag har inte ens ringt de och bett de koppla mig till deras j*kla telefoni tjänst.

Stänger jag av Internet modemet så funkar det perfma,ingen dam som börjar snacka i hemtele.

Sitter jag och surfar nu,slår på hemtelefonen så börjar hon snacka igen eller så får jag INGEN ton alls.

Har prövat att byta propp,men det hjälpte inte.

Detta problem dök upp idag när jag vaknade.

Tips ideér?

Behöver som sagt hjälp ganska fort,då jag väntar ett samtal av en väldigt viktig kund.

MVH/A

Du har nog inte läst mitt första inlägg

"
Jag har inte ens ringt de och bett de koppla mig till deras j*kla telefoni tjänst."

Permalänk
Medlem

Jag tycker definitivt du ska ringa och skälla på dem och säga åt dem att de får f*n kompensera dig eftersom du har väntat på viktiga samtal.

Som sagt var, BBB börjar snart hamna på samma nivå som GlocalNet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

BBBs telefoni krånglar här idag

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
BBBs telefoni krånglar här idag

Som sagt har det drabbat lite folk härochvar.

har det löst sig?

MVH/A

Permalänk
Medlem

Det har inte lösts sig hos mig.

Och om de nu har drabbat såg många... hur i helvete kan dom inte skriva de på sin hemsida under driftinfo eller ge nån information... är dom helt inkompetenta eller är de bara apor som jobbar där

Visa signatur

Core 2 Duo E6600 2.4 GHz, ASUS P5W Deluxe, 2048 MB DDR2 PC6400, ASUS Geforce 7600 GT SILENT, LG L1980Q (19" TFT 8 ms)

Permalänk
Medlem

När jag ringde och skällde på supporten (då mitt nät hade varit nere flera timmar), så bad jag om att de kunde åtminstone informera sina kunder på hemsidan om att det skulle bli byte av switch och därmed orsaka avbrott.
Svaret jag fick var att det inte är så lätt.
Jag sa då att det är väl inte särskilt svårt att informera på hemsidan någon dag innan själva bytet skall ske, för sådant borde vara någorlunda planerat ändå.
Men nejdå, det var ju svårt enligt supporten.

Jag förstår bara inte det svåra i det hela? Det skulle underlätta för båda parterna. Både för oss kunder som slipper bli förbannade och ringa in/maila till dem och fråga vad f*n det är på gång och dels underlättar det för dem som slipper förbannade kunder.

Som jag ser det, så är det deras skyldighet att informera till sina kunder, vare sig det handlar om driftstörningar eller byte av utrustning.

När man söker på eventuella driftstörningar över ens område så finner man detta:

"Aktuella driftstörningar
Det finns inga aktuella driftstörningar i ditt område."

Men ändå har nu anslutningen gått ner ett antal gånger i 3 dagar och jag har fått bekräftat via telefon också att det är driftstörningar här där jag bor nu + byte av switch och allt annat skit de sysslar med.
De kan ta bort den där funktionen för varje gång det faktiskt är driftstörning över ens område så får man ändå till svar att det inte är någon aktuell driftstörning i området när det i sjävla verket är det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ptja... är ni så desperata så kan ni koppla bort modemet

Permalänk
Medlem

och jag som hade tänkt skaffa BBB =( får leta vidare nu då

Visa signatur

Niklas
Lekpark

Permalänk
Medlem

Är det nån som redan har deras IP-telofoni som också fick samma problem lr var det bara övriga kunder som drabbades? Jag har IP-tele men är inte hemma för tillfället och kan inte kolla upp det.

Jag har också ringt in och skällt på dem varför de inte kan sätta ut information om driftsstörningar! Så j-vla svårt är det inte! Bara ren lathet från deras sida! Skärpning BBB!

Visa signatur

HTPC: Silverstone SST LC13| Hiper Type-R 480W| AMD Athlon X2| Asus M2NPV-MX| 2x2048 Corsair| OCZ SSD SATA 64Gb | Ljudnivå: Väldigt låg
SpelPC: P180 | XFX Core Edition 550W |AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition| MSI 870A-G54 AM3 |Corsair 4GB | XFX RADEON HD6850 | Samsung SATA2 250GB | 3 Nexus 120mm |

Permalänk
Medlem

Jag har funderat på att skaffa BBB's tele, men det verkar som jag gör bäst i att ha kvar telia då.

Ang. driftstörningar... Jag har 10/10 fiber och det händer nån gång ibland att det går ner en dag eller så men det har alltid funnits information på hemsidan när det har varit nere.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mewrtar
Ptja... är ni så desperata så kan ni koppla bort modemet

Det handlar knappast om desperation, det handlar om att BBB är j*vligt dåliga på att informera sina kunder vilket de är skyldiga till att göra.
Som kund betalar man pengar för att det skall fungera och fungerar det inte så bör man då få information _varför_ det inte fungerar. Det är just där det brister med BBB samt att supporten verkar ha kommunikationsproblem med teknikerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skickade precis ett mail och berättade hur det låg till.

Skrev också att jag borde bli kompenserad för 2 dagar utan telefon.

Återkommer med svaret.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3700+ 1Mb ||| ASUS A8N-SLI Deluxe ||| TwinMOS PC3200 2048 Mb ||| Samsung Spinpoint 250 Gb SATA ||| Sapphire Fireblade Edition X800GTO

Permalänk
Medlem

Men jag tror att vi inte har IP telefoni.

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mindblow
Skickade precis ett mail och berättade hur det låg till.

Skrev också att jag borde bli kompenserad för 2 dagar utan telefon.

Återkommer med svaret.

Ganska irriterade ser jag. Många har blivit drabbade av detta problem.
Jag hade inte tillgång på timmar. Jag missade ett viktigt samtal av en VIKTIGT kund. Skall jag ta ansvaret för deras tabbe?

Ingen information var tillgänglig på deras hemsida,ringer man kundervice så är det tydligen för många som ringer och man blir tvingad att ringa senare.

Om man endå behöll telia. = (

Det blir väll att mejla de angående detta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprunglingen inskrivet av matte56
Men jag tror inte vi har IP telefoni.

Nähä? Och vad vill du ha sagt med det?

Citat:

Jag hade inte tillgång på timmar. Jag missade ett viktigt samtal av en VIKTIGT kund. Skall jag ta ansvaret för deras tabbe?

Klart som tusan du ska bli kompenserad pga deras tabbe!
Stå på dig!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Klart som tusan du ska bli kompenserad pga deras tabbe!
Stå på dig!

Sir yes sir!

Sitter nu och väntar mellan 10-15 minuter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Sir yes sir!

Snarare "Yes 'mam"
Jag är tjej och jag tror inte jag har bytt kön sen sist jag tittade efter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Snarare "Yes 'mam"
Jag är tjej och jag tror inte jag har bytt kön sen sist jag tittade efter.

Detta tar vi via Pm

Vem vet?

Va fan, nu tvingas jag skicka ett brev till bredbandsbolaget box13486 2124 I visby
Detta kostar pengar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Va fan, nu tvingas jag skicka ett brev till bredbandsbolaget box13486 2124 I visby
Detta kostar pengar!

Ehh, varför skicka snigelpost? Fungerar inte deras e-post?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ehh, varför skicka snigelpost? Fungerar inte deras e-post?

vad är snigelpost?
Fick ingen mejl addres av damen som stod vid andra sidan luren :S

Thx Xips

MVH/A