IE7, vilket skämt!

Permalänk
Gäst
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
"Windows är som att röka, prova aldrig.....Du blir beroende, dum och det kostar bara pengar!"

Direkt från hästen mun, eller vad heter det?

Så sant som det är sagt.

Permalänk

Trist att de förstör den enda webbläsaren som har känsla i sig: IE6.

Visa signatur

System.out.print(madness ? this.is.SPARTA : "");

Permalänk
Medlem

Varför välja en axepterad standard när man kan skakap sin egan de facto standard??
HEJA MS!!!
(slut på ironi)

Permalänk
Medlem

Jag kör IE7 beta 1 just nu på Windows Vista, och jag tycker den funkar ungefär lika bra som IE6 (alltså inte )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snälla det är ju inte en färdig produkt, Det dom gör nu är att kolla stabilitet inte leverera allting som ska finnas i den färdiga produkten.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Hedersmedlem

Mer info om kommande förändringar till b2 -> http://www.msfn.org/comments.php?shownews=13872

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Mer info om kommande förändringar till b2 -> http://www.msfn.org/comments.php?shownews=13872

Jag är ingen webutvecklare, men av vad man kan läsa där, så låter det riktigt positivt. Verkar som att de verkligen tar tag i browsern nu.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Jag är ingen webutvecklare, men av vad man kan läsa där, så låter det riktigt positivt. Verkar som att de verkligen tar tag i browsern nu.

Instämmer (tills någon webutvecklare nyper mig i örat)

jonasy, var är du?

Permalänk
Medlem

Hur vet ni att det är IE som renderar fel och inte FF?

När man kodar en sida så är det hur enkelt som hellst att få sidlayouten att se ut som man vill i IE men det är alltid något som krånglar i FF.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Problemet är väl att Explorer inte följer de standarder som satts upp, på ett tillfredsställande sätt.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Om det är någon som vill testa det, så kan det laddas ner från , på denna länk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Hur vet ni att det är IE som renderar fel och inte FF?

När man kodar en sida så är det hur enkelt som hellst att få sidlayouten att se ut som man vill i IE men det är alltid något som krånglar i FF.

Att det är IE som renderar fel inser man lätt då helt logiska saker visas fel.
Det renderas inte som man intuitivt vill att det ska.
Se ex http://home.student.uu.se/d/daki0267/test/ie.html och kolla på källkoden så ser du tydligt att det är IE som tolkar fel.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

provade att installera explorer7,men får upp felmedelande att jag språket skiljer sig i systemet...hur fixar man detta enklast? som ni märker så är jag ingen större hejare på detta

Permalänk
Medlem

Opera for the win! (:

Daniel
De händer ingenting i IE? Blir bara vitt, ska de vara så? I Opera blir det iaf en blågrå ruta.

Visa signatur

Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av netfrogg
Opera for the win! (:

Daniel
De händer ingenting i IE? Blir bara vitt, ska de vara så? I Opera blir det iaf en blågrå ruta.

I opera och ff visas den rätt. I ie blir det fel då den inte klarar av att rendera den rätt.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Anti-Phising funkar bara i xp så länge.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unlock26
provade att installera explorer7,men får upp felmedelande att jag språket skiljer sig i systemet...hur fixar man detta enklast? som ni märker så är jag ingen större hejare på detta

Run IE7 Without Installing

Here are my steps that got IE7 running on XP SP2, without installing it.

First extract the IE7-WindowsXP-x86-enu.exe file using something like winrar. Then go to the folder you just extracted and delete the file SHLWAPI.DLL. Then open notepad and just save a blank file in notepad as IEXPLORE.exe.local . Then you will be able to run the iexplore.exe.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svampbob
Run IE7 Without Installing

Here are my steps that got IE7 running on XP SP2, without installing it.

First extract the IE7-WindowsXP-x86-enu.exe file using something like winrar. Then go to the folder you just extracted and delete the file SHLWAPI.DLL. Then open notepad and just save a blank file in notepad as IEXPLORE.exe.local . Then you will be able to run the iexplore.exe.

Kan bekräfta att det fungerar alldelles utmärkt.
Tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NineFour
Firefox ^^

Alltid! Överallt!

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Instämmer (tills någon webutvecklare nyper mig i örat)

jonasy, var är du?

Tja det verkar ju som de faktiskt försöker göra något gott Kanske lite förhastad att basha en produkt redan i beta 1 så vi får väl se hur det slutar.

Oft: Semester, badar i regnet

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
Alltid! Överallt!

Ja, tyvärr är det så med Firefox-spammet.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Ja, tyvärr är det så med Firefox-spammet.

Och "Hacka inte ned på IE för det är faktiskt en jättebra produkt även om folk är så korkade att de inte inser det"-aktivisterna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Isbjörnen Igor
Och "Hacka inte ned på IE för det är faktiskt en jättebra produkt även om folk är så korkade att de inte inser det"-aktivisterna.

Vad har detta att göra med mitt inlägg som du citerade? Försöker ditt tama inlägg på något sätt försvara Firefox-spamet, eller vad är det frågan?

Trådan handlar om IE7, vet du. Tänk på det innan du kommer med din nästa, "kvicka" kommentar. Är "aktivisterna", som du kallar dem, altså de här i tråden, vars inlägg består av mer än "Firefox!!1"?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag vill minnas när apple släppte en public beta av safari. då hade den "report bug" där många användare av skrev "tabs please". någon vecka senare hade safari tabbar.

själv kör jag opera på min pc och omniweb på min mac. omniweb är en av de få innovativa webbläsare de senaste åren.

slänger in en skärmdump på hur omniweb hanterar tabs:
http://www.omnigroup.com/images/images-5/features/tabs.png

Permalänk
Medlem

heltok: omniweb tycker inte jag verkar hantera tabs på något smart sätt. Visst den kanske är mest innovativ när det gäller browsers till Mac men tabbarna tar ju alldeles för mycket utrymme. Det är ju inte direkt optimalt så att säga. Men du kanske inte tycker om optimalt?

Permalänk
Medlem

pyjamas: man kan skala om tabbarna till vilken storlek man vill, från 1000x1000pixlar ner till 1 om man vill det. sedan kan byta läge till "vanligt" eller köra dem med enbart text till vänster.

testa att köra omniweb på en dator med 1600x1200 så lär du märka att tabbarna tar aldeles lagom med plats.

Permalänk

Hade med glädje testat det men märkte sedan att man lära ha Sp2 för att kunna köra det så, njaaa!

Visa signatur

Citera.mig.för.svar.][resaomkring.blogspot.com][ Intel I5 2.66GHz.4GB DDR3.ATI HD4670][ @Twitter
'We would like to see most of the human race killed off because it is unworthy, it is unworthy of the gift of life' - Behemoth - Antichristian Phenomenon.

Permalänk
Medlem

Asså problemet med Microsoft är att de är så jäävla långsamma. Mac OS X släpper nya versioner av sitt operativsystem hela tiden. Till Windows XP får vi bara några ynka Service Packs. Mozilla släpper nya versioner av Firefox medans det IE 6 kom för skitlänge sen. Ryck up er!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Felle
Mac OS X släpper nya versioner av sitt operativsystem hela tiden. Till Windows XP får vi bara några ynka Service Packs.

Bara en fråga; Är de nya versionerna av Mac OS helt gratis för ägarna av tidigare versioner?
Det är inte en retorisk fråga, jag undrar verkligen. För man kan diskutera vad som är bättre, servicepacks eller "nya versioner".

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Bara en fråga; Är de nya versionerna av Mac OS helt gratis för ägarna av tidigare versioner?
Det är inte en retorisk fråga, jag undrar verkligen. För man kan diskutera vad som är bättre, servicepacks eller "nya versioner".

Småuppdateringarna är gratis såsom 10.4 -> 10.4.1 men helt nya versioner som 10.4->10.5 kostar pengar.