Stort plus för Dustin Home!

Permalänk
Medlem

Då får väl jag vara den första som kommer med negativ kritik.

Jag beställde ett moderkort o ett tangentbord/mus från Dustin Home, mkt pga era positiva erfarenheter. Det tog alldeles för lång tid. Först tappade dom bort ordern, sen tappade dom bort paketet. Ringde dem o fick veta att moderkortet var restat då det tagit slut under tiden dom strulat. Krävde då att få tangentbordet/musen separat o att moderkortet skulle skickas när det kom in, detta skulle de göra enligt dom.
Tror ni det hände, nejdå, allt kom i ett paket ca 1v senare.

Min erfarenhet, strul o ingen ursäkt eller kompensation. Nu får vi bara se hur de gör med min RMA på musen då den glappade som f-n!

Permalänk
Avstängd

Vänner,

Jag beställde en router från Linksys i lördags. Den skickades iväg från Dustin kl. 09 på måndag morgon. Vad säger man? Det kan inte bli mycket bättre. DET är vad jag kallar för service!

Routern kostade 495 kr, så jag lade med en beställning på en sak för 10 kr. Fri frakt tackar man inte nej till.

Permalänk
Medlem

Ja även här gick de snabbt beställde lite smått för 250:- tog två dagar och fick dessutom ett nr av tidningen bild och ljud så då var frakten på 49:- inte så farlig.

Permalänk
Medlem

En kompis jobbade på dustins lager i 1 månad, det var det värsta han hade varit med om. 20 Minuter lunch, aldrig sitta ner, springa omkring i världens största lager i 8 timmar tar knäcken på vem som hellst. Otrevliga typer etc..och om ni tror att dom hanterar varorna på ett snällt sätt så lever ni en drömvärld, varorna fullkomligt kastas omkring väl innan posten har fått sätta sina tänder i sakerna..

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quack
En kompis jobbade på dustins lager i 1 månad, det var det värsta han hade varit med om. 20 Minuter lunch, aldrig sitta ner, springa omkring i världens största lager i 8 timmar tar knäcken på vem som hellst. Otrevliga typer etc..och om ni tror att dom hanterar varorna på ett snällt sätt så lever ni en drömvärld, varorna fullkomligt kastas omkring väl innan posten har fått sätta sina tänder i sakerna..

Det märks inte av att paketen hanteras som du säger. Så, tydligen så funkar det att göra så.

Permalänk
Medlem

Re: Stort plus för Dustin Home!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 412

Någon som har några fler otroliga kärlekshistorier med Dustin eller andra internetbutiker att dela med er av?

Håller med om att Dustin är väldigt snabba, tycker även Webhallen samt Mycom fungerar bra att handla av. Snabbaste leveransen jag vart med om var från www.chainreactioncycles.com (ligger på Nordirland) la beställningen vid 15.00 ungefär, hade paketet utanför min dörr klockan ~07.00 dagen efter.

Permalänk
Medlem

Har köpt mp3, nytt grafikkort och minnen på dustin, varje gång har det gått väldigt snabbt, de får in beställningen på måndagen och den är på väg tisdag morgon, det är nice service.
Bara plus till dustin

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Måste faktiskt oxå komma med lite kritik mot dustin.

Igentligen har jag aldrig haft något problem med just dustin, jag har alltid fått mina gräjer snabbt och det har inte varit svårt att få kontakt med dem. Men den gången jag behövde skicka tillbaka en trasig D-link router vägrade dem ta emot den och hänvisade mig till D-link och det tog 2 månader innan jag tillslut lyckades tjata mig till ett RMA nummer från D-link som i 5(!) mail frågat mig vilken firmware jag kört på routern och jag svarat klart och tydligt alla 5 gångerna.

Jag tycker att tar man in produkter från en underleverantör är det oxå företaget som tagit in produkterna (i det här fallet dustin) som oxå får stå ut med (i det här fallet D-links) utkassa support. Jag beställde en produkt från dustin för att jag ditills varit nöjd med deras support och förväntar mig då oxå att det är dem som ser till att jag får en fungerade produkt.

Efter det har jag inte beställt några mer produkter från dustin eftersom det inte står någonstans vilka produkter dem har hand om servicen får och vilka jag själv får ta ansvaret för RMA mot tillverkaren.

Permalänk
Medlem

Hej

Jag måste komma också med negativ kritik till Dustinhome.

Har rätt stor erfarenhet av andra butiker ,eftersom handlar rätt ofta på nätet, men måste säga att Dustinhome är den sämsta butiken jag har handlat ifrån . Kundservice existerar inte och de bryr sig inte alls om privata personer.
Eftersom de har fraktfritt denna månad så pasade jag på och beställde
några artiklar .De hade alla på lager utom en, som det har stått leveranstid
1-2 dagar. Tredje dagen när jag trode att man kan förvänta sig att de ska skicka ordern ,till min förvåning har de ändrat leverans tiden till ej i lager.

Jag meilade de och de fick besked att jag ska få grejorna om ca 1 vecka.
Men dagen efter ,igen till min förvåning har de ändrat leverans datumet på
min order och anget preliminär datum som är 3 veckor framåt
Eftersom jag behövde en av grejorna ,så frågade jag om de kunde skicka bara den, först ,och resten när ordern blir komplett.Jag krävde ingen kompensation till felaktigt leveransupgift vid bestälningen utan tyckte att
de kunde skicka den artikeln ,som jag behövde ,eftersom de var skyldiga till
att jag inte delade order i två delar från början.(rimlig krav tycker jag)
Men jag fick blankt NEJ utan nån förklaring eller ursäkt, eller nån förslag om
hur ska man lösa det på bästa sättet.
På de 3 meil jag fick från de har de inte skrivit sammanlagt mer en 20 ord.

Så jag var så iriterad på deras bemötande att jag avbeställde order och beställde den på Datorhandeln istället till bätre pris och kunde hämta grejorna dagen efter.(bor i Malmö)

Har en kompiss som hade stora problem med trasiga grejor under garanti tiden ,som de hänvisade till tilverkare.

Så jag säger en gång till DUSTINHOME- ALDRIG MER!

Permalänk
Medlem