Permalänk
Medlem

Hur får man mera batteri till kameran i Dead Rising? Annars f*n va spelet är bra, inte kommit så långt men..Fast det verkar bli lite långtråkigt i längden
Vad är bästa Live spelet? Tycker inte att GRAW var så bra rätt dött faktiskt.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Hur får man mera batteri till kameran i Dead Rising?

Man går in i en butik med kameror o shite, finns en precis bredvid dörren där man kommer från sin hideout till paradiseplaza.

Visa signatur

ehhehe

Permalänk
Medlem

http://www.xboxyde.com/news_3772_en.html

Alldrig varit för mecha spel... men wooah, ser förbaskat bra ut.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av B-bopp
Man går in i en butik med kameror o shite, finns en precis bredvid dörren där man kommer från sin hideout till paradiseplaza.

ok, tack så mycket!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Hur får man mera batteri till kameran i Dead Rising? Annars f*n va spelet är bra, inte kommit så långt men..Fast det verkar bli lite långtråkigt i längden
Vad är bästa Live spelet? Tycker inte att GRAW var så bra rätt dött faktiskt.

Du måste bidra rätt mycket själv och spela med rätt personer. Tex snacka med varandra och inte sitta som ni är döda. Sen kan man alltid lägga up taktiker och liknade.

Annars är PGR3 och TDU bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Du måste bidra rätt mycket själv och spela med rätt personer. Tex snacka med varandra och inte sitta som ni är döda. Sen kan man alltid lägga up taktiker och liknade.

Annars är PGR3 och TDU bra.

Jag har inget headset då jag har Core så det är väl ett problem. Men jag får väl köpa det senare då.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag använder aldrig mitt headset, vågar inte
Jag måste dock tipsa om Ultimate Mortal Kombat 3, xbox live arcade spel så du kan bara ladda ner det direkt.
Det är nåt av de roligaste jag nånsin haft på xbox live Höra en tysk som skriker "NEINNN SCHEIZZE!!" när man gör babality på honom
Och det är sån mysstämning i spelrummen, där är ju 2 som fightas och då sitter de andra 2 och tittar på och kommenterar / skrattar. Blir nästan som förr i tiden när man hade ett gäng polare över och lirade mortal kombat på snes, turades om o så

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Jag använder aldrig mitt headset, vågar inte
Jag måste dock tipsa om Ultimate Mortal Kombat 3, xbox live arcade spel så du kan bara ladda ner det direkt.
Det är nåt av de roligaste jag nånsin haft på xbox live Höra en tysk som skriker "NEINNN SCHEIZZE!!" när man gör babality på honom
Och det är sån mysstämning i spelrummen, där är ju 2 som fightas och då sitter de andra 2 och tittar på och kommenterar / skrattar. Blir nästan som förr i tiden när man hade ett gäng polare över och lirade mortal kombat på snes, turades om o så

Okej..

Antecknar

Hur mycket kostar MS Live Points eller va dom heter i butik?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

2100 Points hos Discshop för 299:-.
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=48264&lan...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 64AthloN
Okej..

Antecknar

Hur mycket kostar MS Live Points eller va dom heter i butik?

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mAster9
2100 Points hos Discshop för 299:-.
http://www.discshop.se/shop/ds_produkt.php?lang=&id=48264&lan...

Ok..Tack måste köpa!

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

någon som vet om microsoft kommer sänka priset på xbox 360 till jul?

Permalänk
Medlem

Troligen inte i europa iaf eftersom dom inte har en PS3a att konkurera med här. En prissäkning på 360n ser vi nog inte förns PS3an har varit ute ett tag och dom börjar se vilken som säljer bäst.

Visa signatur

They made me do it.

Permalänk
Medlem

360'n behöver ju inte sänka priset överhuvudtaget för att konkurrera med ps3 Rent prismässigt alltså.
Nån som vet när TDU patchen skall komma? På de officiella forumen har det vart en massa snack om att den ska komma under andra veckan i november, vilket är just nu!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

HD TV och Film via Xbox Live i USA.

"REDMOND, Wash. — Nov. 6, 2006 — Microsoft Corp. today announced agreements with CBS, MTV Networks, Paramount Pictures, Turner Broadcasting System Inc. (TBS Inc.), Ultimate Fighting Championship (UFC) and Warner Bros. Home Entertainment to bring an initial lineup of over 1,000 hours of hit TV shows and movies to Xbox 360™ gamers in the U.S. by the end of the year. Furthermore, Xbox 360 will be the first gaming console to bring standard and high-definition TV shows and movies via digital distribution over the Internet directly to the consumer.

Beginning Nov. 22, on its first anniversary, Xbox 360 will be the first gaming console in history to provide high-definition TV shows and movies directly to gamers in their living rooms. Xbox 360 gamers will have access to the full-length TV shows as downloads to own and movies to rent via download from the Xbox Live® network, the worldwide leader in online distribution of high-definition gaming and entertainment content."

Bara hoppas de gör något liknande i EU snart.

Permalänk
Medlem

Går säkert att använda här med, om man ställer in USA som land

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Vilken upplösning skall 360 vara inställd på kopplad till en plasma med 1024x768 matad med komponent?

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnyl
Vilken upplösning skall 360 vara inställd på kopplad till en plasma med 1024x768 matad med komponent?

Jag tycker det blir bäst bild när jag kör 720p.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av photek2k
Jag tycker det blir bäst bild när jag kör 720p.

Och med det menar du 1280x720?

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

jonnyl ja det blir det ju, du kan ju inte välja upplösning ändå när du kör komponent så varför frågar du? Om du kan välja så använder du VGA kabeln och då ska du alltid sätta den på samma som din tv, dvs 1024x768

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
jonnyl ja det blir det ju, du kan ju inte välja upplösning ändå när du kör komponent så varför frågar du? Om du kan välja så använder du VGA kabeln och då ska du alltid sätta den på samma som din tv, dvs 1024x768

mjahaaa, då förstår jag

Jag har använt vga på min sunk-plasma, då fick jag välja.

Men om jag kopplar komponent till den nya plasman så blir det auto 720p?

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

Ja då kan du välja 720p, fast default är nog 480p , men om din plasma har 1024x768 som min har, då får du utan tvekan bäst bild med vga och med 1024x768 valt manuellt så att säga

http://xbox360.qj.net/Xbox-360-Video-Marketplace-Get-the-popc...

Vadå mys, snälla gode gud hoppas det kommer till EU också Om det inte redan finns, inte orkat kolla ;D

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Ja då kan du välja 720p, fast default är nog 480p , men om din plasma har 1024x768 som min har, då får du utan tvekan bäst bild med vga och med 1024x768 valt manuellt så att säga

http://xbox360.qj.net/Xbox-360-Video-Marketplace-Get-the-popc...

Vadå mys, snälla gode gud hoppas det kommer till EU också Om det inte redan finns, inte orkat kolla ;D

Men det sägs att microsofts komponentkabel ger bättre bild än deras vga, medans joytechs vga ger bättre än microsofts komponent

Och 1024x768 är ju ingen 16:9-upplösning, hur löses det egentligen?
Då borde väl tv'n ändå skala om bilden, vilket medför att 720p via komponent är bäst trots allt?

aaargh, jag blir galen.
Varför kan man inte bara plugga kabeln och spela för, och slippa alla nojjor om inställningar.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höglund
någon som vet om microsoft kommer sänka priset på xbox 360 till jul?

Har hört från en källa på elgiganten att priset ska tangera 3000:- innan jul. Sen vet man ju inte hur trovärdigt det är. Vi får vänta och se.

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem

Då "sägs" det fel Komponentkabeln är inte bättre än vga kabeln på nåt sätt.
Om din tv har en viss upplösning, då kör man på den, punkt slut! Du kan inte få bättre bild än om du kör i tvns native resolution. Punkt slut så är det bara
Nej 1024x768 är ingen 16:9 upplösning, men tvn klarar av det finfint att visa tv-sändningar och dvdfilmer i korrekt widescreen i den upplösningen eller hur
Varför klyddar du så? Kör på 1024x768, dont nojja

Du kan ju själv prova med komponent på 720p och vga på din tv's native upplösning 1024, och själv se skillnaderna??
Låter nästan som om vi har samma tv lol, kör jag på komponent blir texten äcklig och "kladdig", på vga på 1024 är allt knivskarpt och färgerna är 100% korrekta.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur

Låter nästan som om vi har samma tv lol, kör jag på komponent blir texten äcklig och "kladdig", på vga på 1024 är allt knivskarpt och färgerna är 100% korrekta.

Har precis tvärt emot, kör på en 23' HP skärm. Med VGA är färgerna dassiga och bleka, med komponent så är det mycket bättre tryck i färgerna. Märkligt det där, har 1920x1200 som native upplösning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
Då "sägs" det fel Komponentkabeln är inte bättre än vga kabeln på nåt sätt.
Om din tv har en viss upplösning, då kör man på den, punkt slut! Du kan inte få bättre bild än om du kör i tvns native resolution. Punkt slut så är det bara
Nej 1024x768 är ingen 16:9 upplösning, men tvn klarar av det finfint att visa tv-sändningar och dvdfilmer i korrekt widescreen i den upplösningen eller hur
Varför klyddar du så? Kör på 1024x768, dont nojja

Du kan ju själv prova med komponent på 720p och vga på din tv's native upplösning 1024, och själv se skillnaderna??
Låter nästan som om vi har samma tv lol, kör jag på komponent blir texten äcklig och "kladdig", på vga på 1024 är allt knivskarpt och färgerna är 100% korrekta.

Blir så förvirrad när jag läser den här tråden på ett annat forum:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=116899&

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem

äh prova själv bara, olika för alla =D

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Två frågor:

Battlefield 2: Modern Combat
1. Händer det något när man går upp i rank på xbox live, t.ex. kan man låsa upp vapen, eller är det endast för att skryta med?

Burnout:Revenge
2. Är det meningen att man ska tycka det är roligt att krascha in i en korsning och sedan sitta och titta när andra kraschar in i en eller har jag missförstått något med detta läge? Jag menar det är ju massor av sådana tävlingar i singleplayer-delen och just nu känns det som att man spelar dessa endast för att få komma till race-tävlingarna.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
äh prova själv bara, olika för alla =D

Men jag vill tillägga att du bör ha rätt, matcha boxen med 1024x768 som tv'n har borde ge bäst bild..

....hoppas jag.

Edit: Ja, många sidor behandlar ämnet. Man skall låta 360'in sköta skalningen (1280x720 -> 1024x768) då skalningschippet i den är bra mkt snabbare än dom flesta tv-apparaters.

Visa signatur

Loading signature. Please wait........

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonnyl
Och med det menar du 1280x720?

Ja, 720p = 1280*720...
Eftersom det handlade om komponent i det här fallet så är 720p ett av de få lägena (om inte det enda) du kan välja mellan som passar 1024*768 bäst.

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│