ett program för att mäta hur mycket watt man använder

Permalänk
Medlem

ett program för att mäta hur mycket watt man använder

Hej jag undrar om ni vet bågot sätt att mäta hur mycket watt man drar från nätagget jag har för mig det fanns en tråd om något program som visade det men jag kan inte hitta den
//INCSlayer
PS om ni vet vilken tråd det var så kan ni bara posta länken
DS

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix X870-F Gaming | AMD Ryzen 9800X3D | Kingston Beast 64GB 6000Mhz | Sapphire AMD Radeon 9070xt Nitro+ | Kingston KC3000 2TB| Corsair RM750E Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem

Har svårt o tänka mig att det går att mäta det med mjukvara.

Däremot kan man ju räkna ut på ett ungefär hur mycket ström datorn drar totalt..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Annars kan man köpa en sån här. Jag har en sån och en funkar himla bra, bland annat har jag lärt mig att alla mina datorgrejor tillsammans drar 90 watt när datorn är avstängd! (skärm i stand by-läge, diverse adapters)

http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=323760000

Permalänk

svantepanter han före.. har ochså tänkt på en sånn.. men skam en som ger sig.. problemet med den är att om man ska kolla något annats så måste man ju dra ut kontakten ehhe

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

annars kan du ju bara använda en sån här (länk)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av S1mpa
annars kan du ju bara använda en sån här (länk)

Som verkligen inte stämmer...

Permalänk
Medlem

ger iaf en fingervisning..

Visa signatur

P4 northwood 2.0 ghz | 512 mb 800mhz ram | ATI 9600xt 256 mb | och så 160 gb hdd || OLD SCHOOL NÄSTAN :p

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SvantePanter
Annars kan man köpa en sån här. Jag har en sån och en funkar himla bra, bland annat har jag lärt mig att alla mina datorgrejor tillsammans drar 90 watt när datorn är avstängd! (skärm i stand by-läge, diverse adapters)

http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=323760000

Problemet är att han fortfarande inte vet hur mycket hans saker i datorn drar då nättagregatet är med i kretsen

Visa signatur