World of Warcraft - tråd #2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
[Chromatically Tempered Sword]
106 - 198 Damage Speed 2.60
(58.5 damage per second)
+14 Strength
+14 Agility
+7 Stamina

Sägs att en har fått en 1600dmg crit med SS .. med detta svärdet.. även bildbevis :/

Högsta jag fått är 1010 med min fist :/

vad har du i attackpower buffad, jag har runt 1400ap buffad gjort 1275 Sinister Strike med mitt Brutality Blade

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mackan86
Vi gör UBRS 5-man nu. Vi dödade precis The Beast, whipade första försöket. På väg till drakki nu

intresseklubben antecknar...

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem

Yes ! :] Äntligen exalted med jävla stormpike.

TUF <3

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi gör UBRS 5-man nu. Vi dödade precis The Beast, whipade första försöket. På väg till drakki nu

Haha najs :D. blir nog tufft på drakki 2 adds + en MT som behöver mängder av healing blir inget skoj.
men med en väldigt bra rogue som lyckas stunlocka en add medans den går ner kan det funka.

Permalänk
Medlem
Citat:

Coolt, vad har ni för klasser med er?

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
Haha najs :D. blir nog tufft på drakki 2 adds + en MT som behöver mängder av healing blir inget skoj.
men med en väldigt bra rogue som lyckas stunlocka en add medans den går ner kan det funka.

mjo vi gav upp nu med 3packs kvar innan drakki, vi whipade och det var respawns hela vägen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ingulf
Coolt, vad har ni för klasser med er?
[/B]

warrior(jag), druid, rogue, priest och mage. Det borde vara optimala(?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biohazard
intresseklubben antecknar...

Du som verkar kunna så väldigt mycket om spelet trots att du har en lvl60 priest kan ju köra igenom UBRS 5-manna då.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

WOHO

!!!

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Grattis Saliv =P

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saliv
http://files.upl.silentwhisper.net/upload4/tsiere.JPG

WOHO

!!!

Gz, men frågan är hur du kan ha massa devout på dig när du har Benediction ? Devout är inte direkt bra grejer

Permalänk
Medlem

Mackan86: Synd, vore soft att ha kört UBRS 5-man ^^

Saliv: Grattis, du fixade det till slut?

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinsson
Du som verkar kunna så väldigt mycket om spelet trots att du har en lvl60 priest kan ju köra igenom UBRS 5-manna då.

hmm, har jag sagt något om att jag kan mycket om spelet? jag vill inte köra ubrs 5 pers.

Visa signatur

Amd 64 3000+ @ 1836mhz. 3x512mb minne. X800xt PE AGP. Kyls med Zalman reserator 1 Plus. 80+100+120+120=420Gb hårddisk. Dual screen. Sambeställaren:)
[SwecC]Mammuten @ BF2. Min signatur är ju helt enkelt bäst :D Inte ändrad sedan 2003/2004.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neX
Grattis Saliv =P

tack

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MystiX

Gz, men frågan är hur du kan ha massa devout på dig när du har Benediction ? Devout är inte direkt bra grejer

Har crown glömde equipa, första prällen i guildet med staven btw

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Mackan86: Synd, vore soft att ha kört UBRS 5-man ^^

Saliv: Grattis, du fixade det till slut?

thx!

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

Ding! lvl 60! Äntligen
Utanför mc/onyxia/blw va är de för set som är för mages? är de bara magisters man kan få? Kommer ta ett tag innan min guild kommer köra några "svårare" instances...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Ding! lvl 60! Äntligen
Utanför mc/onyxia/blw va är de för set som är för mages? är de bara magisters man kan få? Kommer ta ett tag innan min guild kommer köra några "svårare" instances...

skippa magister, DM brukar ha mycket + damage gear istället

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
skippa magister, DM brukar ha mycket + damage gear istället

Magisters funkar väl dock rätt så bra i MC, då man får stor mana pool.

offtopic: ta å byt tillbaka till din gamla avatar Lättare å känna igen hehe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut

man behöver inte allt för stor mana pool eftersom att striderna är inte allt för långa och med mana rubys oc evocation så klarar man sig bra

tt. du är den 3dje som säger det. får väll se då

burns is back for track ;D

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Försökt ta Broodlord Lashlayer idag, men det är alltid någon som lyckas få aggro och sen äter bossen upp alla healers :\

Just nu fightas alla tanks om aggron och alla prästar gör Fade så ofta dom kan, är det något mer man ska tänka på?

Fråga mig inte varför prästar ska ha Fade på cooldown hela tiden, men det ska tydligen hjälpa på den här bossen Annars brukar man ju spara den tills man får aggro..

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Försökt ta Broodlord Lashlayer idag, men det är alltid någon som lyckas få aggro och sen äter bossen upp alla healers :\

Just nu fightas alla tanks om aggron och alla prästar gör Fade så ofta dom kan, är det något mer man ska tänka på?

Fråga mig inte varför prästar ska ha Fade på cooldown hela tiden, men det ska tydligen hjälpa på den här bossen Annars brukar man ju spara den tills man får aggro..

Om du alltid använder fade minskar ju chansen att du får aggro ö.h.t.

Permalänk
Citat:

bloodlord gick rätt bra för mig när jag var där med guildet. Vi hade 3 warriors som tankade. En priest i varje grupp som healade. Sen var det bara se till att tanksen hade aggrot så var allt ok. Tycker han var ändå rätt lätt, för här kom inga adds. Vi tog honom på första försöket.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Varje gång han gör sådan (AoE) knockback förlorar Warriors skit mycket aggro sen ligger Warlocks/Mages på och får mer o mer aggro tills slut runt ~20% kommer han att gå till dom eftersom warriors har knappt något aggro kvar.

Vi hade alltid problem med att en mage/warlock fick aggro så hela raidet dog.. till slut sa vi att dom inte ska överDPSa eftersom dom inte har något som feint eller vanish/fade.. Så säg till att dom inte ska överdpsa och ta många pauser under striden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Varje gång han gör sådan (AoE) knockback förlorar Warriors skit mycket aggro sen ligger Warlocks/Mages på och får mer o mer aggro tills slut runt ~20% kommer han att gå till dom eftersom warriors har knappt något aggro kvar.

Vi hade alltid problem med att en mage/warlock fick aggro så hela raidet dog.. till slut sa vi att dom inte ska överDPSa eftersom dom inte har något som feint eller vanish/fade.. Så säg till att dom inte ska överdpsa och ta många pauser under striden

för oss har warriors har inga problem att hålla aggro.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exerco
vad har du i attackpower buffad, jag har runt 1400ap buffad gjort 1275 Sinister Strike med mitt Brutality Blade

http://wow.allakhazam.com/profile.html?473018

762ap den sidan verkar inte stämma :/
buffad har jag nog runt ~1000 beror på om jag hamnar i dps warrior grupp

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juggernaut

What are you smoking? I want some!
Magisters suger stenhårt i MC och överallt annars, och mycket mana är bara kasst. Faktum är att det är BÄTTRE att ha en liten manapool med +dmg. Är din manapool mindre så kommer pots, mana gems, evoc, buffar ge mycket mer (2k manapot för en 5k manapool är mycket mer hjälpsamt än 2k på 9k).
Dessutom är de flesta fighterna inte så värst långa, så på skräp-pullsen försöker man nuka hela sin manapool fort som fan och sedan dricka upp direkt. Drickandet går ju dessutom snabbare med en mindre manapool.

Dessutom kan man om man har +dmg använda sig av lägre ranker på spellsen och få samma dps som någon utan proper gear, fast till lägre manakostnad. Jag som har +~300 t.ex. kan nuka rank 7 frostbolts och göra runt 500 skada styck för 120 mana per frostbolt. Halverad manakostnad. Någon med intgear istället för dmggear kommer knappast sitta på dubbla manan, speciellt inte raidbuffad... Inte för att man ens behöver göra det iofs, man går aldrig oom ändå så

Kazen satsa på +dmg och +sta, +int i tredje hand. Finns många fina blå items, bl.a. i BRS, DM och ZG.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Alltid +dmg före +int. Särskilt om man är mage. För warlocks som har 370 mana per shadowbolt ryker manan ganska snabbt, men då är det bara att backa, lifetappa och köra med bandage så är man med i leken igen. Och sen att man gör 800+ damage på varje bolt är också okej Har som mest kommit upp i 1600 damage utan att critta med ganska risig +damage gear.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Alltid +dmg före +int. Särskilt om man är mage. För warlocks som har 370 mana per shadowbolt ryker manan ganska snabbt, men då är det bara att backa, lifetappa och köra med bandage så är man med i leken igen. Och sen att man gör 800+ damage på varje bolt är också okej Har som mest kommit upp i 1600 damage utan att critta med ganska risig +damage gear.

Meh, skulle jag göra sån damage utan att critta så skulle jag tro att jag var i himmelen!

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qw3
Meh, skulle jag göra sån damage utan att critta så skulle jag tro att jag var i himmelen!

Det händer ju knappast varje dag Average damage ligger på typ ~8-900.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Det händer ju knappast varje dag Average damage ligger på typ ~8-900.

Sweet, min ligger ju kring ~800 me frostbolt ^^

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Monkej
Yes ! :] Äntligen exalted med jävla stormpike.

TUF <3

Totalt värdelöst vapen. CoH ger dimishing returns, det som är så jävla kasst.

Visa signatur

arrwhh