Missa inte Amazon Prime Deal Days!

3D Mark 05 X800XL Clock!

Permalänk

Okey vad skulle du tippa på jag behöver för nätagg då?..

Permalänk
Medlem

Tagan är väldigt tysta och är bra nätagg. ett sånt här tror jag skulle funka fint:
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=308875&view=detailed

det nätagget har som de flesta på marknaden även pci-express strömkablar så ifall du kommer uppgradera burken om ett tag så kan det vara bra att ha.
sen är jag inte helt säker på om det är ditt nätagg som är för klent, man går inte bara efter antalet watt.. kolla vad ditt heter och hur många ampére den ger ut på 12V.

Visa signatur

Måndag, tisdag, onsdag programmerar jag. Torsdag, fredag, lördag likaså. Söndag är dagen som jag vilar på, men lika fan så programmerar jag ändå! Programmi, programma, programmera! Programmera varje dag. . . .

Permalänk
Medlem

har precis provat mitt grafikkort och jag får 5735p kortet ligger på 429/550 (orginal 400/490) allt annat oklockat.

Edit1: Catalyst 5.11

Edit2: klockade lite mer på minnena (590) fick då 5806p

märkte att när man kommer upp runt 590 och högre på minnena så gör det märkbar skillnad i fps.

Edit3: Är det någon som vet om det finns någon spänningsmod till x800xl?

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk

Det är nå inbyggt från TASK INTERNATIONAL INC finns det massa siffror på agget vars ser jag hur många ampére som den ger ut tackar för svaren hittils.

Står såhär på +12V | 7.0A | 10.0A | 10.0A | 12.0A

EDIT: hittade de här TK-930TX har jag http://www.task.com.tw/ps-atx-single.htm

Permalänk

nu får jag __5100 3dmarks__ o 05:an på mitt HIS X800XL@440:1150 ....
men det beror på CPU:n när jag sedfan klockat upp den bör ju poängen stiga en sådär 5-10%

Permalänk

Intresant...du har typ samma system som mej men får typ 700 poäng mer än mej...kan de vara det också att moderkortet stödjer bara 4x?. Kenta_ponta vad har du för nätagg?..

EDIT: jag har en 478 socket....

Permalänk

jag har också 478 socket, men jag har ett antec 480W truepower (blue) agg

Permalänk

Okey har du AGP 4x eller 8X?...

Permalänk
Medlem

Jag har inte X800XL KORT!

Ja har inno3d geforce 6800gt ,256 mb med agp.

Jag får bara 4825 poäng i 3dmark 05.

Ska jag köpa nytt grafikkort?

Ett 1024 mb ddr ramminne till?

Visa signatur

Amd64 3500+ 2,5 Ghz |Asrock Dual Sata 2 |2048 mb ddr |160 Gb Seagate hdd |Pinnacle PCTV Pro |Geforce 6800 GT 400/1100|Audigy 2ZS |Antec Trueblue 480 Watt |17 Tft Hansol |7 Högtalare på väggarna |14953 3dmark 2003 |6329 3dmark 2005 |2621 3dmark 2006

Permalänk

Har du klocka kortet eller kör du orginal?..

Permalänk

agp 8x , jag testade köra med 4x med en prestandaförlust på ca 1-2% , men det var nog bara en tillfällighet?

Permalänk

Hm intresant intresant hur ska jag göra för att få ut max av mitt kort..:S

Permalänk

japp , vilken proccessor har du ?

Permalänk
Permalänk

klocka processorn och höj MHZ rates:en på ditt grafikkort tills du får artifakter

Permalänk

Hur gör jag detta? sorry är noob

Permalänk
Medlem

jag ska bara delge mig detta=) fick äntligen över 5000 p oklockat:D

http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1714561

Permalänk

Testade igår fick 4666 oklockat nu ska testa catalys 6.1 senare..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av froddie88
Hur gör jag detta? sorry är noob

Tanka ner AtiTool eller Radlinker. Sedan är bara att sätta igång att överklocka och testa dig fram tills du får grafikfel. Klocka lite i taget!

http://ftp.sweclockers.com/index.php?action=list&dir=Optimeri...

Visa signatur

Asus P9X79 | Xeon 1680v2@4.4Ghz | X61 Kraken | 24gb Corsair Dominator | Intel 750 400gb | XFX 6800XT Merc 319

Permalänk

Grafikkort vet jag undrade CPU:n

EDIT: fått 4700 poäng nu på 05:an med catalys 6.1.

Klockat core: 452

Klockat memory: 450

Permalänk
Medlem

Froddie din CPU är nog lite slö för att få mer poäng skulle JAG gissa på, men det är bara ja;)

Permalänk
Medlem

5170 oklockat med nedanstående.

Permalänk
Medlem

Sapphire X800XL 256MB

Orginalklocks:
400/500
Klockat:
540/650

Det känns rätt så sjukt, skall det gå att klocka såhär mycket? Har inte vågat höja mer än såhär. Inte en enda artefakt heller.
Det är ju dumt att klaga.

Edit:
Vågade just trycka upp vpun till 550. Nu vill jag veta om dethär är normalt. Svara alla som vet. Fort! Vart går gränsen?

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Medlem

Aningens skumma klocks på ett X800XL.
Vad har du för kylning?

Permalänk
Medlem

Zalman VF700-Cu, undervoltad för öronas skull.

Visa signatur

Jag tänkte skriva något klyftigt här

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4bstract
http://files.upl.silentwhisper.net/upload5/sapphirex800xl.JPG
Sapphire X800XL 256MB

Orginalklocks:
400/500
Klockat:
540/650

Det känns rätt så sjukt, skall det gå att klocka såhär mycket? Har inte vågat höja mer än såhär. Inte en enda artefakt heller.
Det är ju dumt att klaga.

Edit:
Vågade just trycka upp vpun till 550. Nu vill jag veta om dethär är normalt. Svara alla som vet. Fort! Vart går gränsen?

faktiskt grym klock:)
men har sett på några orbar där dom har 600/600 på x800xl, men vet inte om de är en bugg me orben?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Froddie din CPU är nog lite slö för att få mer poäng skulle JAG gissa på, men det är bara ja;)

Okidoki ingen jag kan göra åt just nu inte direkt rik just nu :(, får bli efter man sommarjobbat om man ej sparar till ett körkort först...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Måndag, tisdag, onsdag programmerar jag. Torsdag, fredag, lördag likaså. Söndag är dagen som jag vilar på, men lika fan så programmerar jag ändå! Programmi, programma, programmera! Programmera varje dag. . . .

Permalänk
Medlem

Update:

Klockat till 420/530 (original 400/490) och får 5479 på så vis.
Har klockat med ATItool & använder Catalyst 6.2, det diffar en 50-70 bättre mot 6.1.
Det går lite till, men inte mycket förrän jag får artefakter så jag fegklockar såhär lite till vardags...:)
Stekta kex är inte goda kex.

Mvh
Galen Get

Permalänk
Medlem

Sedan jag fått datorn har poängen höjts med 100 poäng=) Ligger på 5092 nu

Ska testa o klocka med lite.

Edit: med Coren på 418 och Mem på 546 så får jag 5400 , ska testa lite mer..