Need For Speed Most Wanted [hela spelet]

Permalänk

vad är challenge serien och hur gör man för att spela det?

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Keeper of the Bamse

Finns ju i huvudmenyn, steget precis höger om karriären. Klarar man den sista (70) utmaningen (Burger king challange) får man alla junkman parts att använda på sina bilar, t.ex. i quickrace. Sen att utmaningen där man kör en '67a camaro, jagad av massa trimmade snutsuvar är asball...

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Men måste man inte använda cheats för att låsa upp den?

Någon som har bra tips på att bli av me helikoptern?

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem

har klarat 75% av career mode nu men jag hittar inga nya race o köra, hur ska jag göra för att komma vidarE?

Visa signatur

Intel Core i7-12700KF | Asus TUF GAMING Z690-PLUS D4 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200MHz | ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB | Corsair MP600 Core M.2 - 2TB| Corsair RM850 | Corsair 4000D / Tempered Glass | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS920+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albizona
har klarat 75% av career mode nu men jag hittar inga nya race o köra, hur ska jag göra för att komma vidarE?

Ligger du 1:a på blacklist? Har du klarat ALLA race på alla motståndare? Du kan bläddra tillbaka i blacklist och köra race hos tidigare motståndare.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

De skulle gjort spelet bättre när man cruisade runt i stan. är ju helt omöjligt och tråkigt att köra "lagligt". iom att bilen bromsar i låga hastigheter plus att det inte går att köra iväg utan att biljäveln skall burna.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur typ 13 åringar ska klara detta spel, man är tvungen att åka i max hastighet och får inte nudda en ända vägg :S

Sen vet någ hur man byter till svenska km/h

Permalänk
Medlem

Raditz: spelet är ju som gjort för 13åringar

Till KM/H byter du genom att gå in i gameplay menyn tror jag sen väljer du Metric istället för I~ något ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Raditz: spelet är ju som gjort för 13åringar

Till KM/H byter du genom att gå in i gameplay menyn tror jag sen väljer du Metric istället för I~ något ^^

options->gameplay->unit: Metric - Imperial

Imperial är USA-standard, Metric är EU-standard.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
De skulle gjort spelet bättre när man cruisade runt i stan. är ju helt omöjligt och tråkigt att köra "lagligt". iom att bilen bromsar i låga hastigheter plus att det inte går att köra iväg utan att biljäveln skall burna.

jag vet inte vad du använder när du kör men när man använder t-bord som styrning/gas så ger ju ett knapptryck fullt utslag på både styrning och gas, inte så konstigt att det blir fullgas när man använder tangenter.

Om man använder en ratt med pedaler borde det gå att köra sakta då dessa är analoga.

Jag har dock inte provat att använda manuell låda men då kanske man kan starta på en högre växel och på så sätt slippa all däckförslitning hehe

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toffe
jag vet inte vad du använder när du kör men när man använder t-bord som styrning/gas så ger ju ett knapptryck fullt utslag på både styrning och gas, inte så konstigt att det blir fullgas när man använder tangenter.

Om man använder en ratt med pedaler borde det gå att köra sakta då dessa är analoga.

Jag har dock inte provat att använda manuell låda men då kanske man kan starta på en högre växel och på så sätt slippa all däckförslitning hehe

Det går inte att fisköra på låga växlar med analog kontroll heller. För att bilen ska börja röra på sig måste man nästan ge full gas och då spinner man. Dåligt är vad det är!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kör med ratt, och även ifall du ger riktigt lite gas så är det första bilen gör är att burna.

Och hur ofta är en fiat punto så jävla snabb?

Permalänk

Jag kör oxå med ratt och det är den automatiska bromsen vid låga farter som gör att bilen burnar om man inte ger full gas, riktigt dåligt som sagt

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

j***** p**** men fattar ni inte att detta är ett arcade spel!
det ska INTE vara realistiskt i det
det SKA vara full fart, däck skrik, overkliga farter i snäva kurvor!!

om du vill spela ett spel där du kan köra långsamt i en stad så är ett hett tips att inte välja ett arcade spel!

simulator låter lite mer troligt isåfall!

Visa signatur

Chassi: Phanteks XT Pro Ultra Svart | CPU: AMD Ryzen 9 7900X 4.7 GHz 76MB | Moderkort: MSI B650 Gaming Plus WIFI | Nätagg: Corsair RM850x 850W v3 | RAM: Kingston 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 FURY Be | HDD: Kingston Fury Renegade M. 2 NVMe SSD Gen 4 2TB | CPUkylning: Thermalright Phantom Spirit 120 SE

Permalänk
Medlem

varför kan man inte blanda arkad och simulator då?

fan ta lite bra delar ur simulatorn och sätt i arkaden så kan det ju bli hur grymt som helst. Bromsen är ju ganska irriterande kan jag hålla med om, den är ju ganska onödig hehe.. Annars är det jäkligt kul att finta snuten inne i stan vid låga hastigheter.

Visa signatur

Battlefield: sscrappyy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hjarterkung
j***** p**** men fattar ni inte att detta är ett arcade spel!
det ska INTE vara realistiskt i det
det SKA vara full fart, däck skrik, overkliga farter i snäva kurvor!!

om du vill spela ett spel där du kan köra långsamt i en stad så är ett hett tips att inte välja ett arcade spel!

simulator låter lite mer troligt isåfall!

Ja, jag är mycket medveten om det. I höga farter är det precis som det ska vara, men i låga är det fucked up, arkadlir eller ej! Accelerationen blir ju bara hälften av vad den kunde vara om man skulle kunna finlira på gasen istället för att bara bränna gummi så fort man kommer under 100km/h. Är det [i]"full fart"[/] tycker du?

P.S. Arkadspel och däckskrik ska inte särskrivas. D.S.

Visa signatur

Permalänk

jag särskirver väll arkadspel eller däck skrik hur mycket som hellst! sluta märka ord för fan! så länge du är så pass smart att du kan läsa det jag skriver så skall du inte hacka på hur jag skriver!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm, vad är det för fel på typ datorn om man har en ratt sätter i den datorn hittar ratten men i spelet? JA ORGINAL SPEL

har lyckats en gång i nfsu 3 hehe men sen aldrig mer :S

Permalänk
Medlem
Citat:

jag särskirver väll arkadspel eller däck skrik hur mycket som hellst! sluta märka ord för fan! så länge du är så pass smart att du kan läsa det jag skriver så skall du inte hacka på hur jag skriver!

Självklart får du skriva hur jävla illa du vill, varsågod, det är bara det att skriver du ordentligt är det större chans att någon jävel inte märker ord - och det finns alltid någon som märker ord - så lär dig skriva istället. Läs mycket böcker (skönlitteratur), det gjorde alltid jag när jag var liten och jag skriver någorlunda ordentligt både grammatiskt, stavningsmässigt och ur särkskrivningssynpunkt.

Visa signatur

Bror till cynomyS.
Se hans LAN-FAQ här!

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kan åla 1.5 mil till jobbet också, men det är jävligt jobbigt (precis som det är att läsa en dåligt skriven text), så därför lärde jag mig köra bil. Du kan ju envisas med att inte ta åt dig när någon försöker hjälpa dig, men då får du stå ut med alla ordmärkare, att folk missförstår dig och att ingen tar vad du försöker säga seriöst.

Visa signatur

Permalänk

ok jag erkänner!
jag backar och säger att ni har rätt! jag var på dåligt humör vid mitt svar! (fan fan fan vad jag hatar att ha fel, "bankar stekpannan förbrilt mot huvudet")

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan vad sjukt svårt sista uppdraget är när man precis fått tillbaks sin BMW.. 12 minuters pursuit har jag varit uppe i som längst men lyckas inte komma till den bron som hon snackar om som man skall hoppa över..

Permalänk
Medlem

Kör till varvet där polisen av någon anledning inte kan köra, bara helikoptern kommer fortsätta förfölja dig, vänta tills hon ringer (5 min), kör ut från varvet på motorvägen mot pluppen och byt filer ofta. Klarade det på 7 minuter

Permalänk
Medlem

Måste säga att det spelet kräver en hel del, får köra på hur låga inställningar som helst för att spelet ska flytta.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Kör i kofångarläge. Klart bäst körkänsla då tycker jag, samt att man inte täcker en del av bilden med huv och sånt. Att se bilen bakifrån/uppifrån tycker jag tar bort hela fartkänslan och gör det svårt att avgöra hur mycket man ska bromsa innan kurvor (i de få fall det behövs ).

För er som vill leka lite med kameran finns ett kamera hack:
http://toca.game-editing.net/

Här finns lite bilder:
http://toca.game-editing.net/img/nfsmw/

Panagames har använt den för att göra fina QT VR panoramabilder:
http://www.panogames.com/need_for_speed_most_wanted/

Permalänk
Medlem

Börja just lira spelet, och satsa lite på en av första bilarna köpte body kit, fälgar, upgr motor, var deta en bra ide tänker satsa på första bilen tills jag får Ford mustang. Just spelar stylingen någon roll i Most wanted som den gjorde i Undergorund 2?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
För er som vill leka lite med kameran finns ett kamera hack:
http://toca.game-editing.net/

Här finns lite bilder:
http://toca.game-editing.net/img/nfsmw/

Panagames har använt den för att göra fina QT VR panoramabilder:
http://www.panogames.com/need_for_speed_most_wanted/

Längtar tills jag kan börja camera-hacka.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte att spelet är så krävande har på max på allt utom upplösningen som är 1024x768 med högre så märker man fps drops annars så flyter det på bra..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Behöver lite tips, Kör med Chrysler Cobolt tror jag det är just nu är påväg att tävla imot den 4 blacklist snubben. Tycker ni jag ska försätta och köra med Cobolten tills jag får Mustangen som ja känner blir ett fett 2 andra bil ska jag sälja den gammla då för mustangen kostar en del? Just nu har jag 1 level på allt motor, transmisson och body kit, vinga osv till cobolten även 2st upg ifrån black garage eller vad de heter! Tacksam för tips!

Visa signatur

Permalänk

Du kör en Chevrolet, INTE Chrysler.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4