Permalänk
Medlem

Logitech UltraX Flat Keyboard?

Scheeena. Tänkte köpa ett Logitech UltraX Flat Keyboard men har lite funderingar om det, jag tittade igenom den här guiden men det framkommer aldrig om den har tangenter exakt som en laptop. Så nu är min fråga, är det "laptop-tangenter" alltså lika tunna och sköna som dem..?

Om inte, tipsa om ett annat tangentbord som har det.

Mvh

Visa signatur

Jag har ringt ditt nummer gång på gång, aldrig nåt svar.

Permalänk
Medlem

Japp, det är laptop-tangenter..
Och det är ett väldigt skönt tangentbord.. Älskar det:).

Permalänk
Medlem

Ofan, soft! Skall köpa det direkt då

Visa signatur

Jag har ringt ditt nummer gång på gång, aldrig nåt svar.

Permalänk

Svaret ang "laptop-tagenter" är ja och jag funderar själv på att köpa mig ett. Jag tror även att dom har kommit med en ny version av det
http://www.inet.se/index_main.asp?pl=6101270. Vet inte om det är mer funktioner eller bara uppdaterad layout.

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smekt-Burkmat^
Svaret ang "laptop-tagenter" är ja och jag funderar själv på att köpa mig ett. Jag tror även att dom har kommit med en ny version av det
http://www.inet.se/index_main.asp?pl=6101270. Vet inte om det är mer funktioner eller bara uppdaterad layout.

Den är inte speciellt "ny" , men det är andra versionen med USB.
Första versionen hade PS/2 anslutning och saknade det svarta
högst upp.

Permalänk

jag kör själv med ultra flat! kan jag rekomendera starkt! underbart tangetbord!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lillen_89
jag kör själv med ultra flat!

Det gör vi väl alla?

Permalänk
Medlem

Jag har den nya verisionen med svart upptill, fick det i Julklapp Det är mycket skönt att skriva på.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk

Super joppe:
Ja, det borde vi alla göra. Helt underbart tangetbort Dock var min M knapp defekt på mitt förra

Permalänk

Om de nu kunde göra tangentbordet ca 5cm smalare så skulle det vara guld. Eller ha numpaden separat som på dinovo - ännu bättre. Som det är nu är det svårt att få till en riktigt bra och ergonomisk arbetsställning, musen hamnar allför långt till höger.

Men visst är det skönt att skriva på. Det går snabbare också.

Edit: såg nu vad ni menar med "det svarta upptill" - är det någon skillnad i funktionerna mellan den nya och den gamla versionen eller är det bara visuellt?

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk

Visst var tagentbordet skönt, men jag tycker dock att mitt IBM tagentbord som sitter på min X40 är ännu skönare faktiskt. Det var lite för mycket motstånd i tagenterna för min smak.

Visa signatur

hollywoodstar

Permalänk

lite offtopic: Någon som vet om ett liknande Logitech UltraX Flat Keyboard men trådlöst?

Visa signatur

Core2DUO e8200. Gigabyte 8800gt. Corsair XMS2 6400, 2GB. Gigabyte EP35-DS3. Seagate Barracuda 320gb. Corsair 650w nätagg.

Permalänk
Medlem

Vad är det för snabbknappar som sitter längst upp på ultraX? Är några av dem media-knappar? (play/pause/nästa osv..)

Visa signatur

Dator: A64 3200+ | 1024 Corsair Value | K8N NEO Platinum | Sapphire 9600 pro | Viewsonic V2235WM | 160 GB Seagate SATA | 200 GB Seagate ATA | NEC 3500A

Permalänk
Medlem

Japp det är play/pause mute etc.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarborg
lite offtopic: Någon som vet om ett liknande Logitech UltraX Flat Keyboard men trådlöst?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=LOGOEMUXCLDT

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk
Medlem

har 2 st köpte mig ett till precis bara älskar det men ett smart tips är att om man ska ha ett sådanat tangentbord så borde man varken äta chips godis eller dricka något vid tangentbordet det är väldigt känsligt om det kommer nåt i. Det var därför jag fick köpa mig ett nytt. För att jag spilde lite coca cola i det så det blev rent seget du behövde nästan slå ner tangenterna för det skulle reagera, men bättre tangentbord går inte att få enligt min åsik

Visa signatur

//Jens

Permalänk

exZLime: testade du att rengöra det? tangenter blir ofta sega på mitt (så går det när man käkar ostbågar vid datorn) men det har hittills alltid löst sig genom att helt enkelt bara ta bort tangenten och sen sätta dit den igen.

Permalänk
Medlem

Ja det gjorde jag man det gick inte så bra så jag var tvungen att köpa ett nytt men skit samma jag det är lätt värt dom 260kr för detta underbara tangentbordet

men jag har ett problem till med det och det är att det tar en himla tid att radera allt man skriver någon som kanske vet vad det felet kan vara?

Visa signatur

//Jens

Permalänk
Medlem

Beställde ett Logitech Ultra-X Media Keyboard för 205 kr på webhallen.com igår... väntar dock på att de ska få in det på lager...

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk
Citat:

men jag har ett problem till med det och det är att det tar en himla tid att radera allt man skriver någon som kanske vet vad det felet kan vara?

Ställer man väl in i Windows (antar att du använder det) ?

Permalänk
Medlem

Nån som vet om PCCity i Jönköping har UltraX-tangentbordet till ett rimligt pris?

Edit: Kollade på webhallen och nu finns bara den med svart där uppe? Är det lika skönt? http://www.webhallen.com/prod.php?id=48929

Visa signatur

Jag har ringt ditt nummer gång på gång, aldrig nåt svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paolo
Nån som vet om PCCity i Jönköping har UltraX-tangentbordet till ett rimligt pris?

Edit: Kollade på webhallen och nu finns bara den med svart där uppe? Är det lika skönt? http://www.webhallen.com/prod.php?id=48929

Det är exakt likadant. Alla Ultra-X är exakt likadana i känslan. Det är bara designen som skiljer sig.

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Inaktiv

jag har en ultra-X, den e bra förutom att mellanslaget inte registreras om trycker ut på kanten, som jag ofta gör... väldigt synd att det ska förstöra....

Permalänk
Medlem

Pazu: Konstigt, min mellanslags-knapp fungerar överallt.. Har du nya eller gamla verisionen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kapaas
Det är exakt likadant. Alla Ultra-X är exakt likadana i känslan. Det är bara designen som skiljer sig.

Hmm, hokay men det nya som finns på webhallen heter ju Logitech Ultra-X Media Keyboard, är det samma sak ändå eller?

Ingen som vet var den "gamla varianten" finns till ett rimligt pris? Den känns hetare.

Ändrat; Om någon skulle ta fram en direktlänk med det tangentbordet jag vill ha, eller ett likvärdigt vore det kanon! Helst ska ju återförsäljaren vara svensk, och det ska inte vara några överpriser.

Visa signatur

Jag har ringt ditt nummer gång på gång, aldrig nåt svar.

Permalänk
Medlem

Underbart tangentbord. Köpte det i slutet av sommaren. Använt Keytronic Ergoforce i flera år tidigare och det var aningen svårt att vänja sig vid något annat bord. Men det gick till slut. Är inte särskillt förtjust i de övriga Logitechtangentborden. Något som inte känns rätt.

Extraknapparna är (från vänster till höger): Media, Play/Pause, Mute, Favorites, E-Mail, WWW. Tog hem något keyboardtillägg till XP för att confa om lite. Media startar nu winamp, play/pause gör precis vad de borde i just winamp, mute likaså (fast med master volymen). Favorites har jag ställt om till att starta Putty med en anslutning till linuxburken. Riktigt bekvämt när man confat ihop det med SSH-nyckel. Ett tryck så är terminalen öppen och inloggad. Mail och WWW startar respektive del i Mozilla Suite.

Visa signatur

!ERAU QSSI DLRO WEHT

Permalänk
Moderator
Testpilot

Känns överflödigt men jag stämmer in i glädjekören och meddelar att det är ett jädrans skönt och smidigt tangentbord. Lätt att stuva ner i väskan och smidigt att skriva på.

Däremot så är jag lite smått skeptisk till kvalitén. Mediaknapparna är otroligt plastiga och tenderar att sitta lite smått löst. Använder aldrig de ändå så det stör mig inte men kan ju vara värt att nämna. Sen så är de små piggarna som man ställer upp tangentbordet med lite väl små. Tangentbordet höjs max ett par millimeter. Jag hade också lite problem med space-knappen. Den svarade inte riktigt om man inte slog mitt på men det kan ju vara jag som var ovan med, händer mindre nu än vad det gjorde innan.

Rekommenderas starkt, trots ytterst små skavanker.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt vitsen med att ha upphöjning i bakdelen av tangentbordet. Det är ju inte direkt ergonomiskt att vinka handlederna. Borde vara höjning på framsidan istället så att tangenterna vinkas bort från kroppen... om man nu ska ha någon vinkling alls. Rätt nöjd med att det ligger platt.

Visa signatur

!ERAU QSSI DLRO WEHT

Permalänk
Medlem

Okej. Men är den nya versionen minst lika skön som den gamla? Är lite fundersam över det, har sett übercoola bilder på det gamla, och så säljs det inte längre

Svar från er som har't eftersökes!

Visa signatur

Jag har ringt ditt nummer gång på gång, aldrig nåt svar.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laban
Förstår inte riktigt vitsen med att ha upphöjning i bakdelen av tangentbordet. Det är ju inte direkt ergonomiskt att vinka handlederna. Borde vara höjning på framsidan istället så att tangenterna vinkas bort från kroppen... om man nu ska ha någon vinkling alls. Rätt nöjd med att det ligger platt.

Nej det är ju din subjektiva åsikt.

Men att upphöja framtill!?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt