Duke3d över internet

Permalänk
Medlem

Duke3d över internet

Tjena,

Jag och en polare sitter med duke3d, vi har båda winXp och har fått det att funka på respektive dator, gjort enligt http://buildxp.deathmask.net/ . Hade tänkt att vi skulle kunna lira över internet men går det alls? I setupen finns ju bara inställningar för om man har modem eller nätverk. Sökte lite på forumet och hitta nått om att använda Netbeui, hur funkar den?

tacksam för svar. lättare lösningar på problemet är ju bra om det finns.

Permalänk
Medlem

Har sett någon tråd som handlade om att lira över nätet genom att fejka LAN, men kommer inte ihåg mer.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk

Hamachi finns det ett program som heter, leta efter det.
Har kört med det själv, var riktigt enkelt att koppla upp sig mot den som skapade (det kanske kräver lite mera krångel), tänk bara på att stänga av windows mjukvarubrandvägg om den är igång.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Hamachi finns det ett program som heter, leta efter det.
Har kört med det själv, var riktigt enkelt att koppla upp sig mot den som skapade (det kanske kräver lite mera krångel), tänk bara på att stänga av windows mjukvarubrandvägg om den är igång.

Rekommenderar detta programmet med ger även mindre ping i de flesta spel.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

tack, hamaci fungerade utmärkt. Nu gick ju min polare och sov direkt efter det så vi hann inte testa mer. Men är det bara att göra ett network game som vanligt nu? som att vi skulle ha en kabel emellan.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerfent
tack, hamaci fungerade utmärkt. Nu gick ju min polare och sov direkt efter det så vi hann inte testa mer. Men är det bara att göra ett network game som vanligt nu? som att vi skulle ha en kabel emellan.

jepp i vilket spel som helst sålänge ni är inne på samma server så att säga

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II