Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Firefox eller Opera

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Ahaa, sorry.

Såhär blir Fx F11:ad iaf, snacka om slimmad. Jag brukar inte köra F11:at när jag surfar,
så jag slängde dit en "favoriter"-knapp för en printscreen för att du hade det.
"Dra & släpp" som gäller i Fox, det är trevligt, nu är stjärnan borta igen...

Dump:
http://img47.imageshack.us/img47/9359/swec34wk.th.jpg

Återkommer om 5 min när Foxen är fixad som du skulle gilla den...:)
Min Fx är btw skinnad med "Outlook 2003 Silver" ifall någon undrade.

Det är alltid slimmat i full screen. Opera är t.ex. maximalt slimmat då, inga bars alls.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Och här satt jag & upptäckte att man inte får posta 2 ggr i rad i samma tråd...hehe

Ok, jag jag har iaf varit klar i en kvart men var inte inloggad på imageshack så jag fick börja om...lite trött kanske.
Tänk nu på att mitt skin inte är det slimmaste, det tar ju 5min extra om man ska byta...

Med

Utan

Översta Fox-baren, där det just nu står "Sweclockers.com: Diskuss....osv fastnar tydligen inte på bild
med Gadwin som jag använder, eller också är det Windowblinds som spökar till det kanske.
Jag har iaf en sån med blinkande lampor och annat pimpigt grejs a´la vista längst upp. (pinsamt)
De blå pilarna (En i NAV-fältet & både upp & ner i vänstra nedre hörnet på bild "1-med", är ett tillägg
som heter "go to top"/(bottom) Så man slipper scrolla tebax upp igen när man har läst en hel tråd t.ex.

För övrigt använder jag som ni ser "adblock" "Fasterfox" (inom RFC specs) och har mitt IP där med
så folk hittar till min FTP-server som dom ska ibland eller något sånt.

Vet inte om det var riktigt så du menade, du har ju två adresser samtidigt i din Opera?
Man gör ju så gott man kan iaf...

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Vet inte om det var riktigt så du menade, du har ju två adresser samtidigt i din Opera?
Man gör ju så gott man kan iaf...

Mvh

Nej, den högra är status-fältet. Anledningen till att det står en adress där är att jag har musen över en länk. Jag vill ha en statusbar och jag vill ha den uppe (helst bredvid adress-fältet så att jag bara behöver en enda bar).

Hur har du gjort för att få bort själva titel-baren? Alltså den allra högst upp?

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Ok, då är jag med. Varför förstår jag inte, men det är ju sak samma.

Som sagt:
Titelbaren (Windows) är inte borta, den fastnade bara inte på bild med Gadwin Printscreen 3.1 som jag använder till screenshots.
Förslag på bättre gratisprogram som inte gör såna tabbar?

Tyvärr har jag inte grottat ner mig i ifall det går att få det så, tycker att de flesta siter är anpassade
för så låga upplösningar så jag tycker att det kvittar. Vill inte se MER av eländet...
Skulle dock inte förvåna mig om det finns någon litet tillägg som fixar det.

Nu verkar ju du så nöjd med Opera så allt är ju gott & väl i alla fall.
Jag kollar nog runt lite efter tillägg ändå för nu blev jag ju nyfiken, förutom att jag gärna inte ser
att min lilla Fox får stryk i någon gren av Operan bara för att jag inte har info som kanske finns...

Här finns det i alla fall en del riktigt slimma skins att kika på. Firefox och de flesta tilläggen är ju billiga s.a.s.
Värt att ta en titt tycker jag.

Mvh

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Som sagt:
Titelbaren (Windows) är inte borta, den fastnade bara inte på bild med Gadwin Printscreen 3.1 som jag använder till screenshots.
Förslag på bättre gratisprogram som inte gör såna tabbar?

Ja, det skrev du ju, bara jag som inte läser ordentligt.

Jag använder helt enkelt PrintScrn eller ALT+PrintScrn (för att bara få med det aktuella fönstret). Sen klistrar jag in i ett bildbehandlningsprogram, fixar till bilden om det behövs och sparar i ett lämpligt format.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ahaa, så enkelt..

Då skrotar jag Gadwin i morgon och ser om jag kan lära mig ngt litet bildbehandlingsprogram istället.
Körde Irfanwiew förr men det var länge sen.
Är fullkomligt usel på sånt men jag kanske kan lära mig. Leta Fx-skins nu...

Slut OT.

Mvh

Permalänk
Medlem

Angående adblock och sånt. Jag är ingen storanvändare av reklamblockering mer än att jag blockerar sånt på de sidor jag är inne på ofta.
Men vad är det i ff:s adblock som saknas i operas adblock?

Sen en liten offtopic: varför har dom tagit bort så man inte ser trådtiteln i titelraden på swec?
Störande att inte veta vilken tråd som tillhör vilken flik.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
En grej jag sitter och råstör mig på just nu är att jag inte kan hålla muspekaren över tabbarna och scrolla igenom dem snabbtsomfan med hjulet. helt oslagbart om man har tusen tabbar uppe och vill hitta rätt direkt.

Funkar inte operas vanliga hålla in höger knapp och scrolla ungefär likadant? Speciellt om du har "Use Thumbnails in Window Cycle" aktiverat.

Citat:

...
Tänk nu på att mitt skin inte är det slimmaste, det tar ju 5min extra om man ska byta...
...
Mvh

http://home.student.uu.se/d/daki0267/test/swec_1.png
Detta är slimmat och då har jag även flera flikar uppe.
Kan man få det så i ff?

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel
Sen en liten offtopic: varför har dom tagit bort så man inte ser trådtiteln i titelraden på swec?
Störande att inte veta vilken tråd som tillhör vilken flik.

Ja precis, hur motiveras denna ändring? Hopplöst att söka i historyn nu ju.

Permalänk
Medlem
Citat:

http://home.student.uu.se/d/daki0267/test/swec_1.png
Detta är slimmat och då har jag även flera flikar uppe.
Kan man få det så i ff?

Ctrl+F7 för att få bort scrollbaren.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gtok

Jag försökte med att stänga av scrollbaren förut, men jag upptäckte att jag måste ha den där.

Behöver den för att se hur lång sidan är. Den kunde gärna få vara betydligt smalare dock, och utan knapparna som jag ändå aldrig använder.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

En grej jag sitter och råstör mig på just nu är att jag inte kan hålla muspekaren över tabbarna och scrolla igenom dem snabbtsomfan med hjulet. helt oslagbart om man har tusen tabbar uppe och vill hitta rätt direkt.

Vad är det för extension? För FF hoppas jag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gtok

Trevligt, hade jag missat.

edit:
numera ser mitt opera ut så här, lagom slimmat.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueBlood
Vad är det för extension? För FF hoppas jag?

Det finns ett par som ordnar det.. men jag använder Tab mix plus som fixar det och allt annat man inte ens visste att man ville ändra på gällande tabs.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Citat:

Det finns ett par som ordnar det.. men jag använder Tab mix plus som fixar det och allt annat man inte ens visste att man ville ändra på gällande tabs.

Alla vet att det är funktionerna man inte vet om som är bäst
Ska genast kolla på denna, tackar för tipset.

Aphex, tittade på den nu, och jag måste säga, tack, precis vad jag letat efter. Bara en sådan funktion att senast aktiva tab öppnas när man stänger aktiv är ju guld värd

Permalänk
Medlem
Citat:

...

Provade den funktionen nu, mycket användbar. Bättre gjort än i opera. Där får ff ett litet plus på den punkten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Provade den funktionen nu, mycket användbar. Bättre gjort än i opera. Där får ff ett litet plus på den punkten.

Jag kanske missförstod frågan, men blir det inte exakt samma sak i opera om man högerklickar och scrollar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jawo
Jag kanske missförstod frågan, men blir det inte exakt samma sak i opera om man högerklickar och scrollar?

Underbart! Varför står inte alla dessa tips samlade på Operas sida?

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jawo

Nej, då får du upp en liten meny och öppen tab ändras först när du släpper knapparna. Med den här funktionen i FF bläddrar man igenom tabbarna direkt.
Med All-in-one gestures kan man (förutom musgester) få båda dessa beteenden med högerklick+scroll mitt på sidan.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Nej, då får du upp en liten meny och öppen tab ändras först när du släpper knapparna. Med den här funktionen i FF bläddrar man igenom tabbarna direkt.
Med All-in-one gestures kan man (förutom musgester) få båda dessa beteenden med högerklick+scroll mitt på sidan.

Det är ju bara att aktivera 'Cycle without showing list' i Opera.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Det är ju bara att aktivera 'Cycle without showing list' i Opera.

Ah, smidigt.

Visa signatur