Vilka spel till XBOX?

Permalänk

Vilka spel till XBOX?

Hej, tänkte köpa ett XBox till min tjej. (Inte XBox360). Jag ska nämligen sälja hennes dator.

Hon gillar Rollspel, så jag undrar vilka man ska köpa?

Kom med tips på Rollspel och Äventyrsspel.

Jusse tackar er allihopa!
Tack!

Visa signatur

Foto:: | KM D5D | KM 18-70 | KM 75-300 | Sony 50/1.4 | Sigma 105 | Sigma 10-20 |
Dator:: | Opteron64@2800MHz | ASUS A8V Deluxe | 2x1024 DDR400 C2 | X1950Pro |

Permalänk

Knights of the Old Republic 1 och 2 är bra, och Jade Empire. Story-drivna spel med mycket dialog, relationer och sådant.

Fable är lite mer lättspelat och inte lika djupt kanske. Tycker personligen att det kändes för töntigt och linjärt.

Sedan så finns Morrowind Game of the Year, det absolut bästa rollspelet till X-box enligt mig. Finns hur mycket som helst att utforska men jag vet att vissa inte gillar det pga att världen är lite stel. Sen skall man inte glömma Arx Fatalis vilket är lite mer hardcore kanske, men på ett mysigt sätt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zodijackyl
Knights of the Old Republic 1 och 2 är bra, och Jade Empire. Story-drivna spel med mycket dialog, relationer och sådant.

Fable är lite mer lättspelat och inte lika djupt kanske. Tycker personligen att det kändes för töntigt och linjärt.

Sedan så finns Morrowind Game of the Year, det absolut bästa rollspelet till X-box enligt mig. Finns hur mycket som helst att utforska men jag vet att vissa inte gillar det pga att världen är lite stel. Sen skall man inte glömma Arx Fatalis vilket är lite mer hardcore kanske, men på ett mysigt sätt

What he said, men jag lägger till Broken Sword: The Sleeping Dragon.

Edit: Argh, hur kunde jag glömma Fahrenheit!

Visa signatur

.

Permalänk

Kom på en sak. Måste jag köpa ett minneskort också? Hon lär bara spela sin egna krysslåda.

Visa signatur

Foto:: | KM D5D | KM 18-70 | KM 75-300 | Sony 50/1.4 | Sigma 105 | Sigma 10-20 |
Dator:: | Opteron64@2800MHz | ASUS A8V Deluxe | 2x1024 DDR400 C2 | X1950Pro |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandola83
Kom på en sak. Måste jag köpa ett minneskort också? Hon lär bara spela sin egna krysslåda.

Nej, Xbox har en hårddisk på 8gb.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bandola83

Inte om ni bara har ett xbox och ifall ni är sambo, och ifall du har ett och hon vill komma hem till dig och spela.

Som någon nämde så finns det en inbyggd hårdisk i xbox:et med 8gb utrymme. (Det blir många sparningar det).

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)