Permalänk

D-link DI-524

Igår köpte jag en ny D-link DI-524 router efter att min förra gått sönder. Allt funkade fint men när jag skulle gå in på internet imorse så hittade jag inte mitt trådlösa nätverk. Jag gick då över till routern för att titta så allt stod rätt till jag märkte då att wlan lampan hade slocknat. jag blev rätt fundersam och kopplade in en vanlig nätverksladd till routern för att testa om det funkade bättre. det gjorde det inte kom inte in på internet då heller. men kopplade jag dock nätverkssladden direkt till mitt modem då funkade allt fint. Det är rätt irreterande för min förra router en DI-514+ slutade att funka höromdan då wlan:et slutade att fungera helt plötsligt och nu verkar det ju ha hänt exakt samma sak med min nya router. Äre någon som vet om det går att göra någonting åt det här så man kan få det trådlösa att gå igång igen för nu är det helt dött och lampan lyser inte alls för wlan.

Permalänk
Medlem

Prova att reseta den.

Visa signatur

Trasig -->DELL XPS1530

Permalänk

ah man kan ju tänka sig att det borde funka men har resetat den redan men händer ingenting. kopplar jag in kabel i den kommer jag inte in på routerns så kallade hemsida heller den ger mig ingen standard gateway lr nåt.