Oblivion mods - kort beskrivning på rekommenderade mods

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av q0rra
Hmm.. nån som vet hur jag kan ändra så att ifall jag har haft en modd, sparat och sen tagit bort modden gör så att det inte står "This save does no longer contain...reliable objects" ptja nåt i den stilen varje fall.

Spara om den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Spara om den?

Funkar inte för mig i varje fall =/

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk
Inaktiv

En uppdatering på mina moddar
Dom flesta armor-moddar använder sig av Exnems Eyecandy--> Nude, Underwear

6 Sexy Market District Ladies - Gör att vissa NPC's i Market District i Imperial City får andra kläder/annat utseende.
Tyvärr är den inte så bra som den verkar

AddMapMarkers mod - Gör så att alla vanliga map markers (verkar inte gälla platser som moddar lagt till) syns på kartan, fast du måste "upptäcka" den för att kunna ta fast travel dit.

Adonnays Classical Weaponry - Lägger till några svärd med tillhörande "quests".

Alternative Start Arrive by Ship - Du startar i ett rum på ett skepp istället för fängelsehålan.

Ambient Town Sounds - Precis vad den heter. Lägger till stads-ljud i dom olika städerna.

Apophis Armory of the Silver Dragon - Några olika armor-set med tillhörande vapen.

Augmented Imperial Watch Armor - Gör om Imperial Watch (vakterna vid palatset) Armor till Daedric-stats och gör så att du kan bära dess cuirass (endast genom att döda en sådan vakt dock).

Blood Illusion and Arcania armors for Exnems body - Två armor-set. Visar mycket hud

Carry four times more loot - Precis vad den säger.

Dark Illusion Armor - Tre armor-sets. En hel del hud på dom också

Hidden Areas - Sätter en dörr i huset i Skingrad som leder till Bethesdas testhallar Här finns i princip alla items i spelet.

Elven Armours - Två armor-sets.

EyeCandy Sexy Warrior Outfit - Tre armor sets.

Exnem Warrior Outfit Black Re-tex - En re-texture till en av armor-seten i den över.

Frost Atronach Armor - Armor som ser ut som Frost Atronach. Inkl ett svärd. (Skulle gärna se den fast flame ;D )

Increased Sneak Damage - Gör din sneak damage till x16 med svärd istället

JB Catsuit Variants - Lägger till några catsuits + vapen
Ryuujins Katanas - Lägger till några katanas, dvs svärd

Black Luster Weapons and Armor for Exnems Body - Lägger till några armor sets + vapen

Clothing and Armor Replacer for Exnems Complete - Gör om i princip alla armors/robes/kläder till Exnems body.

More Merchant Money balanced - Ger försäljarna mer pengar, så att man kan få mer pengar för dyra saker.

Noble Plate Armory - Komplett set med vapen, sköld och armor-set.

No Daedra Turrets - Stänger av dom (som iaf jag tycker) störande eld-skjutande tornen.

Oblivion Cats - Gör så att det går omkring katter, främst i städerna.

Oonas Outfitters 4 Exnems - Lägger till en affär med en hel del nya armors/kläder

pizz FinalFantasyXI WhiteMageAF - Armor-set baserat på White Mage från Final Fantasy XI

Arena Loot - loota i arenan!

Quest Award Leveller - Gör så att dina (de som är levlade) quest awards levlar med dig.

Quicker Screensaver - Gör så att "skärmsläckaren" går igång efter 20 sekunder istället för två minuter.

Rosana Black Edition V11 For Exnem - Armor-set, mycket hud

Rosana Outfit White Version for EyeCandy - Vit variant av ovanstående.

Slofs Oblivion Robe Trader - Ersätter robes i spelet med (enligt mig) snyggare sådana. Och lägger till en del robes som går att köpa på Rindirs Staffs.

Sunnier Weather - Mera sol, mindre regn

Unlimited Amulets and Rings - Gör så att du kan använda så många ringar och amuletter du vill. Dock förstör den för white mage-armor setet eftersom en del av det använder sig av amulett-platsen.

Unofficial Shivering Isles Patch - Som länken säger.

Unofficial Oblivion Patch - Som länken säger (om man använder qarl's texture pack rekomenderas det att installera det EFTER den här patchen, eftersom det verkar som den här patchen ändrar på Distand LOD, vilket är mycket sämre än det som finns i Qarl's).

Visually Enhanced Arena - Gör arenan snyggare (har inte varit i arenan sen jag satte in modden, men det låter bra )

Initial Glow - Gör så att den magiska "glöden" inte är på hela tiden.

Det var väl det som är värt att nämna

Permalänk
Medlem

Vill varna för en mod:

Ambient_Sound_Level

Skit mod och nu måste jag hat nåt sound overhaul för att få bort skiten.
Denna mod skriver över ljud filerna som finns så manm kan inte ångra sig.

Vad som händer är att bakgrunds ljuden har en högra volym. Och när man är i ett regn väder så låter det för djävligt. Och det dränker alla andra ljud.

Nä installera inte denna huvudvärks mod.

________________________________________________

När jag skapade en nya karaktär igår så vill jag spela nåt annat är min paragraf ridande högalv som kastar magi osv...

Så jag gjorde mig en lowlife mörkeralv som inte drar sig för att tjata, tiga eller stjäla. En antihjälte som inte tänker på det store hela utan på sig själv och mot villigt hjälper andra i nöd.

Men när jag började spela upptäckte jag att level systemet förmodligen inte kommer fungera så bra för mig som tidigare.

Och idag snubblar jag över denna mod:
http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=1888

Kobu�s Character Advancement System (KCAS) replaces the standard attribute gain at level-up with an intuitive and natural attribute and level gain system that is fully customizable. KCAS makes it so you will never again have to keep track of your skill gains to insure optimal character progression. KCAS is designed to be fully immersive and integrate seamlessly with your gameplay. You can use KCAS with both new and existing characters.

Verkar ju helt klart spännande, en varning dock. Man kan tydligen inte avinstallera denna heller, inte helt.

Visa signatur

minhembio.com/darkages

Permalänk

Alltså, om en mod vill ersätta orginal-filer, så gör man ju backup på dom först. Det är väl inte svårare än så?

Loxus: Het lista Använder du dom moddarna med OOO? Funtar på att iaf installera dom inofficiella patcharna, men det känns pirrigt som fan nu när man har så mycket annat installerat Just OOO ska funka iaf står det.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Alltså, om en mod vill ersätta orginal-filer, så gör man ju backup på dom först. Det är väl inte svårare än så?

Loxus: Het lista Använder du dom moddarna med OOO? Funtar på att iaf installera dom inofficiella patcharna, men det känns pirrigt som fan nu när man har så mycket annat installerat Just OOO ska funka iaf står det.

Näe, jag är en sån där fes som inte använder OOO

Permalänk
Medlem

Installerade OOO efter en lång paus från detta spelet, dock blir många av gubbarna gula fyrkanter med ett utropstecken i...? Särskilt vakterna i städerna.
Har prövat OOO 1.3 med spelet opatchat och med version 1.2.
Har också prövat OOO 1.32 och 1.33 men samma sak händer.

Kanske har gjort något fel vid installationen men detta la jag in i datamappen:
meshes
textures
Oscuro's_Oblivion_Overhaul.esp

Några ideer?

EDIT:
Fixat nu, hade inte installerat alla filer, doh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Alltså, om en mod vill ersätta orginal-filer, så gör man ju backup på dom först. Det är väl inte svårare än så?

Loxus: Het lista Använder du dom moddarna med OOO? Funtar på att iaf installera dom inofficiella patcharna, men det känns pirrigt som fan nu när man har så mycket annat installerat Just OOO ska funka iaf står det.

OOO är nowadays väldigt riskfritt IMO. 1.33 är - förhållandevis - väldigt buggfritt.

Jag ligger alltid runt 90-100 mods med OOO på slutet mha OBMM - funkar klockrent.
Jag har alltså flertalet av moddarna som loxos listade - och en hel del fler.
Dessutom bryter jag glatt högvis med script ibland genom att fimpa en .ESP "mitt i" och sen stoppa in nya script som påverkar samma parametrar.
Går bra - får inte ens via "Quit Game" CTD längre. Skumt.

Tänk bara igenom din installation - vilka meshes/texturer vill du ha sist - osv.
Jag brukar vid ominstall se till att komma upp i ver.nr "lagom" fort. - en del eftertanke är bra.

Mvh

Permalänk

Jo, alltså vanliga moddar är ju inga problem att installera som det är nu. Jag tänkte just på de inofficiella patcharna. Iom att dom ändrar och fixar så mycket så känns det osäkert om det kommer krocka med något av det som redan är installerat. Fixar nog den manuella versionen istället så man får bättre översikt på vad den lägger in för nått. Pallar absolut inte installera om allt från början med patcharna först

Fast det är ju iof sant, OOO innehåller ju en hel drös med buggfixar också, så det kanske inte är helt nödvändigt med patcharna?

I övrigt så brukar jag alltid göra en backup på hela Oblivion-mappen när den funkar som stabilast med alla moddar och grejer. Så vid ominstallationer så är det bara att kopiera in den igen över den ny-installerade mappen Sparar massor av tid om man vill ha alla moddar man hade sist.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hej, jag hade tänkt ge Oblivion en chans nu efter att jag spelat igenom Fallout 3. Men jag har hört att man ska köra en hel del moddar med Oblivion för att få det bra.

Vilka moddar rekommenderar ni till en som aldrig har spelat spelet och vart kan man hitta dom ?

tackar på förhand.
Fredrik

Permalänk
Avstängd

kolla högre upp på sidan slöfock.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

kan ingen länka alla OMODS/.esp's som gör så grafiken blir snyggare. massa distance lods, snyggare gräs etc. länkarna i början av denna tråd fungerar inte längre.

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ori
kan ingen länka alla OMODS/.esp's som gör så grafiken blir snyggare. massa distance lods, snyggare gräs etc. länkarna i början av denna tråd fungerar inte längre.

Mr Bravo skrev detta i screenshots tråden igår.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Shivering Isles är en av två expansioner till Oblivion ja. Fick en jäkla massa frågor om vilka moddar jag använder, så jag slänger in listan (Utan diverse armor- och vapen-moddar). Vad dom gör är ganska uppebart i namnet, och för att ladda ner dom så är det bara att söka på deras namn på www.tesnexus.com (Vissa kanske får googlas) Jag har svårt för att bara rekomendera enstaka moddar, då det är helheten som spelar roll Dessa moddarna gör spelet till det jag vill ha iaf;

Qarls texture pack 3 1.3
LandscapeLOD by Xerus
Low-poly grass +SI
Gorier Blood
Natural Environments
Immersive Interface 1.03
Immersive Health Indicator
BTmod 2.0
Color map mod
OOO 1.33
EyeCandy "Fixed"
Eyecandy Replacement Skin 2048x2048
Elves Of Lineage II Race (Modified)
Ren's Hair
Tobes House 1.1
OBSE 0.16
OBMM 1.1.12
Official SI Patch 1.2.0416
KT Custom Race Fix
Symphony of Violence
Agar Varied Spell Sounds
Quieter Varied Spell Sounds
Better Bell Sounds
Kafei's Multi-Pierced Ears
Ryu - Cape and Cloth Resource
Oblivion Cats
Drokk's Vampire Mod
Aznars Life Detect
Kvatch Rebuilt +OOO Compatibility
Enhanced Water v2.0 HD
Real Lava 1.3
FD Regular UI Loading Screens v1.0
Danis13 Beauty Faces 1.3 Full
Eyelashes
Dungeon Actors Have Torches 1.6 DT
A Bloody Mess
Alternate Texture for A Bloody Mess
Bloody Fights Fixed
Book Jackets Oblivion Highres
Night Sky Fire And Ice 3 (Modified with v2 Masser)
Improve Fire Spell Texture
Kals New Shock Effects White
Colin Zeals Expanded Soundtrack Part1 Battle And Explore
Colin Zeals Expanded Soundtrack Part2 Dungeon, Public And Special
Da Bloody Skeleton Mod
Robert's Male Body v4
Khajiit Replacer +fix
Corean Hair
Smaller Elf Ears
Calm Shadowmere 1.1

Sen är det lite mer jag slängt in men som jag glömt skriva upp. Har blivit en del ändringar och tillägg på bla hästar Får återkomma om det om någon undrar. Den enda modden jag kan säga att ni inte borde spela utan är OOO 1.33. Den ändrar och förbättrar så pass mycket som har med spelvärlden, level-systemet och precis allt i spelet att göra, så det vore en otroligt stor förlust att inte ha det installerat. Rekomenderar OMOD-versionen då man får anpassa installationen lite efter egen smak och tycke då

Aja, fråga i Oblivion-tråden om det är något

Permalänk
Medlem

Man tackar! har suttit ett tag nu och pillat, skickar en bild på det jag hittills fåt igång samtidigt! har lite problem dock, får inte igång någonting av mitt "FCOM_Convergence_Beta9.9", hinner inte starta upp spelet utan stänger av sig självt (dock utan felmeddelande) precis när man ser "betheda" loggan innan main menu. någon som har en lösning?

Bild:

http://i407.photobucket.com/albums/pp156/Aurabock/Untitledqwf...

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ori
Man tackar! har suttit ett tag nu och pillat, skickar en bild på det jag hittills fåt igång samtidigt! har lite problem dock, får inte igång någonting av mitt "FCOM_Convergence_Beta9.9", hinner inte starta upp spelet utan stänger av sig självt (dock utan felmeddelande) precis när man ser "betheda" loggan innan main menu. någon som har en lösning?

Bild:

http://i407.photobucket.com/albums/pp156/Aurabock/Untitledqwf...

Vad tror du om att testa denna?:
BOSS - (Tidigare känt som "FCOM Helper")

-Sen har du ju bara OOO & Marts Monstermod & inte varken Warcry eller Francesco installerat vilket får mig att misstänka att FCOM-9.9-Betan inte är "rätt" FCOM-fil
.. men det är bara en spekulation då jag inte har provat det själv.

Mvh

Permalänk
Medlem

fan att inte tessource funkar längre...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppeake
fan att inte tessource funkar längre...

Det heter tesnexus.com nu mera

Permalänk

Jag kanske framstår som lite tråkig när jag säger det här. Jag använder moddar för att utöka spelnöjet. Så jag är väldigt kräsen om vad jag lägger till i spelet. Om vi till exempel tar en Darth Vader rustning eller nått annat lame och overpower, då tycker jag spelkänslan försvinner. Fast visst, ibland så är det kul att gå på rampage med nått sjukt vapen också.

Men här har ni en lista på lite smått och gott som jag använder. Sen längre ner har jag länkat till en bild på min fulla lista i OMM.

Gameplay Mods:

FCOM - Convergence
Detta var en mod som strulade som fan för mig när jag installeraden, men efter ungefär 5 stycken ominstallationer så fick jag det att funka som jag ville. Det är som sagt en sammarbeta av diverse höjdarmoddare som jobbar för att få sina 4 skapelser att flyta på bra tillsammans.

FCOM - Offical Site

COBL - Common Oblivion

En mod som inte gör nån stor förändrning på spelstilen, men den gör så att diverse affärsmän får lite andra grejer och sånt.

COBL - Offical Site

Texture Mods:

Qarl's Texture Pack 3 - Redimized

Ett måste för dom som har en dator som orkar med det. Ändrar i stort sätt alla texturer som finns i spelet och gör det till mer ögongodis än vad de redan var. Kräver inte lika mycket kraft som Qarl's orginal texture pack. Detta är för att det satt en snubbe och jobbade på hur han skulle få ut så mycke kvalite med så lite kraft som möjligt.

Qarl's Texture Pack 3 - Redimized (PlanetElderScrolls)

Där har vi 3 av mina favoriter. Sen tror jag ni kan tolka från listan vad jag har för övriga mods, och om ni inte lyckas fatta vad som är vad så är det bara att fråga på. Jag använder även en hel hög med Quest-mods vilket ger nya quest till spelet med mera. Det finns en hög bra där ute så det är bara leta.

Fick tag på i stort sätt alla mods från:

Planet Elder Scrolls

&

TESNexus

Och för er som undrar redan nu. Ja, alla mods som är i min lista funkar att vara igång sammtidigt. Om man har rätt "Load-Order" det vill säga. Ända anledningen varför jag inte använder bedrolls är för att det är en bugg med den om man hamnar i fängelset med den igång.

Ha så kul

Permalänk

Frän mod-lista

Jag har i flera veckor nu suttit och funderat över att fixa en ny installation av Oblivion med lite nya grejer och skapa en helt ny karaktär med skills jag inte har utforskat särskillt mycket förr. Jag är jävligt sugen på att prova på FCOM, som jag aldrig provat. Men installationen är som sagt inte särskillt lockande, och är anledningen till varför jag inte har försökt mig på det tidigare

Men det är bra att vi har någon här som har fått sitta och bråka med det, så kan man fråga om hjälp om det skulle bli problem Jag återkommer nog!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Men det är bra att vi har någon här som har fått sitta och bråka med det, så kan man fråga om hjälp om det skulle bli problem Jag återkommer nog!

Det är bara att fråga på om det skulle vara nått

Permalänk
Medlem

Någon som kan tipsa om en retex-mod för Steel-vapen som gör det "rödbruna" mer svart? Minns att jag hade en sån för länge sedan men har ju glömt bort stackarens namn.

Visa signatur

Asus Sabertooth P67 | Intel Core i5 2500K | Asus GTX570 1280MB | Corsair XMS3 DDR3 2xGB | Corsair 750W | Intel 320 SSD 120GB | 400GB SATA2

Permalänk

Wow, helt jävla otroligt. Nu har man suttit hela natten och installerat FCOM, och till min stora förvåning så startar spelet helt utan problem på första försöket Det trodde jag aldrig! Hoppas fan det är värt det nu bara

Då är det bara resten av moddarna kvar då!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Då var vi fränder i nattens moddande! Installerade FCOM, deadly reflex, Reneers Guard Ovarhaul (fattar inte att den inte är nämnd än, sök på just det på elderscrollsplanet), Quarl's texture pack + några ur tråden, NOCTD! jippie!

Återstår bara att spela och se om ngt dyker upp... Gula utropstecken är populärt...

Vet ni om det finns ngn mod som gör att man kan ha AA och HDR samtidigt?

Permalänk

Härligt Ska kolla upp den där Reneers Guard Overhaul medans jag ändå håller på och uppdaterar mitt mod-arkiv

Fast gula utropstecken är nog det bästa felet att få, för då vet man att det bara handlar om en mesh som fattas eller som är fellänkad (Oftast felplacerad). Det värsta är oförklarliga random krasher, som är så löjligt populärt i Oblivion. Jag har iaf provlirat ur kloaken och lallat runt en stund runt vattnet utan problem

Angående AA och HDR så behöver du ingen mod för det. Aktivera HDR i spelet och så slår du på AA ute i ditt grafikkorts kontrollpanel. Det funkar iaf för ATI-kort. Värt att nämna är dock att du måste stänga av det och sätta på det igen varje gång innan du startar upp spelet för att det ska funka. Det måste iaf jag göra, av någon anledning.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo

Angående AA och HDR så behöver du ingen mod för det. Aktivera HDR i spelet och så slår du på AA ute i ditt grafikkorts kontrollpanel. Det funkar iaf för ATI-kort. Värt att nämna är dock att du måste stänga av det och sätta på det igen varje gång innan du startar upp spelet för att det ska funka. Det måste iaf jag göra, av någon anledning.

Åhå! Skall testas...

Vet du förrestesten vilka värden i konfig som styr hur långt man kan se? drog upp allt till max i spelet, men hus poppar upp alldeles för nära. har tittat lite i konfig, Hittade lite olika inställningar, men inte mycket händer när jag ändrar t.ex. Grass. funkar kanske inte den med moddar?

EDIT: kan väl bidra med denna också, för den lite mer smygande karaktären: http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=6359

OBS! med denna kan stealth lätt bli lite "overpowerat", men just för den sakens skull kommer den med en egen customize-fil, så att man kan göra just det. DEN SKALL INTE LIGGA I OBLIVION\DATA, UTAN I OBLIVION.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tehlily
Åhå! Skall testas...

Vet du förrestesten vilka värden i konfig som styr hur långt man kan se? drog upp allt till max i spelet, men hus poppar upp alldeles för nära. har tittat lite i konfig, Hittade lite olika inställningar, men inte mycket händer när jag ändrar t.ex. Grass. funkar kanske inte den med moddar?

Man ska ta det lite lugnt med dom där värdena, då det kan orsaka krasher om man ändrar för mycket. Se till att ha en backup på filen Jag har för mig att dom inte påverkar byggnader ändå. Det finns däremot några moddar som gör att i princip alla byggnader i spelvärlden syns på väldigt långt avstånd. Har du en kraftfull dator så rekomenderas det starkt!

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=20053&navtag=fi...

Det där är den bästa varianten vad jag vet. Sen kan man komplettera med lite andra moddar som tex gör att fönster lyser när det är mörkt ute, och att det kommer rök ur skorstenar vid rimliga tidpunkter på dygnet, osv. Man får leta runt lite.
Spelet kommer dock fortförande att ladda byggnadernas detaljerade modeller och texturer först när du närmar dig dom, men dom ploppar iaf inte upp från ingenstans, utan ersätter en förenklad modell Det rekommenderas dock att ha minst 1GB vram för denna mod! Det flöt inte på särskillt bra med mitt gamla HD4870 512mb.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Man ska ta det lite lugnt med dom där värdena, då det kan orsaka krasher om man ändrar för mycket. Se till att ha en backup på filen Jag har för mig att dom inte påverkar byggnader ändå. Det finns däremot några moddar som gör att i princip alla byggnader i spelvärlden syns på väldigt långt avstånd. Har du en kraftfull dator så rekomenderas det starkt!

http://www.tesnexus.com/downloads/file.php?id=20053&navtag=fi...

Det där är den bästa varianten vad jag vet. Sen kan man komplettera med lite andra moddar som tex gör att fönster lyser när det är mörkt ute, och att det kommer rök ur skorstenar vid rimliga tidpunkter på dygnet, osv. Man får leta runt lite.
Spelet kommer dock fortförande att ladda byggnadernas detaljerade modeller och texturer först när du närmar dig dom, men dom ploppar iaf inte upp från ingenstans, utan ersätter en förenklad modell Det rekommenderas dock att ha minst 1GB vram för denna mod! Det flöt inte på särskillt bra med mitt gamla HD4870 512mb.

Naturligtvis gjorde jag backup Modden skall testas, den med fönstrena har jag redan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tehlily

EDIT: MEN skit! Hittar inte min backup! Jag svär på att jag hade den här ngn stans... Skulle någon vänlig själ möjligen kunna mejla mig en kopia@ robert.liljenstrom@gmail.com?

Kan du inte bara radera den?
I instalationsmappen finns det en fil som heter "Oblivion_default.ini", den används för att skapa "oblivion.ini" i "user" mappen (den du tweakar).

Så om du tar bort "Oblivion.ini" och startar spelet så får du en helt ny obefläckad fil

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds