Delade mappar i WLM

Permalänk

Delade mappar i WLM

Tjena! Ja, nu har jag ytterliggare några frågor om WLM och den här nya funktionen för fildelning som finns, sk. delade mappar.

Vad är delade mappar tänkt att användas till? Och framföra allt: hur är det tänkt att användas?

Jag skapade en delad mapp och delade ut en mapp med filer till en kompis, och då började överföringen direkt utan att fråga honom om något alls, om han vill ta emot eller inte. Sedan så kunde han inte stoppa överföringen, endast pausa den. Sedan efter ett tag tror jag att den fortsatte igen. Från min sida kunde även jag endast pausa den. Jag blev då tvungen att ta bort den delade mappen för att stoppa överföringen. Dessutom så kunde jag inte se överföringssträcket (transfer bar) och visste alltså inte ens om att han tog emot filerna i mappen.

Jag trode ju att det skulle bli så här: när man delar ut en mapp, då kan personen se vilka filer den innehåller och välja själv vilken fil man vill ladda ner.

Som jag har fattat det så är den här funktionen enbart till för att överföra flera filer samtidigt, utan att själv alltså behöva välja, skicka, välja, skicka, välja, skicka osv. Jag har vid flera tillfällen med MSN Messenger varit tvungen att packa ihop filerna til ZIP fil i de fall då jag ville skicka mer än bara en fil.

Visa signatur

"Good teaching is one-fourth preparation and three-fourths pure theatre."—Gail Godwin
Sweclockers BB kod
0101001101000111