Permalänk
Medlem

"Ny" dator startar inte!

Jag har precis införskaffat en ny processor och en ny hårddisk, fick även ett moderkort av min broder. När jag kopplat in allt som man ska och ska starta datorn så kör den igång fläktarna i en halv sekund ungefär. Sedan stängs den av automatiskt.

Vad kan vara problemet?

Innehållet i datorn är:

AMD 64 S939 3200+
Abit A8V
250 gb Western Digital
1024 mb ddr pc3200

Permalänk
Geeks
SweClockers

*flyttad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem

Vad har du för nätagg? kan vara det som är klent :/

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar nedan dina inlägg. Signaturen får vara maximalt fyra rader, med forumet i fast bredd.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarTTa
Vad har du för nätagg? kan vara det som är klent :/

Antec True 380SP, 380W.

Kan stämma, har ett Radeon 9800 Pro inkopplat också. Ska testa ett annat grafikkort och se om det blir någon skillnad.

Update:
Kopplade ur grafikkortet, dvd-brännaren, hårddisken och testade. Same shit.

Får ta och beställa ett nytt moderkort, misstänker att felet ligger där då bror hade lite problem med det...

Permalänk
Medlem

hmmm...... skumt. kanske är moderkortet då det är nog lika bra att köpa ett starkare nätagg samtidigt tycker jag

Visa signatur

Valfri signatur som hamnar nedan dina inlägg. Signaturen får vara maximalt fyra rader, med forumet i fast bredd.

Permalänk
Medlem

felkopplat

har också byggt ny data moderkort gigabyte k8n pro sli s939.
villei nte heller starta dog med en gång hittade felet efter ett par timmar trodde först der var nätagg. med det var en kabel från chassit förf i1394 port som var kopplad på kontakt på moderkortet som tydligen inte var komplatiblet.

Permalänk
Medlem

Att den dör sådär jätte fort, är tydligen ett stort tecken på kortslutning...

Har du monterat in moderkortet rätt med dem där gummi grejerna mellan? Testa ta ut moderkortet och testa enbart med grafik,cpu,minne, och nätagg och se om det funkar då!

Hoppas detta hjälpte!

Visa signatur

MacBook Pro C2D