Ursprungligen inskrivet av Surfarn
Phunky, ska de börja köra 24/8 när docsis 3 introduceras? Hade ju varit illa om de väljer sig att lägga sig på sådana hastigheter som docsis2 klarar av med docsis 3. När de redan för över ett år sedan skröt om 100mbit/s mha docsis 3
Enligt rykte blir det först 24/1, därefter 24/8 och sedan vet bara gud och Asp vad som händer. 24/8 och högre vet jag inte vilken standard de skall köra på. De skall ju troligen först och främst försöka synka ihop priserna och tjänsterna med upc så det blir ett mer enhetligt bolag.
Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
haha okej, mer info?
vad exakt är en förstärkare i basnätet?
varför behöver dom bytas ut för att det ska kunna erbjudas ip-tele?
och vad jag menade mer konkret med mitt inlägg var att det inte känns värt att få massa driftstörningar bara för att dom ska erbjuda tele
vill man ha tele kan man ju likväl bara använda vilket ip-telebolag som helst.
tycker dom ska satsa mer engergi på att rulla ut docsis 3.0 än att hålla på med "små"-uppgraderingar som egentligen inte ger nått mervärde för kunden..
Basnätsförstärkare är som en antennförstärkare med filtreringsfunktioner som kopplar samman ett antal gator/områden. De som de byter till kommer ha övervaknings/felavhjälpningsfunktioner som inte funnits tidigare för att uppmärksamma/åtgärda fel snabbare. comhem själva har på vissa håll i Sverige redan bytt till sådana men främst i stora sammankopplingspunkter och där de har många kunder. Bytena beror på att de har högre krav på sitt nät iom telefonin vilket även kommer visa sig fördelaktigt för de som bara har bredband/tv framöver. Alltså detta är bara till fördel för er kunder i slutändan. Ytterligare en förbättring iom att upc lanserar telefoni är att de rycker ut snabbare på fel och underhållningsarbeten av större sort görs nattetid efter lansering.
Docsis 3.0 är ett tag framöver ivf som helst, det handlar ju främst om en leverantör som vill maximera antalet tjänster och kunder i sitt nät. Allt styrs såklart av pengar och efter hur bra lanseringen av telefonin gick hos comhem är det betydligt högre prio än både docsis 3.0 och HDTV är jag rädd. De får fler kunder på att lansera telefoni än vad de tappar på att inte snabba på docsis 3.0 och HDTV. Tjänsterna kommer i höst nån gång men bolagens ihopslagning och maximering av kunder är långt viktigare precis som för alla bolag.
Dooh!