Permalänk

Problem med datorn!

Hej.

Jag har ett litet problem som uppenbarade sig för mig för cirka en vecka sedan.
Helt plötsligt efter att jag visat en kompis hur överklockningsprogrammet som följde med mitt moderkort fungerade... hängde sig datorn. Jag startade om, och då gick den inte igång. Jag antog att det var i samband med överklockningen och resetade bios. Detta hjälpte inte, så jag började prova minnena, men hittade inget fel där heller.

Rätt som det var hoppade den bara igång när jag försökte. Nu har det hänt en gång till. När man startar kommer man bara till "start-bilden" i bios, där man trycker "del" för att komma in i bios. Här hänger den sig. För tillfället fungerar datorn... men jag är tacksam för tipps om vad felet kan vara.

Jag har mina teorier om att det kan vara antingen nått "glapp" i moderkortet, eller kanske mer troligt, något fel på nätagget. Kan det vara så att nätagget ger ojämn spänningen eller något sånt? Är ett billigt skitagg som följde med en billig fast ändå av mig mycket omtyckt burk.

Tacksam för alla funderingar och svar jag kan få!

//David Berg

Visa signatur

It´s nice to be important, but it´s more important to be nice.
Scooter

Permalänk
Hedersmedlem

*Låst*

Trippelpostning som du nyss gjort är ej tillåtet. En post räcker. Genom att ha brutit mot reglerna har du förbrukat din chans till hjälp.

Visa signatur

🖥️ MAIN: 13600KF • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 FILSERVER: 13600KF • GTX 1080 • 32GB DDR4 • 1TB NVMe • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 BÄRBART: MacBook Air M1
🎮 SOFFSLACK: Xbox Series X