Permalänk
Medlem

aaaaaaah smart, fan nästan så ja kunde komma på det själv ^^

hmm snacka om att den datorn är bättre än min ^^
fan fick bara 4597 i 3D mark 03

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Som jag har förstått det är A6T förberedd för 64-bitsteknik.

Har någon fått ett Windows 64-bit till sin dator? IE 7 kommer ju exempelvis i en 64-bitsversion. Kan man använda den om man har vanliga Windows XP? Kan någon förklara hur det funkar och vad som är bättre med Windows 64?

Jag beställde från Komplett.se och fick vanliga Windows home till datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cpunk
Som jag har förstått det är A6T förberedd för 64-bitsteknik.

Har någon fått ett Windows 64-bit till sin dator? IE 7 kommer ju exempelvis i en 64-bitsversion. Kan man använda den om man har vanliga Windows XP? Kan någon förklara hur det funkar och vad som är bättre med Windows 64?

Jag beställde från Komplett.se och fick vanliga Windows home till datorn.

Vad jag vet så skickar dom inte med XP x64 med någon dator.. utan dom skickar bara HOME o PRO .. än vad jag vet.. Har inte heller testat x64 .. men det vore kul att prova.

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Nu kommer jag med en fråga som den noob jag är, mad menas lite kortfattat med XP x64.

Sen kan jag säga att datorn är framme nu. Fast har inte fått utlämningavi än, men ska till posten idag och kolla om jag kan få den ändå.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cirkapris
Nu kommer jag med en fråga som den noob jag är, mad menas lite kortfattat med XP x64.

Sen kan jag säga att datorn är framme nu. Fast har inte fått utlämningavi än, men ska till posten idag och kolla om jag kan få den ändå.

Att det är windows xp 64BIT http://www.microsoft.com/windowsxp/64bit/default.mspx

Ok låter bra.. återkom senare när du hämtat den .. jag har lämnat tillbaks min nu å fått pengarna tillbaka.. beställde ett 7900GTO för 2590:- till den stationära istället.. den har stått utan grafikkort ett tag nu .. blir laptop sen

Mvh

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Du skulle bett om att få sms med kod skickad. Det går snabbare då. Jag hämtar min imorrn i hämtbutiken iallafall :).

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

Då var kompletts lager slut igen då. Nytt parti beräknas komma den 26:e för alla som missade den här chansen.

Surt att man får hämta sin på kvällen imorgon då man har tenta mitt på dagen i en annan stad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
Då var kompletts lager slut igen då. Nytt parti beräknas komma den 26:e för alla som missade den här chansen.

Surt att man får hämta sin på kvällen imorgon då man har tenta mitt på dagen i en annan stad.

Jag beställde den sista ;P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nect
Jag beställde den sista ;P

hehe lyckos där
Min kommer i början av november från microstore -_-
fast den kostade 500kr mindre också (:

Permalänk

Nu sitter jag här med min i knäet.
Var inte två 500 ram minnen utan ett helt 1gb
Så la till ett.

Jag är jätte nöjd med datorn än så länge, ska testa just cause snart.

Permalänk
Medlem

Nice att det är 1GB sticka istället för 2 x 512MB som det var förut. Då kan man spara en tusig genom att slippa köpa 2st 1GB stickor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Så la till ett.

Tjosan.. har du testat om ljuset på skärmen fungerar som det skall? .. bara intressant att se om det bara är jag som har fått 2 datorer med samma grejs :9

Visa signatur

Permalänk

Det funkar fin fint.
Så du har nog fått två dåliga.
Min mamma köpte en exakt lika dan dator som även den funkar fint.

Permalänk
Citat:

Så la till ett.

Fungerade det spelet bra på datorn?

Permalänk

Ja det gjorde det.
(har inte koll på upplösning och sånt just nu, men tror det var näst högsta.

Permalänk

Okej det låter bra
så rekommenderar ni denna datorn som en bra bärbar dator?
Som kommer klara onlinespel som cs, cs source?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Okej det låter bra
så rekommenderar ni denna datorn som en bra bärbar dator?
Som kommer klara onlinespel som cs, cs source?

Det klarar den utan problem

Cirkapris: ok vad skönt .. aja så JÄVLA otur man får ha

Visa signatur

Permalänk

Hehe, testade Just Cause med de högsta inställningarna. Det flöt på fint, men datorn blev för varm och stängde av sig.

MasteraCe:
Jo verkligen. :/ Låter rätt trist.

Permalänk
Citat:

Hehe, testade Just Cause med de högsta inställningarna. Det flöt på fint, men datorn blev för varm och stängde av sig.

MasteraCe:
Jo verkligen. :/ Låter rätt trist.

Är det vanligt att det stängs av så?

Permalänk

Alltså jag har bara haft den i en dag, men hände bara då. Stängs inte av när jag spelade det på medle grafik.

Permalänk
Medlem

Installerar min nya A6T nu hoppas allt funkar bra!

Visa signatur

d-_-b

Permalänk
Medlem

Fick min A6T idag! Över en vecka tidigare
Håller på att installera nu

Permalänk

Fungerar den bra Wilson?

Permalänk
Medlem

Hämtat ut min och fick gå 400-500m i spöregn med min nya dator när jag hämtade ut den för en stund sen. Som tur var, var det tre kartonger som man var tvungen att packa upp.
Håller på och installerar nu

Permalänk

Kommentera gärna om hur bra den är

Permalänk
Medlem

Kan säg att installationen tar längre tid än vad man tror. Har kommit till windows och just nu är ett kommandofönster öppet som installerar en massa saker. Det jobbiga är att det är en timer som kör att man får vänta skitänge mellan varje grej som installeras.

Skärmen är bra, men vad jag har märkt är det rätt dålig betraktningsvinkel. Återstår att se hur det blir.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Cirkapris: Va? så ska det då inte vara.. jag körde då FEAR i en timme utan några problem.. körde även Prime95.. fullload landade på 69-70 ..

Persa: Jepp installationen är seg som satan =/ .. jävligt jobbigt enligt mig.. men men.. förhoppningsvis behöver man inte göra det så ofta och betraktningsvinkeln är nog inte den bästa nej

Visa signatur

Permalänk

Så alla här rekommenderar Asus A6T??
För att typ spela cs, cs source och lättare spel?

Permalänk

MasteraCe:

:/ okej.
Men när jag drog ner upplösningen ett snäpp funkade det jätte fint. Spelade i en timme nu utan några problem. Kanske var så att något låg framför fläkten. :/

Jaja. jag är sjukt nöjd med datorn.

Persa:
Haha, jo installationen är sjukt seg.
Men man står ut.