Permalänk
Medlem

Fick min idag!

Allt var frid och fröjd ända tills det var dags att installera WoW. När jag stoppar i skivan snurrar den igång, men fastnar ganska snabbt i ett läge där man hör skivan snurra till följt av ett litet pip. I Den här datorn ser jag att datorn identifierat skivan som wowcd1. Skivan fungerar felfritt i min gamla stationära dator.

Vidare kan jag säga att den klarar att spela upp vanliga musik-skivor. Half Life 2 verkade fungera bra att installera, men avbröts efter några minuter av att datorn inte kunde hitta en fil på skivan. Den skivan kan dock vara skadad.

Jag har samma problem i både den version av XP Home som följde med datorn och i en version av XP Pro jag har hemma sedan tidigare.

Vad tror ni? Fel på dvd-enheten? Tokiga drivrutiner? Något helt annat?

Permalänk

Så nu är den beställd. Köpte till en gb ram med.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stolsben
Fick min idag!
Vidare kan jag säga att den klarar att spela upp vanliga musik-skivor. Half Life 2 verkade fungera bra att installera, men avbröts efter några minuter av att datorn inte kunde hitta en fil på skivan. Den skivan kan dock vara skadad.

det är möjligt att jag minns fel, men var det inte så med HL2 att man var tvungen att installera Counter-strike också, annars blev det nåt fel? Jag vill minnas att jag hade det problemet iallafall..

Permalänk
Permalänk
Citat:

Gud vad less man blir på sådana människor. Så jävla onödigt precis som smash my xbox eller vad det nu heter.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem

idag var jag på posten och hämtade ut min a6t...

Permalänk

Hej!
Har precis fått in en Asus A6TC som jobbdator, problemet är dock att den hänger sig rätt så fort när man kikar på film eller spelar ett spel.
Jag tror det är minnet som strular, har någon annan haft liknande problem?
Framför allt, har någon en lösning?

Det blir klassisk bluscreen och den talar om fysiks-dumpning och startar om datorn.

Får även buffer overrun i quicktime, om den informationen skulle hjälpa.

//christian

Visa signatur

kanske = nej.

Permalänk
Medlem

Har kört min A6T nu ett tag, fick den i fredags, och så här långt är jag hel-nöjd Tycker dock att FN knappen e dumt placerad (båda två!!).. sen att de e för mkt skitprogram förinstallerat.. smart som jag var visste jag inte om att Norton hade en brandvägg som hindrade min A6T att kontakta min stationäre dator på nätverket.. men de fixade sig.. Så de e en riktigt grym prisvärd dator...

Visa signatur

//Martin - Asus N53JG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nes-megaman
Hej!
Har precis fått in en Asus A6TC som jobbdator, problemet är dock att den hänger sig rätt så fort när man kikar på film eller spelar ett spel.
Jag tror det är minnet som strular, har någon annan haft liknande problem?
Framför allt, har någon en lösning?

Det blir klassisk bluscreen och den talar om fysiks-dumpning och startar om datorn.

Får även buffer overrun i quicktime, om den informationen skulle hjälpa.

//christian

Prova memtest86 (du hittar det på ultimatebootdisc eller vissa GNU/Linux skivor) och låt det stå på över natten. Har du bytt eller lagt till minne?

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk

Tjena razor, tack för svaret, riktigt schysst att du tar din tid och hjälper mig.
Jag har icke, bytt eller lagt till minne, datorn är helt ny och o-twekad.
Skall testa memtest, återkommer med svar.

---------> UPDATE!
Fick aldrig igång memtest i brist på cd-r skivor, haha.
Men däremot så snackade jag lite med personen som hade installerat datorn, denna hade inte installerat de senaste grafikkort-drivrutinerna, och pang-bom-krasch, allt fungerar felfritt!

så, enkelt och dumt men gött, lösningen;
installera nya drivrutiner till grafikkortet.

Visa signatur

kanske = nej.

Permalänk
Medlem

MYCKET fin recension, GJ!

Permalänk

Fråga A6t snabbkomandon

Hej A6T användare. Jag förstår inte hur jag ändrar inställningar till snabbknapparna i högra övre hönet. Vill byta ut outlook som startas med email-knappen, till annat emailprogram. Tacksam för hälp

Permalänk
Medlem

Re: Fråga A6t snabbkomandon

Citat:

Ursprungligen inskrivet av andersostling
Hej A6T användare. Jag förstår inte hur jag ändrar inställningar till snabbknapparna i högra övre hönet. Vill byta ut outlook som startas med email-knappen, till annat emailprogram. Tacksam för hälp

Nu har jag ingen A6T, men kan det vara så lätt som att högerklicka på Aktivitetsfältet > Egenskaper > Start-meny > Anpassa > Allmänt och välj mailprogram där?
Var då så för mitt skrivbord, dock ingen laptop men...

Permalänk
Medlem

Hmmm jag har installerat rent på nytt med xp pro, och det har varit rätt klurigt vilka drivers som behövs faktiskt. Jag hittar iaf inte mitt trådlösa kort, för det sitter väl ett i datorn?

Inne i enhetshanteraren finns en Network Controller som inte har någon driver, och jag kan inte hitta drivers till den. Tacksam för svar

Annars mycket nöjd med datorn hittils. För att svara på några frågor. Det är alltså 2*800 MHz i datorn. Det är alltid sammanlagda för alla laptops som är dual core.

Permalänk
Medlem

Det finns två olika drivrutiner till det trådlösa, du skall ha den som heter: WLAN_XP_060615.zip (80mb) så kommer det nog att bli bra..

Permalänk
Medlem

Ok jag tyckte att det var konstigt att den äldre var på 80 medan den nya var på 10. Men det löser väl saken, tack.

Permalänk

Några har säkert fått det på sin mail men jag postar ändå:

Citat:

Komplett.se
Följande varor har ändrade förväntade leveransdatum:

1,00 ST 322753 ASUS A6T 15.4"WXGA,NVIDIA Go7600,Turion Förväntat på lager 2006.10.26
TL52,1 GB,100GB,DVD±RW,WLAN/BT,XPH (Ändrat från: 2006.10.16)

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394

Japp har själv fått ett sådant mail så man väntar o väntar o väntar...igår var det 9 stycken kvar och idag är det nere på 1 dem åker av snabbt

Visa signatur

Nicklas || Dataekonomstudent

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394

Usch hatar verkligen väntetider .. Lider med er!..

Dom går visst åt som satan.. när jag köpte min A6T hos min lokale leverantör i fredags så var det 12st kvar hos leverantören.. nu är det 0 .. ..

Jag hade ju ett minifel på min A6T så min nya kommer på Torsdag (imorgon) .. .. För er som undrar så var felet att belysningen var ojämn vid låg belysning.. irriterande .. skitfel men jag är lite perfektionist

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Och nu står det att det 30 st. 2006-10-31 (Preliminärt).
Vill ha den nu!

Permalänk
Medlem

Vilken otur ni killar har, Själv fick jag turen att en person avbeställde så dom flytta fram mig i kön och fick min 9 dagar tidigare än jag skulle fått den

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soton

Annars mycket nöjd med datorn hittils. För att svara på några frågor. Det är alltså 2*800 MHz i datorn. Det är alltid sammanlagda för alla laptops som är dual core.

nej....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cirkapris
Och nu står det att det 30 st. 2006-10-31 (Preliminärt).
Vill ha den nu!

Nej, först väntade man tills den 16:e sedan förflyttades det till den 26 och nu den 31:e nu mår jag psykiskt dåligt här får väl hämta ut lite antidepressivt imorrn =). Förhoppningsvis så är det de nya A6T dem beställt eftersom det enbart var en kvar när jag iaf beställde min från komplett så antagligen är det de nya och vi som beställde innan de tog slut får dem vid den 26:e förhoppningsvis.

Visa signatur

Permalänk

10 st. 2006-10-24 (bekräftad)

YEAH!!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cirkapris
10 st. 2006-10-24 (bekräftad)

YEAH!!!

Jaaaaaaaaaa

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hämtar min om 10min .. återkommer med info och kanske nån bild

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Hämtar min om 10min .. återkommer med info och kanske nån bild

Kanon ge oss info om den och gärna nån eller ett par schyssta bilder om du skulle vilja

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonsson86
Kanon ge oss info om den och gärna nån eller ett par schyssta bilder om du skulle vilja

Har du inte fått din dator? Sign! .. Jag har packat upp den iaf.. har ju bilder ute på min förra A6T så kanske onödigt att lägga upp igen?;) .. håller på att partionera.. gör det innan ni installerar! .. så jobbigt.. den lägger 65Gb på C o resten på D original

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Har du inte fått din dator? Sign! .. Jag har packat upp den iaf.. har ju bilder ute på min förra A6T så kanske onödigt att lägga upp igen?;) .. håller på att partionera.. gör det innan ni installerar! .. så jobbigt.. den lägger 65Gb på C o resten på D original

Haha nej här väntar man men på tisdag nu får dem in den förhoppningsvis och skickar iväg så jag väntar beställde nyss en ren xp pro skiva tur att man är student så jag ska blåsa rent den sen när jag får den. Jo jag ska partionera om den sen men men nu väntar man bara så nästa vecka borde den ju dyka upp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Kan man skapa nya partitioner från windows? Hur gjorde du? Om du använde ett program, vilket använde du? Jag har tillgång till Partition Magic men har haft problem med det för länge sedan...

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H