Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wilson
Upptäckte nu att de partitioner hårddisken är indelade i är av filsystemet fat32. Har alla fått det så? Känns lite konstigt då ntfs är bättre

Jodå det stämmer.. min disk var även i fat32.. jag tror det har att göra med att deras recovery"system" går under DOS och kanske inte pallar NTFS.

Men det följer ju med en genväg på skrivbordet som standard.. det gjorde det på min iaf "Convert to NTFS" .. så kör man den så får man NTFS.. simpel

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk

Fick min dator idag efter jag läst recensionerna på forumet bestämmde jag mig för att jag behövde en bärbar :), men jag har ett problem oavsett om jag andvänder WLAN eller med sladd så får jag max 100kb/s från internet och LAN(!), och det är inte fel på mitt internet eftersom jag sitter på min stationära och kan få upp till 1700kb/s från samma länk som jag provade på den bärbara. (både med trådlöst och sladd på den stationära)

Sitter och gör en recovery just nu för att kolla om det löser problemet, kan ha med att jag avbröt installationen på Norton, men det tvivlar jag på, som sista utväg får jag väl testa med en ren version av Windows XP.

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fladder11
Fick min dator idag efter jag läst recensionerna på forumet bestämmde jag mig för att jag behövde en bärbar :), men jag har ett problem oavsett om jag andvänder WLAN eller med sladd så får jag max 100kb/s från internet och LAN(!), och det är inte fel på mitt internet eftersom jag sitter på min stationära och kan få upp till 1700kb/s från samma länk som jag provade på den bärbara. (både med trådlöst och sladd på den stationära)

Sitter och gör en recovery just nu för att kolla om det löser problemet, kan ha med att jag avbröt installationen på Norton, men det tvivlar jag på, som sista utväg får jag väl testa med en ren version av Windows XP.

Ta och testa uppdatera drivrutiner till korten o bios till datorn först aldrig hört nåt sånt där fel förut.. Jo prova stänga av windowsbrandväggen också.. man vet aldrig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är de kopplade till samma router? isf kan du ju prova att koppla in laptopen på samma port som den stationära för tillfället sitter i. Kan vara routern som strular.. låter iofs skumt när det är samma hastighet på wlan :/

razor1394: japp

Permalänk

Ja jag har provat på samma port i router som min stationära sitter i, har iofs den routern kopplad till en annan router kanske är nått strul dära, men dom 2 andra datorerna och mitt xbox360 har aldrig klagat på så långsam hastighet, men om det inte har löst sig nu efter jag genomlidigt 1 timmes recovery så ska jag ta och testa stoppa den trådlösa routern som första router och kolla om det löser sig.
Men det är ändå lite konstigt eftersom det inte har varigt några problem förut med hastigheten över WLAN med dom andra datorerna.

Men tack för ideérna iaf, ska även kolla om det finns några uppdateringar på asus.com till nätverkskorten och BIOS.

Bortsett från dom problemen är jag väldigt nöjd med datorn, funkar verkligen jättebra i spel och all-around andvändande, rekommenderar till alla som letar efter en bärbar

EDIT; Det är löst nu, var min router som krånglade, nu funkar allt som det ska

Visa signatur

Computar i7 7700k @ 4.9 GHZ // EVGA GTX 980 SC // 16GB RAM // Asus Xonar Essence STX // Sennheiser 598

Permalänk
Medlem

Nu håller den nya leksaken att plockas upp & ska installeras ^^

Edit:

Nu är den installerad, men hur fasiken får man välja hur partitionerna ska vara själv?, vad jag ser får man inte det.

Antingen tar den bort c: , formaterar och installerar nytt

Eller så tar den bort alla partitioner och gör en c: och lägger allt där.

Och det sista man kan välja är att 60% hamnar på c: och 40% på d:

Jag gillar inte alls det här, speciellt inte Asus sätt att hantera installationen. På HPs, kunna man välja partitioner själv, samt vilka program som ska in eller inte.

Antar att jag måste ta min riktiga XP home skiva som inte är recovery, och sedan installera med den. Dok blir det säkert hur stora problem som helst att hitta alla drivrutiner till burken.!

Damn, världens I-lands problem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nect

Nu är den installerad, men hur fasiken får man välja hur partitionerna ska vara själv?, vad jag ser får man inte det.

Samma problem här... jag kom fram till att enda lösningen är ett partitionsprogram...andra tips? varför är detta inte inbyggt i windows?

/D

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ef98dp
Samma problem här... jag kom fram till att enda lösningen är ett partitionsprogram...andra tips? varför är detta inte inbyggt i windows?

/D

Det finns ett inbyggt partitions program i windows :), disk hanteraren.
Kontrollpanelen->administratörs verktyg(klassiskt läge)->dator hantering->diskhantering (nere till venster) där kan du pilla med partitioner och dylikt.

Edit: Beställde min i går och i dag försvan den på kompletts hemsida! undrar vad som händer med min order.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kimberly89
Kontrollpanelen->administratörs verktyg(klassiskt läge)->dator hantering->diskhantering (nere till venster) där kan du pilla med partitioner och dylikt.

Edit: Beställde min i går och i dag försvan den på kompletts hemsida! undrar vad som händer med min order.

Jepp den är helt borta. Skulle gärna veta orsaken.

Kan du se vad det står under icke levererade ordrar på din kontoavdelning.

Ifall den här går tillbaks blir det andra gången jag returnerar något som inte finns i sortimentet under så kort tid. *?")#?)"¤!

Aja jag kör memtest86 3.2 nu istället för 1.65 och det verkar som att det är något annat än minnet som spökar. Vad? det är frågan.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem
Citat:

hehe...oj...har nog använt den för ett par år sedan...funkar den bra?

Visa signatur

Asus A6Ja Q028, HP Compaq 2510P, Asus Eee 1000H

Permalänk
Medlem

Jag har endast använt det i skolan och aldrig hemma efter som jag har partitionerat som jag ville när jag körade in xp men det funkade bra i skolan men som sagt använde inte de datorerna mycket efter vi partitionerat men det ska nog vara bra.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

eh, den har försvunnit från komplett?!!

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
eh, den har försvunnit från komplett?!!

Ja. Det verkar vara en trend att ta bort prisvärda produkter från sortimentet dessa tider.

Visa signatur

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Synology DS920+ - Samsung Galaxy S24 Plus 512GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razor1394
Ja. Det verkar vara en trend att ta bort prisvärda produkter från sortimentet dessa tider.

Så jävla konstigt =/ .. samma hos min lokala affär.. verkar som asus håller på att ta bort den.. den finns inte på Asus hemsida heller.. dom har bara den med 7300go .. man måste söka för att hitta den med 7600 .. =///

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Psst, http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=325356

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Det var ett jäkla problem att hitta en fungerade drivrutin till grafikkortet, ingen på nvidias sida funkar. Den som följer med funkar, men jag vill ha en nyare!

Har asus låst att man måste använda deras drivrutiner?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nect
Det var ett jäkla problem att hitta en fungerade drivrutin till grafikkortet, ingen på nvidias sida funkar. Den som följer med funkar, men jag vill ha en nyare!

Har asus låst att man måste använda deras drivrutiner?

Jo dom vanliga drivrutinerna fungerar inte.. eller jo om du använder det här funkar klockrent http://www.laptopvideo2go.com/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men efter som jag beställt datorn kan jag titta under order och där står det att den kommer in nästa vecka men vågar man lite på det eller ska man gå till webhallen och beställa?

Edit: Har nu fått klarthet i det hela, denna dator görs inte längre! Och komplett kommer därför inte få in den i lager. Då kan man ju glömma webhallen med men vilken ska man då köpa. Vilken skit säger jag bara!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Men efter som jag beställt datorn kan jag titta under order och där står det att den kommer in nästa vecka men vågar man lite på det eller ska man gå till webhallen och beställa?

Varför skickar du bara inte ett mail till Komplett?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har nu fått klarthet i det hela, denna dator görs inte längre! Och komplett kommer därför inte få in den i lager. Då kan man ju glömma webhallen med men vilken ska man då köpa. Vilken skit säger jag bara!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har nu fått klarthet i det hela, denna dator görs inte längre! Och komplett kommer därför inte få in den i lager. Då kan man ju glömma webhallen med men vilken ska man då köpa. Vilken skit säger jag bara!

Om du fortfarande vill ha asus kolla upp den här:
http://www.minhembio.com/produkt/123427

EDIT: Ser att TDJDATA har fått hem! finns just nu 17st i lager. 10980kr fraktfritt.
http://www.tdjdata.se/Datorer/Barbara//Asus-154-GL-WXGA-Turio...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Jo dom vanliga drivrutinerna fungerar inte.. eller jo om du använder det här funkar klockrent http://www.laptopvideo2go.com/

har laddat ner från dem, men funkar heller inte. Står att drivrutinen inte stödjer hårdvaran.

Eller ska man ladda ner något program?

edit:

Kollade lite nogrannare på sidan denna gång och såg att man måste ha inf filen , nu kunna jag lägga in den senaste drivarna

Btw. någon som provat att uppdaterat chipset drivarna?

Permalänk
Medlem

Oh nice men någon som vet om TDJ data är ett bra företag att ha o göra med vid ev. trasig vid leverans osv. många som hade defekta maskiner

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hur företaget hanterar defekta varaor vid leverans vet jag inte. Men företaget är iaf seriöst då jag har köpt en TV färifrån och fick den dagen efter. Har inte haft några problem med den vilket gör att jag inte kan svara på den frågan. 600kr billigare än komplett är enligt mig riktigt bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Persa
hur företaget hanterar defekta varaor vid leverans vet jag inte. Men företaget är iaf seriöst då jag har köpt en TV färifrån och fick den dagen efter. Har inte haft några problem med den vilket gör att jag inte kan svara på den frågan. 600kr billigare än komplett är enligt mig riktigt bra.

Jag fick min skärm från Datorhandel efter 1 dag men inte betraktar jag de som seriösa. Tror det krävs rätt mycket mer för att betrakta företag som seriösa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag fick min skärm från Datorhandel efter 1 dag men inte betraktar jag de som seriösa. Tror det krävs rätt mycket mer för att betrakta företag som seriösa.

Nu menar jag inte att jag tycker att de är seriösa bara för att jag fick min TV dagen efter även om det kanske lät så. Jag har kontaktat deras kundtjänst flera gånger angående andra produkter och har alltid fått bra support.

Permalänk

Ok, då förstår jag.

Hursomhelst, tittar man på det officiella forumet verkar det vara rätt många som har krasch problem som även har kört memtest86.

Visa signatur

Permalänk

Det kan väl inte skada garantin om man river bort dom jäkla fula klistermärkena?

vill bara vara på den säkra sidan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Efterföljaren till A6 serien är F3 serien. Och de olika modellerna verkar följa samma namngivning:

A6Ja = F3Ja

A6T = F3T

osv.

Några små skillnader kan förekomma antar jag, alltså förutom nytt chassi med förbättrad kylning osv. Dessutom kommer ju nya modeller med F3 serien; F3Jp med Radeon X1700 till exempel.

Men jämför man specar på A6T och F3T så hittar man inga skillnader alls när det gäller komponenterna.

Så själv väntar jag nu på F3T!

Cheers //Patrik

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem

Är deet värt att vänta till F3T kommer? det ända som skiljer är ju chassi och jag vill ha den nu! ingen verkar ha F3T i lager.

Visa signatur