Jag har ett ganska så irriterande problem med min subwoofer när jag ska använda program, spel och allt jag inte kan ställa in volymen på. Kan inte ställa in volymen på subwoofern tillsammans med resten av ljudet helt enkelt.
Har ett Creative Extigy (har några år på nacken) med två DALI-högatalare (liten förstärkare emellan) och nu även en aktiv subwoofer kopplad direkt från ljudkortet. Problemet är att när jag ändrar volymen på ljudkortet ändrar jag bara volymen på högtalarna och inte basen. Det enda sättet jag kan ändra volymen på subwoofern är att gå in på audio mixern (svengelska) och ändra subwoofervolym där eller skruva på själva basen och det är lite småkrångligt. Det skumma är också att om man på audio mixern ställer in ljudet för 5.1-ljud då kan jag sänka volymen på subwoofern genom att endast skruva på volymratten på ljudkortet. Då låter däremot ljudet inget bra eftersom jag saknar 3 högtalare...
Nån som haft liknande problem eller har nån lösning? Egentligen är det inte överdrivet viktigt att jag kan ställa in ljudvolymen på ljudkortsratten, bara jag har något reglage där jag kan ställa in volymen på ALLT ljud så om det skulle finnas några andra program/plug-ins/addons för det vore det bra.
Går det inte att koppla subwoofern via förstärkaren istället?
Spelnyheter från FZ
Copyright © 1999–2025 Geeks AB. Allt innehåll tillhör Geeks AB.
Citering är tillåten om källan anges.