Logitech z-5450 vs z-5500

Permalänk
Medlem

Logitech z-5450 vs z-5500

Tjo

Har lite svårt att bestämma mig vilket system jag ska ta. Har kollat runt lite på och för tillfället är väll z-5500 det som väger mest då jag läste någonstans att z-5450 basen var lite "slapp" och att det systemet kunde störa andra trådlösa apparater tex telefon. Fast det skulle inte vara fel att slippa kablarna till dom bakre högtalarna...

Någon som provat bägge och kan säga om det är någon större skillnad på ljudet? Eller om det finns något annat man borde tänka på?:)

Mvh

ps: Det följer med till en Hempc så jag kan inte välja något annat(finns några 2.1 men tänkte koppla in det till tv:n också )

Permalänk
Medlem

Bör dock tilläggas att de bakre högtalarna fortfarande måste kopplas med sladd till eluttaget, förvånansvärt många som inte tänkt på det när det gäller det här paketet.

Permalänk

har z-5500 nu och dom är underbara, iaf med tanke på vad dom kostar. har aldrig provat 5450 men har haft ett par trådlösa hörlurar. dom hade ju fördelen att man kan gå omkring med dom. nackdelen att det alltid fanns lite störnings-surr i bakgrunden, gick inte att använda alls i närheten av nån som prata i mobiltelefon. 5450 är förhoppningsvis bättre än mina lurar va, men jag skulle inte tumma på ljudkvalitén bara för att slippa sladdarna.

Visa signatur

Samvetet är den inre röst som varnar för att någon kanske ser en

Permalänk
Medlem

Välj Z-5500 om du verkligen behöver effektskillnaden annars Z-5450. Det är guld värt imho att slippa sladdar över hela rummet.

PS. Enligt recensioner osv. så är skillnaden i ljudkvalitét (tråd/trådlöst) så låg att det inte går att uppfatta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beelzi
Välj Z-5500 om du verkligen behöver effektskillnaden annars Z-5450. Det är guld värt imho att slippa sladdar över hela rummet.

PS. Enligt recensioner osv. så är skillnaden i ljudkvalitét (tråd/trådlöst) så låg att det inte går att uppfatta.

skillnaden mellan trådlöst och tråd borde vara rätt stor enligt mig, det finns väl rätt mkt som kan störa en trådlös koppling medans mindre saker som stör en bra, isolerad kabel.

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk

Vafan de beror ju helt på vad du har för rum också.. Sladdar går ju, i vissa fall, att gömma undan väl, då hade jag lätt valt systemet me sladdarna då de i mina öron känns bättre.. Men om du inte har ngt bra sätt att röja undan sladdarna o irreterar dig på dom mkt så välj de andra.. Men som sagt.. Du måste ju fortfarande ha sladdar till el så vafan.. En sladd mer eller mindre... De e ju inte helt sladdlöst i vilket fall!

Permalänk
Medlem

Tog z5500, läste att z5450 basen kunde vara lite slö och ha svårt att hänga med och jag tror inte att jag ska ha några värre problem med att gömma sladdarna. Och lite mer krut i lådan är ju aldrig fel
Men tack för alla svar iaf:)