Grafikkort under tusenlappen

Permalänk

Ókej, jag har nu bestämt mig.

Det blir en

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010101072

Vad tror ni? blir det ett bra köp? Det är bara fläkten som ser lite gammal ut men är det bra effekt tror ni? Behöver man kanske byta fläkt?

edit; Johan, dom är ju inte heller såpass billiga, det handlar bara om MAX 500kr billigare. Då tycker jag det är lönsamt att köpa ett nytt..

Permalänk
Medlem

det kommer bli ett prefa köp det jag menar med att jag tycker att 7600GT är mer prisvärt är att ett 6800GT slår ett 7600GS (tom mitt slog 512mb varianten)
angående fläkten så tror jag inte det är någon fara... du kan ju vänta och se ifall den är väldigt högljudd...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
det kommer bli ett prefa köp det jag menar med att jag tycker att 7600GT är mer prisvärt är att ett 6800GT slår ett 7600GS (tom mitt slog 512mb varianten)
angående fläkten så tror jag inte det är någon fara... du kan ju vänta och se ifall den är väldigt högljudd...

Hehe okej, tror du det är stor skillnad då till från den till ett RADEON X1950PRO 256MB ??? Pratar vi då stooooor skillnad?

edit; Den enda nackdelen med 3D-Club kortet för 1450kr är att det är en klockfrekvensen på 1,1GHz. Tycker ni jag borde satsa på ett högre? Kanske en standard på nånstans runt 1,4ghz? Eller kanske jag ska klocka kortet?

Permalänk
Medlem

http://www.tomshardware.se/grafikkort/interaktiv_jamforelse/i...

7600GT presterar bättre! Jag har själv beställt 7800GS, som kommer 2 Jan. Mitt förra var 6600GT... Ati ger bra bildkvalitet, men nvidia presterar bättre, King!

Köp 7600GT. Så räcker det 1-2 år för dagens spel.

Visa signatur

"Allt håller inte för evigt, de rostar"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schakalen
Hehe okej, tror du det är stor skillnad då till från den till ett RADEON X1950PRO 256MB ??? Pratar vi då stooooor skillnad?

edit; Den enda nackdelen med 3D-Club kortet för 1450kr är att det är en klockfrekvensen på 1,1GHz. Tycker ni jag borde satsa på ett högre? Kanske en standard på nånstans runt 1,4ghz? Eller kanske jag ska klocka kortet?

jo visst är ett x1950pro betydligt bättre... (bättre än mitt 7900GS oklockat som ligger och väntar på mig)
frågan är bara om din processor är tillräcklig... min polare har ett x1950pro (dock pci-e) och hans 3400+ flaskar... men vad har du för processor? för det är ett väldigt fint kort

jag tycker inte du ska lägga pengar på ett fabriksklockat... det kan du fixa själv sedan om det behövs

ett 7600GT presterar INTE bättre än ett x1950pro... inte på långa vägar...

men som sagt nvidia is the king

//nvidiafanboy

Permalänk

Hmmm, Firehand, jag är inne på att köpa ett 7600gt men nu vartt frågan, är det stor skillnad på 1100mhz klockfrekvens och 1400mhz klockfrekvens. För på tomshardsware så är det 1,4ghz dom testar med och det är det här kortet jag funderar på att köpa... så det jag menar, stor skillnad? är detta ett sämre kort?

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010101072

edit: applet, näää jag tänker inte köpa x1950xt, var bara en fundering, lutar åt 7600gt hållet, vill gärna beställa innan kl 14.00 så den förhoppningsvis hinner komma imorrn om jag har tur!
Så därför återstår bara den sista biten, skillnaden på klockfrekvensen, för det här kortet som jag vill köpa har lite lägre..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schakalen
Hmmm, Firehand, jag är inne på att köpa ett 7600gt men nu vartt frågan, är det stor skillnad på 1100mhz klockfrekvens och 1400mhz klockfrekvens. För på tomshardsware så är det 1,4ghz dom testar med och det är det här kortet jag funderar på att köpa... så det jag menar, stor skillnad? är detta ett sämre kort?

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010101072

skillnaden är inte värd att betala för... det kan du fixa själv om det behövs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
skillnaden är inte värd att betala för... det kan du fixa själv om det behövs

Jaha, så du menar att det är klockfrekvensen man överklockar Jaduuu, jag har ingen koll, hur mkt isånafall skulle man kunna klocka den utan att ett nytt kylsystem behövs, kör med öppet chassi och kall luft strömmar in från "fönsterluckan", även lite annan kylning i.

Men klockfrekvensen, spelar den stor roll om det nu är 300mhz lägre t.ex.?

Permalänk
Medlem

i och med att det är samma kort så ska det inte (om du inte har otur) vara några problem att överklocka det till dom nivåer som dom fabriksklockade...

prestandaskillnaden tror jag inte är SÅ stor... hur stor är prisskillnaden?

edit: firehand hade ju markerat och kollar på x1650pro... och inte x1950pro... en viss skillnad
här är x1950pro http://www.tomshardware.se/grafikkort/interaktiv_jamforelse/i...
det är BÄTTRE än ett 7600GT inte sämre, ville bara ha det klart

Permalänk

Så prestanda skillnaden mellan 1,1 och 1,4ghz är inte så pass stor? Jag borde kunna köra originalet ett bra tag innan jag tycker den börjar bli seg och vill överklocka den eller hur? Japp, blir nog den, ska beställa snart väntar på svar och ser först!

edit; prisskillnaden mellan 1,1ghz-1,4ghz är ungefär runt 300kr mer på komplett. Hittar inte allt för många 7600gt kort...

Permalänk
Medlem

köp det oklockade då tycker jag

Permalänk

Sådär, nu är det kortet beställt, tack för hjälpen gott folk! Hade aldrig klarat det utan er här på sweclockers

Gott nytt år och ha en god fortsättning!

Permalänk
Medlem

hehe, inga probs

ja god hm... jul... och gott nytt år

Permalänk
Medlem

Grattis! Ehuuu.... blev det 7600gt?

Visa signatur

"Allt håller inte för evigt, de rostar"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firehand
Grattis! Ehuuu.... blev det 7600gt?

Ja, det där CLUB 3D...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schakalen
Ja, det där CLUB 3D...

En vän har det, och han blev mer än nöjd! uhm går det?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum