Permalänk

Skräck spel :)

Fått upp ögonen för skräckisar. specielt efter att lirat ett udda spel som Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth. mer info, reviews osv.. http://pc.gamespy.com/pc/call-of-cthulhu-dark-corners-of-the-...

Det är riktigt bra skräckupplevelser i det. dock är det väldigt svårt att ta sig vidare i spelet. det är typ som Resident evil spelen fast man är inte lika inlåst då det är mycket större ytor att utforska.

Vad finns det mer för spel i denna katigori som är bra?

Visa signatur

Asus P5W-DH Deluxe (1707 BIOS, rev 1.04G), Conroe E6600 L632A604 @ 400x8 - BIOS vCore 1.43, Corsair TWIN2x2048-6400C4D Dominator, Geforce 8800GTS, Tagan EasyConnect 530W, Seagate Barracuda 120 GB (for OS's), Samsung 400 GB (data), NEC 3550A DVD, Noctua NH-U12, Antec P182B. WD Raptor 74/150 GB (for OS's) Ska inhandlas[/B]

Permalänk
Medlem

Re: Skräck spel :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av martin.mev
Fått upp ögonen för skräckisar. specielt efter att lirat ett udda spel som Call of Cthulhu Dark Corners of the Earth. mer info, reviews osv.. http://pc.gamespy.com/pc/call-of-cthulhu-dark-corners-of-the-...

Det är riktigt bra skräckupplevelser i det. dock är det väldigt svårt att ta sig vidare i spelet. det är typ som Resident evil spelen fast man är inte lika inlåst då det är mycket större ytor att utforska.

Vad finns det mer för spel i denna katigori som är bra?

Silent hill 2 är det bästa skräck spelet. Rent sjukt.

Permalänk
Inaktiv

Re: Re: Skräck spel :)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Silent hill 2 Rent sjukt.

yep!.. Enda skräckspelet som jag stängde av för att det var så påfrestande för psyket.
Men sen kanske du är som Belga här på forumet, som inte alls förstår vad som är skrämmande med silent hill spelen..

Permalänk
Medlem

Provat Condemned: Criminal Origins?

Visa signatur

Sys 1 AMD Phenom II x4 965 BE @ 4.1 Ghz | Asus M4A89GTD PRO | XFX Radeon HD 6870 x 2 Crossfire | Corsair XMS3 8 GB | Intel 520 SSD 120GB | Fractal Design R2 Titanium | Logitech X-530 5.1
Sys 2 Intel Quad Core Q8300 @ 3,1 Ghz | ASUS P5QL PRO | Gainward 275 GTX | Corsair Dominator CM2X 8500 4GB | WD Raptor 150 GB |

Permalänk
Medlem

Silent hill 3 är också riktigt jävligt. Sjukhuset var så läskigt att det krävdes jag, två polare+en hel natt för att ta oss igenom det.

Resident evil remake (gamucube) är också skitruggigt.
Condemned som han nämnde ovan är också riktigt skrämmande.

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk

Nosferatu, hann bara spela i 15 minuter innan jag första gången stängde av skärmen pga skräck

Permalänk

Clive Barkers Undying. Värt att pröva. Blir dock mindre läskigt ju längre man kommer i spelet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Här är en liten lista på psychos spel

ObsCure: Utspelar sig på en skola mycket läskigt...

ColdFear: Spelar som en Amerikansk Marin Soldat i Sibiren som utforskar ett övergivet observatorium.

Alone in the Dark: Ett av de läskigaste spel jag spelat man ska komma ifrån en ö där det finns en jäkla massa hemska saker.

Silent Hill: Finns i 4 serier mycket äckligt spel.

Siren: Handlar om att man är fast i en Japansk by.

Condemned: Criminal Origins: Rätt fräckt spel tror man är polis av något slag, spelade bara demot så jag vet inte så mycke om spelet.

The Thing: Samma sak som filmen om du sett den, fräckt.

Hittade även denna listen

http://en.wikipedia.org/wiki/Survival_Horror_Game

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Avstängd

Men för fan, glöm inte AvP 1 & 2 som marin.

Inte skräckspel men tarmtömmande-adrelaninrus-spel, Doom3 är en vaggvisa mot dessa mästerverk.

The Thing är att rekomentera, handlingen tar vid efter filmen (kolla oklippta filmen så blir handlingen komplett)

Dino Crisis, nästan samma som resident evil... men det är ju samma pers som gjort båda spel serierna och så lämna dom tyvärr orginalet innan DC 3 och RE 4

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Tycker det nästan skapas för mycket skräck spel nu för tiden..

Permalänk
Medlem

doom3

fear 99kr på webhallen skaffade idag sjukt bra och snyggt

avp2

Visa signatur

AMD M2 4200, 2gb 533, 1 Terra+ hd
--
Inspiron 6400, core duo 1.6, 1gb ram, 60 gb

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=TJI5dzl8GTE

alla kanske inte stämmer, men många är bra

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Karim
Tycker det nästan skapas för mycket skräck spel nu för tiden..

ja till konsoll ja,men till Pc är det en annan sak.....
där borde det finnas mer..

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag har ett spel som rent tekniskt knappt skulle vara imponerande i början av 90 talet, men med den bästa atmosfär och obehagskänsla jag upplevt i ett spel.
Spelet är Dark fall 2 : lights out.

Det är i stort sett stillbildsgrafik och pek och klick gränssnitt. Men det finns en story och framför allt stämningshöjande ljud och musikeffekter, som gör att man verkligen kan leva sig in i det. Det känns kort sagt creepy.

Inget spel för den som väntar sig massor av action dock...
Snarare får man lite mer samma känsla som om man läser en välskriven skräckroman.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
http://www.youtube.com/watch?v=TJI5dzl8GTE

alla kanske inte stämmer, men många är bra

Jag vågar inte klicka på din länk

Visa signatur

Jag | Har | Fina | Datorkomponenter | FYI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectryym
Här är en liten lista på psychos spel

ObsCure: Utspelar sig på en skola mycket läskigt...

ColdFear: Spelar som en Amerikansk Marin Soldat i Sibiren som utforskar ett övergivet observatorium.

Alone in the Dark: Ett av de läskigaste spel jag spelat man ska komma ifrån en ö där det finns en jäkla massa hemska saker.

Silent Hill: Finns i 4 serier mycket äckligt spel.

Siren: Handlar om att man är fast i en Japansk by.

Condemned: Criminal Origins: Rätt fräckt spel tror man är polis av något slag, spelade bara demot så jag vet inte så mycke om spelet.

The Thing: Samma sak som filmen om du sett den, fräckt.

Hittade även denna listen

http://en.wikipedia.org/wiki/Survival_Horror_Game

Kommer komma en uppföljare på Alone in the dark för jag antar du menar Alone in the dark 4 eller;)

Har också spelat demot av Codnmended, man blir lite smått sugen på att skaffa det.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectryym

Man spelar som en medlem av amerikanska kustbevakningen, som har skickats för att undersöka ett ryskt valfångarskepp. Nästan allt utspelar sig just på skeppet.

Riktigt bra spel, rätt underskattat enligt mig. Rekommenderas.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Man spelar som en medlem av amerikanska kustbevakningen, som har skickats för att undersöka ett ryskt valfångarskepp. Nästan allt utspelar sig just på skeppet.

Riktigt bra spel, rätt underskattat enligt mig. Rekommenderas.

Skulle nog blivit en bra film! Jag skulle vilja ha sett den iaf!

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teuby
Skulle nog blivit en bra film! Jag skulle vilja ha sett den iaf!

Absolut, skulle kunna bli en grym skräckfilm. Tydligen är det redan på g. Jag håller tummarna!

Från Wikipedia:
It was announced in April 2006, that a movie adaptation is also in production with a speculated 2008 theatrical release.

Även på IMDB:
http://www.imdb.com/title/tt0800321/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Skulle rekomendera resident evil remake, det är baserat på resident evil 1 som gjordes till PS, fast nu med förbättrad grafik (mkt). Det är både läskigt och roligt