Permalänk

Comhem mailbyte

Helt otroligt hur comhem totalt skiter i sina kunder!
Efter att haft @chello.se som mail i 6 år så byter comhem nu all föredetta chello-mail till comhem...

Detta innebär inte bara att mina ändelser ändras utan även själva namnet då comhem redan hade en massa kunder med samma namn vilket kommer öka risken för att kompisar skickar till fel adress...

Värst är att ändringen sker med några dagars varsel - fick beskedet idag och den börjar gälla from 7/1 ***MEN mail som skickas till den gamla @chello.se adressen vidarebefodras bara till den 9/4-07 !!!***

En mail man använt i 6år behöver man nog mer än 3 månader på sig för att fånga upp alla företag och gamla arbetskamrater som man spridit adressen till!
När Starport övergick till chello så fortsatte den gamla mailen att fungera parallelt i mer än ett år efter bytet och då hade vi ändå inte haft mail-adressen så länge...

Har någon nån bra idé om hur jag kan reklamera denna "tjänsten"?
Jag tänkte börja med ett skriftlig reklamation hos comhem.

Jag trodde aldrig att mitt gratis-mail-konto hos Yahoo skulle vara det stabilaste och varaktiga när jag anslöt mig till deras mail i mitten av 90-talet...

comhem är helt otroligt dåligt företag på så många punkter så man inte ens tror att det är möjligt

Permalänk

UltraMarine Fråga comhem om dom kan redirecta domänen chello.se till ditt comhem ? det borde dom väll kunna ordna för sina kunder ?

man måste jue kunna ha redirect hela tiden , annars håller jag med det suger.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk

Är det inte chello som har tvingat comhem att byta ut alla email-adresser? Vill minnas att jag läste nånstans att comhem inte längre fick ha tillstånd att använda chelloadresser.

Edit: http://www.comhem.se/portal/comhem/bredband_chello

Permalänk
Medlem

Comhem har bara köpt internet kunderna. Namnet som sådant ägs av företaget som sålde.
Detta har comhem känt till hela tiden så att informera så sent om detta visar bara att comhem sköts undermåligt numera.

Permalänk
Avstängd

man ska ha hotmail de e bäst och skippa ISP´ns mail tjänster

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra. Sånt är jobbigt.
Jag antog att jag skulle behöva byta ofta, så jag skaffade eget domännamn för 6 år sen. Bra grej för några hundra om året. Har varit värt guld. (har haft telia, chello, BBB och Comhem)
Annars är mitt tips gmail.....

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk
Medlem

chello ær ett varumærke som tillhør UPC corp. så det går inte att køpa loss.

Att tiden ær så kort ær ju lite trist. Kunde erbjudit længre tid, men kanske de inte hade mailløsningen tillræckligt klar før att ta øver kunderna først nu och deras avtal upphør med UPC corp så tidigt. Att førlænge hade sækert kostat dem ett par kronor extra.

Visa signatur

There are 10 kinds of people in the world,
those that can do binary arithmetic and those that can't.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
man ska ha hotmail de e bäst och skippa ISP´ns mail tjänster

nja i den klassen är de väll gmail som gäller...

Permalänk

Rättigheter till namnet har inget med att comhem/chello inte kan vidare befodra mail under ett år istället för bara 3 månader.

Det handlar snarare om att comhem vill tjäna mer pengar för uppkopplingen är numera riktigt dålig om man spelar på nätet, kundtjänst obefintlig och kvalitet på tv-sändningarna är sämre nu med avbrott och störningar.
Vad bortskämd jag blev under UPC tiden med service när internet låg nere och jag ångrar allt illa jag sa om chello... men jag kunde ju aldrig ana att det faktiskt kunde bli värre!

Permalänk
Medlem

"kvalitet på tv-sändningarna är sämre nu med avbrott och störningar" Den blir bättre då comhem slopar upcs gammla skitsystem för digitaltv i slutet av feb och byter ut alla boxar + blir klar med stabiliteten i hela nätet för deras telefoni. Det kommer förbättra tillgängligheten på alla tjänster mot tidigare.

Hade du läst på www.upc.se när uppköpet blev officiellt i juni/juli så stod det redan då att detta skulle ske. Då kanske du haft bättre framförhållning med dina adresser.

Visst kan du göra en reklamation, frågan är vad du vill få ut av den? En uppsagd tjänst är ju inte omöjligt men det räddar väl inte kvar din e-postadress? Du kommer knappast lyckas få förlängning av redirecten pga det iaf.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
"kvalitet på tv-sändningarna är sämre nu med avbrott och störningar" Den blir bättre då comhem slopar upcs gammla skitsystem för digitaltv i slutet av feb och byter ut alla boxar + blir klar med stabiliteten i hela nätet för deras telefoni. Det kommer förbättra tillgängligheten på alla tjänster mot tidigare.

Hade du läst på www.upc.se när uppköpet blev officiellt i juni/juli så stod det redan då att detta skulle ske. Då kanske du haft bättre framförhållning med dina adresser.

Visst kan du göra en reklamation, frågan är vad du vill få ut av den? En uppsagd tjänst är ju inte omöjligt men det räddar väl inte kvar din e-postadress? Du kommer knappast lyckas få förlängning av redirecten pga det iaf.

Vaddå bättre framförhållning?
IDAG fick jag besked om vad mina adresser blev - hur fan ska jag kunna ha framförhållning och veta att jag nu har siffrorna"15" i adressen som jag använt allra mest???
Dessutom fungerar inte adresserna ännu så jag kan inte börja ändra själv eftersom de som svarar får ett meddelande om att mailadressen är fel!!!

Jag betalar 400:- i månaden för mitt internet och då bör jag kunna förvänta mig att något så viktigt som mail ska hanteras därefter!

Du kanske kanske inte använder mail till något viktigt men jag behöver min adress i mitt arbete!

Om du provar att läsa ett inlägg innan du svarar så kommer du upptäcka att jag inte alls vill behålla "chello" utan jag vill att mailen ska vidarebefodras längre tid än 3 månader!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UltraMarine
Vaddå bättre framförhållning?
IDAG fick jag besked om vad mina adresser blev - hur fan ska jag kunna ha framförhållning och veta att jag nu har siffrorna"15" i adressen som jag använt allra mest???
Dessutom fungerar inte adresserna ännu så jag kan inte börja ändra själv eftersom de som svarar får ett meddelande om att mailadressen är fel!!!

Jag betalar 400:- i månaden för mitt internet och då bör jag kunna förvänta mig att något så viktigt som mail ska hanteras därefter!

Du kanske kanske inte använder mail till något viktigt men jag behöver min adress i mitt arbete!

Om du provar att läsa ett inlägg innan du svarar så kommer du upptäcka att jag inte alls vill behålla "chello" utan jag vill att mailen ska vidarebefodras längre tid än 3 månader!

Varför skriver du här? Du, om någon med så "viktiga" mail, borde ju arbeta för fullt med att informera företag osv om mailbyte.

Permalänk
Medlem

men suck. det var väl inte direkt oväntat att de skulle dumpa @chello.se till fördel för sin egna domän, det var nog eventuellt det phunky menade med "framförhållning".

att du dessutom inte inser det uppenbara problemet med att använda en mailadress från din isp i "arbetet" utan (tydligen) ämnar fortsätta använda den nya @comhem.se-adressen i samma syfte är ju rätt intressant.

regga en domän, eller börja använda din heliga yahoo-mail exklusivt istället så slipper du nog liknande HORRIBLA MISSÖDEN i framtiden.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk

En stämning till UPC / chello skulle nog äga rum nu!

tror att flera parter skulle kunna be om redirect ?

Btw ; Kör på Gmail.com det finns inget bättre, Det är som en extern hårddisk.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk

Helt otroligt!
Idag, den 9e, är sista dagen mailen fungerar enligt tidigare besked jag fått och i morgon stänger dom av för byte
MEN idag fick jag ett mail om att den adressen de gett mig, i fredags, är upptagen och att jag istället fått den gamla plus "15yy"istället!

Tjafsa med mig om framförhållning när COMHEM skickar en rättelse om mailadressen, till min adress en dag innan den stängs av och jag inte kommer kunna logga in på den!

Så otroligt inkompetent skött så jag inte tror det är sant!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av s0Ma

men suck. det var väl inte direkt oväntat att de skulle dumpa @chello.se till fördel för sin egna domän, det var nog eventuellt det phunky menade med "framförhållning".

att du dessutom inte inser det uppenbara problemet med att använda en mailadress från din isp i "arbetet" utan (tydligen) ämnar fortsätta använda den nya @comhem.se-adressen i samma syfte är ju rätt intressant.

regga en domän, eller börja använda din heliga yahoo-mail exklusivt istället så slipper du nog liknande HORRIBLA MISSÖDEN i framtiden.

Jag anar viss spydighet i ditt inlägg men inser att du inte börjat använda mail till något viktigt. Men när du flyttat från dina föräldrar och fått lite arbetslivserfarenhet så kommer du förstå...

Jag ska väl inte behöva hänga med på IDG för att planera mitt email användande eller?

Tänk dig att du tex söker jobb och spridit din adress till en massa människor och företag, som i sin tur förmedlat adressen till andra,
och så får du besked om att om 3månader så upphör den att fungera...
Comhems framförhållning var några dagar - är det så ett proffesionellt företag ska skötas?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Varför skriver du här? Du, om någon med så "viktiga" mail, borde ju arbeta för fullt med att informera företag osv om mailbyte.

Du kommer nog inte förstå mitt svar men jag gör det för de andra som läser...
Varför jag skriver om detta är att det kanske finns andra i samma situation.
Jag känner inte heller till alla som fått mailen och kan inte söka upp de som fått min adress.
Sedan så visade det sig att det comhem sagt inte stämmer så jag gjorde helt rätt som väntar tills allt är genomfört....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UltraMarine

Jag anar viss spydighet i ditt inlägg men inser att du inte börjat använda mail till något viktigt. Men när du flyttat från dina föräldrar och fått lite arbetslivserfarenhet så kommer du förstå...

Jag ska väl inte behöva hänga med på IDG för att planera mitt email användande eller?

Tänk dig att du tex söker jobb och spridit din adress till en massa människor och företag, som i sin tur förmedlat adressen till andra,
och så får du besked om att om 3månader så upphör den att fungera...
Comhems framförhållning var några dagar - är det så ett proffesionellt företag ska skötas?

ja men snälla?
just därför ska du väl registrera en _oberoende adress_?
vad gör du den dagen du flyttar och inte kan ha comhem som ISP längre?

gör som s0Ma sade istället, något som "vi andra små kids som inte flyttat hemifrån" började göra för många många mååånga år sedan, regga din egen domän och använd den istället..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
ja men snälla?
just därför ska du väl registrera en _oberoende adress_?
vad gör du den dagen du flyttar och inte kan ha comhem som ISP längre?

gör som s0Ma sade istället, något som "vi andra små kids som inte flyttat hemifrån" började göra för många många mååånga år sedan, regga din egen domän och använd den istället..

Om jag köper tjänsten från min ISP ska jag inte behöva det.

Det är ganska mycket annat i livet som man måste ta itu med vilket du kommer att upptäcka...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UltraMarine
Om jag köper tjänsten från min ISP ska jag inte behöva det.

Det är ganska mycket annat i livet som man måste ta itu med vilket du kommer att upptäcka...

Men då fungerar ju endast en oberoende adress för dig som hotmail/gmail osv. Du lär ju inte behålla samma ISP hela livet och det går ju inte att medflytta e-postadressen som ett telefonnummer då man byter ISP. Tänk tex om du börjar få spam till din e-postadress, då blir du ju tvungen att byta om du inte okar pillra med ett spamfilter i flera månader. En e-postadress ser jag och många med mig som slit och släng.

Visst kan jag dock hålla med om att mailadressen som du skall få skulle meddelas tidigare men du har ju kvar din vidareflyttning @chello->@comhem.se. Det är väll bara avsändaren som kommer skilja, mottagning kommer du ju få på båda adresserna en tid.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UltraMarine
Jag anar viss spydighet i ditt inlägg men inser att du inte börjat använda mail till något viktigt. Men när du flyttat från dina föräldrar och fått lite arbetslivserfarenhet så kommer du förstå...

hahahaha. hörru, jag är 27 bast och befinner mig både ute ur föräldrahemmet och ute i arbetslivet sen ett antal år tillbaks, på ett företag där e-post (som på så många andra företag) är en vital del av arbetet, så nog fan använder jag mail till något viktigt.

men oavsett det så skulle jag heller inte i mina vildaste drömmar få för mig att använda en e-posttjänst avsedd för privatpersoner i viktiga (dvs, affärsrelaterade) sammanhang, jag hade istället gjort som alla andra som driver företag gjort, och registrerat en domän och hanterat min e-post själv. alternativt kan man ju använda tjänster som t.ex. gmail, men frågan är väl vilket intryck ens affärskontakter får av en i sådana fall.

...och lägg ner dina översittartendenser. äldst är uppenbarligen inte bäst, och har inte varit på ett jäkla tag.

Visa signatur

"well... whores will have their trinkets."

Permalänk
Medlem

Får nog hålla med s0Ma mfl här. Kör du affärsmail på mail avsedd för privatpersoner så skyll dig själv och sluta lipa om att livet suger och ComHem är onde satan som inte kan ge dig mer framförhållning. Se detta som en nyttig läxa och sätt dig inte i sånna situationer i fortsättningen.