Random bluescreens, främst i spel och film
Jo det är såhär att jag köpte en dator i augusti/september 06 och har haft en hel del problem med den, rättare sagt, den har aldrig fungerat som den ska. Jag får bluescreens efter allt mellan 5 minuter till två timmar (under spelande/filmtittande) och jag tvingas starta om datorn. Och om jag därefter startar upp direkt och försöker fortsätta så är maxtiden jag kan spela/se på film högst 10-15 minuter innan den förbannade bluescreenen kommer upp.
Det är inte samma meddelande jag får upp, utan olika nästan varje gång...
Från början hade jag köpt följande prylar i burken:
Moderkort: Asus M2N-E
Processor: AMD X2 3800+
Minne: 1x 1GB Corsair XMS2 PC5400
Grafikkort: Sapphire Radeon X1900GT 256MB
Nätagg: Antec Smart Power 2.0 500W
Men sedan efter en veckas testande skickade jag in grafikkortet och skulle byta mot ett annat. Efter mycket krångel, så fick jag tillslut ett nytt grafikkort, men problemet kvarstod. Då bytte jag ut moderkortet och sedan nätagget (efter att det av okänd anledning började lukta bränt och tillslut gjorde så proppen gick) efter råd från en lokal datorfirma, och fick nya prylar. Kul också att det hade gått 4-5 månader då sedan inköp =/ men men...
efter allt krångel ser specifikationerna ut så här:
Moderkort: Asus M2N-E (utbytt)
Processor: AMD X2 3800+
Minne: 1x 1GB Corsair XMS2 PC5400 (testat med annat minne, samma problem)
Grafikkort: Gainward 7900GS
Nätagg: Be Quiet Straightpower Dual Rail 500W
jag har fortfarande samma problem med datorn när jag sitter och lirar och kollar på film, även om tiderna var lite kortare med den första uppsättningen prylar (kanske bara är inbillning) men hur som helst så är fanskapet kvar... någon som har några idéer?
edit: mer detaljer på specifikationerna
Wohoo!