Permalänk
Medlem

webhotell one.com

Hej, jag har surftown som webhotell idag, och deras databasservern är så förbannat seg så vissa sidor inte ens klarar av att lada på dagtid.. Så jag tänkte byta, för tillfället är jag bara intresserad av något billigt hotell, och det enda jag kom på var one.com.

Är det någon som har koll på hur deras servrar fungerar? Är deras kontrollpanel bra? Eller är det någon som kan rekommenadera något annat billigt och bra webhotell?

EDIT: Någon som vet PHP- samt MYSQL-version förresten?

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare använt neno.se som jag varit jättenöjd med.

Även one har jag använt eller b-one som det hette då och var inte direkt nöjd, intressant att du frågar om versioner på mjukvaran. Den var INTE uppdaterad när jag använde det utan flera år gammal och var en anledning till att jag bytte... Även deras support är riktigt värdelös och opersonlig, då jag frågade om deras gamla mjukvara fick jag ett troligen automatgenererat svar att det höll på att uppgraderas. Hade kvar kontot i nästan ett år efter det då det endå var betalt och ingen uppdatering gjordes under denna tiden. Finns säkert någon här på forumet som kan kasta upp en php-info, dock har dom flera olika servrar och det är inte säkert att det är samma versioner på alla. Var det iaf inte förr.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

Jag hade det förut också, inte alls nöjd men jag kodar i ASP. dom kör med chilsoft asp på apacheburkar.

Visa signatur

---------------------------------------------------------------

Permalänk

Rent skit enligt min erfarenhet. Annat är det med manufrog

Permalänk
Medlem

Låter som one is going down the drain then..

Neno lät intressant, men 250MB är i minsta laget. Men tåls att tänka på, någon som har något annat förslag?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
http://www.manufrog.se/

Nu förstår jag inte..
Hmm, ser intressant ut. Vet du om jag har full kotnroll över dns-kopplingar där?
Så jag exempelvis kan styra minsub.domän.com till en helt annan server.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av manpower
Nu förstår jag inte..
Hmm, ser intressant ut. Vet du om jag har full kotnroll över dns-kopplingar där?
Så jag exempelvis kan styra minsub.domän.com till en helt annan server.

Japp, det går bra

Visa signatur

Gör om, gör rätt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av manpower
Låter som one is going down the drain then..

Neno lät intressant, men 250MB är i minsta laget. Men tåls att tänka på, någon som har något annat förslag?

jag har neno nu och är riktigt nöjd med dem. Däremot så har jag fått mail om att crystone har köpt upp dom, däremot syns det inte på hemsidan. Men hursomheltst: om 250mb inte är tillräckligt så ta en titt på crystone.se som har lite mer utrymme...

Permalänk
Medlem

Har One.com som webhotell och jag har inte haft något strul med dom.

Dom har PHP 5 och MySQL 4 på sina servrar. Du har även full kontroll över DNSen. Du ska kunna rikta om huvuddomänen om du så vill!

Permalänk
Medlem

använder one.com till två av mina sidor och tycker att det fungerar bra. Du väljer själv på php 4 eller 5, om register globals skall vara på eller av och om felmeddelanden skall visas eller ej.

Det man skulle önska sig är ju mySQL 4.2 elle rnyare, mysqli och innoDB motor, men man får väl vad man betalar för antar jag

Specifikationer på Ones webhotell:

Linux srv42 2.6.12.6-vs2.0 #1 SMP Wed Oct 12 12:28:03 CEST 2005 i686

Server API :CGI/FastCGI
PHP API: 20041225
PHP Extension: 20060613
Zend Extension: 220060519
max execution time: 30s
max input time: 60s
memory limit: 16Mb
Post max size: 12mb

I övrigt finns
bcmath
calendar
ctype
date
dom
gd 2.0.28
gettext
hash
iconv
imap
libxml 2.6.16
mbstring
mysql 4.1.11
openssl
pcre
PDO
pdo_mysql
Reflection
session
SimpleXML
soap
SPL
standard
tokenizer
wddx
xml
xmlreader
xmlrpc
xsl
zlib

PHP Configure Commands

./configure' '--host=i386-linux' '--build=i386-linux' '--prefix=/usr' '--mandir=${prefix}/share/man' '--infodir=${prefix}/share/info' '--libdir=${prefix}/lib/php5' '--program-suffix=5' '--sysconfdir=/etc/php5' '--with-config-file-path=/etc/php5' '--enable-fastcgi' '--enable-force-cgi-redirect' '--disable-ipv6' '--enable-safe-mode' '--disable-rpath' '--disable-all' '--without-pear' '--with-mysql=/usr' '--with-pcre-regex' '--enable-memory-limit' '--enable-inline-optimization' '--enable-session' '--enable-hash' '--with-zlib' '--with-gd' '--enable-gd-native-ttf' '--with-xpm-dir' '--with-gettext' '--with-ttf' '--with-jpeg-dir' '--with-png-dir' '--with-freetype-dir' '--enable-bcmath' '--with-xml' '--enable-libxml' '--enable-xml' '--with-iconv' '--with-t1lib' '--with-openssl' '--enable-ctype' '--with-kerberos' '--with-imap' '--with-imap-ssl' '--enable-wddx' '--with-xmlrpc' '--enable-xmlreader' '--enable-simplexml' '--enable-soap' '--enable-spl' '--enable-dom' '--with-xsl' '--enable-calendar' '--enable-pdo' '--enable-mbstring' '--enable-tokenizer' '--with-pdo-mysql'

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Medlem

Om du inte är nöjd med surftown så kommer du nog inte att bli det med one.com heller. Det är samma prisklass och alltså ungefär samma sak man får.

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunkBurk
Om du inte är nöjd med surftown så kommer du nog inte att bli det med one.com heller. Det är samma prisklass och alltså ungefär samma sak man får.

Ser ut som om att de bara erbjuder php4? I så fall är ju one.com modernare på det planet iaf ..

Dessutom har man obegränsat antal subdomäner på one.com.

Säger inte att one är bättre, har inte kollat så noga, men det är två skillnader iaf

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Medlem

http://www.freehostia.com
Gratis

Overview
Absolutely FREE
No setup fee
Data storage: 250 MB
Monthly bandwidth: 5 GB

Customer Support
Free 24/7 technical support
Detailed video tutorials
Extensive documentation
Integrated ticketing system
Response time: 24 hours

Domains and Subdomains
Hosting for 2 domain
10 subdomains

Free Features
Elefante free scripts (?)
FrontPage Extensions

Site Statistics
Detailed bandwidth stats

E-mail Features
3 POP3 accounts
3 Email aliases
SpamAssassin protection
E-mail filters
Webmail service
POP3 access/no SMTP
"Catch-all" e-mails

Scripting and Database
1 MySQL database
10 MB MySQL DB space
Perl enabled
PHP enabled
PHPMyAdmin
Over 3,000 Perl modules

Site Management Tools
Advanced Control Panel
Multi-lingual control panel
1 FTP account
Web-based file manager

Misc Features
Instant account activation
SSL with certificate gen
SSI (Server Side Includes)
RAID secured data storage
Easy upgrade options
Custom 404 error page

OS and Backup
Stable Linux with Apache
UPS & diesel generator

Minimum Server Configuration
Dual P4 XEON 2.8/1GB RAM
2x160GB HDDs in RAID
100 MBits conn. per server
320 GBits data center conn.
99.9% uptime guarantee

Visa signatur

Phenom II X6 1055t @ 3,5GHz
Sleeva.se »

Permalänk
Medlem

Manufrog om du är ute efter billigt men bra. Svarar skitsnabbt på support via e-mail t.ex.

One.com är väl okej, men jag stör mig främst på deras ohyggligt gamla MySQL-version för databaser. Me no like.
Man kan inte heller konfiguera hursomhelst.
Hos Manufrog kan man ändra i princip allt.

Tillägg:
Manufrogs servrar står dock i Florida vilket innebär att svarstider inte är ultrasnabba precis.

Permalänk
Medlem

http://www.110mb.com

Man får 2gb samt 100gb trafik per månad, och det fungerar helt ok i snabbhet. Allt är gratis! Värt att pröva iaf

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips och all information, ska gå igenom alternativen och se vad jag kommer fram till!

Permalänk
Medlem

"One.com kommer att uppgradera MySQL-databasen på din webserver från version 4.0 till version 4.1. Detta är ett steg på vägen mot att uppgradera databasen till MySQL version 5. Anledningen till uppgraderingen är att MySQL 4.0 anses förlåldrad av MySQL och därför inte längre uppgraderas. MySQL 4.1 har också fler funktioner som bättre överensstämmelse med SQL-standard jämfört med MySQL 4.0."

Så stod det i ett mail till mig idag.. Uppgraderingen skulle genomföras imorn tydligen, så de ska väl börja uppgradera nu

Visa signatur

Hemsida: Alley.se

Permalänk
Medlem

Själv gillar jag inte företag som Manufrog och andra som består av en bruk i nån källare i USA.

Har mina saker på http://www.hemmavid.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lindZtr
"One.com kommer att uppgradera MySQL-databasen på din webserver från version 4.0 till version 4.1. Detta är ett steg på vägen mot att uppgradera databasen till MySQL version 5. Anledningen till uppgraderingen är att MySQL 4.0 anses förlåldrad av MySQL och därför inte längre uppgraderas. MySQL 4.1 har också fler funktioner som bättre överensstämmelse med SQL-standard jämfört med MySQL 4.0."

Så stod det i ett mail till mig idag.. Uppgraderingen skulle genomföras imorn tydligen, så de ska väl börja uppgradera nu

På den server jag har mina sidor på har jag redan version 4.1.11 av MySQL, men version 5 hade varit härligt, gärna InnoDB support så man kan dra nytta av foreign key konstruktioner

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
Själv gillar jag inte företag som Manufrog och andra som består av en bruk i nån källare i USA.

Har mina saker på http://www.hemmavid.se

Visst finns det nackdel med att webbhotellet inte har fysisk tillgång till sin serverplats.

Men att Manufrog skulle köras på "en bruk i nån källare i USA" kan inte vara mer fel.
Det handlar självklart om en stor serverpark med rigorös säkerhet (passerkontroll, väderskyddad, brandskyddad).

Det finns mer information på deras hemsida:
http://www.manufrog.se/info.html

Och som sagt - supporten på Manufrog är helt outstanding.

Permalänk

Och du tar för givet att dina musklick åker till usa lika snabbt som till någonstans i sverige?:(

Testa pinga manufrog.se, och sedan loopia eller något annat svenskt hotell.

Då ser du vad du betalar för.

Visa signatur

Ruby (on rails) är fint!