Styrketräning – tips på övningar, scheman med mera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Enligt mig finns det bättre. Frenchpress, antagligen liggande i stång eller stående i kabel(vetifan vad det heter på svenska) tycker jag är bra övningar. För att jobba med alla huvudena i triceps ska man inte vara stel i axlarna utan de ska jobba med också (jämför frenchpress med skullcrusher), dvs man ska alltså köra runt huvudet.

Övningarna:
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/BBLyingTriExt.htm...
http://www.exrx.net/WeightExercises/Triceps/CBBentoverTriExtR...

Andra övningen kör jag en hel del, är dock för lång för ställningen vi har på jobbets gym så måste köra på sidan av huvudet, tar kanske inte lika bra och du får byta sida för att träna båda armarna

Ska ta och pröva första övningen, såg riktigt bra ut!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Andra övningen kör jag en hel del, är dock för lång för ställningen vi har på jobbets gym så måste köra på sidan av huvudet, tar kanske inte lika bra och du får byta sida för att träna båda armarna

Ska ta och pröva första övningen, såg riktigt bra ut!

http://www.muscleandstrength.com/exercises/overhead-barbell-e...
Denna var det jag pratade om, en av mina favoritövningar för triceps. Körs efter liggande frenchpress.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

vilken jävla diskussion jag skapade med dessa koffeintabletter

Gått ner till 93kg nu från 100 på en månad av löpning och lite lättare fria vikter, införskaffat nya löparbyxor från nike nu också så inte Zeddiz .Jr skaver då man springer!

att köra smalt grepp med relativt lite vikter på bänkpressen, är det en "bra och stabil" övning för triceps?

Det är redan nämnt att det finns bättre övningar, smal bänkpress funkar men den känns inte som att den isolerar speciellt bra (involverar många muskler). Därmed inte sagt att det är en dålig övning men jag tror att man kan leva ganska bra utan den

Skrivet av Crippa90:

Jo jag håller med dig. Helheten måste alltid finnas där. Lite som när folk började predika att man byggde bäst muskler vid 30 % av RM för nån studie kom fram till det. Ja men kör ett schema med detta i praktiken så ska vi se hur det går. Tror även att det diskuterades här i tråden en gång i tiden.

Jag tror att många missar betydligt enklare/basic saker i sin träning och istället fokuserar mer på "rätt" kosttillskott eller någon metod... Precis som du säger.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem

Två "favoritövningar" för triceps. Man kan variera genom att köra med en hantel i varje hand osv.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk

Tjena, tänkte fråga om man någon har någon bra playslist för träning på spotify som de kan dela med sig av? Gillar det mesta förutom Hiphop/RnB.

Hoppas detta inte är för Offtopic

Permalänk

Tjenare, jag har nu gått ner ca 7 kg sedan 10 månader sedan tills idag och vill gärna bli av med lite mer fett tills sommaren 2013 och även få fram 8-pack om möjligt.
En kompis sa till mig att jag kan sluta med cardio och förbränna fettet genom att styrke träna och träna MMA, stämmer detta?

Under träningstiden på dessa 10 månader har jag under de 7 första månaderna tränat lite från och till med styrketräning och MMA, medans de sista 3 månaderna har jag legat i hyffsat bra. Dagarna har sätt ut såhär då;
Måndag; Cardio (steppmaskin) + MMA
Tisdag; Bröst + Cardio
Onsdag; Cardio, mage + MMA
Torsdag; Axlar, rygg + cardio
Fredag; Ben + Cardio
Lördag; biceps, triceps + cardio
Söndag; Mage + cardio

Kosten har varit lite halft bra. På dagarna har jag tagit två protein shakes (fitness protein från jabb) + 250g lätt kvarg med kanel och ibland en skivad banan och havregryn därtill och på helgerna har jag festat och helgerna som jag inte har festat så har jag gottat mig med godis eller något annat oftast.

Har en före och efter bild, men vet inte riktigt hur man lägger in en bild i tråden. Hade varit bra om jag hade fått vetat hur, kul att se resultatet..

Men tillbaka till min fråga; är det möjligt att bli av med resterande fett och även ge sig på ett försök med 8-pack på ca 6 månader (däremellan jul, he-he)
med lite festande några enstaka helger och kanske lite godis någon helg? Genom att ta bort cardio passen?

Permalänk
Avstängd

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

En guide till hur du går ner i vikt. Ingen absolut sanning, men detta stycke stämmer och är det du letar efter:

Citat:

En viktminskning kan du bara åstadkomma på ett sätt: att förbruka mer energi än vad du stoppar i munnen. Detta i sin tur kan du åstadkomma på tre sätt: genom att dra ner på maten, genom att öka din energiförbrukning via motion eller andra aktiviteter, eller genom en kombination av dessa.

Så kort svar ja, du kan gå ner i vikt utan cardio. Dock, om du får ett 8-pack eller inte beror på din genetik.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Skrivet av Crippa90:

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

En guide till hur du går ner i vikt. Ingen absolut sanning, men detta stycke stämmer och är det du letar efter:

Så kort svar ja, du kan gå ner i vikt utan cardio. Dock, om du får ett 8-pack eller inte beror på din genetik.

Okej. tack för hjälpen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hur brukar ni göra med vilo perioderna mellan setten. brukar själv bara köra tills jag känner att "smärtan" efter tidigare sett har släppt, men jag har läst att ifall man kör t.ex. GVT så kör man ju med väldigt strikta vila tider. Så hur brukar ni göra?

Visa signatur

Fractal Design R3 - Asus P6T SE - Intel I7 930 - Corsair Vengeance 8GB - Gigabyte GTX 460 - Noctua U9B S2 - Corsair GS800 - Intel 320 SSD

Permalänk
Skrivet av Fieldstream:

Hur brukar ni göra med vilo perioderna mellan setten. brukar själv bara köra tills jag känner att "smärtan" efter tidigare sett har släppt, men jag har läst att ifall man kör t.ex. GVT så kör man ju med väldigt strikta vila tider. Så hur brukar ni göra?

Jag satsar alltid på så kort som möjligt, det kan dock innebära allt från 5 sekunder till 2-3 minuter! Vila så länge så att du känner att du orkar köra igen, 5 sekunders vilan brukar bli av när jag kör lite smått crossfit inspirerat medan de där 2-3 minuterna ofta hamnar när jag kör riktigt tunga mark/bänk/knäböj pass.

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fieldstream:

Eftersom det inte finns något som tyder på att kortare vila är någon fördel (snarare tvärtom) vid muskelbygge/styrketräning (vilket är vad jag är ute efter) kör jag strikt 5minuter. Aledningen till att jag kör lika lång vila alltid är för att om man skall progressa på ett vettigt sätt måste givetvis förutsättningarna alltid vara så lika som möjligt, det kan dock hända att jag "fuskar" med lite kortare vila om jag verkligen känner att mer vila är onödigt eller om det är på någon accessory-övning.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk

Vad finns det för alternativ till pullups? Har precis flyttat och gymmet jag går till nu har inte ens en stång. Går väl iofs att köra mer aggressiva pushups men det har jag på schemat redan.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Bob:

Vad finns det för alternativ till pullups? Har precis flyttat och gymmet jag går till nu har inte ens en stång. Går väl iofs att köra mer aggressiva pushups men det har jag på schemat redan.

Du vill alltså träna latsen?
Prova latsdrag, pullovers, skivstångsrodd eller liknande.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Bob:

Om dom har en smith-maskin så kan du sätta den i sitt högsta läge och köra pull-ups i den :).

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Du vill alltså träna latsen?
Prova latsdrag, pullovers, skivstångsrodd eller liknande.

Skrivet av Triffid:

Om dom har en smith-maskin så kan du sätta den i sitt högsta läge och köra pull-ups i den :).

Tack för tipsen! Latsdrag och skivstångsrodd går att köra. Smith-maskin har dom tyvärr inte heller Tiffid, billigaste gymmet i stan haha.

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Inte ens någonstans alls att göra pullups?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem

Testade att maxa lite igår, och det gick över förväntan!

Bänk: 90
Böj: 140
Mark: 200

Kroppsvikt: 85

Har kört Stronglifts 5x5 sedan sommaren (med vissa modifikationer) och jag är riktigt nöjd, har verkligen blivit mycket starkare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsseBisse:

Testade att maxa lite igår, och det gick över förväntan!

Bänk: 90
Böj: 140
Mark: 200

Kroppsvikt: 85

Har kört Stronglifts 5x5 sedan sommaren (med vissa modifikationer) och jag är riktigt nöjd, har verkligen blivit mycket starkare!

Oj! Du måste vara bra i marklyft. Jag väger själv ~78-79 och klarar 2x120kg i knäböj, 145kg marklyft och 7x78kg bänkpress. Är du lång eller kort?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Oj! Du måste vara bra i marklyft. Jag väger själv ~78-79 och klarar 2x120kg i knäböj, 145kg marklyft och 7x78kg bänkpress. Är du lång eller kort?

Jag är faktiskt lång, 1.96. Men jag har alltid var bra i mark. Är framför allt inte så vass i bänk.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Tja, om man ska köra cardio för fettförbränning. Ska man då göra det innan eller efter sitt gympass eller ha det som ett pass försig? Har kollat med vänner och läst lite om det, men det sägs olika hela tiden.
Jag vill alltså förbränna mycket fett men även behålla så mycket muskler som möjligt (inte bryta ner dem).

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaslindholm:

Tja, om man ska köra cardio för fettförbränning. Ska man då göra det innan eller efter sitt gympass eller ha det som ett pass försig? Har kollat med vänner och läst lite om det, men det sägs olika hela tiden.
Jag vill alltså förbränna mycket fett men även behålla så mycket muskler som möjligt (inte bryta ner dem).

Tack på förhand!

Nu kommer ja säkert få stryk. Men vad jag märkt på mig själv så spelar de faktiskt ingen roll. dock föredrar ja löpträning efter gympasset. inge bra att va trött inför styrkepasset så man inte orkar dra på ordentligt Det viktigaste är ju att du bränner dom där kalorierna, vart kroppen tar dessa ifrån har mer å göra med vad du äter än när du springer. Kroppen har en viss tendens att ta energi från fettreserverna när man tex löptränar/prommenerar på tom mage, tex. innan frukost. Men jag tror den skillnaden är väldigt väldigt liten, och det är snarare viktigare att man faktiskt gör dom där löppassen, än när man gör dom.

Dessutom är det väldigt överdrivet att man måste köra massa cardio för att gå ner i vikt eller minska fett%, det är dock desto viktigare med maten och att styrketräna hårt och variera övningarna. Det har funkat för mig har kört i ca 12mån nu, började på vikt 95kg väger nu 80 blankt är 186lång, har nästan fått fram hela 6packet (ser mer ut som ett 4pack nu med en liten bulle under hehe) och ökat i bröstvidd och armar sen jag började, fast ja gått ner så mkt i vikt. Ska nu försöka gå upp i vikt igen sakta, och försöka att inte lägga på mig fett. För mig har maten varit det viktigaste, iaf för viktminskninen. Kör en LCHF inspirerad diet, men drar mig inte för bra kolhydrater när jag VET att jag ska träna skithårt efteråt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Passar på att ställa en snabb fråga. Tipps på övningar som kommer åt nedre magmuskler bra? Har provat lite olika och det känns mycket lättare att isolera de övre magmusklerna medan de nedre sällan aktiveras lika hårt. Och nej, jag försöker inte punktförbränna fett på min mage

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Någon som kan ge input på mitt schema försöker bygga massa som kan bränna energi/fett, är inte smaltypen alltid varit stor och ser mkt starkare och större ut än vad jag är Tränat i 14månader ungefär från minus pga massiv viktnedgång på ca 50kg. Kört SL 5x5 osv nu kör jag ett nykomponerat schema tänkte om det är något jag glömt eller bör kanske ändra/ta bort/lägga till nån extra dag för gym, har valt att inte köra cardio nu pga att det ger negativt resultat på övriga träningen, ligger nära kcal balans och försöker äta mer protein osv. Jag är en sådan som har lätt att lägga på mig vikt det är rätt bra i byggarvärlden som jag förstått det har sedan jag börjat träna lagt på mig 10kg och minskat med måttbandet på armar, ben, mage osv och fått mer defintion av muskler, ja jag var ett vrakt på skinn, ben och löst hull pga viktnedgången som tog mkt muskler så det är en "bra" viktuppgång på så sätt.

Kör följande schema sedan förra veckan, ca: 30sek vila mellan setten, lagom vikt för utförandet och kort vila, 10rep och 5set, försöker hålla passet till 45min det är rimligt för att passa min dygnsrytm med jobb och allt annat.

Måndag: ben, axlar, mage
militärpress med hantel 5x10
hantelyft åt sidan 5x10
ben curl 5x10
benspark 5x10
knäböj 5x10
crunches 5x10

tisdag: vila

onsdag:
bröst, triceps, sida mage
bänkpress med stång 5x10
snedbänk med hantel 5x10
tricepspress med stång mot pannan 5x10
pushdowns med rep 5x10
sidolyft med hantel 5x10

torsdag: vila

Fredag: huvudsak Rygg och biceps
sittande rodd 5x10
lats drag 5x10
marklyft 5x10
ryggresning 5x10
bicepscurl med hantel 5x10
hammercurl med hantel 5x10

Tänkte om någon mer insatt här kunde ge mig några pointers och förhindra att jag får gömma mig i vassen i sommar igen.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Skrivet av ruhler:

Någon...

.

Överväg en standard tresplit evt en fyrsplit om du som jag inte vill träna axlar i samma veva som bröst/tri.

Tresplit
Dag1: Bröst/triceps/axlar
Dag2: Ben/mage
Dag3: Rygg/biceps
Dag4: Vila
(Kan vara värt att skifta plats på Dag1--->Dag2 om benen är slut inför markandet)

Fyrsplit
Dag1: Rygg/underarmar
Dag2 Bröst/triceps
Dag3 Ben/mage samt vader
Dag4 Axlar/biceps

Grattis till viktnedgång, SL 5x5 är ett mycket potent träningsschema :=) Hm, går du lätt upp i vikt så kanske det kan vara värt att ligga på +-0 energimässigt, man kan definitivt göra ´gains`trots det. Lägg in någon övning för baksidaaxlar, annars ser det väl skapligt ut.

Kör hårt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lucaslindholm:

Tack på förhand!

Cardio på separat dag isf. För dina mål bör du fokusera mest på styrketräningen samtidigt som du håller energiintaget lagom lågt och proteinintaget relativt högt.

ruhler: Hur stark är du? Varje muskel en gång i veckan tycker jag är för lite, speciellt för "noobs". Bättre att köra lite men ofta.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ruhler:

Någon som kan ge input på mitt schema försöker bygga massa som kan bränna energi/fett, är inte smaltypen alltid varit stor och ser mkt starkare och större ut än vad jag är Tränat i 14månader ungefär från minus pga massiv viktnedgång på ca 50kg. Kört SL 5x5 osv nu kör jag ett nykomponerat schema tänkte om det är något jag glömt eller bör kanske ändra/ta bort/lägga till nån extra dag för gym, har valt att inte köra cardio nu pga att det ger negativt resultat på övriga träningen, ligger nära kcal balans och försöker äta mer protein osv. Jag är en sådan som har lätt att lägga på mig vikt det är rätt bra i byggarvärlden som jag förstått det har sedan jag börjat träna lagt på mig 10kg och minskat med måttbandet på armar, ben, mage osv och fått mer defintion av muskler, ja jag var ett vrakt på skinn, ben och löst hull pga viktnedgången som tog mkt muskler så det är en "bra" viktuppgång på så sätt.

Kör följande schema sedan förra veckan, ca: 30sek vila mellan setten, lagom vikt för utförandet och kort vila, 10rep och 5set, försöker hålla passet till 45min det är rimligt för att passa min dygnsrytm med jobb och allt annat.

Måndag: ben, axlar, mage
militärpress med hantel 5x10
hantelyft åt sidan 5x10
ben curl 5x10
benspark 5x10
knäböj 5x10
crunches 5x10

tisdag: vila

onsdag:
bröst, triceps, sida mage
bänkpress med stång 5x10
snedbänk med hantel 5x10
tricepspress med stång mot pannan 5x10
pushdowns med rep 5x10
sidolyft med hantel 5x10

torsdag: vila

Fredag: huvudsak Rygg och biceps
sittande rodd 5x10
lats drag 5x10
marklyft 5x10
ryggresning 5x10
bicepscurl med hantel 5x10
hammercurl med hantel 5x10

Tänkte om någon mer insatt här kunde ge mig några pointers och förhindra att jag får gömma mig i vassen i sommar igen.

General pointers är att det där ser ut att vara alldeles för hög volym på de stora övningarna (marklyft, bänk, böj, press) och att du generellt alltid borde börja passet med de övningar som träffar flest muskler dvs ifall du skall marklyfta så gör det först eller om du skall knäböja så gör det först. Överhuvudtaget så tycker jag det ser ut som för hög volym, 5x10 är galet mycket speciellt med det antalet övningar. Så länge du inte älskar att spendera tid på gymmet hade jag tagit bort 2-3 övningar från varje pass och minskat volymen på det som är kvar sen helt enkelt lyft tyngre; det är väl inte cardio du är ute efter? gör du allt detta på 45min finns det ingen chans att du kan ta någon hög speciellt tung vikt (relativt ditt max) och det du tränar är snarare uthållighet än styrka.

Och du säger att du kört SL 5x5; det är ett stabilt program. Varför slutade du med det? nådde du dina mål vad gäller styrka?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

General pointers är att det där ser ut att vara alldeles för hög volym på de stora övningarna (marklyft, bänk, böj, press) och att du generellt alltid borde börja passet med de övningar som träffar flest muskler dvs ifall du skall marklyfta så gör det först eller om du skall knäböja så gör det först. Överhuvudtaget så tycker jag det ser ut som för hög volym, 5x10 är galet mycket speciellt med det antalet övningar. Så länge du inte älskar att spendera tid på gymmet hade jag tagit bort 2-3 övningar från varje pass och minskat volymen på det som är kvar sen helt enkelt lyft tyngre; det är väl inte cardio du är ute efter? gör du allt detta på 45min finns det ingen chans att du kan ta någon hög speciellt tung vikt (relativt ditt max) och det du tränar är snarare uthållighet än styrka.

Och du säger att du kört SL 5x5; det är ett stabilt program. Varför slutade du med det? nådde du dina mål vad gäller styrka?

Jag har kört 5x10 ett tag och som du säger vikterna är inte så höga och mjölksyran kan vara enorm, jag har som sagt i princip börjat på minus med bortbrända muskler och allmänt nedgången av viktnedgången, jag körde 5x5 ett tag och ja det fungerade väl men knäböj med med mitt vänstra knä som släpat runt på dubbel normalvikt i alla år blev inte bra, tyngre vikter på både bänk och militärpress gav lite bekymmer med axlar och armbåge/underarmar jag kände att jag fick lov att köra lägre vikter för att få en grundstomme att starta på. SL5x5 med viktökningarna gav mig mer problem än nytta och visst det är kul att öka vikterna men att bli skadad är mångt mkt värre, ett skadat knä eller axel ställer till det mkt om man nu vill träna. Nu kanske jag kan börja med SL igen och det kanske jag gör med nästa träningsprogram då jag bytt upplägg/program ungefär 5ggr under året, det är alltid trevligt att lägga på mer vikter jag försöker bygga upp en bra grund att bygga vidare på, jag är intresserad av att kunna träna skadefri och förhoppningsvis få en bra massa som kan hjälpa mig hålla övervikten i schack med mer förbränning. Men jag ska helt klart ta till mig förslaget om volymen på basövningarna och se över det.

Den största utmaningen är kosten, vad man äter och uppdelningen av målen under dagen när man tränar osv det har varit väldigt lärorikt och köksvågen är min ständiga följeslagare då jag har väldigt svårt för att med ögonmåttet hålla rimliga portioner. Jag snittar ca: 2300-2500kcal per dag, varav protein ca 150-200g, fett ca: 100g och kolhydrater runt 200-240g det här är genomsnittet på de senaste tre månaderna. Har med detta intag legat på kcalbalans dvs vikten stått still. Dock så ser man nacken, axlar, armar, ben växa men hängmagen är kvar som min ständige följeslagare.... Den tog dock 30år att bygga....

Vikterna jag tränar på är väldigt långt ifrån imponerande och man får bita ihop när det kommer folk och ställer sig bredvid och lassar på, dock så med deras utförande de gör så är det inget jag är avundsjuk på. Körde 8x5 igår och högre vikter och det gick riktigt lätt, ska köra så ett tag få se vad det ger.

Tacksam för inputen jag fick från dig och devianart ska helt klart se över detta.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

Helvete.. Vid jul var senaste gången jag gymmade.. O jäklar vilken träningsvärk jag har fått precis som väntat. Finns det något jag kan göra annorlunda för att slippa träningsverk? Att träna regelbundet vet jag redan.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Helvete.. Vid jul var senaste gången jag gymmade.. O jäklar vilken träningsvärk jag har fått precis som väntat. Finns det något jag kan göra annorlunda för att slippa träningsverk? Att träna regelbundet vet jag redan.

Sov längre nätterna efter träning. Jag har tränat regelbundet i två år nu och ifall jag inte får mina 8 timmar sömn vaknar jag upp med träningsverk.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sova så mycket du kan och ät rejält. Det är det enda jag vet som minskar träningsvärk.
Körde t.ex bröst, axlar och triceps igår. Sovit rätt så dåligt inatt och bara ~7½ timme och det känns! Hade varit annorlunda om jag fått sova en eller två timmar till.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000