Nya Dell XPS m1330, för er som vill ha ultraportablet med bra prestanda!

Permalänk

I enhetshanteraren står det att jag har en CMO1309, vet inte vad det är för någon. Jag har fortfarande inte hittat var på dells sida man kan hitta vilka specifika delar man har i sin konfig. Skulle vara snällt om någon Skrev exakt hur man hittar dit.

Agge

Visa signatur

-Jag har visst vart ute idag.
-Vart då?
-Ne, jag öppnade fönstret förut...
www.iampear.com Hakona Matata!

Permalänk
Medlem

CMO1309 skall vara dem sämre av dom 2 jag har dock inte sett bilder på båda sida vid sida

Permalänk
Medlem

det är inte heller sagt att alla CMO skärmar är dåliga, det är bara att många skärmar som har vart defekta har vart CMO, iaf vad jag har läst.

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Nu har jagfått min fick en toshiba skärm oxå men självklart cpu whine

Permalänk
Medlem

Stod det CMO på din schenker lista också? och det där j-vla whinandet e fett irriterande, det hörs så tydligt när det är tyst runtomkring

Visa signatur

Asus Maximus x38, Q6600@3200mhz(1.3v),HD4870x2, 4gb OCZ reaper PC6400, Antec P182+Corsair HX620, velociraptor 150gb

Permalänk
Medlem

Japp cmo stod det.. det är verkligen fett irriterande redan flippat på det efter 10min

Permalänk
Medlem

det jag har tänkt göra är att invänta några veckor, tills dom har helt bytt över till penryn, sen klaga fett, och har man tur kan man tjata till sig en penry

dvs om det beror på processorn..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått datorn!!

E rätt nöjd so far förutom CPU whine som för mig e rätt illa... vet inte om d bara e jag som har extremt bra hörsel(vilket faktiskt inte e omöjligt.. folk brukar undra hur jag kan höra så bra ) Fast d ligger ett sånt där irriterande Tinnitus-liknande ljud i luften iaf =(

Annars e jag rätt nöjd! Och röd var definitivt en riktigt najs färg

Ang skärmen så e den riktigt trevlig, dock hade jag förväntat mig aningen ljusstarkare med tanke på hur mkt folk pratat om den:P Jämfört med min Samsung 226bw så har den inte direkt ngn chans

har också enligt enhetshanteraren LCD2306 eller vad d nu var

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Sådär, nu har jag också startat min dator efter lite inspektion. Har inte hittat något direkt fel ännu, kanske att mellanrummet mellan gångjärnet och högtalarna är olika, lite större på vänster sida. Fick en Toshiba skärm jag också, och tyckte redan när jag startade den att den var väldigt bra utan att kolla upp eller påverkas av vilket märke skärmen var av.

Dock har jag nog drabbats av cpu-whine, men hörs nästan bara om man lutar huvudet mot tangentbordet. Det verkar komma från nedre vänstra hörnet, där det också förekommer ett lite tickande ljud (hårddisken?). Kan även tillägga att det låter mycket mer om man lyssnar på undersidan av datorn vid samma område.
Det är inget konstant pip heller, utan låter som morse-signaler.

Mitt tangentbord buktar lite ser jag nu också, buktar uppåt i mitten-höger.

Får se när jag har tid att lägga upp bilder, har mkt att göra under veckan men ska försöka!

Visa signatur

Coming soon! XPS M1330 - C2D 7250 - 2GB Ram - 8400Gs - 160GB 7200rpm - WLED - Black

Permalänk
Medlem

Lite fler kommenterar...:

Trådlösa nätverket funkar sprillans, Har ju DIR-655 med draft-n och mot den tuffar den på i 130mbit/s anslutning! Vet inte om det går o få igång 300mbit/s som jag har på resten av de trådlösa sakerna men ska prova!

Sen tycker jag tillbehören som hörlurarna, väskan osv man fick med alla var perfa också! Inte för mkt och inte för lite!

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

går era fläktar också konstant?

Permalänk
Medlem

Jag vill ha in windows xp i datorn!! Orkar inte med Vista längre

ngn som provat detta på sin? hur gjorde ni??

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Är de fler som fått CMO1309 skärmen?? Verkar den vara bra???
Ja får min dator i morgon. Riktigt spännande.

Permalänk

Frågade supporten när det skulle börja sätta i penryns. Kanske om en månad blev svaret (finns redan amerikanska dell.com tror jag). Man undrar om det är värt att vänta, väldigt lockande med strömsparfuntkionerna samt den allmänt lägre effekten. Men har hört att den iaf initialt kommer kosta mammas mumma, och är lite väl hårt att vänta 1 månad+

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

1 månad och lägg på 2-3 veckor till väntetid för att få själva datorn också

vi snackar nog 2 månader tills man har den i hand heh!

x-dr3am: Inte direkt... ibland stannar de upp! men när de väl e igång hörs de knappt ändå... då e cpu-whine mkt mer irriterande tykker jag!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeppan
Jag vill ha in windows xp i datorn!! Orkar inte med Vista längre

ngn som provat detta på sin? hur gjorde ni??

håller på installera xp nu orkar inte med vista heller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeppan
1 månad och lägg på 2-3 veckor till väntetid för att få själva datorn också

vi snackar nog 2 månader tills man har den i hand heh!

x-dr3am: Inte direkt... ibland stannar de upp! men när de väl e igång hörs de knappt ändå... då e cpu-whine mkt mer irriterande tykker jag!

ja visst stannar det uppp ibland? konstigt... men om det stannar upp ibland så borde det gå å få tyst på för gott

Permalänk
Medlem

kör xp nu... tyst som en mus är den nu cpu whine e kvar dock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-dr3am
kör xp nu... tyst som en mus är den nu cpu whine e kvar dock

Min frågor:

Funkade alla drivisar??
Körde ni en clean formatering eller kunde ni behålla vistan också??

jag vill nämligen ha kvar Vista:n också och försöka köra ngn dualboot e inte säker om detta går?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

drivers funkar ja... jag tog borta alla partitioner och installa på nytt fanns 4 partitioner har jag för mig

Permalänk
Medlem

mina fläktar funkar prima i Vista, när jag har 3dmark03 på, så boostas dom upp. fick 5883p i 3dmark03 btw

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skickade nyss iväg ett mail till dell om mitt tangentbord som är ojämnt. Har inte riktigt blivit klok än på cp whinet, men ska nog vänta några dagar och fixa XP innan jag börjar ringa och terrorisera dem.

Visa signatur

Coming soon! XPS M1330 - C2D 7250 - 2GB Ram - 8400Gs - 160GB 7200rpm - WLED - Black

Permalänk

Lite tankar från mig om burken.

Läcker och smäcker, vettig förpackning för att vara från Dell.

Startade och testade Vista lite grann, har knappt petat på det annars. Stoppade sen in en Kubuntu-skiva och formatterade om hela rasket. Tog en 64-bitars installation men det visade sig senare vara ett fel då vissa saker saknas där, som t ex i8kutils för att hantera fläkten etc.

Skärmen tycker jag är riktigt bra, ljusstark och skarp, även om den inte riktigt når upp till min NEC Multisync 20WGX2, men nära på. Fick en CMO enligt schenker-sidan men ser inget grynigt eller sandigt så jag kommer inte klaga för det.

Har inte märkt av något CPU-whine, fläkten går lite för mycket men det löser sig nog när jag installerat en 32-bitars Kubuntu istället.

Tangentbordet är skönt att skriva på, jag föredrar ofta mindre laptop-tangentbord än vanliga traditionella.

Hårddisken och responstiden har jag inget att anmärka på, känns snabbt och alert och faktiskt i stil med min raptor-disk på min stationära burk. CD-läsaren låter lika mycket som vilken annan slot-in-läsare som helst, så inget onormalt högt oljud där, detta är något som det klagas på annars..

Trevligt att de samlat de flesta utgångarna på en sida, så gör det lättare när man kopplar in den externa skärmen, usb och ström.

Permalänk
Medlem

Byggde ihop en på den amerikanska dell sidan med en Penryn T9300, 3 gig ram, 9 cells batteri. Och den mer läckra vita färgen. Skulle kosta 14 231:- SEK.
La dock aldrig nån beställning.

Varför ska de ta över en månad att få bygga ihop en sån via svenska dell, fattar inte.

Permalänk

Så mycket mer smidigare att välja på Dell.com. Och där kan man välja olika färger också. Varför har inte svenska Dell dessa alternativ..

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk

Nu har jag kört den konstant sedan igår....
haha, cpu whinet är faktiskt jä** iriterande....
annars så är den helt perfekt för mig.... cod 4 funkar prima.... bästa skärmen jag sett på laptop (jag har dock bara haft 4 st )
riktigt snygg!
allt var perfekt till cpu'n börja tjuta.... buiiiuuuii bliii biiiiii iiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiuuuuuuuuuuuuuuuuuuiiiiiii eeeeee iiii uuuuu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av immortalsuccess
Nu har jag kört den konstant sedan igår....
haha, cpu whinet är faktiskt jä** iriterande....
annars så är den helt perfekt för mig.... cod 4 funkar prima.... bästa skärmen jag sett på laptop (jag har dock bara haft 4 st )
riktigt snygg!
allt var perfekt till cpu'n börja tjuta.... buiiiuuuii bliii biiiiii iiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiuuuuuuuuuuuuuuuuuuiiiiiii eeeeee iiii uuuuu

köru cod i vista eller xp?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimura
Sådär, nu har jag också startat min dator efter lite inspektion. Har inte hittat något direkt fel ännu, kanske att mellanrummet mellan gångjärnet och högtalarna är olika, lite större på vänster sida. Fick en Toshiba skärm jag också, och tyckte redan när jag startade den att den var väldigt bra utan att kolla upp eller påverkas av vilket märke skärmen var av.

Dock har jag nog drabbats av cpu-whine, men hörs nästan bara om man lutar huvudet mot tangentbordet. Det verkar komma från nedre vänstra hörnet, där det också förekommer ett lite tickande ljud (hårddisken?). Kan även tillägga att det låter mycket mer om man lyssnar på undersidan av datorn vid samma område.
Det är inget konstant pip heller, utan låter som morse-signaler.

Mitt tangentbord buktar lite ser jag nu också, buktar uppåt i mitten-höger.

Får se när jag har tid att lägga upp bilder, har mkt att göra under veckan men ska försöka!

HEHE, kan säga att efter jag kollade de saker du listat, så har vi två isåfall identiska laptops=)
Mitt buktar oxå, men ytterst lite mitten/höger, gångjärnet är lite mer på vänster sida. Så jag tror mer det SKA vara så. Lr iaf är så på många utan att det behöver betyda dåligt bygge...

CPU whinet fick jag såklart med oxå, men inte fan är det så störande som många andra tycker det är?? Nu har jag iofs inte vistats i knäpptysta miljöer någonting än. Men kan tänka mig att det är störande om man ligger i sängen på kvällen och så. Kommer i vågor det där ljudet som sagt.

Fick oxå en Toshiba skärm och tycker den är jävligt bra alltså. Mer än nöjd med hur den presterar.

Är det INGEN som tycker Vista är helt OK? Jag är ingen superdatornörd så jag bryr mig så mkt om saker ni andra kanske tycker är viktigt. Men förstår er helt och hållet ändå kan jag säga. Antar att det finns en hel del som inte är något vidare om man använder datorn på vissa områden. SPEL tex.. Men hittils har jag bara haft en bra upplevelse, fast det är första gången med Vista.

Visa signatur

SYSTEM: Chassi: Thermaltake Tsunami Dreams- Moderkort: DFI Lanparty NF 4 SLI-DR- Cpu: AMD X2 4400+ + Zalman 7700Cu- Minne: OCZ EL Dual Channel Platinum 2048mb- Grafik: ASUS Extreme 7800GTX TOP- 300gb S-ATA, 200Gb S-ATA , 160Gb IDE- Plextor DvD-R- Nätagg: Tagan 580w EC Series-\\\ LAPTOP: DELL XPS 1330

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_Toy
HEHE, kan säga att efter jag kollade de saker du listat, så har vi två isåfall identiska laptops=)
Mitt buktar oxå, men ytterst lite mitten/höger, gångjärnet är lite mer på vänster sida. Så jag tror mer det SKA vara så. Lr iaf är så på många utan att det behöver betyda dåligt bygge...

CPU whinet fick jag såklart med oxå, men inte fan är det så störande som många andra tycker det är?? Nu har jag iofs inte vistats i knäpptysta miljöer någonting än. Men kan tänka mig att det är störande om man ligger i sängen på kvällen och så. Kommer i vågor det där ljudet som sagt.

Fick oxå en Toshiba skärm och tycker den är jävligt bra alltså. Mer än nöjd med hur den presterar.

Är det INGEN som tycker Vista är helt OK? Jag är ingen superdatornörd så jag bryr mig så mkt om saker ni andra kanske tycker är viktigt. Men förstår er helt och hållet ändå kan jag säga. Antar att det finns en hel del som inte är något vidare om man använder datorn på vissa områden. Men hittils har jag bara haft en bra upplevelse, fast det är första gången med Vista.

jag har kollat kors o tvärs och kan inte säga att mitt tangentbord buktar på ngt vis!

Angående vista så e nog den allmäna störningsfaktorn att Vista drar mkt prestanda av datorn! Samt så e man ju fruktansvärt van vid XP och tykker alla de miljoner varningar som kommer fram i Vista e jobbiga!

Visa signatur