Permalänk
Medlem

Happ då bröt jag mot min "regler" jag hade.(som jag skrivit upp tidigare i tråden) och skaffat mig en brud ändå. var ruggit tungt att inse att man var som "tvungen" eftersom vore dumt att inte ta chansen på denna rackare.
och som grädde på moset så är det desutom ett långdistans på typ 150mil, en till sak jag INTE skulle ge mig in i.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragganof
Happ då bröt jag mot min "regler" jag hade.(som jag skrivit upp tidigare i tråden) och skaffat mig en brud ändå. var ruggit tungt att inse att man var som "tvungen" eftersom vore dumt att inte ta chansen på denna rackare.
och som grädde på moset så är det desutom ett långdistans på typ 150mil, en till sak jag INTE skulle ge mig in i.

Då är inte risken att ni går varandra på nerverna:P...
150 mil var väl lite extremt?

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Då är inte risken att ni går varandra på nerverna:P...
150 mil var väl lite extremt?

hahaha...det är sant.

jooo, vi bodde båda i gbg men jag vart tvungen att flytta till mo i rana i norge.(yeey ett annat land tillochmed)

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem
Citat:

hahaha...det är sant.

jooo, vi bodde båda i gbg men jag vart tvungen att flytta till mo i rana i norge.(yeey ett annat land tillochmed)

Ajaj... Och flickan kunde klart inte följa med? Damn!

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ajaj... Och flickan kunde klart inte följa med? Damn!

njaa...hade inte riktigt "varit tillsammans" tillräckligt länge för att ta ett sånt beslut kanske.
samt att ajg inte är redo att flytta ihop med nån, knappt ha ett förhållande överhuvud taget. trivdes så sjukt bra med mitt grisiga singel liv. men men....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

njaa...hade inte riktigt "varit tillsammans" tillräckligt länge för att ta ett sånt beslut kanske.
samt att ajg inte är redo att flytta ihop med nån, knappt ha ett förhållande överhuvud taget. trivdes så sjukt bra med mitt grisiga singel liv. men men....

Haha, på så viss. härligt att vara singel, säger jag. Rulta och leva svin. Kanske i framtiden att man stadgar sig...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
*massa text*

Lite sent att svara på det här nu kanske, men jag tycker det där låter helt underbart. Har faktiskt ingen förståelse för vad du tycker är dåligt med det

De är nöjda med sina liv och känner sig lyckliga och hela, de behöver inte vara "på topp" hela tiden eller försöka hävda sig för sig själva... för när de kommer hem så träffar de någon som älskar dem. Det visar att det viktigaste som finns här i livet för dem är inte vad man gör på jobbet eller hur bra man lyckas i ditt och datt, utan det viktigaste är det där varma och underbara man delar med någon annan.

Själv ser jag inte ner på dem, jag blir glad för deras skull istället... och grymt jävla avundsjuk ovanpå det xP (cue Nanne Grönvall)

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha, på så viss. härligt att vara singel, säger jag. Rulta och leva svin. Kanske i framtiden att man stadgar sig...

exakt, svina runt tills man är typ 28 var tanken.
samt att det är så svårt att ha brud när man har så skev syn på kivnnor nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men ändå verkar det ju gå bra för dig nu? Sluta vara så pessimistisk och njut av det du har

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kidd
Men ändå verkar det ju gå bra för dig nu? Sluta vara så pessimistisk och njut av det du har

pratar vi med mig nu?

visst är det fantastiskt att faktist gått över till att inte bara se tjejer som potential ligg. utan nån man faktist verkligen tycker om.

men ganska svårt att va optemistisk och släppa en grej som att båda min flickvänner jag har haft har varit otrogna. och sen all erfarenhet av att tjejer faktist är grisigare änn killar när det kommer till sånt. helt sjukt hur dom inte verkar bry sig, tror inte det har varit en helg utan att jag ellr nån kompis har strulat ellr dragit över en tjej som har haft kille. menar jag tillochmed dragit en tjej när hennes kille låg på roan och spuydde och mådde skit dåligt. skämms över det,för tänkte bara hela tiden "fy fan vilken dålig mäniska detta är"

självklart är förmodligen majoriteten bra mäniskor, men när man lycktas träffa rötäggen är det svårt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

pratar vi med mig nu?

visst är det fantastiskt att faktist gått över till att inte bara se tjejer som potential ligg. utan nån man faktist verkligen tycker om.

Mm :]

Citat:

men ganska svårt att va optemistisk och släppa en grej som att båda min flickvänner jag har haft har varit otrogna.

Usch *kramar* Vad hemskt... jag har aldrig varit med om att någon är otrogen mot mig, och jag vill verkligen inte veta hur det känns :\ Usch stackars dig...

Citat:

och sen all erfarenhet av att tjejer faktist är grisigare änn killar när det kommer till sånt.

Uh, nu kommer jag här för att försvara mitt kön lite~~ Enligt mina erfarenheter - och observera att jag inte är en människa som går ut och super på helgerna, och det är inte några av mina kompisar heller, så våra världar kan vara väldigt olika - så är det så gott som aldrig tjejens fel att hon är otrogen.

Tjejer är mer känslobaserade än killar, och kommer därför göra exakt vad hjärtat säger åt oss att göra i en situation. Det låter upplagt för otrohet och annan skit när jag säger det på det sättet, eller hur? Men det är inte riktigt så. Jag har aldrig hört en tjejkompis säga "det bara hände, jag var kåt" - aldrig.

Är en tjej otrogen handlar det i min erfarenhet om att hon har ett dåligt förhållande, där killen inte tar hand om henne ordentligt utan förväntar sig kunna ta och ta utan att ge henne det hon behöver eller på annat sätt är en dålig pojkvän. Så var det med min syster, så var det med alla tre mina kompisar som varit otrogna, och så var det med mig själv.

Visst, att sära på benen istället för att först ringa och säga "det är slut" kanske inte ses som så nobelt, men du behöver inte tolka det så. I många fall är det att hon mår så dåligt att hon går till andra för att få känna sig omtyckt, men hon gör inte slut för hon hoppas på att killen kommer skärpa sig snart och ta hand om henne - för det är ju honom som hon vill ha.

Sen är det bara att hoppas att hon faktiskt meddelar sin kille om hur hon känner.. för annars ökar ju hennes "fel" i det hela jävligt markant :S

Citat:

helt sjukt hur dom inte verkar bry sig, tror inte det har varit en helg utan att jag ellr nån kompis har strulat ellr dragit över en tjej som har haft kille. menar jag tillochmed dragit en tjej när hennes kille låg på roan och spuydde och mådde skit dåligt. skämms över det,för tänkte bara hela tiden "fy fan vilken dålig mäniska detta är"

Urk, vilken hemsk värld :S Men uh... alltså jag menar verkligen inget illa nu, men liksom... om du tänker "fyfan vilken dålig människa det här är"... kommer inte tanken "fyfan vilken dålig människa jag är" upp direkt efteråt? Du sätter ju faktiskt medvetet på någon annans flickvän...

Avslutningsvis... jag har som sagt aldrig gått ut på såna där ställen heller, så om världen ser annorlunda ut där ute så ber jag om ursäkt >_>x

Permalänk
Medlem
Citat:

Mm :]Usch *kramar* Vad hemskt... jag har aldrig varit med om att någon är otrogen mot mig, och jag vill verkligen inte veta hur det känns :\ Usch stackars dig...Uh, nu kommer jag här för att försvara mitt kön lite~~ Enligt mina erfarenheter - och observera att jag inte är en människa som går ut och super på helgerna, och det är inte några av mina kompisar heller, så våra världar kan vara väldigt olika - så är det så gott som aldrig tjejens fel att hon är otrogen.

Tjejer är mer känslobaserade än killar, och kommer därför göra exakt vad hjärtat säger åt oss att göra i en situation. Det låter upplagt för otrohet och annan skit när jag säger det på det sättet, eller hur? Men det är inte riktigt så. Jag har aldrig hört en tjejkompis säga "det bara hände, jag var kåt" - aldrig.

Är en tjej otrogen handlar det i min erfarenhet om att hon har ett dåligt förhållande, där killen inte tar hand om henne ordentligt utan förväntar sig kunna ta och ta utan att ge henne det hon behöver eller på annat sätt är en dålig pojkvän. Så var det med min syster, så var det med alla tre mina kompisar som varit otrogna, och så var det med mig själv.

Visst, att sära på benen istället för att först ringa och säga "det är slut" kanske inte ses som så nobelt, men du behöver inte tolka det så. I många fall är det att hon mår så dåligt att hon går till andra för att få känna sig omtyckt, men hon gör inte slut för hon hoppas på att killen kommer skärpa sig snart och ta hand om henne - för det är ju honom som hon vill ha.

Sen är det bara att hoppas att hon faktiskt meddelar sin kille om hur hon känner.. för annars ökar ju hennes "fel" i det hela jävligt markant :SUrk, vilken hemsk värld :S Men uh... alltså jag menar verkligen inget illa nu, men liksom... om du tänker "fyfan vilken dålig människa det här är"... kommer inte tanken "fyfan vilken dålig människa jag är" upp direkt efteråt? Du sätter ju faktiskt medvetet på någon annans flickvän...

Avslutningsvis... jag har som sagt aldrig gått ut på såna där ställen heller, så om världen ser annorlunda ut där ute så ber jag om ursäkt >_>x

fasen va intresant att det kan va så motsatt, för har kompisar där deras tjejer varit otrogna och dom har verkligen varit bra pojkvänner. men sen kna jag ju inte säga hur deras förhållande var just då, kan ju ha varit strul ellr kanske rent av varit på slutet.
Men den här att tjejer är mer kännslo baserade måste jag faktist säga att det tror jag inte på(ellr så är jag fasen sjukt tjejig) , tycker det är en gammal myt som tex: att tjejer inte är kåta av sig. tjejer och killar är verkligen sjukt lika förutom att tjejer inte kan säga saker rakt ut!
senaste tjejens ursäkt var för att det var en tjej som tog mig på könet utan att jag ville ellr bjöd inn på detta. och därför varit otrogen. har insett på senare tid att det är helt sjukt att man kan resonera så, men var ju verkligen förälskad i denna mäniska så visst förlät man henne. till och med en andra gång också. urs va dum man är när man är kär.

tar inte illa upp då jag vet att jag verkligen betett mig rent av svinigt och varit hemsk. Men när man blev total krossad så stängde man bara av kännslor, vilket var faktist ganska skönt då man aldrig blev sårad. tyvär så lyckades jag nog såra andra men vet inte om det riktigt var mitt fel då jag ALLTID varit ärlig när jag träffat tjejer och sagt att ajg var ett svin och ville inte ha nått förhållande, ändå så har man inte lyckats haft en tjejkompis som inte blivit kär ellr legat med en.
Det här kanske låter illa, men jag har dom ändå aldrig haft "ångest"(letade runt i kraniet men hittade som inget bra ord) för att man legat med nån som varit ihop med nån. !!!JAG!!! tycker det är deras fel ellr va man ska säga. Är ju som sagt DOM som gjorde det valet, menar jag skulle aldrig i hela mitt liv kunna göra en sån grej. utan tvärt om, jag blir tyvär rå dryg mot alla tjejer och ville inte ha med nån annan tjej att göra.

inte ska du be om ursäkt, alla har rätt att tycka till

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

fasen va intresant att det kan va så motsatt, för har kompisar där deras tjejer varit otrogna och dom har verkligen varit bra pojkvänner. men sen kna jag ju inte säga hur deras förhållande var just då, kan ju ha varit strul ellr kanske rent av varit på slutet.

Kan ju också vara så att våra världar inte är så skilda heller, utan att det beror på vems sanning man hör ^_~x Eller så kan jag bara ha just såna kompisar, eller ja...

Citat:

Men den här att tjejer är mer kännslo baserade måste jag faktist säga att det tror jag inte på(ellr så är jag fasen sjukt tjejig) , tycker det är en gammal myt som tex: att tjejer inte är kåta av sig. tjejer och killar är verkligen sjukt lika förutom att tjejer inte kan säga saker rakt ut!

Nä, att tjejer är mer känslobaserade tänker jag inte avskriva som myt så fort Något jag däremot håller med om att man borde skriva av är det där om att tjejer inte är lika kåta. Om något kön är kåtare än det andra, så säger jag nog att det är tjejerna som är kåtare... det är bara inte "fint" i dagens samhälle att visa det. Därför alla jämt rynkar på näsan framför mig, för jag ser ingen anledning att gömma det bara för att någon nisse har bestämt att jag inte får berätta vad mina hormoner säger till mig för tillfället xD

Citat:

senaste tjejens ursäkt var för att det var en tjej som tog mig på könet utan att jag ville ellr bjöd inn på detta. och därför varit otrogen. har insett på senare tid att det är helt sjukt att man kan resonera så, men var ju verkligen förälskad i denna mäniska så visst förlät man henne. till och med en andra gång också. urs va dum man är när man är kär.

Vad i helvete? Även -om- det nu hade varit otrohet att du blev tagen på av den där tjejen (vilket det SJÄLVKLART inte var! som att kalla det otrohet om någon blir våldtagen ffs) så ursäktar det -inte- att hon vill "gå jämnt" och vara otrogen tillbaka... usch ja, man gör dumma saker när man är kär :S

Pratade du inte med någon kompis om det där som kunde hjälpa dig räta ut saker...? Om du hade kunnat se sanningen från annat perspektiv än den hon tryckte i dig (och säkerligen inte trodde på själv heller för den delen, ingen kan vara sådär dum i huvudet... ursäkta att jag pratar om ditt ex på det här sättet men jag blir arg, haha ^_^x;; ) så hade du kanske kunnat ta tag i situationen långt tidigare och sluppit få så ont efteråt

Citat:

tar inte illa upp då jag vet att jag verkligen betett mig rent av svinigt och varit hemsk. Men när man blev total krossad så stängde man bara av kännslor, vilket var faktist ganska skönt då man aldrig blev sårad. tyvär så lyckades jag nog såra andra men vet inte om det riktigt var mitt fel då jag ALLTID varit ärlig när jag träffat tjejer och sagt att ajg var ett svin och ville inte ha nått förhållande, ändå så har man inte lyckats haft en tjejkompis som inte blivit kär ellr legat med en.

De kanske ville försöka visa för dig att vi inte alls är som du säger, eller nått...? :\

Citat:

Det här kanske låter illa, men jag har dom ändå aldrig haft "ångest"(letade runt i kraniet men hittade som inget bra ord) för att man legat med nån som varit ihop med nån. !!!JAG!!! tycker det är deras fel ellr va man ska säga. Är ju som sagt DOM som gjorde det valet, menar jag skulle aldrig i hela mitt liv kunna göra en sån grej. utan tvärt om, jag blir tyvär rå dryg mot alla tjejer och ville inte ha med nån annan tjej att göra.

Men det är ju du som är den utlösande faktorn. Utan dig kommer hon inte vara otrogen, så länge hon inte hoppar på någon annan, vilket är väldigt otroligt. Om din tjej är otrogen, känner du inget hat mot den som hon var otrogen med...? Den då sårar genom att ligga med henne kommer antagligen känna så. Låt honom slippa det... det är ditt ansvar också tycker jag :S

Citat:

inte ska du be om ursäkt, alla har rätt att tycka till

Tyckte jag uttryckte mig buffligt och elakt, bara >_>x Men kunde inte komma på nått bättre sätt att säga det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Det där tycker jag är en sånt jävla skitsnack. Iofs skriver du om din egna erfarenhet så självklart har du inte "fel".

Enligt min erfarenhet så kan tjejer vara otrogna av 1000 olika anledningar, och oftast har det ingenting med att killen har behandlat henne dåligt att göra.

Det är en sak att vara otrogen om förhållandet är dåligt, men det finns också folk som är det i alla fall.
En tjej som anser att förhållandet är dåligt kanske bara tröttnat på sin partner. Och istället för att göra slut så skiter hon totalt i sin partner och ligger runt med de hon vill. Det är ju knappast en bra ursäkt.

Nu skriver jag antagligen lite osammanhängade. Blir bara så irriterad på tjejer som beter sig som horor. Har blivit utsatt för otrohet och lösaktighet för många gånger.

Permalänk
Citat:

så är det så gott som aldrig tjejens fel att hon är otrogen.

Är en tjej otrogen handlar det i min erfarenhet om att hon har ett dåligt förhållande, där killen inte tar hand om henne ordentligt utan förväntar sig kunna ta och ta utan att ge henne det hon behöver eller på annat sätt är en dålig pojkvän.

Men uh... alltså jag menar verkligen inget illa nu, men liksom... om du tänker "fyfan vilken dålig människa det här är"... kommer inte tanken "fyfan vilken dålig människa jag är" upp direkt efteråt?

Erm, feminist, javisst? Väldigt moget svar av mig, jag vet. Men vad är det du skriver, egentligen? 95% av tjejer är änglar sent down from heaven och 95% av alla killar är små djävular?

Och varför skulle han få några skuldkänslor? Han har ju ingen flickvän, han gör inget fel. Hon som gör, hon som är tillräckligt lättfotad för att inte bry sig om det hon har. :]

Permalänk
Medlem

De duger till att ha sex med, annars så är fruntimmer mest till problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Lite sent att svara på det här nu kanske, men jag tycker det där låter helt underbart. Har faktiskt ingen förståelse för vad du tycker är dåligt med det

De är nöjda med sina liv och känner sig lyckliga och hela, de behöver inte vara "på topp" hela tiden eller försöka hävda sig för sig själva... för när de kommer hem så träffar de någon som älskar dem. Det visar att det viktigaste som finns här i livet för dem är inte vad man gör på jobbet eller hur bra man lyckas i ditt och datt, utan det viktigaste är det där varma och underbara man delar med någon annan.

Själv ser jag inte ner på dem, jag blir glad för deras skull istället... och grymt jävla avundsjuk ovanpå det xP (cue Nanne Grönvall)

Klart man är lite avis, de har någon som älskar denne när de kommer hem osv, men allt här i livet handlar ju inte bara om kärlek.

Även om de är lyckliga nu så är det viktigt att inte glömma bort sin egen framtid, vad som händer om/när förhållandet tar slut. Annars kan det lätt bli så att de lever kvar i kärleksdimman tills det tar slut, och då börjar denne fundera på vad han/hon ska göra av sitt liv och då ligger man rätt långt efter alla andra.

Som jag ser det är det viktigt att ha en bra mix av egna mål/karriär och att kunna förena det med ett bra förhållande.

Permalänk

Intressant ^^
Enligt många så har man bäst chans att få en tjej om man är: rik, otrevlig, behandlar tjejerna som skit, är självsäker, och om man kör runt med en pimpad kärra.
Tjejer är verkligen konstiga

Själv så är jag 19 år och har varit singel i hela mitt liv, och har aldrig kysst en tjej. Kommer nog vara singel fram till graven.
Är dock inte så jättesugen på att ha nån tjej heller.
Ögongodis och sex är väl okej, men jag orkar inte med den sociala biten.
Är överhuvudtaget inte i behov av några sociala kontakter.. har inga kompisar eller så, jag trivs med att vara ensam.
När man blir sugen på att ha en flickvän så är det bara att köra en... ja ni vet, så går suget över.

P.S har bara läst några sidor i tråden..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Intressant ^^
Enligt många så har man bäst chans att få en tjej om man är: rik, otrevlig, behandlar tjejerna som skit, är självsäker, och om man kör runt med en pimpad kärra.
Tjejer är verkligen konstiga

Själv så är jag 19 år och har varit singel i hela mitt liv, och har aldrig kysst en tjej. Kommer nog vara singel fram till graven.
Är dock inte så jättesugen på att ha nån tjej heller.
Ögongodis och sex är väl okej, men jag orkar inte med den sociala biten.
Är överhuvudtaget inte i behov av några sociala kontakter.. har inga kompisar eller så, jag trivs med att vara ensam.
När man blir sugen på att ha en flickvän så är det bara att köra en... ja ni vet, så går suget över.

P.S har bara läst några sidor i tråden..

Det där var jag för ett tag sen Men nu träffade jag min tjej för några månader sen och då tog allt fart Oroa dig inte, det kommer med tiden! Lovar dig

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Skrev för första gången i den här tråden tidigare idag. Lite ironiskt med tanke på att jag (typ) nyss blev dumpad av min flickvän sedan 8 månader tillbaka.

Ni som inte har en flickvän, ni slipper åtminstonde sånt här.

Permalänk
Medlem

Man kan ha mitt problem också. Lyckas alltid hamna i "The friend-zone" och därifrån kommer man inte långt.
Att vara snäll, har famtidsmål, vara självständig och ta hand om sig själv är tydligen inte högt prioriterat.

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
Det där tycker jag är en sånt jävla skitsnack. Iofs skriver du om din egna erfarenhet så självklart har du inte "fel".

Enligt min erfarenhet så kan tjejer vara otrogna av 1000 olika anledningar, och oftast har det ingenting med att killen har behandlat henne dåligt att göra.

Det är en sak att vara otrogen om förhållandet är dåligt, men det finns också folk som är det i alla fall.
En tjej som anser att förhållandet är dåligt kanske bara tröttnat på sin partner. Och istället för att göra slut så skiter hon totalt i sin partner och ligger runt med de hon vill. Det är ju knappast en bra ursäkt.

Nu skriver jag antagligen lite osammanhängade. Blir bara så irriterad på tjejer som beter sig som horor. Har blivit utsatt för otrohet och lösaktighet för många gånger.

Det hörs av det du säger att du har varit med om en hel del :\ Och ingen ska behöva gå igenom något sånt... *kramar om* Men kom ihåg att vi är inte så allihopa. Du kanske behöver börja leta på andra ställen...? :\

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Erm, feminist, javisst? Väldigt moget svar av mig, jag vet. Men vad är det du skriver, egentligen? 95% av tjejer är änglar sent down from heaven och 95% av alla killar är små djävular?

Nej nej, det var sexistiskt om något så särskilt feministiskt var det verkligen inte xD Är feminist annars och tror på killars och tjejers likställande och sådär, men det är vissa skillnader jag hittat som jag tycker man liksom inte bara kan förbise.

Sen tycker jag inte att 95% av tjejer är änglar och att 95% av alla killar är "små djävular". I många avseenden tycker jag att killar brukar göra ett bättre jobb i det här med att faktiskt hålla kvar ett förhållande som börjar bli dåligt, istället för att försöka hitta en ersättare direkt och så.

Könen är annorlunda, och båda har ups and downs, och antar att alla de här ups and downsen egentligen bara är tendenser och inget givet. Finns tjejer som betér sig hursomhelst och det finns killar som betér sig hursomhelst liksom ^_^x;

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Och varför skulle han få några skuldkänslor? Han har ju ingen flickvän, han gör inget fel. Hon som gör, hon som är tillräckligt lättfotad för att inte bry sig om det hon har. :]

Därför att det är hans ansvar att hon är otrogen. Det är med honom hon är det. Utan honom skulle hon inte vara otrogen. Utan honom skulle kanske det där förhållandet hon har gå att rädda men nu förstörs det - tänk på hennes partner som kommer få ligga gråtandes i sängen efter det som kan hända efteråt. Nej, jag kan inte riktigt bara godta "jag är singel, därför gör jag inget fel", det är ett väldigt själviskt tankesätt tycker jag.

Bara för att man inte sett en människa någon gång ska man inte göra honom så jävla illa som en sån där sak gör. Jag menar, skulle någon framtida partner vara otrogen mot mig så skulle jag antagligen önska inget öde mindre än döden till den som låg med min partner, så... :S Och jag är nog inte ensam om att känna såna starka känslor... och det är väldigt elakt att låta en annan människa gå igenom något sånt bara för att man ville få sig ett nyp en kväll.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Klart man är lite avis, de har någon som älskar denne när de kommer hem osv, men allt här i livet handlar ju inte bara om kärlek.

Även om de är lyckliga nu så är det viktigt att inte glömma bort sin egen framtid, vad som händer om/när förhållandet tar slut. Annars kan det lätt bli så att de lever kvar i kärleksdimman tills det tar slut, och då börjar denne fundera på vad han/hon ska göra av sitt liv och då ligger man rätt långt efter alla andra.

Som jag ser det är det viktigt att ha en bra mix av egna mål/karriär och att kunna förena det med ett bra förhållande.

Hahaha, I dunno... jag ser inte problemet riktigt Kärlek är det viktigaste i livet för mig och jag hoppas verkligen jag hittar den där rätta personen snart, och inget annat är viktigt i jämförelse. Så om man hamnar lite efter, sure det suger om det tar slut... men att tänka "det kan ta slut" låter för mig som om man är rädd att gå in för något 100%, att man är rädd för att kunna bli sårad och därför inte litar fullt ut på sin partner. Det skulle jag nog aldrig klara av, tror jag :\

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RetarDeD
Man kan ha mitt problem också. Lyckas alltid hamna i "The friend-zone" och därifrån kommer man inte långt.
Att vara snäll, har famtidsmål, vara självständig och ta hand om sig själv är tydligen inte högt prioriterat.

Det där är den mest irriterande buggen i tjejers hjärnor som finns Önskar man kunde bli av med den på nått sätt... men det är inte omöjligt.

En av mina kompisar har nu varit ihop i 3 år med en kille som varit i vår kompisgrupp hela tiden - så de har väl pratats vid för typ 3-4 år innan de blev ihop. Jag dejtade en i kompisgruppen förrut också och hade ett 2 år långt förhållande - vi hade kännt varandra i 5 år innan. Mitt senaste förhållande var med en jag träffat på internet och på det sättet kännt i 3 år och sen blev jag bara kär i henne en dag. Och förresten... en annan av mina kompisar har just gått ut med att hon ska gifta sig, och den killen hade hon träffat i City of Heroes för länge sen, minns inte hur länge sen, men nu flyttar han ifrån England för att bo med henne :]

Så jo, du ser, det händer att en långvarig kompis blir mer ^_^x Det är svårare på det sättet tror jag nog, men det går iaf... :S Vet inte om det är någon tröst däremot :\

Permalänk
Medlem

Kidd: har sjukt svårt att se hur man kan tänka att det skulle va mitt fel. om jag tex var på en fest och så började en tjej ragga på mig och jag var otrogen så är det mitt fel.
menar det är ju inte ett kolektivt ansvar från omgivningen att hon inte ska springa runt och va otrogen.
tror helt klart att är nån otrogen för att förhållandet är lite skakigt då, så är det ändå kört. det förhållandet skulle nog inte gå att rädda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan om hon faktiskt är otrogen eller inte kan vara det som räddar förhållandet. Visst, 90% av felet om inte mer ställer jag helt klart på henne, men de 10% som är kvar kan jag inte förstå att någon kan leva med. En sån handling kan t o m leda till att personen tar livet av sig - nu är väl inte det alltför vanligt, men det kan faktiskt hända, och om inte annat så kommer personen antagligen att må riktigt riktigt hemskt.

Du låter en människa göra en sån sak, allt bara för att du skulle föredra att ha något varmt och vått om dig istället för att dra in på toa och ta hand om det själv. Nej, precis som du har sjukt svårt att se hur det kan vara bådas fel, så har jag sjukt svårt att se hur man kan ha gott samvete och säga "du, jag och en tjej rullade runt igårkväll så nu mår hennes gamla partner skit och ligger där hemma och gråter" utan att känna att man gjort något som helst fel.

Men ja, vi går väl i cirklar här antar jag.. :\

Permalänk
Medlem

Ja, tänk om det fanns en manual. va mycket gladare man skulle vara

Gillar inte det här med att man ska spela svårflörtad, även om tjej kompisar osv säger det, så tycker jag det känns fel att "spela"
jag själv tycker att jag e snäll. säkert aldeles för mesig, men jag vill egentligen inte ändra på det. det är jag, och ska jag träffa någon är det mig dom ska tycka om inte någon "annan".

Varför ska det vara så jobbigt att hitta någon, och vart ska man leta...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
Ja, tänk om det fanns en manual. va mycket gladare man skulle vara

Gillar inte det här med att man ska spela svårflörtad, även om tjej kompisar osv säger det, så tycker jag det känns fel att "spela"
jag själv tycker att jag e snäll. säkert aldeles för mesig, men jag vill egentligen inte ändra på det. det är jag, och ska jag träffa någon är det mig dom ska tycka om inte någon "annan".

Varför ska det vara så jobbigt att hitta någon, och vart ska man leta...

äähh....det där att man ska spela ett spel är väll bara när man har tänkt playa brudar ellr tror att om man gör exakt som i boken the game så kommer allt lösa sig.

jag är sjukt mesig med men inte haft problem, men har väll sagts tidigare. slute leta så hårt, funkar aldrig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hehe, lättare sagt än gjort speciellt med lite alkohol i blodet är det svårt o kontrollera sig själv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av plope
Hehe, lättare sagt än gjort speciellt med lite alkohol i blodet är det svårt o kontrollera sig själv

Enkelt fixat, drick inte så mycket

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Enkelt fixat, drick inte så mycket

nackdelen med inte alkohål i kroppen är ju att man inta tar steget ju

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Alternativt, låtsas för dig själv att du är Kelso i That 70's Show, just go for it!

Visa signatur

Skaparna av Crysis är tre turkiska bröder.