Fallout 3 ------ info & diskussion

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Ytterligare en fråga, kan man skjuta singelskott med Asaultrifle eller SMG i VAT?

Nej. Det blir bursts...

Permalänk
Avstängd

Grymt spel! nån som vet om det går hoppa mellan dom ställen man funnit på kartan? har gått öster tror jag det var, i 5-6 timmar nu och

jag har funnit massa ställen med paraboler i en av dom så har några raiders fått kontakt med en satellit med nukes på vad jag fatta som, nån som lyckas aktivera dom? läste igenom loggen lite snabbt skulle iväg till jobbet!

Dold text
Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Judge, det gör du la genom Pit Boyen och Worldmap?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Ooooh, vilket spel! Fick det igår och kunde inte sluta spela! Jag är helt såld! Jobbigt det är att jobba plötsligt =( Man vill ju bara hem och beundra ödemarken...

Höll på till ett i går, nu sitter jag på jobbet, är trött och längtar hem.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Judge, det gör du la genom Pit Boyen och Worldmap?

Ok ska testa förflytta mig så då!

Citat:

Höll på till ett i går, nu sitter jag på jobbet, är trött och längtar hem.

Samma skit här! vill hem....

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Typiskt spel som bara växer, nu börjar man bli lite förväntansfull på de kommande moddarna!

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

appcrash 1.0.0.12 ?

går inte å spela alls tråkigt så fort man trycker new game hoppar skiten ut i win
går in kikar på fel rapporten appcrash 1.0.0.12 ?
os vista 64 förslag någon
testat ny grafikpatch
testat ominstalation av spel
googlat runt lite men inte hittat något

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk
Medlem

orkar inte heller spela.. får också mystiska krascher bara random när man ibland ska ladda en ny level. går jag in igen så funkar det ett tag... undrar hur det här spelet kom igenom QA

Permalänk
Medlem

Ska sitta nu som fastnitad fram tills Champions League. För kul spel.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Själv ska jag kolla Champions League här på jobbet, sen hem och lira!

Såg att några började snacka om att spelet skulle fungera dåligt på AMD/ATI, det kan jag dementera direkt. Kör på mitt 4850 och allt flyter 100%igt på Ultra high.

Har faktiskt aldrig upplevt någon crash eller något underligt alls! Och jag har ändå den nedladdade versionen (shame on me, men köper nog ändå)..

Vet någon här vart karavanerna går ifrån? lät jävligt spännande, men snubben jag fick infon ifrån dog, och jag lootade allt han hade på sig, men hittar ingen karta!

Visa signatur

AMD Athlonx2 5200+ 2,81 ghz | 3GB Corsair | Asus EAH 4850 512mb | Thermaright Extreme

Permalänk
Inaktiv

Det fungerar nästan prickfritt på mitt X1950 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som vet detta?

Var inne i Guard Depot eller var den hette ("Enlist today" över dörren) och kom ner i Ammunition depot men där tar det stopp. Finns en dörr som man behöver ett password till men hittar det inte någonstans i huset. Vet att det finns ett låst safe på en av våningarna men då jag inte kör på lockpicking så kan jag inte få upp skiten. Finns den där i?

Dold text
Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Well, har inte haft några problem alls med crasher fram tills nu. Gick in i Rivet City för att laga ett par vapen inför sista delen i main questet men spelet crashade direkt efter autosave... Nu dör spelet varje gång jag försöker loada, spelar ingen roll vilken save... Skitkul....

Var rätt trött på spelet. Hade lvl 18, större delen av alla vapen (inklusive

alienpistolen som gör typ 60-70 skada, den där knepiga mezmatron eller vad den heter samt en hel del recept-vapen

Dold text

).
Måste säga att

magnum med kikarsikte

Dold text

slår alla vapen btw...
Hade huset fullt av prylar. 150 stimpacks och 100-1000 skott till de flesta vapnen. Knark, sprit och cigg i mängder... Typ 15 bobbleheads... Några coola one-of-a-kind prylar... Hade besökt de flesta ställena på kartan... osv osv...

Men nu får jag inte göra klart sista delen i main-questet... :/

Edit: Löste det genom att ta bort dom 2 senaste savesen, fick göra om en del grejer, lagom kul...
Har iaf klarat spelet nu och gjort det mesta... Sjukt besviken iaf, kort som fan och mycket kändes meningslöst. Inte samma humor och känsla som i 1an och 2an heller. Kort sagt en besvikelse, kul ett par timmar dock.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Klarat spelet nu och..

LÄS INTE OM NI INTE KLARAT SPELET!

..vilket jävla skämt? Spelat 15 timmar och är level 12 och så slutar bara spelet där? Har ju inte ens hunnit få upp lockpick till 100 eller gjort i närheten av alla grejor jag vill. Dessutom har jag bara hunnit utforska kanske 25% av kartan. Var ju så jäkla lite och obalanserade sidequests så man kändes ju nästan tvungen att fortsätta på mainquesten för att komma vidare med sin karaktär. Hade inte en aning om att den skulle vara så jäkla kort.

Dold text

Precis samma sak här =/
Fast jag var lvl 13 om jag inte minns fel.
Fan vad deprimerad jag är över att jag har varvat spelet =/
Jag kunde ha spelat det här spelet i evigheter känns det som. Kändes som att det tog slut alldeles för fort.. hann knappt bli uppvärmd ens.
Aja, jag ska nog köra om spelet inom en snar framtid, och denna gång köra så många sidouppdrag som möjligt ^^

Permalänk

mitt spel hängde sig hela tiden sen defragade jag disken och instalerade nyaste nvidia drivisarna samt instalerade nyaste ljud drivrutinerna sen slutade det att hänga sig

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk

Blev varnad av polaren att mainstoryn var rätt kort så nu har jag tagit en paus från den och kör enbart sidouppdrag. Är på uppdraget där man ska ta sig till vault 92, tror jag det var iaf osäker på numret Känns som jag har mycket att se fram emot. Stora delar av kartan är outforskad. Längst upp i norr har jag inte vart nånting alls och längst ner i sydväst finns det en del att kolla upp också

Edit: Ratatosk, har du hittat nåt gräsklipparblad? Annars kan du kolla i Minefield, står några rostiga gräsklippare här o var på det stället.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd

Läste på fz.se att det var en snubbe som haft problem med video codec´s som gjort att det krasha! ska testa och avinstallera mina och se vad som sker!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

New game crash: Daemon tools. Uppdatera till nyaste, eller avinstallera så löser det problemet

Har du installerat FFDshow så krashar det också, vet dock inte när/var den krashar

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har uppenbarligen letat slarvigt, har inte någon gräsklippare än.

Finns en gräsklippare i byn "Mindfield".

Permalänk

Testa lägg till Fallout.exe som undantag i FFdshow dekoderkonfiguratorn - http://www.tech-forums.net/pc/f15/fallout-3-crash-desktop-sol... , om det kraschar.

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Slayer
Blev varnad av polaren att mainstoryn var rätt kort så nu har jag tagit en paus från den och kör enbart sidouppdrag. Är på uppdraget där man ska ta sig till vault 92, tror jag det var iaf osäker på numret Känns som jag har mycket att se fram emot. Stora delar av kartan är outforskad. Längst upp i norr har jag inte vart nånting alls och längst ner i sydväst finns det en del att kolla upp också

Edit: Ratatosk, har du hittat nåt gräsklipparblad? Annars kan du kolla i Minefield, står några rostiga gräsklippare här o var på det stället.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Finns en gräsklippare i byn "Mindfield".

Tack, hittade plötsligt ett helt gäng i en tunnelbana av alla ställen.
Jag kör också så många sidouppdrag som möjligt.
Är det någon som provat perken "Child at Hart" och sett om det gett något?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Well, har inte haft några problem alls med crasher fram tills nu. Gick in i Rivet City för att laga ett par vapen inför sista delen i main questet men spelet crashade direkt efter autosave... Nu dör spelet varje gång jag försöker loada, spelar ingen roll vilken save... Skitkul....

Var rätt trött på spelet. Hade lvl 18, större delen av alla vapen (inklusive

alienpistolen som gör typ 60-70 skada, den där knepiga mezmatron eller vad den heter samt en hel del recept-vapen

Dold text

).
Måste säga att

magnum med kikarsikte

Dold text

slår alla vapen btw...
Hade huset fullt av prylar. 150 stimpacks och 100-1000 skott till de flesta vapnen. Knark, sprit och cigg i mängder... Typ 15 bobbleheads... Några coola one-of-a-kind prylar... Hade besökt de flesta ställena på kartan... osv osv...

Men nu får jag inte göra klart sista delen i main-questet... :/

Edit: Löste det genom att ta bort dom 2 senaste savesen, fick göra om en del grejer, lagom kul...
Har iaf klarat spelet nu och gjort det mesta... Sjukt besviken iaf, kort som fan och mycket kändes meningslöst. Inte samma humor och känsla som i 1an och 2an heller. Kort sagt en besvikelse, kul ett par timmar dock.

Är bara på level sju men har redan

Fatman, minigun, gatling gun, sniper, flamer magnumen med kikarsikte mm.

Dold text

Känns som att det var lite väl lätt att hitta vissa av vapnena.

Angående

Magnumen med kikarsiktet, hittade du den också i tunnelbanan vid ett skellet?

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Är bara på level sju men har redan

Fatman, minigun, gatling gun, sniper, flamer magnumen med kikarsikte mm.

Dold text

Känns som att det var lite väl lätt att hitta vissa av vapnena.

Angående

Magnumen med kikarsiktet, hittade du den också i tunnelbanan vid ett skellet?

Dold text

Mjo det är för lätt att hitta vapen, hade också dom tidigt. Angående

magnumen

Dold text

så tror jag att jag fick min första från någon jag dödade, minns inte riktigt. Har hittat en 4-5 st totalt.

Permalänk
Medlem

ganska lätt att hitta saker i fallout 2 också, har för mig jag fick tag på en power armor runt level 2, på samma ställe man får robothunden.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som lyckas göra slut på ammon? dom där jävla myrorna=)

Visa signatur

stoffe69

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stoffe69
Är det bara jag som lyckas göra slut på ammon? dom där jävla myrorna=)

Antar att du syftar på Fire Warrior-antsen? Slösade själv upp all min ammo när jag stötte på dom ^^

Permalänk
Medlem

Exakt dom ja, har inte dödat alla ännu då min ammo tog slut, och i megaton har dom inte 10mm alt 5,56 till mig=(

Visa signatur

stoffe69

Permalänk
Avstängd

Använd melee på myrorna, toklätt med Shizhkebab eller hur det stavas.

Permalänk
Medlem

Läser på många ställen att folk har ont om ammo, hur lyckas man med det?
Den enda ammon jag köpt med mer än 20 timmars speltid är .44, all annan finns ju i överflöd och då spelar jag som någon slags jesusfigur enligt spelet.

Riktigt kul spel men oroar mig dock för att jag bara har något enstaka sidequest kvar och att jag kan ha förstört en del utav mainquestet genom att snoka runt för mycket men vet inte än..

Visa signatur

Asus P5Q Deluxe | C2D E8500 3.16GHz | 4GB OCZ Reaper PC2-8500 1066MHz | Sapphire 4870 512MB | Chieftec Mesh Big Tower

Permalänk
Medlem

Svårighetsgrad?
Fler skott går ju åt ju svårare man kör. Kan vara så att det droppas mindre också.