Permalänk
Medlem

SONY VAIO FE31M, Zepto, Dell

Ska köpa ny bärbar, kör för tillfället dell och är extremt nöjd med den. Men Dell verkar ha slagit i huvudet och totalt tappat all sans och reson. De levererar enbart bärbara med intel grafikkort. Var i kontakt med dem igår och de sa att de inte hade nån klar info om när nya santa rosa processorn skulle införas men nya grafik kort var att vänta om ungefär en månad. Fattar inte vad de håller på med. Lansera saker 2månader efter konkurenterna verkar vara ett idiotiskt drag och att dess för innan dra in alla grafikkort som faktiskt duger åt de flesta och leverera ett som med nöd och näppe klarar att starta windows vista? Nä tack, börjar få nog av dell nu.

Det här letar jag efter (minimum):
Ett krav är att den är tyst. Jag splar inte egentligen men vill ha ett bra grafik kort som klarar av det i nödfall.
t5600 c2d
nvidia eller ati grafik (helst 7600/ x1600 eller bättre)
1024mb minne .
windows vista premium

SONY VAIO FE31M verkar vara ett alternativ dock. Bra pris och extremt snygg. Om man kastar in 2048mb ram och en ny hdd i den. go7600 är väl fortfarande betydligt mycket bättre än go8400?
Har hört att de ska vara hemskt tysta vilket jag föredrar framför den senaste tekniken. Men har haft svårt att hitta recensioner av den.
Är det någon som kan bekräfta att den är tyst?
Och att hddn är åtkommlig så den går att byta ut. 4200rpm orkar jag inte med.
Men är det bara 100mbit lan? inte gbit?

Zepto?
Hade inte hört tals om dem föräns för några dagar sen. Men de varkar ha en del prisvärda alternativ men ser att tangentborden har fått hemskt dålig kritik på nästan alla recensioner. Sen finns det ingen info alls om ljudnivån på fläktarna i dem. var sugen på den där 14.1" datorn med 8600m gt. Men det låter varmt för en så liten dator. Sen var det 6415w som verkade intressant. 6225 hade fått så dålig kritik för tangentbordet och musplattan. Men vad får man offra för ett så bra pris och hur är ljudnivån på dem? Support och returärenden? garanti?
Och vad är skillnaden mellan zeptoexperten.se och zepto.se?.
Allt verkar lite skummt med zepto.
Någon som har erfarenheter att dela med sig av dem?
Är det bra kvalitet?
För jämfört med sonyn så så den ut som ett hemmabygge.
finns det någon recension av 6024w och 6415w?

Vad skulle ni rekommendara för några TYSTA bärbara med bra prestanda?
glöm macbook, acer, asus (skräp), HP (hört att de ska vara ganska högljuda)

Permalänk

finns redan minst 100 såna här trådar!

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

tack, mycket upplysande kommentar. Men om jag inte minns fel var det inte din minnesförmånga jag ville ha information om. Men du får ett MVG.

Permalänk

Är själv i exakt samma fundering. Jag tror att Sonyn är det bästa alternativet om du också byter hårddisk. Priset är riktigt bra, och det beror ju på att den modellen är utgången. Om det finns nåt Sony center nära dig kan du åka dit och känna på FE41M som i princip är likadan.
'
Å andra sidan får man kanske mer prestanda för pengarna om man väljer Zepto, men för mig lutar det i alla fåll åt Sony, eftersom att att Vaio är Vaio och allt som hör till det.

Permalänk
Medlem

Re: SONY VAIO FE31M, Zepto, Dell

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aker

Zepto?
Hade inte hört tals om dem föräns för några dagar sen. Men de varkar ha en del prisvärda alternativ men ser att tangentborden har fått hemskt dålig kritik på nästan alla recensioner. Sen finns det ingen info alls om ljudnivån på fläktarna i dem. var sugen på den där 14.1" datorn med 8600m gt. Men det låter varmt för en så liten dator. Sen var det 6415w som verkade intressant. 6225 hade fått så dålig kritik för tangentbordet och musplattan. Men vad får man offra för ett så bra pris och hur är ljudnivån på dem? Support och returärenden? garanti?
Och vad är skillnaden mellan zeptoexperten.se och zepto.se?.
Allt verkar lite skummt med zepto.
Någon som har erfarenheter att dela med sig av dem?
Är det bra kvalitet?
För jämfört med sonyn så så den ut som ett hemmabygge.
finns det någon recension av 6024w och 6415w?

Du blandar ihop modellerna en smula.

Här hittar du mer info om garanti osv:

http://www.zepto.se/Information/Default.aspx

Här (längst ner) är en video som du kan ladda ner om företaget:

http://www.zepto.se/Information/Default.aspx?informationid=13...

Zepto är nya på marknaden, men fungerar ungefär som dell. Dom säljer enbart online än så länge. Zeptoexperten är ett företag som köper datorer av zepto till 5% rabatt. När du beställer dator hos zeptoexperten så lägger dom alltså en beställning hos zepto åt dig, kan man säga. Deras vinst ligger i den lilla prismarginalen.

Jag har själv en 6214W (föregångaren till 6224W) och har inte haft några värmeproblem alls med den. Snart kommer det dyka upp gott om recensioner av 6224W och andra znotes här på sweclockers eftersom många kommer få sina datorer från zepto nu i dagarna.

Gällande tangentbordet så är det enbart 6625WD som fått klagomål på det.

Min 6214W är väldigt tyst av sig.

Permalänk
Medlem

funderar på en f41m nu. iofs sämre grafik och processor. men har 5400rpm hdd och 248mb ram. 11000kr verkar okej för det. tycker dock att skärmen var lite stor

Permalänk

Då du dissar MacBooken så skulle jag köra på en Sony, fast byt disk. Dock känns Sony dyra.

Zepto tycker jag som du är "udda". De borde hyra in en varumärkeskonsult för de skickar skumma signaler.

Permalänk
Medlem

Jag är också intresserad av Sony's FE31M, det måste väl ändå finnas någon här på forumet som har en sådan.

Vore mycket uppskattat att få lite info om ljudnivå, batteritid, skärmkvalitet och liknande.

För att inte tala om hur bra det vore att få reda på hur BF2 flyter i native upplösning

Permalänk
Medlem

Japp jag har en sådan, enormt tyst dator. köpte min FE31M för 9537, kunde byta minnena gratis till 667mhz 2 gig. Resultat= Snabbare dator än FE41M, till ett mycket billigare pris.
Hdn har jag inte bytt ännu... får se om jag orkar bry mig

Nu till skärmen, OTROLIGT bra! dubbla lampor gör sin rättvisa, hög betraktningsvinkel, fina färger. Helnöjd, Hp Dell, acer, släng er i väggen. Sony regerar där. Sedan har dom 100% pixel fel garanti. Glöm inte det. Alltså inga lysande pixlar får finnas. Hp dell och acer, är inte lika bra där.

Spelar wow i max upplösning i window mode, nada lagg. 30fps. 53 som max.
batteritiden ligger på runt 2,5 timme lite snålt men det räcker för en film.
Väldigt tyst dator, dock det vanliga inga backup skivor.

orkar inte skriva mer, fråga om det är något

Citat:

Ursprungligen inskrivet av span
Jag är också intresserad av Sony's FE31M, det måste väl ändå finnas någon här på forumet som har en sådan.

Vore mycket uppskattat att få lite info om ljudnivå, batteritid, skärmkvalitet och liknande.

För att inte tala om hur bra det vore att få reda på hur BF2 flyter i native upplösning

Visa signatur

-----------------------------------
Säljare, JMEdata.se
-----------------------------------

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ovdimus
bla bla massa skryt om sony vaio

Håller med om det han säger, datorn är tyst, snygg, sval, har en riktigt grym skärm. Att sedan batteritiden inte är så jättelång beror ju lite på att skärmen är så ljusstark o fin, sänker man den lite vara batteriet längre.

Har en FE21M (föregångaren till FE31M) har haft den i ca 1,5 år, och jag har släpat runt på den en hel del, haft den med mig när jag rest i bilen. Kan bara hålla med om att kvaliten är superb.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...