Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Löjligt, tror du svenska grisar, kossor, kycklingar och får har det bättre?

Lätt och klaga på andra när man inte vet vad som pågår i ens egen bakgård.

Ja, svenska grisar kossor osv, behandlas med allra största sannorlikhet bättre än så där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Ja, svenska grisar kossor osv, behandlas med allra största sannorlikhet bättre än så där

Jag kan garantera dig att torsken och laxen som odlas i Norge (kanske även Sverige) har det mycket värre än delfinerna i den filmen.

Permalänk
Avstängd

Jag skiter i att japaner äter delfin, men slakten får dom fan fixa lite humanare..

När jag såg fimklippet så undrade jag om kina har lust med att testa atombomb över ett visst land, fast det skulle vara för humant mot dom..

Men skulle dom servera japanare på pizzerian skulle jag nog bli stamkund, fet och glad.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Jag skiter i att japaner äter delfin, men slakten får dom fan fixa lite humanare..

När jag såg fimklippet så undrade jag om kina har lust med att testa atombomb över ett visst land, fast det skulle vara för humant mot dom..

Men skulle dom servera japanare på pizzerian skulle jag nog bli stamkund, fet och glad.

Det är inte bara för att jag är japanfetishist som jag säger att du är dum i huvudet.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem

Iofs så var dom här "avrättningsmetoderna" mycket mer smärtfulla än vad som föregår häromkring (här kör man en bultpistol in i huvudet på dem, så de dör direkt). Men å andra sidan så lever ju djuren i fångenskap under mycket värre tillstånd. Så visst, det är synd om delfiner. Men detta är världen vi lever i, och ska ni börja bekämpa djurplågeri ska ni nog börja lite närmare hemmet.

PS. Jag är ingen japanfetischist förövrigt. Lutar snarare åt motsatsen. Men detta är liksom inget nytt. Såhär behandlas djur.

Citat:

The killing of the animals used to be done by slitting their throats which resulted in a long and painful death for the dolphin, but the Japanese government banned this method and now dolphins may officially only be killed by driving a metal pin into the neck of the dolphin, which causes them to die within seconds.

http://en.wikipedia.org/wiki/Dolphin_drive_hunting#_note-4

http://www.ens-newswire.com/ens/oct2005/2005-10-07-06.asp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
PS. Jag är ingen japanfetischist förövrigt. Lutar snarare åt motsatsen. Men detta är liksom inget nytt. Såhär behandlas djur.

You don't say? *looks at sign*

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
You don't say? *looks at sign*

Det är inget jag håller hemligt.

Permalänk
Avstängd

"Om nu inte diverse djur vore till för att äta, varför är det då en massa kött på dom?"
Klart som fanken att alla djur som med glädje kan ätas skall ätas..

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

bara jag som skulle vilja testa människo kött?

EDIT: flera hundra tusen kanibaler runt i världen kan inte ha fel!:)

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf

Du svarade på din fråga i och med editen.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

menade juh ni i forumet juh

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf

Smaka, gärna. Men jag tror inte precis det är gott.
Föreställer mig någon besk smak... :s

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Extremt etiskt fel att död delfiner anser jag.

Japaner, Kineser, och asiater är sjukt folkslag Det ser man bara på deras smak inom Erotik och annat.

Permalänk
Medlem

Fast asiater är mycket värre än kineser och japaner imo.

Visa signatur

Permalänk

Re: Delfinkött - var köpa?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Hejsan.

En liten annorlunda fråga från mig, japsarna butchar ju delfiner. Jag vill smaka. Men vart i helvete köper man delfin? Är grymt tacksam för all hjälp. Alltid kul att smaka nytt.

Mvh

/Henrik Jönsson

Javisst butchar dom delfiner, jag skulle då inte vilja bidra till mer av delfinslakt om den går till på det här sättet.

*är du känslig så titta inte
http://www.thorlinks.com/mediaview/2877/Dolphin_Massacre_In_J...

**Edit någon hade visst redan postat länken.

Visa signatur

En sån där datamaskin är det jag har.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Delfinkött - var köpa?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Battlefield
Javisst butchar dom delfiner, jag skulle då inte vilja bidra till mer av delfinslakt om den går till på det här sättet.

*är du känslig så titta inte
http://www.thorlinks.com/mediaview/2877/Dolphin_Massacre_In_J...

Den går ju inte till på det sättet längre!

Suck.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
För min del handlar det mycket om att man bör undvika att äta vildfångade djur. Om det äts för mycket vildfångade djur så kollapsar för eller senare beståndet, finns hur många exempel som helst, t.ex. sköldpaddor, torsk i västerhavet.
När man äter gris,nöt, får t.ex. så är det odlade djur som det finns massor av och man äventyrar inte något djurs fortlevnad. Vilda djur är en för viktigt genetisk resurs för att äta upp.

Och beståendet av vilda djurarter måste regleras, vilket innebär att de ändå måste dödas. Angående delfiner så vet jag inte om det finns för många sådana i japan, men om så är fallet så måste några dödas och varför då inte äta upp dem?

Så vilda djur är det absolut bästa man kan äta om man nu måste äta kött och vill värna om djuren. Att slaktmetoderna framför allt i vissa länder är råa, så får man jämföra det med slaktmetoderna av tama djur i dessa länder, dessutom lägga till allt djurplågeri som pågår innan.
Jag själv är en hycklare och bara äter djur som jag inte bryr mig så mycket om, jag har dock flera gånger själv dödat djur som jag sedan har ätit. Orsaken till att jag inte lika mycket brydde mig om dem, var att beståendet av dem ändå var för stort.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Det är lite humoristiskt det här med att folk säget "Jag är hungrig, måste äta". Alla borde påminna sig om att ingen levande varelse är värd mer än någon annan. Överlägsen på ett intelligent plan, är en annan femma. Ödmjukhet är något vi saknar, speciellt för andra varelser.
Jag vet inte om vad man ska säga om det, vi har den största intelligensen men beter oss som de största svinen. Olyckligt, men dessvärre sant.

Det gör ont att se hur våra egna boskap behandlas, de behandlas inte bra, men bättre än på många andra ställen. Fast, jämföra våra sviniga metoder mot de japanska sviniga metoderna är kanske inte rätt väg att gå, det är bara att skjuta problemet åt sidan.

Vi är människor allihop, och köttätare de flesta utav oss. Vi borde visa mer vördnad åt de djur som dukar under för oss. Kanske är det dags att använda oss av samvetet för att skapa en bättre tillvaro för alla varelser.

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guru Meditation
Skulle aldrig köpa delfinkött. Anledningen ser ni här:
http://www.glumbert.com/media/dolphin

Aahhh jag som åt frukost!!!

Oh well, tillbaka till pytten...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa

Japaner, Kineser, och asiater är sjukt folkslag Det ser man bara på deras smak inom Erotik och annat.

Seså, dra inte alla som bor där över en kam nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa

Vad är det som säger att de är sjuka? Det kan väl lika gärna vi vara som äter älgar eller inuiter som äter sälar och således är sjuka eller därför att vi inte äter delfiner?

Hur som helst kan jag tänka mig att äta delfin, precis som alla andra vilda djur som exempelvis älg. Däremot är jag emot att äta hund och katt, eftersom de är mer självklara sällskapsdjur. Häst, däremot, kan man diskutera om det är etiskt rätt att äta, och det är egentligen ett större problem än delfiner, med tanke på att hästar är ett slags sällskapsdjur.

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
De är intelligenta djur som ska lämnas i fred.

Sen när började delfinerna göra egna verktyg för att bygga saker med?

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Sen när började delfinerna göra egna verktyg för att bygga saker med?

Bind händerna längs sidan om bind ihop fötterna. Skulle vilja se dig ens öppna ett kuvert nu.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så vi ska äta djur som vi använder som sällskapsdjur men inte andra djur som inte är till nytta för oss? Verkar inte gå ihop för mig, men Om jag ska vara ärlig skulle Jag känna mig bättre om människor på något sätt helt enkelt samlevde med djuren åtminstånde lite mer, för att för närvarande är det otroligt många djur som slaktas och vi har i de flesta utvecklade länder överflöd av mat helt enkelt.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Löjligt, tror du svenska grisar, kossor, kycklingar och får har det bättre?

Lätt och klaga på andra när man inte vet vad som pågår i ens egen bakgård.

I helvette att det har det rätt mycket bättre!! Vi i har ju de lyckligaste grisarna i världen, och jag skulle ta en bult genom hjärnan vilket dag som helst om alternativet var japanernas metoder. För övrigt så är ditt argument ruttet i grunden. Du menar att något är ok så länge det finns något annat som är lika illa eller värre?

EDIT:
Min egen moraliska kod är att det är generellt sätt är fel att äta djur, men mer ok om man odlar dem vs. fångar i det vilda, förutsatt att de "odlade" djuren har det bra. Jag är hellre en lycklig gris i något år, än ingen gris alls. Naturligvis skulle jag föredra ingen gris alls om jag som gris visste vad som väntade, men det finns ju absolut ingenting som pekar på att de gör det.

Sen känns det inte vettigt att jämnställa torsk med delfiner. Då skulle vi kunna jämställa torsk med sill, sill med småspigg, småspigg med räkor, räkor med krill, krill med plankton till absurdum. Gör man bara stegen tillräckligt små skulle tillslut få fram att en Delfin inte var "värd" mer än ett växtplankton. Jag själv skulle nog sätta graden av självmedvetenhet som någon form av mått för en organisms värde (i min subjektiva värld, men jag tror att många delar min uppfattning). En delfin är garanterat mycket mer självmedveten än torsken, tom. lika mycket eller mer än chimpansen, och garanterat mer så än en utvecklingstörd människa.

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Citat:

Det är inte bara för att jag är japanfetishist som jag säger att du är dum i huvudet.

Jo.

"japan (Y)(Y)(Y) ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^"

Eftersom du är så anti allt som normalt folk använder så kan jag informera dig om att "(Y)" är en tummen upp i msn.

Permalänk
Hedersmedlem

Japaner är fan inte kloka.

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Jo.

"japan (Y)(Y)(Y) ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^"

Eftersom du är så anti allt som normalt folk använder så kan jag informera dig om att "(Y)" är en tummen upp i msn.

Jag vet att det är det. Sätter en femma på att jag är mer MSN-guru än vad du är, for what it's worth.

Visa signatur

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Bind händerna längs sidan om bind ihop fötterna. Skulle vilja se dig ens öppna ett kuvert nu.

Då får vi väl tacka god almighty att vi står högre i kedjan och är begåvade med händer och fötter, som vi med hjälp av har lärt oss att skapa verktyg för att bygga saker.
Delfiner må vara söta och gulliga och allt möjligt lull lull. Men intelligent liv är att gå för långt.

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Då får vi väl tacka god almighty att vi står högre i kedjan och är begåvade med händer och fötter, som vi med hjälp av har lärt oss att skapa verktyg för att bygga saker.
Delfiner må vara söta och gulliga och allt möjligt lull lull. Men intelligent liv är att gå för långt.

Jag har inte uttalat mig om deras intelligens, och tänker inte göra det. Men ditt argument håller inte.

Visa signatur