Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Bind händerna längs sidan om bind ihop fötterna. Skulle vilja se dig ens öppna ett kuvert nu.

Vad har det med saken att göra? Vi är intelligenta, det är inte delfiner. Vi har skapat kultur, vetenskap, matematik, det har inte delfinerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Vad har det med saken att göra? Vi är intelligenta, det är inte delfiner. Vi har skapat kultur, vetenskap, matematik, det har inte delfinerna.

"Dolphins are considered to be amongst the most intelligent of animals and their often friendly appearance and seemingly playful attitude have made them popular in human culture."
//The all-knowing Wikipedia

Sen att vi ligger långt över alla andra djur är en annan sak.
Har dock för mig att jag läst någonstans att sett till hjärnans storlek så är delfiner mer intelligenta än människor. Har dock ingen källa till det.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

"Dolphins are considered to be amongst the most intelligent of animals and their often friendly appearance and seemingly playful attitude have made them popular in human culture."
//The all-knowing Wikipedia

Sen att vi ligger långt över alla andra djur är en annan sak.
Har dock för mig att jag läst någonstans att sett till hjärnans storlek så är delfiner mer intelligenta än människor. Har dock ingen källa till det.

"Dolphins are considered" är en högst subjektiv åsikt. Jag anser inte att delfiner är intelligenta. De är MER intelligenta än andra djur, men det betyder inte att de är intelligenta.

Permalänk
Medlem
Citat:

"Dolphins are considered" är en högst subjektiv åsikt. Jag anser inte att delfiner är intelligenta. De är MER intelligenta än andra djur, men det betyder inte att de är intelligenta.

Det är just det det står i texten jag citerade, jag tror du var lite väl snabb med att svara där och inte riktigt hann förstå mitt inlägg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
Ja, svenska grisar kossor osv, behandlas med allra största sannorlikhet bättre än så där

http://www.drinfo.se/djurtransporter-slakt.htm

Knappast.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
http://www.drinfo.se/djurtransporter-slakt.htm

Knappast.

exakt, såg någon klipp där hönor avlivades och plockades på fjädrarna.

Dom sätts fast i fötterna med krokar, körs genom en maskin där dom "nackas" typ huvet avlägsnas mellan två roterande knivar, har dom tur så böjer dom inte upp huvet när dom kommer till den högdjuda maskinen och dör när huvet slits av... lär inte vara skönt att åka in i maskinen som plockar av fjädrarna på ett par sec medans man lever.

Ska nog inte skriva vad dom gör med kycklingar som födds som tuppar, för tuppar ger inga ägg så dom är värda mindre.. tänk er en sådan där gullig gul liten varelse

Hur som helst, dom plågas inte medvetet för att få mer smak

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

off topic, varför är dom gula när dom föds?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför inte?

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför inte?

Dem kunde ju vara gröna

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Därför de är söta då.

Permalänk
Avstängd

Tänka vad fel man kan skriva, kycklingar som födds som tuppar

Blir tuppar ska det nog vara.

Men jag vet att slakterier och hanteringen av slakt "offer" förskönas en del så folk inte blir äcklade och blir vegetarianer... inte bra att förlora kunder.

Min syster fick för sig att bli vegetarian efter en skolbesök på slakteri

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför inte?

1 För att det är en väldigt dålig kamouflagefärg.
2 För att dom inte håller kvar färgen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är just det det står i texten jag citerade, jag tror du var lite väl snabb med att svara där och inte riktigt hann förstå mitt inlägg.

Nej, du skrev att det är en annan sak att vi ligger före deras intelligens. Det är det inte, det hör ju till ämnet. Människor är intelligenta, delfiner är det inte. De är MER intelligenta än råttor kanske, men de är fortfarande inte intelligenta.

Angående vegetarianism(sp?) så är jag fullt medveten om att djuren behandlas som skit i många slakterier runtom i världen. Men bara för att jag slutar äta gris betyder inte det att grisarna får det bättre, anser jag då. Dessutom är ju fläsk så jävla gott!

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, du skrev att det är en annan sak att vi ligger före deras intelligens. Det är det inte, det hör ju till ämnet. Människor är intelligenta, delfiner är det inte. De är MER intelligenta än råttor kanske, men de är fortfarande inte intelligenta.

Nej, det ändrar inte att delfiner är, av vad jag hört iaf, väldigt intelligenta djur. Har också hört att vi kan relatera till många av deras beteendemönster.
Men jag vet, som du ser, inte så mycket om delfiner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

1 För att det är en väldigt dålig kamouflagefärg.
2 För att dom inte håller kvar färgen.

Allting i naturen är inte logisk

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Jag har inte uttalat mig om deras intelligens, och tänker inte göra det. Men ditt argument håller inte.

Mitt argument baseras på definitionen; vad är intelligent liv. Denna definition är väl fastställd och därmed är mitt argument vattentätt!

vattentätt, delfiner. hihi

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem
Citat:

Allting i naturen är inte logisk

Evolution. En så stor sak som färgen när de föds kommer nog inte slumpmässigt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Evolution. En så stor sak som färgen när de föds kommer nog inte slumpmässigt.

Återigen, allt i naturen är inte helt logiskt.

Men just i det här fallet så kan det vara till deras hjälp om alla har samma färg, då kan den enskilda kycklingen inte urskiljas från mängden och det blir svårt för ett rovdjur att ta den.

Tex zebror, inte är de bra kamouflerade mot omgivningen i savannen, medan de i grupen har ett skydd av sin färgsättning.

Permalänk

Visa signatur

Ge oss tillbaka det ni tog från oss, ÖÄ
Edit: Ja, nu vare tillbaka. Vilken lycka!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Riskokaren
http://img240.imageshack.us/img240/6024/delfinmp5.jpg

Makalöst vad efterbliven den ser ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Makalöst vad efterbliven den ser ut.

GAME SET and MATCH

haha

Permalänk
Medlem

Saken är att, argumentet med att vi kan äta vad som helst så länge den är mindre intelligent än oss håller tyvärr inte, vare sig man försöker så gott för att försvara köttätande eller ej.

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, det ändrar inte att delfiner är, av vad jag hört iaf, väldigt intelligenta djur. Har också hört att vi kan relatera till många av deras beteendemönster.
Men jag vet, som du ser, inte så mycket om delfiner.

Om delfiner inte är intelligenta så är de inte? De är mer intelligenta än vad krokodiler och råttor är, men de är fortfarante inte intelligenta.

Permalänk
Medlem

Herregud.

Delfiner är inte intelligenta, de är helt enkelt mindre dumma än andra djur och verkar därför smarta.
Att vi sen tillskriver dem mänskliga egenskaper (tex intelligens) är bara för att vi tycker de är så söta och vill särsklija dem från andra djur.

Permalänk
Medlem

Somliga behöver klargöra sig på definitionen av intelligens, de flesta djur är intelligenta. För att vara dum krävs intelligens.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Somliga behöver klargöra sig på definitionen av intelligens, de flesta djur är intelligenta. För att vara dum krävs intelligens.

Vi är intelligenta, djur är, i olika grad, dumma.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi är intelligenta, djur är, i olika grad, dumma.

Jag tänker inte ens försöka svara på det där. Jag föreslår att du kollar mitt senaste inlägg.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag tänker inte ens försöka svara på det där. Jag föreslår att du kollar mitt senaste inlägg.

Att skriva ett inlägg är att svara... ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Att skriva ett inlägg är att svara... ^^

Inte nödvändigtvis.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat: