Permalänk
Vila i frid

Det visar ju sig här att alla människor inte heller är intelligent liv

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk

Komisk diskussion vi har här då ^^
Nog för att det är lite smådumt mot djuren att föda upp dem bara för att döda dem, men vadå, varför inte äta självdöda delfiner?

*drömmer om en dag då vi kan skapa levande kött utan intelligens*

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person

*drömmer om en dag då vi kan skapa levande kött utan intelligens*

Var inte forskarna på väg att lyckas genom diverse fifflande odla fram kött? Men problemet var att eftersom inget djur har avänt musklerna så blev köttet helt förslappat. Så nu skulle dom utsätta det för tryck och de dagliga ansträngningar det ska utsättas för.

Visa signatur

Assumption is the brother of all fuckups

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bijan
Var inte forskarna på väg att lyckas genom diverse fifflande odla fram kött? Men problemet var att eftersom inget djur har avänt musklerna så blev köttet helt förslappat. Så nu skulle dom utsätta det för tryck och de dagliga ansträngningar det ska utsättas för.

Där ser man Ungefär som ikea-manicken där de testade och ansträngde en stol i några år för att visa dess tålighet

På tal om ämnet igen; hur många här äter inte kräfter/krabor/hummer egentligen?

Kokas inte de levande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Där ser man Ungefär som ikea-manicken där de testade och ansträngde en stol i några år för att visa dess tålighet

På tal om ämnet igen; hur många här äter inte kräfter/krabor/hummer egentligen?

Kokas inte de levande?

Inte alltid. Vet dock inte hur man dödar dom annars, gissar på att dom får självdö av syrebrist eller nått.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trojan1313
Inte alltid. Vet dock inte hur man dödar dom annars, gissar på att dom får självdö av syrebrist eller nått.

Fint folk dom däringa gulingarna....

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad jag hittar så ska hummer och kräfta kokas levande (de ber en att verkligen kontrollera att de lever innan man kokar dem). Krabba hittade jag dock inget speciellt om...

Permalänk
Medlem

Apspektakel:
Välkommen till Sweclockers. Lite mer av sånt där så kan du säkerligen få dig själv avstängd.
Sweclockers is not an FRM.nu

Citat:

Vad jag hittar så ska hummer och kräfta kokas levande (de ber en att verkligen kontrollera att de lever innan man kokar dem). Krabba hittade jag dock inget speciellt om...

Gah, nm, snubblade i mina egna tankar. Jag tänkte på att dom är döda när man köper dom, men då är dom ju redan kokta.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Apspektakel:
Välkommen till Sweclockers. Lite mer av sånt där så kan du säkerligen få dig själv avstängd.
Sweclockers is not an FRM.nu

Hade inte varit första gången lololololol.

Permalänk
Medlem
Citat:

Gah, nm, snubblade i mina egna tankar. Jag tänkte på att dom är döda när man köper dom, men då är dom ju redan kokta.

Jag tänkte också på dem först, men sen slog det mig

Permalänk
Medlem

Det beror på hur man skall tillaga skaldjuren. Man ugnsbakar inte hummer levande t.ex.

Att det är viktigt att gästen hänger med in i köket för att kolla om skaldjur och fisk kokas levande är att man inte vill bli serverad ofärsk seafood.

Vad heter "skölpaddorna" som serveras i kina? Som ni ser citattecken, det är inga sköldpaddor men ser ut som det. God i den asiatiska fondue grytan iaf!

EDIT: efter lite wiki så är det en sköldpadda med mjukskal: Trionychidae och uttalas Shui yu om du ska köpa en i kina

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-Unit
Det beror på hur man skall tillaga skaldjuren. Man ugnsbakar inte hummer levande t.ex.

Att det är viktigt att gästen hänger med in i köket för att kolla om skaldjur och fisk kokas levande är att man inte vill bli serverad ofärsk seafood.

Vad heter "skölpaddorna" som serveras i kina? Som ni ser citattecken, det är inga sköldpaddor men ser ut som det. God i den asiatiska fondue grytan iaf!

EDIT: efter lite wiki så är det en sköldpadda med mjukskal: Trionychidae och uttalas Shui yu om du ska köpa en i kina

Joj jag vet, men tycker ändå det är intressant att många glömmer att det kokas djur levande här när de klagar på andra.

Permalänk
Medlem

Ingen som har fått tag på Delfin? Jag läste tråden och blev riktigt sugen på att grilla Delfin. det måste ju bara bli bra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Makalöst vad efterbliven den ser ut.

Haha, humor!

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk

De äter delfin även i usa, det var med i ett inslag av packat och klart för nån vecka sen. Dock nämdes det inget om hur de slaktades.

Visa signatur

Lian Li PC75B_ASUS P4GPL-X_Intel P4c Northwood 3.2Ghz_Kingston KHX4000LLK2/2G_PowerColor X1800XT 512MB_ASUS DVD-E616P2 + Plextor Plexwriter Premium_WD Raptor 74GBx2 + Raptor 36GB + Seagate 7200.7 200GB sata + 7200.8 400GB sata_LG N2200P 22" CRT_Speed-Link Ultra Flat Metal Keyb_Razer Diamondback Magma| "Assumption is the mother of all fuckups."

Permalänk

Förstår inte varför man vill äta delfin, kanske är så att det är extraordinärt gott men jag tvivlar. Vad är det för fel på en hederlig oxfilé? Och vill man nu ha något från havet tippar jag att färsk tonfisk är rätt likt delfin. Något som jag dock tycker vore tufft att äta är val, men jag skulle aldrig göra det pga metoderna dom fångas med.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem

Ja en tonfisk som dras upp i ett nät där han får ligga med 1000 andra fiskar och sakta dö av syrebrist, det är så mycket bättre...

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk

Det sa jag väl aldrig något om? Försökte bara ge förslag på något jag tror liknar delfinkött och då blev det tonfisk. Men nåväl om du ska dra upp sånt kan jag väl ändå erkänna att jag faktiskt tycker det är bättre att äta tonfisk, för jag tror inte att en tonfisk kan känna rädsla och lida när den fångas på samma sätt som en delfin. Och delfiner fångas och dödas nog inte heller på ett så trevligt sätt ska du se. Sen är delfiner flockdjur som lever i par, så det stör givetvis flocken och skapar lidande i den om man börjar rycka bort medlemmar. Så ja, jag äter mycket hellre en tonfisk än en delfin.

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gammarayburst
Förstår inte varför man vill äta delfin, kanske är så att det är extraordinärt gott men jag tvivlar. Vad är det för fel på en hederlig oxfilé? Och vill man nu ha något från havet tippar jag att färsk tonfisk är rätt likt delfin. Något som jag dock tycker vore tufft att äta är val, men jag skulle aldrig göra det pga metoderna dom fångas med.

Tonfisk och delfin ligger rätt långt ifrån varandra rent evolutionärt sett, så jag tvivlar.

Cloudstone:
Torsken och laxen var väl hotade dom med?

EDIT: Okej, inte torsken iaf.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Det funkar ju prima att äta älg och rådjur, då man har strikta regler för jakten på dessa.

Detsamma med valar.
Så egentligen är det väl bättre att jaga fria djur (inom rimliga gränser så att beståndet inte skadas av det) istället för att avla fram djur i dåliga förhållanden?

Älg-beståndet har minskat drastikst i södra Sverige. Torsk finns nästan inte längre i vettig storlek här hemma (Kattegatt). Lax minskar för varje år som går.

Vill du ha flera exempel på vilda djur vars bestånd inte klarar av en ökad beskattning av människor?

Permalänk
Medlem

Nu orkade jag inte läsa hela tråden, utan kom bara till slutet av första sidan.. men iallafall, jag ser inte vad problemet med att äta delfiner är... tycker inte den där filmsnutten om slakteriet i japan var mycket värre än annat jag sett. Såg t.ex. en film en gång i ett slakteri där dom slaktade kor (ingen aning vilket land dock) där kor kördes in i en maskin där halva sidan på dom skalades av och sedan slängdes ut för att gå omkring (iallafall försöka) tills de förblödde. Typ alla kor kunde ju knappt gå så istället så splattrade dom runt på det skitiga golvet på sina sår och skrek i smärta.

Jag skrattade lite lätt åt de fjantiga kommentarerna till den där filmsnutten om delfinera. De klagar mycket på japan för det där, medan de inte har någon aning om vad som försigår i resten av världen. Kändes mer som delfin-älskare försökte få lite sympati för delfinerna och att de slaktas på det mest brutala sätt som finns, men jag har sätt så mycket mycket värre...

Iallafall, jag är emot att djur ska behöva lida, men filmer som det där kommer inte få mig att sluta äta kött. De flesta djur (vilda, som äter kött) skulle inte tveka att äta mig om de fick chansen. så varför ska jag tveka att äta dom?

Såg en dokumentär för länge sedan om delfiner. De är faktsikt inte så oskyldiga dom heller. En flock delfiner mötte på en ensam hammar haj, och bara för att så peckade dom ut ögonen på den och stack därifrån, även fast den inte gjorde något hot mot dom då de var i en flock och den var själv.

Flama mig gärna Jag kommer aldrig bli vegan eller vegetarian ändå.

Permalänk
Medlem

Jag har mina tvivel på det där med hajen och delfinerna....

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har mina tvivel på det där med hajen och delfinerna....

Vadå, för att delfinerna inte är så snälla och gulliga du tror att dom är?

Permalänk
Avstängd

Delfiner har tränats för att anfalla hajar som kommer nära badare, så det låter inte så konstigt.

Hajar och delfiner är ju trots allt väldigt lika varandra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Vadå, för att delfinerna inte är så snälla och gulliga du tror att dom är?

Snarare för att det verkar rätt onödigt. Dom får ju inte ut någonting av det.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Nu orkade jag inte läsa hela tråden, utan kom bara till slutet av första sidan.. men iallafall, jag ser inte vad problemet med att äta delfiner är... tycker inte den där filmsnutten om slakteriet i japan var mycket värre än annat jag sett. Såg t.ex. en film en gång i ett slakteri där dom slaktade kor (ingen aning vilket land dock) där kor kördes in i en maskin där halva sidan på dom skalades av och sedan slängdes ut för att gå omkring (iallafall försöka) tills de förblödde. Typ alla kor kunde ju knappt gå så istället så splattrade dom runt på det skitiga golvet på sina sår och skrek i smärta.

Jag skrattade lite lätt åt de fjantiga kommentarerna till den där filmsnutten om delfinera. De klagar mycket på japan för det där, medan de inte har någon aning om vad som försigår i resten av världen. Kändes mer som delfin-älskare försökte få lite sympati för delfinerna och att de slaktas på det mest brutala sätt som finns, men jag har sätt så mycket mycket värre...

Iallafall, jag är emot att djur ska behöva lida, men filmer som det där kommer inte få mig att sluta äta kött. De flesta djur (vilda, som äter kött) skulle inte tveka att äta mig om de fick chansen. så varför ska jag tveka att äta dom?

Såg en dokumentär för länge sedan om delfiner. De är faktsikt inte så oskyldiga dom heller. En flock delfiner mötte på en ensam hammar haj, och bara för att så peckade dom ut ögonen på den och stack därifrån, även fast den inte gjorde något hot mot dom då de var i en flock och den var själv.

Flama mig gärna Jag kommer aldrig bli vegan eller vegetarian ändå.

Vilka jävla sadistdelfiner! Aja i alla fall jag har följt tråden och även om den blev mycket av en moralisk diskussion tror jag att jag dragit en slutsats. Den är att ska man ha delfinkött får man nog ta och köpa valkött från japan, delfinerna är väl trots allt en sorts val? Köttet säljs ju som valkött osv.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Vilka jävla sadistdelfiner! Aja i alla fall jag har följt tråden och även om den blev mycket av en moralisk diskussion tror jag att jag dragit en slutsats. Den är att ska man ha delfinkött får man nog ta och köpa valkött från japan, delfinerna är väl trots allt en sorts val? Köttet säljs ju som valkött osv.

Japp, delfiner räknas som valar.
De kommer mig veterligen även från samma "landdäggdjursanfader"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunde
Älg-beståndet har minskat drastikst i södra Sverige. Torsk finns nästan inte längre i vettig storlek här hemma (Kattegatt). Lax minskar för varje år som går.

Vill du ha flera exempel på vilda djur vars bestånd inte klarar av en ökad beskattning av människor?

Torksen kan du knappast dra upp här då fiskarna i det närmaste våldtog dem och restriktionerna först kom när de blev utrotningshotade.

Vad beträffar lax så odlas de i många ställen där de dessutom även "slängs" tillbaka i vissa vatten.

Angående älgarna, menar du att beståndet har minskat pga av jakt eller andra orsaker? (Typ dåligt med mat, trafikolyckor, konkurrans av andra djurarter etc etc)

Permalänk
Medlem
Citat:

Snarare för att det verkar rätt onödigt. Dom får ju inte ut någonting av det.

Delfiner har ju även sex ibland för njutningens skull, något de inte heller får ut något av. Men likt fan gör de det.