Permalänk
Medlem

finns just nu endast en tjej på infocare som är insatt. dom har tydligen en massa samtal om medison och hon är den som får reda ut allt, kanske därför det är lång kö?

Permalänk
Medlem

Saxat ifrån IDG

"Jag har precis pratat med En ansvarig på InfoCare i Vaxjo/Sverige. Det är inte det nummer som står på sidan man ska vända sig till utan 077-670 03 03 man når dom på.

Datorn skickas från England."

Permalänk
Medlem

Men allvarligt talat! Bara för att de har ett serviceavtal med infocare så BLIR DE JU INTE LEGITIMA bara för det? Blew.se hade ju anlitat ett callcenter för att ta hand om deras support. Folk som ringde till callcentret och frågade om de samarbetade med blew.se fick naturligtvis veta att visst, så var det. Detta är ju bara falsk trygghet.

Kollade lite whois och sådant. medioncelebrity är registrerat med en hotmail-adress och telefonnumret angivet går till någon 'Jana Kejmar' i Malmö som dessutom har ett flertal mobilnummer registrerade på sig. Luktar illa lång väg...

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Inaktiv

Vad krävs för att ni ska tro på att det är ett riktigt företag då?...

Permalänk
Medlem

Att någon har fått sin dator levererad

Permalänk
Medlem

Jag köper en dirre skiter i om det är en bluff 1050kr hit och dit inte så möe :

Visa signatur

Game: Ryzen 9 9900X, 32Gb DDR5, EVGA GeForce GTX 1080 Ti 11GB SC2 Hybrid Gaming
HTPC: Ryzen 5 5600X, 16Gb DDR4, GTX 1050 Ti 4GB
NAS1: Ryzen 5 4600G , 16Gb DDR4, 464TiB
NAS2: A10-7860K, 16Gb DDR3, 381TiB

Permalänk
Medlem

Luktar fishy som fan imo. Hoppas ni som beställt får era datorer men något säger mej att om "one-laptop-per-child"-projektet inte kunde leverera en dator för under $200 trots att många stora aktörer var inblandade så tror jag inte att detta företaget kan det heller. Dessutom är jag nästan hundra på att jag hade läst om det på theinq.net om detta faktiskt var ett seriöst företag.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Ganska kul att det står "Joker" på skärmen i bilden... http://www.infocare.se/fullstory.aspx?m=63&amid=217

Permalänk
Medlem

Ang: http://www.jnytt.se/Read__9562.aspx ,

Ingen i Jönköping som känner till den här Robert Klanjac , Sverigechef på Medison.

Eniro eller hitta.se vill inte visa några nummer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peal
Ganska kul att det står "Joker" på skärmen i bilden... http://www.infocare.se/fullstory.aspx?m=63&amid=217

Varför är det kul? InfoCare är definitivt ingen "Joker"

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Den där Valdi Ivancic är ju faktiskt skriven på den adress som internet adressen är registrerad på... det är ju dessutom bostadsrätter det handlar om så inte bara en 1:a på 20kvm där 20 snubbar är registrerade. Dock är det ju lite underligt eftersom som jag hajjat det så bor killen, enligt han själv, i brasilien.

Vad som dock är lite oroande i mina ögon är mobilen han uppgivit som går till en kille som bor i en liten lägenhet men billig hyra och heter något som inte associeras alls med medison, lite underligt eftersom Valdi Ivancic har sin mobil registrerad på eniro.

Stora flashiga annonser imponerar inte på mig efter blew och nu senast e-outlet, detta är dock lite annorlunda eftersom Valdi Ivancic är en seriös kille utan massa anmärkningar och konkurser och dessutom haft framgångar med andra produkter, dessutom framträder han med sitt namn i media.

Hoppas ni som beställt får era datorer, för så kan jag med beställa. Har redan en amilio 1546 men den är ju perfekt för tjejen att lira wow på då hon ändå inte bryr sig mycket om grafikinställningar.

Visa signatur

The only bad thing about living outside the law, is that you no longer have it`s protection..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Melvin
...detta är dock lite annorlunda eftersom Valdi Ivancic är en seriös kille utan massa anmärkningar och konkurser och dessutom haft framgångar med andra produkter, dessutom framträder han med sitt namn i media.

Vilka andra produkter och framgångar har han i bagaget?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Melvin

Hoppas ni som beställt får era datorer, för så kan jag med beställa. Har redan en amilio 1546 men den är ju perfekt för tjejen att lira wow på då hon ändå inte bryr sig mycket om grafikinställningar.

Jag har precis samma tanke, väntar på de andra först!

Tror dock inte denna billiga klarar wow utan att uppgradera ram, sen är det tveksamt om grafikkretsen klarar det heller.

Men för en 400 får man ju 1gb mer minne..

Permalänk
Medlem

Skickade ett mail till info@medisoncelebrity.com och frågade om deras kommande modeller, som enligt hemsidan ska presenteras nästa månad.

De svarade ganska snabbt, man kan tänka sig att de har mycket att göra idag:

"Nu till din fråga:
Ja, vi kommer inom kort att komma ut med minst 2 nya modeller. Den första kommer
ligga runt 10,000 SEK och vara ett kraftpaket för både professionella ritprogram
och spel m.m. Vår tredje laptop lanserar vi i höst och är en exlusiv laptop
(begränsat antal) där priset kommer börja på ca 100,000 SEK.

Om Du har fler frågor är Du välkommen att svara.

Mvh
/ Medison Personal"

100,000 SEK!?!

I övrigt tror jag att jag tar och beställer en i morgon (en billig) när lönen kommit, tror inte det är bluff. Håller dock med Melvin och akke om att den där Jana Kejmar verkar lite mystisk, google hittar ingenting om honom. Däremot blundar jag för det, låtsas att det finns en rationell förklaring och lägger in en beställning.

Permalänk
Medlem

De gjorde sig ju inte mindre mystiska genom att komma på tal med laptops för 100,000 SEK. Eh, Oj.....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggah
Vilka andra produkter och framgångar har han i bagaget?

Här står lite om honom och hans tangentbord:
http://www.jnytt.se/Read__9331.aspx

Permalänk

Vilken het följesaga det här blev

Jag vet faktiskt inte vad jag ska tro, men det verkar ju onekligen seriöst då själva huvudmannen faktiskt går ut med namn och BILD i media och presenterar sina idéer, och som dessutom har haft fina framgångar tidigare.

Men jag får verkligen inte napp om hur en dator kan vara så billig. Först och främst ligger det hårdvara i datorn värde MINST 500-1000 kr, sedan skall frakt samordnas i samma pris från Brasilien till Europa och minst Skandinavien. Det hela gör mig förbryllad hur det ens kan vara möjligt.

Så Blew.se hade alltså också InfoCare som service-ställe? Kanske samma gäng bakom denna gång också Men, jag är ruskigt sugen på att beställa.. väntar man, tror ni detta supererbjudande kanske försvinner? Kanske ska skynda att lägga en order.. eller jag väntar nog på ni andra Swec-medlemmar får era.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klubban

Men för en 400 får man ju 1gb mer minne..

det är vanlig ddr så det kommer nog upp i en 600 kr. gamal teknik blir dyrare när det säljs som reservdelar

Permalänk

Lite intressant läsning från Valdi's sida. Han har en egen weblog där han dessutom har en länk "Google me". Vilket ger en hel del massa träffar med personlig bakgrund och så har han varit med i Aftonbladet också,

http://www.medison.se/weblog/valdi/index.html

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Ja snacka om att hänga ut sig själv om det är bluff...
o snacka om hur många som gjort bort sig kraftigt här på forumet om det inte är det

Permalänk
Medlem

Någon från Medison kunde ju kommit hit och diskuterat.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av whad
Någon från Medison kunde ju kommit hit och diskuterat.

Vad finns att diskutera? vad vill du ha svar på som skulle övertyga dig? (Att en person kommer in och säger "det är äkta" tror jag inte hjälper

Permalänk

Precis. Vare det är bluff eller inte visar sig snart, när de första här på Swec får, eller inte får sina datorer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_tito
Fast man betalar ju med kreditkort så kreditkorts företagen kan ju ta tillbaks pengarna om det vissar sig vara bluff?

Hos VISA måste man anmäla det i princip direkt. En månad från betalningstillfället till den dagen man anmäler är för lång tid. Det fick jag lära mig när DVDSoon.com försvann. Bankkontoret (Handelsbanken) ersatte dock ungefär 2/3 när jag skickat in fakturorna.

Permalänk
Medlem

Vi får väl hoppas på det bästa, för ifall detta är "äkta" så kommer många beställa.

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Behöver inte vara synsk för att förutse vad som kommer utspela sig här om nån/några veckor.

Om inte ens "one laptop per child" projektet kunde få ner priserna till målet $100, hur kan man tro att dom här stollarna kan göra något dylikt?

Att tidningar går ut och mer eller mindre legitimerar skojjarna är sorgligt att se.

"En ny bärbar dator för en tusenlapp låter som ett aprilskämt men lanseringen sker i juli och det handlar om äkta varor."

Vad vet jnytt om det, ingen har fått någon dator än, mig veterligen.

Förstår inte att folk tycker att tangentbords killen's namn på något sätt skulle väga upp det faktum, att det inte går att köpa en ny laptop med dom här specifikationerna för utsatt pris någonstans i hela världen. Och sverige är ett av dom mest beskattade länderna i hela världen.

Förhoppningsvis trillar myntet ner.. andra får sätta upp en tusing på blåskonto.

Permalänk
Medlem

Om det är en bluff är den välgjord i och med att snubben vart med i media osv.
Men frågan ä'r om man vågar vänta och se om folket får sina datorer, då kanske dom slutar säljas? Det kan vara så att dom går back med dessa första datorer för att får uppmärksamhet, vilket fungerar. Har för mig att andra företag gjort det.

"-Genom den här satsningen tror vi att Medison på allvar kan etablera sig på såväl den svenska som den internationella marknaden, säger Robert Klanjac, Sverigechef på Medison. "

Jag hoppas att detta är ett reklamtrick. Men vågar inte beställa än...

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Ingenstans har jag fått intrycket att det skulle handla om en förlustaffär för att göra reklam.

Tvärtom förklarar jnytt priset såhär
"Att priset kan hållas så lågt beror på att företaget köper datorn i olika delar och själva sätter samman dessa."

Väldigt logiskt, svenska löner är ju som bekant mycket konkurrens kraftiga internationellt, en kines med 6 SEK per dag har ingen chans att konkurrera med flinka svenska fingrar.

Jag tycker tvärtom det är ett ganska ordinärt bluff upplägg, med förskottsbetalning, helt orealistiskt lågt pris, helt ny aktör, hotmail adresser, och folk som bor i brasilien.

Permalänk
Medlem

"Shipping and handling is taken care of by our partner MK Electronics."

http://www.mkelectronics.com/

http://www.mkelectronics.co.uk/

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

Vad är det som säger att killen ens är inblandad?

Hemsidan är så tafflig gjord så de kunde lika gärna skrivit att det var kungen som säljer laptops och gjort en "personlig blogg" med 3-4 av kungens uttalanden genom åren.

Visserligen består datorn av gamla, dåliga komponenter, men så billigt är det inte att tillverka och distribuera den. Särskilt inte för ett litet, okänt företag utan kapital.

Vill man sälja en så billig laptop verkar det mer logiskt att jaga tag på ett överlager av uråldriga modeller som redan är tillverkade någonstans i Kina och lägga skambud på dem. De kostar dock fortfarande en del att frakta, för att inte tala om att ligga ute med pengar innan de är sålda.

"De tillverkas på beställning", men hur kan en tillverkare som aldrig tillverkat något ha råd att bygga en egen fabrik? Hur vet du hur många de kommer att sälja, de måste ju finansiera fabriken. 3-4 jättekunder först, innan man börjar sälja enstaka ex. låter mer normalt. För att få igång verksamheten.

OM fabriken finns, vilket jag starkt betvivlar, så borde det gå att finna information via Brasilianska källor. Någon som är duktig på portugisiska?

Någon som orkar göra en traceroute över _var_ sidan är hostad.

edit.

Aha, "dropshipping", att sälja utan att behöva ha något att sälja i sin ägo! Det stöder min teori om köp av gammalt dammigt restlager från någonstans i Kina, mer än att det skulle finnas någon fabrik. Om det nu ens finns något till salu.

Visa signatur

9950X3D X870E HERO 96/6400c30/2200 RTX5090 Gaming OC || 7950X B650 Gaming Plus WIFI 32/6000c30 RTX5080 TUF OC(450w) UBUNTU || 12900KF Z690 Tomahawk WIFI 64/3600c16 Gear1 RTX4080 Ventus 3X OC(400W) || 5900X(B2) B550-F 32/3800c18 RTX3080 TUF OC V2 || 5800X3D CH VIII EXT. 32/3800c18 RTX3080 Gaming OC || 3700X X570 HERO 32/3000c16 RTX3070 FTW3 Ultra || Thinkpad P16s G2 PRO7840U 32/6400