Permalänk
Medlem

Intressant! -Vet ni när ni får dom?

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem

4-6 veckor

Permalänk

Har också beställt, landade på 1038, fri frakt inom skandinavien

Permalänk

Men det tillkommer antagligen 25% moms så att den kostar 1312:- då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiddy
Hur mycket låg frakten på och vad blev priset totalt?

frakten var tydligen gratis ifall man bodde inom skandinavien

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nabil_akhlaque
frakten var tydligen gratis ifall man bodde inom skandinavien

Nice! e sugen på att köpa en
Fick ni något preliminärt leverans datum eller är det ca 4-6v som gäller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiddy
Nice! e sugen på att köpa en
Fick ni något preliminärt leverans datum eller är det ca 4-6v som gäller?

nope fick inget preliminärt leverans datum...

Permalänk
Medlem

Luktar blåsning lång väg.

Om inte världens största datortillverkare som HP/DELL ens kan komma i närheten av det här priset så tror jag inte en okänd tillverkare kan göra det heller.

Ni som betalat kan väl förklara hur en tillverkningskostnad på runt ~3000-3500 kan bli 1000 ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Luktar blåsning lång väg.

Om inte världens största datortillverkare som HP/DELL ens kan komma i närheten av det här priset så tror jag inte en okänd tillverkare kan göra det heller.

Ni som betalat kan väl förklara hur en tillverkningskostnad på runt ~3000-3500 kan bli 1000 ?

hehe ja har betalat in .. :S
men jag ringde dem.. o de verkar vara rätt seriösa :S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onaka_the_kaka
Men det tillkommer antagligen 25% moms så att den kostar 1312:- då?

Om så är fallet så är det ändå _väldigt_ billigt
Ska verkligen bli kul och se om ni får några datorer

Permalänk

Åh vad ni gör mig orolig. Jag var just på väg att köpa 2 st, en till mig och min bror, och nu säger ni att det luktar blåsning.. får nog vänta med en beställning då.

Men det jag undrar så mycket är hur i hela världen InfoCare som i sin tur verkar vara ett rätt stort företag i Sverige, isåfall kan samarbeta med några bluffmakare? Och för övrigt, artiklarna på IDG bl.a verkar ju lysa upp och veta en hel del bakom gänget. Känns ju då rätt seriöst.

Nån måste ju veta!

Och har ni checkat in deras OFFICIELLA hemsida? http://medison.se/ De verkar ha haft kontakt med en hel del Universitet runt om i Sverige dessutom. Känns det fortfarande dåligt?

Jag tror nog på Medison. Men vill först veta vad ni tror.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk

Frågan är bara varför de inte har gjort reklam när de har sådana priser om det inte är bluff.

De skulle ju kunna få ner priset ännu mer om de gör reklam och får tusentals fler beställningar?

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

Hmm, det står även att dom samarbetat med apple store... Ska man vänta eller köpa grisen i säcken? Det står även att dom kommer med fler modeller...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det kanske finns en anledning varför det står 4-6veckors leverans, är inte det ovanligt lång tid? de har alltså 4-6veckor på sig att hova in pengar världen över...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
Det kanske finns en anledning varför det står 4-6veckors leverans, är inte det ovanligt lång tid? de har alltså 4-6veckor på sig att hova in pengar världen över...

Hehe... Eller så kanske dom inte är tillverkade än i deras skumma fabrik i Brasilien.

Visa signatur

Permalänk

Mjo precis. Och varför de har valt att ha produceringen i just Brasilien. Fundera på det! För att få ner priset lite?

Och föresten, var det inte Medison som jag dessutom såg ett repotage om, ett mindre företag som tydligen skulle göra superenkla (billiga) datorer för barn i fattiga länder, för utbildning.

Det verkar vara samma koncept här, men till privatpersoner. Jag börjar tro mer och mer på detta företag.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googlah
Mjo precis. Och varför de har valt att ha produceringen i just Brasilien. Fundera på det!

Tyvärr så tenderar Brasilien vara paradiset för de som blåser folk genom internet.

Var ju en snubbe som bode i Brasilien som blåste en himla massa folk på loading (SADV_) han fanns på swec också.

Fast man betalar ju med kreditkort så kreditkorts företagen kan ju ta tillbaks pengarna om det vissar sig vara bluff?

Iofs så ser det ju ut att vara äkta menmen, det är någ min natur så som får mig att ta detta med en nypa salt.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför man skulle ha en fabrik i Brasilien, det skulle vara mycket billigare att ha den i tex något land i Asien.

Hoppas ni får datorerna, glöm inte att skriva det här!

Permalänk
Medlem

Vettigt pris om inte annat, perfekt dator för mig som behöver ha med en burk ute i fälten för att läsa .PDF servicemanualer... hmm...

14" skärm också, går nog ned i ryggsäcken tom.

Fast jag vet inte om jag vågar beställa, det skulle bli ungefär 900 norska kronor... väntar tills någon annan har beställt!

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Man blir ju helt klart sugen, men avaktar tills ni som beställt fått era så man vågar!

Visa signatur

.:R u the way u r becuse u have choosen:.

Permalänk
Medlem

Slängde iväg ett mail och frågade dom hur den kan vara så billig och varför leveranstiden är 4-6 veckor, vi får se om/vad dom svarar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag passar på att skratta redan nu. Förstår verkligen inte hur folk kan vara så blåögda!

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Medlem

Som sagt, eftersom de använder sig av en betalningspartner som erbjuder Mastercard Securitycode och Verified by Visa så är det förmodligen inget problem att få pengarna tillbaka om det visar sig vara Vaporware.

Permalänk
Medlem

Hej Mattias,

Ja, faktiskt är detta erbjudande helt sant! Den är så billig för att vi har en väldigt, väldigt liten marginal när vi säljer den. Leveranstiden är 4-6 veckor därför att datorn tillverkas på beställning, dvs vi har inga lager som kostar en massa pengar och som skulle göra att priset blir dyrare.

Vi garanterar pengarna tillbaks om vi inte kan leverera Din dator till Dig.

Bästa hälsningar
/ Personalen på Medison

Kanske blir en sån då.

Visa signatur

Permalänk

jag kommer vänts här tills någon kan bekräfta att han / hon har fått sin dator från detta företaget..

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

Hmm, här kan man också ta sig en titt att jämföra. Källa, One Laptop per Child (OLPC-projekt), http://laptop.org/

De klarar av att leverera en P2 433MHz laptop under 100$. Samma koncept som Medison-grabbarna..

Men länken ovan vet jag är sann. De säljer dock inte till privatpersoner vilket Medison här verkar börjat.

Visa signatur

Permalänk

Bara processorn går ju på en 3-400:- Räkna sedan vad övriga delar går på så inser man att detta är en blåsnin...

Visa signatur

Most of one's life is one prolonged effort to prevent oneself from thinking. People intoxicate themselves with work so they won't see how they really are. - Aldous Huxley

Permalänk
Medlem

"Vi garanterar pengarna tillbaks om vi inte kan leverera Din dator till Dig."
; )

Hehe...om de blåser dig och inte skickar någon dator så får du naturligtvis tillbaka dina pengar...NOT.

Jag skulle hellre ge tusen kronor till Ronald McDonald än till de här skojarna.

Edit: Inget ont om Ronald och de hem för annhöriga vid barnsjukhus som pengarna går till.

Edit igen: Det enda Madison jag hittar (som är ett aktiebolag) hos bolagsverket har gått i konkurs. De borde rimligtvis vara ett aktiebolag eftersom de hävdar att de har kontor i flera städer.
"Medison was founded 1996 in Jönköping, Sweden. The company grew fast and soon there were 15 employees in 4 cities in Sweden."

Ni som köpt eller tänker köpa borde nog kontrollera företaget på annat sätt än att ringa deras support...

Permalänk

Om vi antar att cpu'n kostar lika mycket som billigaste celeron-m processorn här http://www.mikeshardware.co.uk/CPUPricesIntel.htm
dvs 35$ cirka 250kr eller så gissningsvis .. och sedan alla andra delar .. tja .. kanske går att få ner datorn så pass mycket i pris?! verkligen svårt att veta

Permalänk
Medlem

Deathsearcher-> Tror du att de betalar så mycket när de köper in hårdvara från asien där de tillverkas av personer (nästan) utan lön och maskiner? Det är ju ett litet chip...

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u