Ursprungligen inskrivet av maDa Tror du att ett deb-paktet passar till både Debian och Ubuntus olika versioner?
Detsamma gäller RPM, tror du det går att installera på både Fedora och RHEL?
jag tror inte utan jag vet av egen erfarenhet. glibc och libstdc++ är sjukt bakåtkompatibla. som jag skrev innan så kan det vara nån liten sökväg som klyddar men inget som inte en symlink kan fixa.
Ursprungligen inskrivet av AndreaX (och jo det gör de för grafiker är oftast inte datorintresserade eller kunniga nissar och drar på sig trojaner likt hästar drar till sig flugor)
De "grafiker" som sitter på PC menar du förstås, lätt räknade.
nja, det blir allt vanligare. Macstandard är lite av några år bakom oss nu. (även om säkert många ändå föredrar det)
http://kitenet.net/~joey/code/alien/ funkar iof inte alltid så bra. men om nu Adobe fixar en Linuxversion så kan det väll inte vara en oöverstiglig uppgift att förse iaf de största paketsystemen. men de andra kan ju fixas så bla om ingen orkar kompilera för.
Visa signatur
Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint
Ursprungligen inskrivet av maDa Så man skulle göra om Photoshop till en AJAX applikation?
Good luck
Det är Flex som de ska använda tror jag. Det är väl ingen som sagt något om Ajax?
EDIT: Det finns oändligt många versioner av linux ja, men det är bara de tiotal nyaste som användes. Sen är det ju i princip 100% backåtkompitabelt vad det gäller åtminstone 2.4 och 2.6, och då är det väl inte så vanligt att man stöter på 2.4 nu förtiden. Jag lyckas än idag kompilera och köra program från 93-97 utan några som helst modifikationer sedan de skapades. Vad det gäller olika distrubitioner så är det inga problem alls, och det är ju saker som man kan låta communityn fixa eftersom man lätt fixar det efter kompileringen. (Alla kör ju fortfarande linux) Det som skiljer är väl saker som lätt fixa med lite symlinks:)