Permalänk
Medlem

USB problem

Jag byggde precis ihop en dator och allt fungerar perfekt, förrutom USB portarna. När jag startade upp datorn första gången hade jag mitt tangentbord i en USB port men datorn hittade den inte.

Jag satte på en PS2 omkopplare på både mus och tangentbord så att jag kunde installera Windows XP. Jag tänkte att det skulle fixa sig när Windows vart installerat. Men icke!

Jag flashade BIOS med den senaste uppgraderingen och installerade de senaste chipset drivrutinerna från ASUS, men det fungerar fortfarande inte.

Jag provade att formatera om och installera Windows XP igen, men det är fortfarande samma problem.

Så här ser det ut i device manager:
http://img90.imageshack.us/my.php?image=usbyu7.jpg

Sätter jag i tangentbord och mus i USB portara så hittar datorn dem fortfarade inte. De kommer bara upp som "unknown device" Inte ens när den skall boota upp hittas de utan det står "no keyboard detected".

Moderkort: Asus P5B
Processor: Intel Core 2 Duo E4400
Windows XP med SP 2

Någon som kan mer om detta än mig och vet vad som är fel ?
Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Du har kanske råkat inaktivera det i BIOS? In där och kontrollera dina inställningar.

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem

Nej, USB är enabled i BIOS och under "enabled devices" står det "none" även om musen sitter i en USB port. Musen lyser upp när jag sätter på datorn, så ström får den, men alla portara är stendöda. Har även provat andra USB prylar, men ingen fungerar.

Permalänk
Medlem

Har du lagt in moderkorts drivrutinerna?

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk

har du servicepack2 på ditt os?antingen måste du installera det eller så får du installera drivrutiner från skivan som följde med moderkortet...går inte det så vet jag inte vad det är..

Visa signatur

ASUS P8P67 Deluxe B3, Socket-1155, Intel® Core i7-2600K Processor 3,4ghz, Kingston DDR3 HyperX PnP 1866MHz 8GB, XFX Radeon HD 6870 1gb, Corsair SSD Force Series 3 180GB, Corsair AX 850W PSU, Antec p180B, Windows 7 Professional 64-bit

Permalänk
Medlem

Har du kopplat in usb kontakterna rätt i moderkortet ? dom där små sladdarna som sitter inne i chassiet från usb portarna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Moderkortet har de senaste drivrutinerna och Windows har service pack 2 och är fullt uppdaterat från microsofts hemsida. USB sladden sitter rätt, men inte ens de USB portarna som sitter på moderkortet fungerar.

Permalänk
Medlem

Fungerar det med andra USB prylar? Digitalkamera, mp3?

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Topic
Fungerar det med andra USB prylar? Digitalkamera, mp3?

Nej, inget fungerar.