8800GTS 320 Mb Felköp?

Permalänk
Medlem

Jag kommer försöka sälja av mitt nuvarande 8800gts 320 på blocket inom en snart framitd då ja hört att man ska kunna klocka upp 8800gt lite högre.

Men det är ju inget minus med lite mer minne på köpet.
Men ja såg i en annan tråd att ny GT skulle kosta upp mot 2500 kr, är det sant eller är det bara nån som hittar på?

Permalänk
Medlem

Byter mitt 8800GTS 320MB mest på grund av minnet. Även bra att det lär dra mindre ström då jag redan ligger på max på mitt nätagg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pecka1
Gjorde samma misstag som du. 8800GTS 320MB orkar inte med att driva Quake Wars på högsta inställningarna i 1280x1024, så jag är rätt besviken. Inte heller skoj att se att rekommenderade kraven för Crysis är GTS med 640MB. Kortet klockar dock bättre än något annat kort jag har haft tidigare.

Jag har ett 8800GTS 320Mb och jag kör Quake Wars Maxat med 1920x1200. De beror snarare på din processor.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Med tanke på att du kan få ett 8800GT, som enligt tester skall vara bättre än gammla GTS, för samma pengar om några dagar så var det kanske ett dumt köp, ja.
Men å andra sidan så ska man inte gråta över spilld mjölk (i så fall skulle man gråta varje gång man köper någon datorpryl; nån vecka senare finns alltid nåt bättre och/eller billigare) Är du nöjd med kortet så är du, att kolla upp alternativ efter man har gjort ett köp är det dummaste man kan göra, för man blir bara besviken
8800GTS blir ju inte automagiskt ett dåligt kort bara för att det kommer kort som är snabbare.
(fast det är klart, kan du snacka med din polare och häva köpet utan att förstöra era relationer så skulle jag nog gjort det om jag var du.)

Edit: eller så gör du som eXtranj3rO sa.

Allt jag visste när jag köpte kortet var att det fortfarande var bra efter ett år och att nästa gen kort från Nvidia skulle vara 9*** eller vad jag ska säga och vara för PCI-E 2.0, samt dröja lite. Min dator är inte längre allra bästa i övrigt. Core2Duo E6400@2400 och 2 GB minne, med halvdåligt moderkort och 450W agg, så jag ville inte fläska på med värsta kortet.

Det skulle vara om man sålde det innan priset faller, vilket det mycket väl kan göra framöver. Kommer inte häva köpet. Jag är helnöjd med prestanda/pris-förhållande. Tror jag har en ganska välbalanserad spelburk nu, utan någon större bottleneck. Tidigare vara graffet inte high-end direkt.

Men ett strömsnålare kort med likvärdig prestanda till lägre pris är ju inte dåligt

Och Nej jag sitter inte och gråter =), jag har av erfarenhet lärt mig att inte sitta och jämföra priser EFTER ett köp. Men surfar man på Sweclockers får man ta del av det nya vara sig man vill det eller inte

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.