Permalänk
Avstängd

Ja precis den, vet ej vad de kostar nytt med rabatter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJHogi

Ante mig

Men är det datorn som du hårdvarubeskrev du ska sälja alltså? Vad skulle man få betala för samma konfig idag (med eventuell rabatt)? Det minus användandet hur mkt man nu ska dra av för det....

//R

Permalänk
Medlem

Kolla upp det först och försök göra en avdömning på hur pass sliten den ser ut att vara + användningstiden för den. Hur länge har du haft den?

//R

Permalänk
Avstängd

Som sagt så luktar den ännu ny! 2 veckor gammal

Inte en liten repa! Skyddsplasten är kvar runt Tbordet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DJHogi
Kolla upp det först och försök göra en avdömning på hur pass sliten den ser ut att vara + användningstiden för den. Hur länge har du haft den?

//R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Om du orkar, skulle du kunna lägga upp en bild på din 1530/nc2000-kombo? Nu skall jag förvisso köpa mig en dator av ett helt annat märke (15" även den dock) men det vore intressant att se hur det skulle kunna se ut på ett ungefär med en 15" på Zalmans NC2000.

lugnt om jag fixar det på tor? ska iväg imorgon *semester* =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
ja kör en zalman nc-2000 under min 1530, fungerar fin fint

inte lite stort? hur mycket sänker den värmen, gärna en bild tack!

Oppps, någon hade visst redan frågat efter en bild

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

finns ju nc-1000 om ni vill ha mindre. svårare är det inte =P

men som sagt, på tors har ni bild.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
finns ju nc-1000 om ni vill ha mindre. svårare är det inte =P

men som sagt, på tors har ni bild.

'

temps före och efter?
Samt Varför valde du för en 17 istället för 15?

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
lugnt om jag fixar det på tor? ska iväg imorgon *semester* =P

Du, det är ko-lugnt. Min Zepto Nox kommer säkert inte dyka upp förrän om två veckor ändå. ^_^'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
'

temps före och efter?
Samt Varför valde du för en 17 istället för 15?

varför inte?
kännde att för min del kvittar det om den är större än lappen, då slipper den sitta å hänga på en kant samt att man slipper och hålla på sikta hela tiden för att ligga exakt på, så nu har man marginaler.

När jag kör med fläkten på medel ligger tempen på vid surfning 46-49 (beror på hur mycket man kör med igång osv)
sen vid load så går aldrig laptopfläkten igång (min gick igång vid 55-57c har jag för mig)

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Hej!

Jag har en xps1530.

Nu har jag köpt en Onkyo tx-sr606

Min fråga är hur får jag ut 5.1 ljud från min dator till förstärkaren.
Jag har läst något om att man kan göra om alla 3 portar på fronten i datorn till utgångar. Stämmer det?

Eller är det bara att köpa en 3,5mm till RCA kabel?

Min fråga ialafall
Hur gör man?

Permalänk
Avstängd

go to control panel open Sigmatel u can config front 3 jacks for audio output

headphone to front audio
headphone to center
mic to rear

Permalänk
Medlem

visst kan xps 1530 driva en sån här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=354973 även när man kör på batteri? känns som om det vore dumt å köpa en sån om usb porten blir slöare när man kör på batteri

btw grym dator

Permalänk

Imorn kommer äntligen pärlan enligt spec nedan. Kommer väl troligen som vanligt att blåsa ren burken direkt för att på optimal prestanda. Har ni som gjort detta fått bra resultat efter formatering eller har Dell försökt att hålla prestandan uppe från start och det är onödigt arbete?

Det enda som jag är lite fundersam över är grafikortet, har försökt plockat på bästa möjliga prestanda på marknaden i övrigt men inte riktigt nöjd med grafikkortet.
Någon som hört något om de skulle vara aktuellt med något byte av grafikkretsen med tanke på dom uppmärksammde problemen som uppmärksammades tidigare denna månad.

Går det förresten att byta grafikkrets i framtiden när Dell får tummen ur att sälja bättre kort?

XPS M1530 CORE 2 DUO T9300 2.50GHz,800,6M
Display 15.4" UltraSharp Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT with TrueLife(Wide ViewingAngle)
Fingerprint Reader Biometric with BLACK accent
Promo: 4 for 3 Year Consumer XPS Premium Hardware Support 1 S
CCFL backcover black & 2.0mp camera 1 S
Resource DVD XPS M1530 - (Diagnostics & Drivers) 1 S
Documentation Swedish XPS M1530 1 S
Ship Accessories Euro XPS M1530 - Power Cord 3 PIN 1 S
Memory Dual Channel 4.0GB (2x2048) 667 MHz DDR2 SDRAM 1 S
Hard Drive 250GB Free Fall Sensor (7200rpm) 1 S
Blu Ray Slim Slot-Load Drive, including SW 1 S
AC Adapter 90W - 3 Pin 1 S
Battery XPS Primary 6-cell 56WHr Li-Ion 1 S
Not Included Carry Case 1 S
Graphics Card 256MB NVIDIA GeForce Go 8600M GT 1 S
Dell Travel Remote control 1 S
Modem Not Included 1 S
Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR 1 S
European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module 1 S
Swe - Internal Dell Wireless 5520 3G/HSDPA Built-in Mini-Card for Telia service 1 S
Dell Black 5-Button Bluetooth Travel Mouse 1 S
Internal Keyboard Swedish/Finnish (QWERTY) 1 S
Swedish - Vista Home Premium (32Bit OS)

Missade 10% så jag landade på 18.000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cambsound
Imorn kommer äntligen pärlan enligt spec nedan. Kommer väl troligen som vanligt att blåsa ren burken direkt för att på optimal prestanda. Har ni som gjort detta fått bra resultat efter formatering eller har Dell försökt att hålla prestandan uppe från start och det är onödigt arbete?

Det enda som jag är lite fundersam över är grafikortet, har försökt plockat på bästa möjliga prestanda på marknaden i övrigt men inte riktigt nöjd med grafikkortet.
Någon som hört något om de skulle vara aktuellt med något byte av grafikkretsen med tanke på dom uppmärksammde problemen som uppmärksammades tidigare denna månad.

Går det förresten att byta grafikkrets i framtiden när Dell får tummen ur att sälja bättre kort?

XPS M1530 CORE 2 DUO T9300 2.50GHz,800,6M
Display 15.4" UltraSharp Widescreen WSXGA+ (1680x1050) TFT with TrueLife(Wide ViewingAngle)
Fingerprint Reader Biometric with BLACK accent
Promo: 4 for 3 Year Consumer XPS Premium Hardware Support 1 S
CCFL backcover black & 2.0mp camera 1 S
Resource DVD XPS M1530 - (Diagnostics & Drivers) 1 S
Documentation Swedish XPS M1530 1 S
Ship Accessories Euro XPS M1530 - Power Cord 3 PIN 1 S
Memory Dual Channel 4.0GB (2x2048) 667 MHz DDR2 SDRAM 1 S
Hard Drive 250GB Free Fall Sensor (7200rpm) 1 S
Blu Ray Slim Slot-Load Drive, including SW 1 S
AC Adapter 90W - 3 Pin 1 S
Battery XPS Primary 6-cell 56WHr Li-Ion 1 S
Not Included Carry Case 1 S
Graphics Card 256MB NVIDIA GeForce Go 8600M GT 1 S
Dell Travel Remote control 1 S
Modem Not Included 1 S
Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR 1 S
European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module 1 S
Swe - Internal Dell Wireless 5520 3G/HSDPA Built-in Mini-Card for Telia service 1 S
Dell Black 5-Button Bluetooth Travel Mouse 1 S
Internal Keyboard Swedish/Finnish (QWERTY) 1 S
Swedish - Vista Home Premium (32Bit OS)

Missade 10% så jag landade på 18.000

Svar:
1. Ja det är värt det. Har inte gjort de än och det är en väldigt massa skit i datorn som inte behövs.

2. Nej.

Då betalade du typ 2200i onödan då eftersom du förmodligen missade 5% rabatten också?:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Boten89
visst kan xps 1530 driva en sån här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=354973 även när man kör på batteri? känns som om det vore dumt å köpa en sån om usb porten blir slöare när man kör på batteri

btw grym dator

Köpte precis en WD 320 disk och har en XPS 1530 och det är inga som helst problem att driva den...

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrick
Köpte precis en WD 320 disk och har en XPS 1530 och det är inga som helst problem att driva den...

najs... ska köpa en sån då

Permalänk
Medlem

Ja gör det..

Jag gillar min skarpt, liten, smidig, snabb och ingen extra kabel för strömförsörjningen.

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk

250 GB HD 7200 rpm?

Förmodligen är det jag som är blind, dum i huvudet eller möjligen bådadera, men hur lyckas ni hitta ett alternativ när det gäller HD som är 250 Gb, 7200 rpm? Jag kan bara välja på en 320 Gb 5400 rpm och en SSD-disk? Samt i och för sig en 250 Gb 5400 rpm i Dells billigaste spec-förslag, men det skulle ju inte göra det bättre direkt.

/WF

Permalänk

Re: 250 GB HD 7200 rpm?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Walrus Freud
Förmodligen är det jag som är blind, dum i huvudet eller möjligen bådadera, men hur lyckas ni hitta ett alternativ när det gäller HD som är 250 Gb, 7200 rpm? Jag kan bara välja på en 320 Gb 5400 rpm och en SSD-disk? Samt i och för sig en 250 Gb 5400 rpm i Dells billigaste spec-förslag, men det skulle ju inte göra det bättre direkt.

/WF

DELL brukar regelbundet ändra på valmöjligheten av komponenter, så som hårddiskarna, från början såg jag heller inte någon 350GB HDD.

Permalänk

Ah, det förklarar ju onekligen saken. Utmärkt, då ska jag alltså lyckas med timingen att samtidigt hitta rätt hårddisk tillgänglig och ha ett par aktuella, lämpliga rabattkoder tillgängliga. De gör verkligen allt för att man ska hänga på deras hemsida så mycket som möjligt...=) Tack för svaret!

/WF

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Walrus Freud
Ah, det förklarar ju onekligen saken. Utmärkt, då ska jag alltså lyckas med timingen att samtidigt hitta rätt hårddisk tillgänglig och ha ett par aktuella, lämpliga rabattkoder tillgängliga. De gör verkligen allt för att man ska hänga på deras hemsida så mycket som möjligt...=) Tack för svaret!

/WF

eller så ringer du direkt till en säljare som jag gjorde och plockar på önskade komponenter som du inte hittar på hemsidan

Permalänk
Medlem

Sitter och kollar på denna bärbara nu och är verkligen sugen på att beställa men något jag är kluven över är skärmen, ska man ta 1680*1050 eller det mindre alternativet 1440*900 ?

Om man väljer den 1680*1050 går det då att köra 1440*900 om man tycker det blir för stort så att säga ?

MvH.

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeZo
Om man väljer den 1680*1050 går det då att köra 1440*900 om man tycker det blir för stort så att säga ?

MvH.

Ja, även om risken är att bilden blir suddig om du inte kör i den "Naturliga" upplösningen.

Permalänk
Medlem

Campsound har du 6-cells batteri på din? man kunde väl få 9-cells gratis? eller den var iaf valbar. Har haft min m1530 i 2 dagar, och så här långt har jag varit mer än nöjd, helt underbar laptop måste jag medge.

Visa signatur

[XPS m1530] [T9500 2,6GHz] [Geforce 8600M GT] [4GB 667 MHz DDR2] [320GB SATA (5400v/min)] [Blu ray 2X] [1920 x 1200 + truelife]

Permalänk

En tekniker har precis varit och bytt min skärm jag hade en AU Optronics och fick en likadan igen men det är ändå bättre, ljusare och skarpare. ialla fall, när killen har åkt upptäcker jag att ramen som går runt skärmen är av på mitten på ett ställe, (vänster om skärmen om nån undrar). fan va arg jag blev, är det meningen att dom tar sönder grejerna eller jävla amatörer...
är det nån annan som har vart med om nåt liknande?

/Alx

Visa signatur

Fractal Design Arc
Intel I5 2500K
AsRock P67 PRO3 REV B3
Asus 6870 CU OC
Corsair 8GB 1333Mhz XMS3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genmah
Ja, även om risken är att bilden blir suddig om du inte kör i den "Naturliga" upplösningen.

Det är inte möjligt att du har versionen med 1680*1050 ? och du kan berätta om det blir för stort på en sådan liten skärm ? eller är det någon annan som kan säga om det är för stort eller för litet ?

Visa signatur

<(.__.<)

Permalänk

Om man ringer och beställer en över telefon, kan man få rabatterna då också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alx__1991
En tekniker har precis varit och bytt min skärm jag hade en AU Optronics och fick en likadan igen men det är ändå bättre, ljusare och skarpare. ialla fall, när killen har åkt upptäcker jag att ramen som går runt skärmen är av på mitten på ett ställe, (vänster om skärmen om nån undrar). fan va arg jag blev, är det meningen att dom tar sönder grejerna eller jävla amatörer...
är det nån annan som har vart med om nåt liknande?

/Alx

På min har dom bytt skärm 4 gånger inte en repa på min ... dom använder plasmejslar sa dom som varit här .... nu åker min tillbaka angående skärmen fick en grynig samsung igen ....

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alx__1991
En tekniker har precis varit och bytt min skärm jag hade en AU Optronics och fick en likadan igen men det är ändå bättre, ljusare och skarpare. ialla fall, när killen har åkt upptäcker jag att ramen som går runt skärmen är av på mitten på ett ställe, (vänster om skärmen om nån undrar). fan va arg jag blev, är det meningen att dom tar sönder grejerna eller jävla amatörer...
är det nån annan som har vart med om nåt liknande?

/Alx

Du jag ringde Dell i onsdags för första gången angående ett klickande ljud på min F6-tangent och det har bara blivit mer problem sedan dess.

Teknikern som bytte tangentbordet höll på i säkert 15 min med att försöka sätta på mediaknappshöljet (efter han var klar med tangentbordet) och när det var färdigt ser jag att det inte är riktigt fastsatt på vänster sida men tänkte inte så mycket på det. Nu visar det sig att mediaknapparna helt plötsligt inte fungerar...så jag ringde dom igen igår och det ska komma en tekniker idag för att byta ut mediaknappshöljet...gah

Sen idag märkte jag att det är nåt skumt när jag skriver...jag blir ansträngd och darrig i händerna efter ett tag och det är svårt att få ett flow i skrivandet. Jag kommer fram till att tangterna är mycket stumma jämfört med föregående tangentbord. Så jag ringer indierna idag och dom ska skicka en tekniker på måndag som byter tangentbordet igen...gode gud...

Okej är det här allt? Lite problelm får man räkna med...ah men då har jag inte sagt ett ljud om hur samtalen har varit med indierna!!!! Jävla skräpsupport...jag trodde engelsk support innebar engelsk support...men det är varken engelska eller support. Volymen är ohyggligt låg så man hör dom knappt och så har dom mage att klaga på min telelina...jag var flyende förbannad det här tredje samtalet på alla deras frågor om mitt namn, mitt nr, mitt alternativa nr, min e-mail, mitt servicenr....and on and on. Jävla sir Jävla manager...Måste dom veta mitt servicenr 3 ggr i rad från 3 olika operatörer...måste dom veta det varje gång jag ringer? Det är ju för farao en uppgift för datorer...Jag vart 30 år äldre efter samtalet. Så jag ringde den svenska kundservicen och vilken skillnad...vilken skön människa, vilken skön röst, vilket skönt samförstånd, vilken lättnad...hon tipsade om att ringa sent för att komma till Kanada istället så jag ska testa det. Det är dags att ringa en manager och köra igång operation klagolåt.

Jag är tillräckligt förbannad över att det är problem med min dyra maskin. Att sedan behöva bråka med indier i över en timma varje gång för simpla grejer är skräp. Det här ska till toppen! Den lilla människan ska segra!

Sen frågade jag vad 0771 numret kostar egentligen och fick som svar att det inte bör vara astronomiska summor men att det är mer än ett lokalsamtal...hon sade att dom har snackat om det och har en utredning som ska ta reda på det så ingen vet...gode gud.

Varför har alla dellmodeller svensk support utom xps...det är ett mysterium och som svar fick jag att det inte finns några experter på xps förutom i indien, irland och kanada...what a load of bullcrap.

Jag har inga problem med engelsk support men då förväntar jag mig engelska och SUPPORT!

Om det går att pricka in kanadensare på kvällarna och det blir bekvämare så är det väl coolers men annars bör folk som funderar på köp ha indier i åtanke när det blir problem...för då blir det problem! Det första teknikern sa igår när han kom var "hur var det att prata med indierna? :)" ...

Ja så teknikern var värdelös och supporten är värdelös...om nu hårdvaran börjar suga så undrar man ju varför man sätter sig i den här skiten. Aja det är ju en erfarenhet iaf.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz, 4GB DDR3 Corsair, Powercolor HD5850, Corsair TX650, Samsung Spinpoint 1TB, Benq G2420HDB

[ XPS 1530 ][ 2.40Ghz 3MB ][ 8600M GT 512 RAM DDR3 ][ 3GB Ram ][ AUO 1440x900 ][ Hitachi 200GB 7200RPM ]

Permalänk

tack för alla svar=)

Jag håller med dej qayotee till 1000% supporten är skit och det känns som att teknikerna har vunnit jobbet på lotto.

dom har bytt min 4 gånger också men nu fick jag en lagom bra så jag har den resten av sommaren, så fortsätter jakten på Lg skärmen efter sommaren.

Då får man ta att maila dell om ramen. Har faktisk kommit på att det är smidigare att maila då slipper man allt skit tycker jag. dom skickar ut en skärm direkt. så jag kommer nog aldrig mer ringa till dom. men det är vad jag tycker.

/Alx

Visa signatur

Fractal Design Arc
Intel I5 2500K
AsRock P67 PRO3 REV B3
Asus 6870 CU OC
Corsair 8GB 1333Mhz XMS3