Citat:
Ursprungligen inskrivet av Alx__1991
En tekniker har precis varit och bytt min skärm jag hade en AU Optronics och fick en likadan igen men det är ändå bättre, ljusare och skarpare. ialla fall, när killen har åkt upptäcker jag att ramen som går runt skärmen är av på mitten på ett ställe, (vänster om skärmen om nån undrar). fan va arg jag blev, är det meningen att dom tar sönder grejerna eller jävla amatörer...
är det nån annan som har vart med om nåt liknande?
/Alx
Du jag ringde Dell i onsdags för första gången angående ett klickande ljud på min F6-tangent och det har bara blivit mer problem sedan dess.
Teknikern som bytte tangentbordet höll på i säkert 15 min med att försöka sätta på mediaknappshöljet (efter han var klar med tangentbordet) och när det var färdigt ser jag att det inte är riktigt fastsatt på vänster sida men tänkte inte så mycket på det. Nu visar det sig att mediaknapparna helt plötsligt inte fungerar...så jag ringde dom igen igår och det ska komma en tekniker idag för att byta ut mediaknappshöljet...gah
Sen idag märkte jag att det är nåt skumt när jag skriver...jag blir ansträngd och darrig i händerna efter ett tag och det är svårt att få ett flow i skrivandet. Jag kommer fram till att tangterna är mycket stumma jämfört med föregående tangentbord. Så jag ringer indierna idag och dom ska skicka en tekniker på måndag som byter tangentbordet igen...gode gud...
Okej är det här allt? Lite problelm får man räkna med...ah men då har jag inte sagt ett ljud om hur samtalen har varit med indierna!!!! Jävla skräpsupport...jag trodde engelsk support innebar engelsk support...men det är varken engelska eller support. Volymen är ohyggligt låg så man hör dom knappt och så har dom mage att klaga på min telelina...jag var flyende förbannad det här tredje samtalet på alla deras frågor om mitt namn, mitt nr, mitt alternativa nr, min e-mail, mitt servicenr....and on and on. Jävla sir Jävla manager...Måste dom veta mitt servicenr 3 ggr i rad från 3 olika operatörer...måste dom veta det varje gång jag ringer? Det är ju för farao en uppgift för datorer...Jag vart 30 år äldre efter samtalet. Så jag ringde den svenska kundservicen och vilken skillnad...vilken skön människa, vilken skön röst, vilket skönt samförstånd, vilken lättnad...hon tipsade om att ringa sent för att komma till Kanada istället så jag ska testa det. Det är dags att ringa en manager och köra igång operation klagolåt.
Jag är tillräckligt förbannad över att det är problem med min dyra maskin. Att sedan behöva bråka med indier i över en timma varje gång för simpla grejer är skräp. Det här ska till toppen! Den lilla människan ska segra!
Sen frågade jag vad 0771 numret kostar egentligen och fick som svar att det inte bör vara astronomiska summor men att det är mer än ett lokalsamtal...hon sade att dom har snackat om det och har en utredning som ska ta reda på det så ingen vet...gode gud.
Varför har alla dellmodeller svensk support utom xps...det är ett mysterium och som svar fick jag att det inte finns några experter på xps förutom i indien, irland och kanada...what a load of bullcrap.
Jag har inga problem med engelsk support men då förväntar jag mig engelska och SUPPORT!
Om det går att pricka in kanadensare på kvällarna och det blir bekvämare så är det väl coolers men annars bör folk som funderar på köp ha indier i åtanke när det blir problem...för då blir det problem! Det första teknikern sa igår när han kom var "hur var det att prata med indierna? :)" ...
Ja så teknikern var värdelös och supporten är värdelös...om nu hårdvaran börjar suga så undrar man ju varför man sätter sig i den här skiten. Aja det är ju en erfarenhet iaf.