Permalänk
Medlem

Fisherman89:

1. Nu äger jag inte skivan du har (jag äger inte ens en Dell) men det är nog bara att installera dem en och en. Åtminstone den här gången, då det nog kommer dröja med ett bättre svar på frågan.

2. Efter installationen är helt färdig kan de uppackade filerna tas bort, ja. Dock rekommenderar jag en omstart innan du tar bort dem, för säkerhets skull.

Permalänk

väldigt liten prisskillnad mellan xps m1530 och studio 15, varför är det så ?
När kommer dock dedär rabattkoderna ? är grafikkortet i studio 15 bra nog för att spela spel som BF2 och Cod4 ?? fick aldrig ett svar.

Permalänk
Medlem

du kan spela bf2 på din 1530 på max, gör jag iallafall

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

tror "!fisherman89" menade BF2 på Studio 15 om ja förstod de rätt

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk

japp de menade jag.

Permalänk
Medlem

någon som har något svar på "fisherman89" fråga om grafikkortet klara BF2

är de ett riktigt risigt kort eller funkar de hyfsat till spel eller är de endast till film de går att använda ... någon som kör me ett sådant grafikkort å kan svara .. vore trevligt ..

själv ska ja köra högupplöst film till min plasma samt redigera film samt foto ...

Micke

Visa signatur

amd 64 3200
3D connect AWi 9800SE
ViewSonic 171s

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Avstängd

Spelar CS och plötsligt gav den mig ett piiiiiiiip.

Vad kan det vara, är lite orolig

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

MarkoV, brukar bli så för mig me när jag spelar CoD4. Fast då är det är ett långt pip och ganska högt. Vet inte om det ska vara så.

Permalänk
Medlem

ETA för min dator var idag, men har blivit framflyttat tills imorgon. Då jag imorgon reser bort, går det att själv åka till Schenker och hämta den eller något? (Norrköping)

Permalänk
Medlem

Jag ringde Schenker i örebro idag då min dator kommit i natt, de skulle köra ut den imorgon men det gick bra att jag kom in och hämtade den idag

Först så beställde jag datorn, sen har mitt leveransdatum blivit ändrat så skulle ha haft den i augusti, avbeställde den då, sen så såg jag att den blivit skickad i helgen som var, ringde dem på måndag och sa att jag tar den och så nu ska jag hämta den

Visa signatur

Trasig -->DELL XPS1530

Permalänk
Medlem

Tror ni våra datorer kan vara utsatta för det här?

http://www.sweclockers.com/nyhet/7968-nvidia_har_problem_hela...

Permalänk
Medlem

Jag tror att de kan det. Läser man så står det ju att risken är att alla 8*00 kort är utsatta och Dell nämns ju.

Så visst, risken finns.

Men fan vilken sunkig lösning de har då... Att de ska fixa drivisar som gör att fläkten går igång tidigare. Hur kul är det med massa extra fläktljud Bättre än trasig hårdvara i och för sig.

Har inte haft min särskilt länge men tycker att den blir lite väl varm ibland som efter en stunds spelande. Är min första laptop och har hört att det är sånt man får räkna med. Har installerat temp progg men kommer inte riktigt ihåg vad jag fick för temps Är man drabbad borde man väl helt enkelt få för höga temps eller?

Men ändå...

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk
Medlem

får runt 58-65*C i idle och runt 70-80 i load (gfx). Får ni liknande eller?

Permalänk
Medlem

Jaha... så nu har man en bärbar dator som kommer att paja snart då...

Går det att byta ut grafk kortet i datorn (XPS1530) eller är det bara att köpa en ny?

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fredrick
Jaha... så nu har man en bärbar dator som kommer att paja snart då...

Går det att byta ut grafk kortet i datorn (XPS1530) eller är det bara att köpa en ny?

du har ju garanti

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Men den har ju inte pajat än och garantin går ju ut om ½ år.

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem
Citat:

Men den har ju inte pajat än och garantin går ju ut om ½ år.

Precis, du har fortfarande en hyffsat lång garantiperiod kvar.

Permalänk
Medlem

Men man kan väl inte få det på garantin förens den har pajat, och eftersom jag inte spelar så kommer det nog att dröja innan kretsarna brinner upp.

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem
Citat:

Men man kan väl inte få det på garantin förens den har pajat, och eftersom jag inte spelar så kommer det nog att dröja innan kretsarna brinner upp.

Det är ju inte _garanterat_ att de kommer brinna upp, det är väl mer en ökad risk... och eftersom du knappt spelar så är chansen än större att den håller längre eftersom det antagligen är vid hög belastning kretsarna belastas, då det lät som att risken är som störst ifall man belastar den aktivt ganska mycket.

Permalänk
Medlem

Ok..

Men hur är det igentligen, går det att byta grafikkort i en bärbar eller måste man lämna in den... Vill veta utifall det händer i framtiden...

Visa signatur

/Fredrick

Permalänk
Medlem

Generellt sett säger man att det inte går att byta grafikkort men har man ett diskret moderkort kan det gå inom vissa gränser att byta Fredrick.

Och det är inget man byter själv om man inte känner sig säker med & öppna upp allt.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Avstängd

Vill få ut ljud och bild till min projektor HD65 optoma.

Tror bara HDMI tar bild?
Har datorn SPDIF? jag tror inte det? eller?
Någon lust att svara hur jag ska få ljud och bild från datorn till projjen.

Visa signatur

Halleluja

Permalänk
Medlem

Fick min dator idag, LG skärm! Yeehaw!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarkoV
Vill få ut ljud och bild till min projektor HD65 optoma.

Tror bara HDMI tar bild?
Har datorn SPDIF? jag tror inte det? eller?
Någon lust att svara hur jag ska få ljud och bild från datorn till projjen.

Du kan få ljud ut via HDMI (det är DVI som inte tar ljud), annars finns ingen annan digital ljudutgång.

Permalänk
Medlem

Känns som en dum fråga men hur stänger man tillfälligt av bluetooth på xps 1530?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frippeh
Känns som en dum fråga men hur stänger man tillfälligt av bluetooth på xps 1530?

högerklicka på ikonen längst ner till höger och inaktivera det. Om ikonen inte finns där så kan du gå in i kontrollpanalen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fisherman89
högerklicka på ikonen längst ner till höger och inaktivera det. Om ikonen inte finns där så kan du gå in i kontrollpanalen.

Tack för svar men det finns tyvär ingen ikon längs ner till höger. Bluetooth i kontrollpanelen finns men när jag öppnar den ser jag ändå inte hur jag stänger av i någon an flikarna.

Permalänk
Citat:

Tack för svar men det finns tyvär ingen ikon längs ner till höger. Bluetooth i kontrollpanelen finns men när jag öppnar den ser jag ändå inte hur jag stänger av i någon an flikarna.

hittar du något alternativ där det står att du kan visa bluetooth enheten längst ner i högra hörnet ? isåfall så kan du sen inaktivera den därifrån.
Eller så har du lekt lite i msconfig i körfältet, autostart som registrerar de program som ska köras vid uppstart av datorn .

Permalänk
Medlem
Citat:

Finns det kanske en knappkombination på tangentbordet? Pröva dig fram eller läs i manualen.