Inte sovit sen fredags, fast jag vill..story inside

Permalänk
Medlem

Inte sovit sen fredags, fast jag vill..story inside

I fredags klockan 02:00 gick jag till sängs nöjd och glad.
Somnade utan problem kort därefter, vakna dock ungefär 03:00 av en smärta som jag aldrig känt förrut som börja i fötterna och gick uppåt och sluta vid midjan.
Sen resten av den natten så hade jag en stickande känsla bara.

men har sen dess inte kunnat sova ALLS, har försökt om och om igen.
Och det är lite små jobbigt att vara på jobbet när man inte sovit på ett X-antal timmar.

Funderar nu efter jobbet kankse söka upp en läkare, vilket jag iofs från början tyckte verka väldigt onödigt.

Tacksam för alla svar och funderingar.

//redflip

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Du måste ju försöka somna på nått sätt... har du somnat en gång kanske det slutar? :S Jag hade försökt nalla insomningspiller från någon som har, eller kanske bara testa att äta saker som brukar ha lugnande effekt (t ex varm mjölk innan man lägger sig).

Och självklart ska du gå till doktorn, mm :S

Permalänk

Duuu har möjligtvis inte fört in något i din kropp som skulle falla under den olagliga kategorin i svensk lag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Duuu har möjligtvis inte fört in något i din kropp som skulle falla under den olagliga kategorin i svensk lag?

Tro det eller ej, de har jag inte tagit

Visa signatur

Permalänk
Medlem

"Lösningen" eller snarare tillvägagångssättet är öppenbart. Ring till sjukvårdsupplysningen och fråga.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
"Lösningen" eller snarare tillvägagångssättet är öppenbart. Ring till sjukvårdsupplysningen och fråga.

har någon nummret ditt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk

Kan du inte somna så finns det mycket som fungerar. Jag kan faktiskt inte heller sova just nu, min lösning är att spendera mycket tid vid datorn (vad vissa inte vet är att hjärnan sitter på högvarv i stort sett hela tiden när man sitter vid en dator). Men det kanske inte fungerar för alla, så du kan ju testa att jogga lite! Ett par varv, bara så att du blir anfådd och börjar känna dig trött av det. All form av fysisk aktivitet borde väll duga, så länge du håller på tills du känner dig trött i kroppen, det är det viktigaste.

Om det inte hjälper, läs en bok.

Permalänk

Alltså sjukvårdsupplysningen är dit man alltid ska ringa när man undrar över något. Du får betydligt mer relevanta, kunniga och snabba svar än här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phen
Alltså sjukvårdsupplysningen är dit man alltid ska ringa när man undrar över något. Du får betydligt mer relevanta, kunniga och snabba svar än här.

njae..
Hon på sjukvårdsupplysningen hade _aldrig_ hört talas om IBS som ändå är grymt känd fast man kan inte diagnostisera den med testar utan bara symptom

men hon ville ha mig till vårdcentralen, så får ringa dem imorgon.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Sup dig till sängs.

Visa signatur

Eighty percent of air pollution comes from plants and trees. - Ronald Reagan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enduro
Sup dig till sängs.

Har faktiskt tänkt den tanken, men då måste jag ta ledigt från jobbet
Andlening: Ska supa mig till sängs

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Starta en tråd på Sweclockers!

Permalänk
Medlem

Svårt att sova har väl dom flesta till och från men om man inte sovit en blund på flera dar är det fanimig dags att söka hjälp! Sova är livsviktigt för dom som inte förstått detta.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WaR
Starta en tråd på Sweclockers!

Varför känner jag mig träffad

Permalänk
Medlem

hade själv svåra sömnproblem för ett tagsedan, samtidigt mådde jag inte spec bra mentalt hade också en del stickningar runtom i kroppen. prövade diverse sätt för att somna det som funkade bäst var alkohol/cannabis.

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

skulle tro att han sov under natten efter ca 60 timmars vakenhet brukar kroppen se till att du somnar

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
skulle tro att han sov under natten efter ca 60 timmars vakenhet brukar kroppen se till att du somnar

1 timma sov jag

Men nu ska jag ringa vårdcentralen, roligt att man får dåligt samvete att man kankse måste stanna hemma från jobbet. Fan..!!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skaffa tid hos vårdcentralen och få sömntabletter utskrivna. Sen kommer du att sova som en stock, oavsett om du faktiskt tar av tabletterna eller inte. Den mänskliga hjärnan är en fantastisk uppfinning...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Untitled
Skaffa tid hos vårdcentralen och få sömntabletter utskrivna. Sen kommer du att sova som en stock, oavsett om du faktiskt tar av tabletterna eller inte. Den mänskliga hjärnan är en fantastisk uppfinning...

Frågan är om man måste stanna hemma från jobbet
Känns nästan som man måste det första dagen, jag kommer ju isf sova X-antal timmar, typ ett dygn, hehe.

Visa signatur

Permalänk

Tycker det låter lite drastiskt och ta sömntabletter. Har du haft så här förut, eller är det bara nu dom senaste dagarna? Aktivera dig en hel dag med olika aktiviteter så du är helt slut i kroppen eller liknande.

Permalänk
Medlem

man sover gudomligt efter ett rejält träningspass, faan måste börja träna igen, delvis för den sköna sömnen man får!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Har du fortfarande ont i fötterna/benen?
Din beskrivning påminner ju lite om "Restless legs"-syndromen (eller vad det heter?)

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ATI
Tycker det låter lite drastiskt och ta sömntabletter. Har du haft så här förut, eller är det bara nu dom senaste dagarna? Aktivera dig en hel dag med olika aktiviteter så du är helt slut i kroppen eller liknande.

Är det psykiskt så hjälper det förmodligen inte alls. Jag körde ut tidningar på stans tyngsta runda och det förstörde sömnen fullständigt, trots att det var en enorm fysisk ansträngning. Om det är stress och oro inblandat så finns det inget som på kort sikt och så konkret hjälper dig till rätta som sömntabletter

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
"Restless legs"-syndromen

Tippar på det också... Har hört talas om det på något annat håll, kommer inte ihåg var :S

Men det är väl mer lr mindre som barns överskottsenergi... Benen blir liksom "trötta" på att sitta still, så musklerna spänner sig hårt (ibland om-och-om igen)... det kanske är det som känns som att det gör ont...

[EDIT] Hade tolkat syndromen lite fel... Wikipedia knows it all: http://sv.wikipedia.org/wiki/Restless_legs

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
1 timma sov jag

Men nu ska jag ringa vårdcentralen, roligt att man får dåligt samvete att man kankse måste stanna hemma från jobbet. Fan..!!

Din kropp och din hälsa > jobbet.
Arbeten kommer och går, men din kropp är den enda du har.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
Din kropp och din hälsa > jobbet.
Arbeten kommer och går, men din kropp är den enda du har.

Word

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
1 timma sov jag

är du sjuk så är du sjuk, upp till din chef att fixxa ersättare om det behövs!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Rekommenderar inte sömnpilller = /... man brukar få imovane eller stilnoct, båda är extremt beroendeframkallande. Blir man det ska ett bensoberoende vara extremt tufft att bryta...

Visa signatur

i5-4200u 1,6ghz|8gb ddr3|GT750m 4gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wushu
Rekommenderar inte sömnpilller = /... man brukar få imovane eller stilnoct, båda är extremt beroendeframkallande. Blir man det ska ett bensoberoende vara extremt tufft att bryta...

Det känns svårt att tänka sig att någon blir beroende av stilnoct. Det är grymt drygt att ha det i kroppen hela dan efter man har tagit det kvällen innan. Men du har säkert rätt. Det är därför de bara skriver ut väldigt få tabletter för folk som behöver tillfällig hjälp för sina sömnstörningar.

Visa signatur