Typiska Sweclockarens datorprylar?

Permalänk
Medlem

Typiska Sweclockarens datorprylar?

Har sett det snackas mycket om speciellt omtyckta grejer på SweC, och fler än jag har lagt märke till att dessa sakerna blir omåttligt populära. Låt mig uttrycka mig på det här sättet (jag fick höra ungefär samma beskrivning på 64-bits en gång): Forum är som ett kafferep med kärringar, där alla vill leka experter och skicka runt info de hört, vare sig den stämmer eller inte. Som tur är finns det folk som tar sig tiden och kollar vad det är de rekommenderar stackars Svensson att lägga ner sina surt förtjänade slantar på. Hursomhelst, jag tycker det är ganska humoristiskt. Det här forumet har i dagsläget över 115 tusen registrerade medlemmar, men långt ifrån alla är aktiva, ännu mindre seriösa (om datorvärlden, så att säga). Men vi som är det vet vad vi vill ha, och vi skaffar det.

Men nog snackat nu. Dags att förklara vad det egentligen är jag skrivit om.

Okej.

Hur lång tid tror ni det tar innan nästan alla på SweC sitter på nästan identiska system? Jag menar inte bara själva datorn, utan skärmen, kringrustningen och t.o.m. möblerna (ni vet nog vad jag snackar om, Allak-användare!)

I dagsläget är P180/182 överlägset poppis. Nästan alla har en.

Skärmarna som rekommenderas mest och har varit älskade i månader är Samsungs 226BW (på väg ut) och HPs W2207, som ersatts av W2207H.

Datorstolen som rekommenderas mest är Allak, från IKEA.

Tangentborden och musarna är lite mindre tydliga på den punkten. Det handlar mer om en smaksak här, då de är de enda sätten att kommunicera med datorn och måste väljas efter personligt tycke, men fortfarande är det helt klart Razer, Logitech och Microsoft som är populärast här. Och förhoppningsvis tar Steelseries över snart.

Vad mer... jo, alla vill ha en Q6600, E8400 eller liknande.

De mest populära minnena är Crucials DDR2-minnen, för att de är prisvärda och överklockar bra.

Många gillar 3870 och 8800GT(S).

Ni fattar nog min poäng vid det här laget. Problemet med såna här forum är att det kan vara svårt att se fördelarna hos många olika saker, så det kan bli lättare att fokusera på några få. T.ex., låt säg att jag är en nybörjare inom det här med "data", och jag vill köpa en ny skärm. Jag postar här, och blir rekommenderad HPs eller Samsungs skärm. Det är både bra och dåligt. Om fler hade rekommenderat olika skärmar hade man fått se små krig bryta ut i varje tråd, där fanboys av de olika märkena gör upp, samtidigt som trådskaparen försvinner i krigshettan. Men som sagt, så är det alltså inte.

Jag är inte precis oskyldig jag. Jag rekommenderar glatt sakerna som jag skrivit ner här, och jag äger själv en del av dom (och ska köpa resten när pengarna trillar in).

Heh, snart sitter alla SweC-veteraner på nästan identiska system (med snarlika klockningar?), eller vad tror ni?

Kan skriva om det här hur länge som helst, då jag finner det humoristiskt, men det är svårt att förklara exakt hur jag menar, och postningen är rätt lång som den är redan.

Permalänk
Hedersmedlem

Om man tittar på trender inom datorer och dess komponenter så finns det en del roligheter som man kan hitta om man tittar tillbaka ett par år.

Väldigt många har lekt med Celeron 300A, Duron 600, P3 700E, Tbird AXIA 1ghz och AYHJA 1,33 eller 1,4ghz. De flesta har dessutom någon gång ägt eller i alla fall velat ha Abit BH6 eller Asus P2B, Asus A7V(133) eller motsvarande Abit-kort med VIA KT133a.

Det här verkar ha hållit i sig, från först tbred B som det bokstavligen klockades skiten ur. Vem minns inte Athlon XP 1700+ JIUHB som man kunde köpa för knappt en tusenlapp och som oftast gick att köra en bit över 2 ghz? Barton 2500+ var en annan processor som nog suttit i många sweclockares datorer, i de flesta fallen på ett nforce2 moderkort och tillsammans med ett par Twinmos BH5-minnen.

Kollar man på chassin så ser det likadant ut där. Aopen HX08 och HQ08 var tokvanliga en gång i tiden. Addtronics var inte fullt lika vanliga med 7890a och 7896a har man sett här ett antal gånger.

Vad kan man dra för slutsats av det här då? Ingen? Möjligen att fårskockseffekten fungerar riktigt bra oavsett om man är ute i verkligheten eller om man rör sig på ett forum

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Dom flesta på sweclockers har säkert nån gång ägt ett Chieftec Dragon chassi.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Dom flesta på sweclockers har säkert nån gång ägt ett Chieftec Dragon chassi.

Mitt första riktiga chassi var ett Chieftec. Likadant som det som recenserades här när jag var ny (mitten av 2006?). Ska se om jag kan hitta den.

Captain's log, supplemental.
Hittade recensionen. Chieftec

Permalänk
Medlem

det enda jag har som stämmer in är 8800gt faktiskt!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Kollar man på chassin så ser det likadant ut där. Aopen HX08 och HQ08 var tokvanliga en gång i tiden. Addtronics var inte fullt lika vanliga med 7890a och 7896a har man sett här ett antal gånger.

Chieftec-tower är inte att förglömma heller.

Tror att jag alltid kommer skilja mig från mängden när det gäller datorutrustning, åtminstone tangentbord och pekdon. Men man vet aldrig, en dag kanske standardtillbehör blir vettiga...

EDIT: Jag måste sluta upp med att lämna trådar öppna på jobbet, för sent ute igen.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Chieftec-tower är inte att förglömma heller.

Tror att jag alltid kommer skilja mig från mängden när det gäller datorutrustning, åtminstone tangentbord och pekdon. Men man vet aldrig, en dag kanske standardtillbehör blir vettiga...

EDIT: Jag måste sluta upp med att lämna trådar öppna på jobbet, för sent ute igen.

Oups Totalfel av mig där.

Jag har förvisso aldrig haft något Chieftec-chassi själv, men jag har skruvat i ganksa många Chieftec Dragon ändå och rekommenderat dem till kompisar som jag byggt ihop datorer åt.

Vad det gäller tangentbord så är jag extremt okänslig vad det gäller trender, jag hackar vidare på mitt Facit/Cherry från 1991.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Det här är inte en form av hårdvara, men jag är iaf säker på att minst 90% av alla här har ett Steam-konto innehållandes Half-life 1 och CS.

Sen så verkar Logitech G15 tagentbord vara väldigt poppis här. Och inte på tal om dessa märkesmusar som Logitech, Razer, Microsoft som brukar safta på rätt friskt när det gäller lasermöss.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Du får inte glömma Corsair nätagg, nästan alla rekomendationer i forumet är det då dom är tysta, stabila, prisvärda och bjuder på 5års garanti ^^,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Du får inte glömma Corsair nätagg, nästan alla rekomendationer i forumet är det då dom är tysta, stabila, prisvärda och bjuder på 5års garanti ^^,

Men hur många äger ett är frågan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen

Ja, just det.

"Hej, jag vill köpa ett nätagg som är på tok för kraftfullt för min dator. Kommer det räcka till?"

"Köp hellre Corsair HX520, den räcker och blir över och är tyst och bla bla", säger 200 SweCare i kör. Men dom har inte fel. xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Om man tittar på trender inom datorer och dess komponenter så finns det en del roligheter som man kan hitta om man tittar tillbaka ett par år.

Väldigt många har lekt med Celeron 300A, Duron 600, P3 700E, Tbird AXIA 1ghz och AYHJA 1,33 eller 1,4ghz. De flesta har dessutom någon gång ägt eller i alla fall velat ha Abit BH6 eller Asus P2B, Asus A7V(133) eller motsvarande Abit-kort med VIA KT133a.

Det här verkar ha hållit i sig, från först tbred B som det bokstavligen klockades skiten ur. Vem minns inte Athlon XP 1700+ JIUHB som man kunde köpa för knappt en tusenlapp och som oftast gick att köra en bit över 2 ghz? Barton 2500+ var en annan processor som nog suttit i många sweclockares datorer, i de flesta fallen på ett nforce2 moderkort och tillsammans med ett par Twinmos BH5-minnen.

Vad kan man dra för slutsats av det här då? Ingen? Möjligen att fårskockseffekten fungerar riktigt bra oavsett om man är ute i verkligheten eller om man rör sig på ett forum

Haha vilket klockrent inlägg. Vilka goa minnen det där plockar fram Kan tillägga att min barton 2500+ is still running "strong"

Permalänk
Medlem

Hade min 2500@3200 i 1.85 V, Aspire Whisperrock IV kylaren hade det jobbigt, låg väll på 68 grader full load, men det var inget man brydde sig om på den tiden, att ha 2 st 80mm fläktar var rätt lyxigt bara det, skulle man ha fast fler blev det dags för moddning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Haha vilket klockrent inlägg. Vilka goa minnen det där plockar fram Kan tillägga att min barton 2500+ is still running "strong"

Har både en barton 2500+ och 2800+ som rullar på fint än
En som filserver och en som router.

Hade även Aopen hx08 under många år men som till sist fick ge sig efter en moddning förmycket

Visa signatur

Flest teknikprylar när man dör vinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Z0rk
Har både en barton 2500+ och 2800+ som rullar på fint än
En som filserver och en som router.

Hade även Aopen hx08 under många år men som till sist fick ge sig efter en moddning förmycket

Härligt att höra att det finns fler ute

Aopen chassit måste varit det mest söndermoddade chassit någonsin änsålänge. Mitt skrotades när det blev lite misshandlat det med

Permalänk

Ja, det stämmer väl, men alla vill väl ha det bästa och då rekommenderar man det.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Det intressanta vore om man kunde se någon produkt som swemedlemar mest köpte, medans den i övriga forum inte var så populär. Men då skall man även tänka på att folk som är intresserade av produkten X, går till ett forum där många har produkt X. Detta samband syns väldigt tydligt på spelkonsoler.

Annars de flesta produkterna trådskaparen skrev om är populära för att de får väldigt bra recensioner runt om i världen. Där visst recensionerna på swec bidrar, men säger recensionerna här att en produkt är skitbra medan alla andra recensioner säger att produkten suger, så blir jag tveksam. Detsamma skeptism finns sjävklart oavsett vem som säger motsatsen.
Dock håller jag med att i.o.m. konsumenterna får bättre information så får vi tydligare veta vilka produkter som är mest prisvärd, detta är i sin tur inte alltid det bästa för konkurrensen om det skulle gå för långt.
T.ex. konkurs för AMD om Intel skulle bli ännu bättre/prisvärdigare mot AMD och alla konsumenter fick veta detta.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Hade min 2500@3200 i 1.85 V, Aspire Whisperrock IV kylaren hade det jobbigt, låg väll på 68 grader full load, men det var inget man brydde sig om på den tiden, att ha 2 st 80mm fläktar var rätt lyxigt bara det, skulle man ha fast fler blev det dags för moddning.

Hur tusan kommer man ihåg sånna detaljer!? Har problem att minnas vad mitt nuvarande moderkort och processor heter. Dock har jag tidigare kört både Duron (minns inte klockfrekvensen kanske 750), ett Asus A7V-E. Barton och Twinmos-minnen lika så. Så right on OSkar000. Kommer också ihåg att Epox-moderkort var rätt populära under Bartoneran, berömda för sin klockvänlighet och kostade inte så farligt mycket. Har själv ett 8RDA+. Har för mig att nästan alla köpte NEC-brännare ett tag, var precis då brännarna började gå ner i pris på allvar och i stort sätt alla hade råd. ND 1300A borde varit en populär modell?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Jag känner mig så omodern, jag sitter fortfarande med nästan exakt samma rigg som jag skaffade juni 2004.

AMD Duron 1600
Abit NF7-S 2.0 (det stod mellan bra mobo eller XP2500+)
ATI 9800Pro (nja, just det.. det dog för några månader sen. Nu har jag TNT2 32 MB )

Det enda som hänt med den är väl fler hårddiskar och att Whisperrock IV:an åkt ut till fördel för en Thermaltakehistoria med en fläkt som en satans jetmotor (nu bytt mot en bakvänd 120 mm på tratt).

Men nu har något klappat ihop i maskineriet, och jag blir galen vid tanken på att ha något annat än socket A. :/

Permalänk
Medlem

Jo... jag tog ut mitt Corsair HX 520W igår, så nu är jag ännu mer stereotypisk. Men tystnad ftw. ^^ Nu överröstas (äntligen) mitt agg av de två tri-cool fläktarna i toppen. Blir kanske att koppla in fläktstryparen man får med HX...

Permalänk
Medlem

Cheftec dragon chassi har jag haft.
Min Barton 2500+ åkte ut ur hemmet bara för någon månad sedan.
Asus A7v moderkort har jag haft två stycken av.

Däremot något 8800gt eller Crosair HX 520w har aldrig fallit i tankarna, för dyrt fortfarande.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Ohja, jag känner igen mig.
Det enda som inte riktigt passar in är tangentbord/möss.
Av någon anledning brukar mina tangentbord gå sönder, men av en slump sitter jag nu med mitt första tangentbord igen, från 1999. Ett fujitsu som jag fick till min första dator.
Det har hållt!

Jag har aldrig ägt ett chieftec dragon, men jag har haft andra chassin och vissa nätagg från chieftec.

Som ovan nämnt skall inte Barton 2500+ glömmas heller. Vilken underbar processor det var! Jag körde den dock aldrig på ett NF2-mobo, men den klockade fint med mitt VIA-chipset.

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk
Medlem

Chieftec dragon har man ägd, fortfarande det bästa chassi jag ägt.

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Hedersmedlem
  • AOpen HQ08, check. Första chassit man moddade på, är dock nu taget ur drift.

• Allak, check. Inköpt senare delen av 2004 så jag anser mig vara ganska tidigt ute med den.

• Abit KT133A moderkort, check. Hade även tidigare ett med KX133 (för slot-athlon). De verkar dock varit ovanligare.

• Barton 2600+ (låst )), check.

• Q6600, check...

• En uppsättning logitech ultra-x flat, check.

• Corsair HX520 nätagg, check.

• 8800GTS 640 MiB, check.

Finns säkert massa fler prylar vi skulle kunna snacka om som "alla" har.

Men istället tänkte jag ta upp lite vad man inte följt treden.
Året var 2002-2003 tror jag. Alla köpte antec sonata eller antec lanboy. Själv köpte jag antec P160 vilket det inte verkade vara så många som gjorde då. Jag tyckte att det var bättre än sonata och jag använder chassit ännu (så inget P180/P182 för mig).

edit:
Sen tror jag gigabytes PR-avdelning är glada.
Gigabyte P35 DS4-tråden har nu 1912 st inlägg. Rätt populärt det.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Celeron 300A -nope
Duron 600 - nope

P3 700E - check!
Tbird Axia 1,2- check! (finns kvar)
Tbird Ayja 1,4 check! (finns kvar)
Abit BH6 - check!
XP1700 JUIHB - check! (finns kvar)
XP2400-M - check!
A64 3200 "CG" - check!

Det enda kt133a kortet jag hade var IWill KK266 (finns kvar)

Abit NF7-S 2.0 - check!
DFI Lanparty rev b check!
Asus A8N-SLI - check!
Twinmos BH5 - check!

Aopen HX08 - check!
Aopen HQ08 - check!
Chieftec Dragon - check!
Antec Sonata - check!
Antec Sonata 2 - check!
Antec P180 - check!

Golden Orb! ;D - check!
Taisol - check!
Bluorb- check! (grafikkrotskylare)
Thermalright SLK-900 - check!
Scythe Ninja - check!
Thermalright Extreme 120 - check!
Zalman 7000 - check!
Papst i olika storlekar - check!

Riva TNT - check! (Diamond viper V550 samt STB Velocity)
Voodoo 2 - check! (Orchid Righteous 3D)
Voodoo 2 SLI - check!
TNT2 M64 - check!
TNT 2 ultra- check! (AOpen PA3020) finns kvar
Geforce DDR - check!
Geforce 3Ti200 - check!
Geforce 3 Ti500 - check!
Geforce 4ti4200 - check!
Geforce 4 ti4600 - check!
Geforce 4 ti4800SE - check!
Radeon 9700 Pro - check! (Gigabyte Maya II -varför minns man sånt här)
Radeon 9800 Pro - check!
Radeon X800XL - check!
Geforce7800GT - check!
Radeon X1900XTX - check!
Radeon X1950XTX - check!

Logitech MX500 - check!
Logitech MX510 - check!
Logitech MX518 - check!
Func 1030 - check!
Logitech Ultraflat-X - check!

Några av de "typiska" prylarna jag haft.
Däremot tror jag det inte är så många med mig som ägt ett IWill XP333-R

Höll nästan på att glömma mitt Enermax 450W som jag köpte redan 2001, ett monster på sin tid

Har säkert glömt en massa annat:)

Permalänk
Medlem

Min server består av ett Chieftec Dragon med en Athlon XP 1700+ i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zion
Celeron 300A -nope
Duron 600 - nope

P3 700E - check!
Tbird Axia 1,2- check! (finns kvar)
Tbird Ayja 1,4 check! (finns kvar)
Abit BH6 - check!
XP1700 JUIHB - check (finns kvar)
XP2400-M
A64 3200 "CG"

Det enda kt133a kortet jag hade var IWill KK266 (finns kvar)

Abit NF7-S 2.0 - check!
DFI Lanparty rev b check!
Asus A8N-SLI
Twinmos BH5 - check!

Aopen HX08 - check!
Aopen HQ08 - check!
Chieftec Dragon - check!
Antec Sonata - check!
Antec Sonata 2 - check!
Antec P180 - check!

Golden Orb! ;D - check!
Taisol - check!
Bluorb- check! (grafikkrotskylare)
Thermalright SLK-900 - check!
Scythe Ninja - check!
Thermalright Extreme 120 - check!
Zalman 7000 - check!
Papst i olika sotrlekar - check!

Riva TNT - check! (Diamond viper V550 samt STB Velocity)
Voodoo 2 - check! (Orchid Righteous 3D)
Voodoo 2 SLI - check!
TNT2 M64 - check!
TNT 2 ultra- check! (AOpen PA3020) finns kvar
Geforce DDR - check!
Geforce 3Ti200 - check!
Geforce 3 Ti500 - check!
Geforce 4ti4200 - check!
Geforce 4 ti4600 - check!
Geforce 4 ti4800SE - check!
Radeon 9700 Pro - check! (Gigabyte Maya II -varför minns man sånt här)
Radeon 9800 Pro
Radeon X800XL - check!
Geforce7800GT - check!
Radeon X1900XTX - check!
Radeon X1950XTX - check!

Logitech MX500 - check!
Logitech MX510 - check!
Logitech MX518 - check!
Func 1030 - check!
Logitech Ultraflat-X - check!

Några av de "typiska" prylarna jag haft.
Däremot tror jag det inte är så många med mig som ägt ett IWill XP333-R

Höll nästan på att glömma mitt Enermax 450W som jag köpte redan 2001, ett monster på sin tid

Har säkert glömt en massa annat:)

haha nästan allt +1 på där förutom några av de nyar grafikkorten jag inte haft slapp jag göra en egen checklista

Permalänk
Medlem

låt se...

2 st logitech ultraflat-x

4 st ms intellimouse explorer 3.0 (varav en glappade i kontakten och har slängts och en har sålts till en annan)

leadtek GF6800NU (var populärt ett litet tag iaf)

dfi nf4 ultra-d

x1900xt 512MB

2 st seasonic S12 430W (vet inte om det är så populärt bland swecare, men bättre nätagg har jag nog aldrig haft)

antec sonata

XP-M 2400+ 35W (som jag klockade på ett asus a7n8x-e deluxe mobo)

GF4ti4200 64MB

zalman 7000a (helt i koppar)

scythe ninja

Men nån celeron 300a har jag inte lekt med (visste inte ens om den då). Ej heller VooDoo-kort (det kände jag förstås till, men blev aldrig nåt köp; jag vet en som hade dubbla voodoo2-kort iaf).

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk

Re: Typiska Sweclockarens datorprylar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jean-Luc Picard
Hur lång tid tror ni det tar innan nästan alla på SweC sitter på nästan identiska system? Jag menar inte bara själva datorn, utan skärmen, kringrustningen och t.o.m. möblerna (ni vet nog vad jag snackar om, Allak-användare!)

Tre-fyra år, sedan har Apple tagit över världen för gott. Sweclockers har gått under och alla har registrerat sig på 99.se och diskuterar vilket silikonskydd de ska köpa till sin iPod och om huruvida den svarta MacBooken faktiskt ser bra ut på det nya skrivbordet i valnötsträ. Vi köper allt vårt digitala media på iTunes Store och har en bild på Steve Jobs i hallen. Så kommer det att bli, var så säkra!

Permalänk
Keeper of the Bamse

Re: Re: Typiska Sweclockarens datorprylar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hakkenarsk
Tre-fyra år, sedan har Apple tagit över världen för gott. Sweclockers har gått under och alla har registrerat sig på 99.se och diskuterar vilket silikonskydd de ska köpa till sin iPod och om huruvida den svarta MacBooken faktiskt ser bra ut på det nya skrivbordet i valnötsträ. Vi köper allt vårt digitala media på iTunes Store och har en bild på Steve Jobs i hallen. Så kommer det att bli, var så säkra!

AHHHHHHHHHH!!!
*springer och gömmer mig*

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com